אקוסטיקה
קירות
חלל גדול עשוי להיות בעייתי. יש לזכור שתקרה וקירות קשים מחזירים 95 אחוז מהצליל בחזרה לחלל. לכן ריפדנו את כל הקירות עם ״טרמוקיר ac480״ שהוא בין הטייחים הבודדים שניתן ליישם אותו על טיח קיים בעובי של עד 10 ס״מ. מדובר בטיח ״רך״ אך בעל תכונות אקוסטיות נפלאות. לאחר התייעצות עם לא מעט יועצי אקוסטיקה מתחום האולפנים החלטנו ליישם עובי של 2 ס״מ כולל תקרה. וזה גם משיקולי תקציב (עסק יקר בטירוף) וגם משיקולי צליל (לא לייבש מידי) כאשר ההמלצה באולפנים היא 5 ס״מ לקבלת חלל יבש ונטרלי לחלוטין.
רצפה.
גם הרצפה זקוקה לטיפול משלה. וזה בדיוק הזמן הנכון ללכת לקצה. בחרנו בפרקט עץ אמיתי העשוי אלון מולבן בתוצורת ציפה, היושב על שיכבת ספוג טרמו-אקוסטי מיוחד המבודד רעשים גם כלפי מטה וגם כלפי מעלה. בנוסף לזה משטחי פילוס מעץ רך שגם הם תורמים מאוד לאקוסטיקה. ההבדלים בסאונד בין השימוש בספוג הזה לספוג הסטנדרטי הוא פשוט הבדל עצום. ולכן, גם בנושא הזה חשוב לתת תשומת לב.
חלון יציאה למרפסת.
הויטרינה המקורית (קבלן) היתה נוראית. דגם ישן של ״קליל״ עם מקדם אקוסטי של שקית ניילון. משם פניתי ל״קליל״ ואלה שלחו אלי יועץ שימצא לי את הפתרונות הטובים ביותר עבורי. לאחר 3 פגישות ולא מעט בדיקות ברשת ועם מומחים באקוסטיקה החלטתנו ללכת על ״קליל גלאס אקוסטיק״ בגרסת ה״פרימיום״ מדגם ״אקוסטיק 30״ שמהווה את הזכוכית האקוסטית העבה והאטומה ביותר שיש למצוא כיום. זה אומר כשהיא סגורה, גם מלחמה מהעבר השני לא תצליחו לשמוע. ובשביל לסבר לכם את האוזן, כל כנף בגובה 2.4 ובמפתח של 2.1 מ׳ כל אחת. כל כנף שוקלת לא פחות מ-175 קילו. הזכוכית הזו זה הדבר הכי קרוב לקיר בלוקים שאפשר למצוא. והמחיר? המחיר בהתאם.
מהצד השני קיר בלוקים בגובה 1.2 מ׳ ובאורך 1.4 מ׳ העשוי בלוק מסוג dBLOCKAL מיועד להגדיר את הצד המנוגד לזכוכית ולהביא אפקט דומה שכן שני הצדדים יהיו בעלי תכונות אקוסטיות כמה שיותר קרובות זו לזו. בהמשך מצד ימין, הכלי האקוסטי הטוב ביותר בעולם - תקליטים.