המלצת יצרני הרמקולים לעוצמת המגברים-מציאות או דמיון


מצב
הנושא נעול.

אלדר1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
האם שמתם לב שרוב יצרני הרמקולים טוענים שהרמקולים שלהם נשמעים ניפלא גם עם מגברים נמוכי הספק,
ולמרות זאת כאשר הם מדגימים את אותם רמקולים בתערוכות שונות לא דובים ולא יער ,מיד נשלפים מגברים אדירי הספק ובי אמפינג לרוב וגם סאבאופרים מפוזרים פה ושם,
הייתכן כי צודק אדון מייקילסון ממיוזיקל פידליטי בטיעוניו כי ללא מגבר עצום וחזק עם דמפינג פקטור בשמיים חבל לנו על הזמן.
הייתכן שברוב הזמן וברוב המערכות אנו שומעים בתת כוח ולכן לא ממצים באמת את הפוטנציאל האמיתי אליו מסוגל להגיע הרמקול.
ברור שיש קשר גם לתכונות הרמקול אבל לא לכולנו יש רמקול 100 דיבי שלא יורד מתחת לשש אום.
יתכן אולי שהיצרנים מטעמים מסחריים לא אומרים לנו את האמת המרה שרמקול ריצפתי לדוגמה בן 90 דיבי ישמע אנמי לגמרי עם מגבר 100 וואט,ושכדי להפעילו מצורה סבירה נזדקק למגבר 500 800 או אפילו1000 ואט שבהרבה מיקרים נשמעים חרה.
ברור לי שרובנו חושבים"מה פתאום אצלי נשמע מדהים עם ה50 ואט מנורות וגם הקונטרול חבל על הזמן"
אולי זה גן עדן של שוטים.
מעניין מה תגידוו
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
הארי פריסון מאבסולוט סאונד טעו כי מגבר חזק מאוד חשוב לא רק לצורך עוצמה/דינמיקה וכיו"ב אלא גם לטובת "אוטוריטטיביות" הנובעת מיכולתו של המגבר לשלוט ברמקולים גם בעצמה נמוכה. הוא כתב הרבה מאוד על מגברי מנורות עזי-הספק כדבר הנכון ביותר לטובת העניין - ולא רק בגלל ש-400 וואט תורמים עוד 3 דציבלים בהשוואה ל-200.
אם יצרן טוען כי הרמקול שלו יכול לחיות עם מגברים לא-ממש חזקים הוא מדבר על היכולת לייצר מספר דציבלים כפונקציה של הנצילות ועוצמת המגבר. כלומר: "תקנה ת'רמקול שלי ולא תצטרך להשקיע הרבה כסף/מקום במגבר יקר/גדול".
כאשר הוא רוצה לעשות רושם טוב - וכולם רוצים לעשות רושם טוב, גם יצרני רמקולים - הוא לוקח משהו שימכור את הסחורה גם בהאזנה. חוצמזה, רמקול יקר וגדול לא עושה רושם טוב (עיין לעיל) אם הוא בא עם מגבר זעיר ו/או זול (אלא אם כן מישהו רוצה הוכיח משהו).
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
מסכים לחלוטין.
המלצות היצרנים הם המינימום ההכרחי לשמוע משהו סביר / סביל עם הרמקול, לא יותר.

אני יכול לתת שתי דוגמאות על רמקולים שלי:

APOGEE DIVA - בהוראות היצרן רשום שמגבר כוח של 2*150 וואט יספיק לרמקול. במציאות גם שני מגברים כאלו לא 'דיגדגו את ביצועי הרמקול- ורק שני מגברים של 2*350 וואט שירדו לחצי אווהם הצילחו להשתלט עליו.

הבעלים דרך אגב הודה בפני שאם הוא היה רושם את הכוח הנדרש באמת- אף אחד לא היה רוכש את הרמקולים שלו, ומרבית האנשים חותרים לתוצאה סבירה ולא מכסימאלית מהרמקול.

DUEVEL JUPITER - בהוראות היצרן רשום שמגבר של 2*5 וואט יספק את הרמקול. במציאות רק מגברים של 200 וואט הצליחו להתמודד עם מלוא יכולתיו, והוא נשמע מנומס בלעדיהם.

הבעלים סיפר ליבואן שהתוצאה טובה יותר עם VAC אינטגרייד ב 110 וואט לערוץ (באולטרא-לינאר), מאשר עם אותו מגבר ב 30 וואט לערוץ (בסינגל אנדד), אבל עדיין הוא רשם שגם 5 וואט בסינגל אנדד יספיקו לרמקול.

אני כמובן יכול לתת עוד אין ספור דוגמאות מניסיוני- וכדי לא להגיע למיפלצות של מיזיקאל פידלטי אני תמיד ממליץ על בי-אמפליפיקציה.

לגבי דמפינג פקטור: לניסיוני נתון משמעותי יותר בהגברה טרנזיסטורית, ורצוי מאוד לרוכשים להתייחס אליו- במנורות, לעומת זאת, פגשתי מגברים עם דמפינג פקטור נמוך ששלטו היטב ברמקולים.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
יש כאלה ויש כאלה.

יש רמקולים שצריכים הרבה כוח ויש כאלה שלא. אכן יש יצרנים שיכתבו על הרמקולים שלהם שהם קלים להפעלה, בעוד הם אכן צריכים הרבה כוח.

לעומת זאת, הרבה יצרנים שמצהירים שהרמקולים שלהם נצילים אכן מדגימים אותם עם מגברים "חלשים" בתערוכות.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
שוב אל תשכחו שיצרן חייב לתת מינימום.
המינימום לרוב אומר לדעתי שבמגבר עם הספק X בבדיקות יצא שהתגובה שלו יצאה באוסילסקופים מספיק טובה .
שוב הספק זה לא הכל.
מה עם זרם?
כמו כן לגבי דאמפינגפאקטור זה נתון בעייתי כ"כ . פעם דיברתי עם מישה מהכחלכל שאמר לי שבעקרון אין שום הוכחה פיזקלית שלא נוגדת את תורת החשמל שזה נכון.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
מסכים לחלוטין.
הבעלים סיפר ליבואן שהתוצאה טובה יותר עם VAC אינטגרייד ב 110 וואט לערוץ (באולטרא-לינאר), מאשר עם אותו מגבר ב 30 וואט לערוץ (בסינגל אנדד), אבל עדיין הוא רשם שגם 5 וואט בסינגל אנדד יספיקו לרמקול.

לא מדויק. הבעלים (הכוונה ליצרן) סיפר שהוא מדגים את הרמקול עם מגבר 32W אבל מעדיף מגבר אחר של 110 וואט בגלל הצליל, לא העוצמה. היצרן עדיין משתמש ב 32 וואט (מדובר ב PHI 110 ו KAPPA).
לפי עדות אחד הלקוחות בארץ הרמקול עובד מצוין עם אותם 5W SE אליהם מתיחס היצרן (מודגם כך בחדר תצוגה בספרד).

כעקרון הטענה של אלדר נכונה, להוציא רמקולים נצילים מאוד.

הבעיה - האם יש בנמצא מגברים חזקים כאלה בעלות סבירה, בגודל פיזי סביר, ועדיין מוסיקליים? לעניות דעתי לא. מדובר במגברי על יקרים ביותר (עשרות אלפי דולרים). ברור שבתצוגה היצרן רוצה להציג את הרמקול במיטבו (ואגב, לא תמיד מצליח) אבל הרמקול עדיין צריך לעבוד טוב בחלל סביר עם הגברה לפי המלצת היצרן.

ועוד בעיה. מערכת אימתנית וואטים כזאת עלולה להיות לא אינטימית. זה לא רלוונטי לבית מגורים ממוצע בו בעל המערכת חולק את המקום עם בני ביתו. סביר שלא יוכל למצות את הסט ולפתוח ווליום. בד"כ יש פשרה עם בני הבית. היתרון היחידי שכן יתגלה הוא שליטה מצוינת בעוצמת שמיעה נמוכה. אבל זו רק חצי הכוס.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני מסכים עם אילן שהרי הרמקול לא ימכר אם יגידו כי הוא מתחיל לנוע רק עם 300 וואט. רוב האודיופילים משום מה מעדיפים מנורות על פני טרנזיסטור וכך האימרה של "קל להניע את הרמקול שלי" היא בכדי לתת ביטחון לרוכש ולהגביר את קהל היעד.

אני רואה זאת ברמקול האישי שלי שטוענים כי גם 50 וואט מניעים אותם בגבורה ובשליטה. אני עדיין מחפש את האדם שיוכיח לי זאת על הרמקול שלי, שיביא מגבר 50 וואט עם זרם מכובד וינסה להוציא ממנו מוסיקה או שליטה - מראש אני יודע כי לא יצליח.

נכון - בתערוכות נישלפים המגברים המפלצתיים מפני שאותו יבואן/יצרן יודע בתוך תוכו כי המלצתו היא שיווקית וכאן בתערוכה אין זמן לפשלות וחייב את תחנות הכוח על מנת להוציא מהרמקול שלו את המיטב .
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
There is no substitution for very high-efficient,easy load and high power capacity loudspeaker and good 20-50w tubed amp. End of story​
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,096
נקודות
113
אם כך מגברים חלשים כגון גאקו (אני מקווה שאני כותב נכון את שם המגבר) לא אמורים להתאים לרמקולים מלבד אלו המגיעים לנצילות באזור ה 100DB ?
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
לתיקון של עופר, העדפת היצרן לא הגיע בגלל עוצמה- כעוצמה לשמה. ההעדפה הגיע בגלל שהרמקול נשמע טוב יותר עם המגבר החזק יותר, וזה נושא הפוסט.

לגבי חדר ההאזנה בספרד שבו זה מנוגן ב 5 וואט, הסיבות להשמעה להבנתי קשורות לנציגויות.
('גלשתי' קצת באתר היצרן- המגבר העיל למיטב ניסיוני בתחום לא יכול להזיז ג'ופיטר במיטבו גם אם הוא יקח 'סטרואידים' משובחים)

השומע שדיווח על חדר ההאזנה, כאשר עמדה השאלה באיזה מגבר לבחור לביתו לא פנה לכיוון ה 5 וואט, וניסה ללכת על מגבר מעוט וואטים (70 וואט)- לא עשה 'רושם' על הרמקול, שהוחלף ב 160 וואט- שעדיין מאחור בשליטה ובתוצאה בהשוואה לתוצאה עם מגברים חזקים יותר.

עכשיו הבחור מתחבט האם לעבור למונו של 220 וואט כדי למצות את הרמקול טוב יותר, וזה בהתייעצות של 3 הגופריסטים היחידים בארץ 'שחיים' את הרמקול ביום יום, בחדר ההאזנה שלו.

אני גם חושב שיש מגברים טובים וחזקים לכל טווח מחירים של רמקולים- ולא כולם מפלצות בלתי עבירות הנהלה. וכמובן שישנן אופציות של עשרות אלפי דולרים לרמקולים שעולים בהתאם.

בכלל האשליה שניתן לקנות רמקול ב 90 אלף ש"ח, והגברה שתתאים לו ב 30 אלף ש"ח, והיא תהיה גם 'ענוגה וחסודה' בהופעתה- היא אשליה של מקדמי מכירות ואינה קיימת במציאות האדיופילית.

אינטימיות בצליל אינה תוצר של רכיב זה או אחר במערכת- זו תוצאה של המיכלול, ועוצמת השמיעה ביחס לגודל החדר.

מגבר 'חזק' תמיד ישלוט טוב יותר ברמקול- כמה חזק ?, איך לא לחרוג מהתחום הסביר של שליטה, וכל שאר האיזונים הם מושא תחביבנו. אבל ככל יסוד- עלייה בשליטה ובעוצמה של המגבר משביחים את התוצאה ברמקול (ובי-אמפ. תמיד יסייעו להשבחה).

בכלל לטענתי- כל נושא המגברים מעוטי הוואטים זו 'אגדה' ותו לא (מגברים עד 12 / 15 וואט מקובל לקרוא מגברים מעוטי וואטים). למעט רמקולים סופר סופר נצילים, מעוטי אלמנטים (ואלמנטים קטנים) - המגברים ישמעו הרבה פחות טוב מכל מגבר מרובה וואטים.

אני לא חושב שרצוי לשים מגבלות להספקים, או לייחס איכות לפי וואטים- לניסיוני זו תהיה טעות.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אני חושש שאני חייב לחלוק עליכם . היה לי בזמנו וורפדייל דגם ניסיוני של החברה (שלא המשיך הלאה ) עם באס 12" ומיד 8" וטוויטר . להזיז אותו לתת באס היה פשוט . היה לי אז רסיבר ישן של מרנץ עם 70WRMS , ואז התחילו לייבא מגברים חזקים , יצא אז לקסמן (אאל"ט) הייבריד עם 110WRMS , ויצא אז הסיירוס ONE עם 25WRMS לקחתי את הרסיבר ואת הרמקולים והלכתי לחנות להשוות . הסיירוס הניע את הרמקולים האלו הכי טוב והבאס שהוא הוציא היה הכי חזק .
מה שמביא לעובדה שמגבר טוב באמת יכול להניע רמקולים שאינם קשים , בצורה מעולה גם אם הוא "חלש" יחסית בנתונים
וIL האפוג'י שלך לא מהווים שום אינדיקציה , כי עם כול הכבוד רמקול שנע מידי פעם בפעם להתנגדות של חצי אום זקוק למגברים שמתוכננים לתת זרם חזק גם בהתנגדויות כאלו . ומגברים כאלו כמעט שאין ואלו שעושים אותם הם מתכנני על (כי רוב המתכננים לא יכולים/רוצים לעשות מגברים כאלו ), וברור שהם יהיו מגברים יקרים מאוד .
האמת היא שרוב הרמקולים אצלך הם רמקולים שאכן דורשים הגברה מאוד יוקרתית ולכן גם יקרה , זו הסיבה שהחלוקה שלך היא כזו . לרוב האנשים שלא חיים בסטרטוספירה הזו החלוקה שלך מאוד לא מאוזנת .
נמר אם לך יש את הקרמונה (אני פשוט לא ממש זוכר כרגע מה יש לך ), אז בטוח שגם אתה לא תוכל ללכת על SET עם 300B
אבל אני גם בטוח שכול אלו שמכירים היטב את עולם הרמקולים של מעל 20K$ , יוכלו למצוא לי רמקולים מאוד טובים /מאוזנים /ומרגשים שיוכלו לעבוד מצויין עם SET של 845 .
השאלה היחידה היא האם אתה מתכנן מראש מה ידרוש הרמקול שלך , ועושה פשרות קטנטנות ברמקול , או שאתה עושה פשרה עם הכיס וקונה הגברה סופר דופר יקרה . אבל פשרה תמיד תהיה , השאלה היחידה היא היכן
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מגברים מעוטי וואטים

נשמעים נהדר עם הרמקול הנכון.

לאנשים רבים זה השילוב המושלם.

ואני לא מדבר דווקא על רמקולי הורן וכיוצא בזה, יש בהחלט רמקולים דינמיים שיעבדו איתם באופן מושלם - ושמגבר "חזק" לא יוסיף להם כלום
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
ל truejoker

השאלה היא לא האם ניתן להניע וורפידל עם סיירוס, השאלה איך הוא נשמע עם שני סיירוס, שלושה סיירוס וכן הלאה. מהי כמות הסיירוסים שבה הוורפידל ישמע הרבה יותר טוב מהסיירוס הראשוני.

אם קיים קו כזה- אז דברי אלדר / דברי נכונים. ולכן השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך האם בדקת את הנושא- ולא האם השוואת לרסיברים נחותים שאינם חשובים לדיון.

הדוגמא באפוגי לא נגעה לרמקול וחולשותיו, אלא אך ורק לצורת הצגת היצרן את נתוני הרמקול והתאמת מגברים להנעתו, ולכן הערתך שייכת לתחום אחר ולדיון אחר.

אני גם לא בטוח שהשאלה האם סוגי הרמקול / מחירם מהווים אינדקציה לקלות הנעתם, היא בכיוון של הדיון- כולנו מכירים מוניטורים בעייתיים (דינאדיו, טוטם- כדוגמאות), כולנו מכירים רצפתיים בעייתיים (וכאן כיד הדמיון), ובמיגוון מחירים מגוון (כולל זולים מאוד יחסית).

אין קשר בין מחיר למה נדרש בהגברה כדי להוציא מהם את המירב- זו שאלה חוצה מחירים וטכנולוגיות.אני חושב שאתה מתבלבל בין מגבר 'חזק' לאיכותי- ולא בהכרח שכל חזק הוא יקר, ולא כל איכותי הוא יקר.

לתת דוגמא של סינגל אנדד 845 זה כמו להגיד כלום- המרחב של עלויות מגברי 845 נעה בין אלפי דולרים בודדים לעשרות אלפי דולרים רבים, אז בוודאי שישנם כאלו שיתאימו לרמקולים יקרים (והם לא יהיו הזולים).

המתכננים / היצרנים לא עושים פשרות בשאלת ההגברה- לטעמי, הם מבקשים לטעת את הרושם שעלות הגברה זולה תיתן תוצאה מצויינת עם הרמקול היקר שלהם- וכך עיקר התקציב יוצא ממך לכיוונם.

אני לא הייתי קורא לכך פשרה- ולכן עצתי / שיטתי תהיה יותר ריאלית בגיבוש ההוצאה הכספית אם רוצים לקבל תוצאה שתיתן את הפוטנציאל המירבי של הרמקול.

לאיל

אותן אמירות כלליות ללא דוגמאות- מן אמירות של כלום בכלום.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
דוגמאות - בשמחה

COINCIDENT SPEAKERS - לפחות 5 דגמים שונים.

DEVORE FIDELITY - לפחות 4 דגמים שונים

SILVERLINE AUDIO - לפחות 4 דגמים שונים

AUDIO NOTE UK - לפחות שני דגמים שונים

הייתי מביא עוד, אבל לדעתי 15 דגמי רמקולים זה מספיק.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
כרגיל, דוגמאות מצחיקות וחסרות בסיס.

אדיו נוט הבריטים הם בעיקרם מינימוניטורים- וגם הם נשמעים טוב יותר עם מגברי הנורות הגדולים שלהם מהקטנים, שהם במקרה גם חזקים יותר. בדוק !

יצא לי לשמוע את הסילברליין עם שתי הגברות שונות- מה לעשות נשמע יותר טוב עם שני מונו של 150 וואט, מפאוור סטריאו של 100 וואט לערוץ. בדוק !

הד- וואור שמעתי רק בהדגמה הגרועה שלך בתערוכה, אבל אם תרצה לנסות ניתן בקלות להוכיח שדבריך לא מחזיקים 'מים'.

לגבי הקונפידנט זה כבר גובל בבדיחה חסרת אחיזה במציאות. רמקולים עם מולטי אלמנטים שנשמעים טוב יותר עם מגברים חלשים, אתה בטוח שאתה מבין דבר בתחום ?

זה רמקול שחייב מגברים חזקים או ביאמפ. רציני- מנדטורית, וללא עוררין.

בבקשה זה לא פורום של ילדי כיתה א'- אז אנא ממך שמבקשים דוגמאות אל תמציא נתונים מופרכים.

החוג להטטנות לא פה.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
תגיד,

אילן, אתה לא מסוגל להתדיין כמו בן אדם תרבותי?

לגבי מה שאתה כותב:

אז: אודיו נוט הם לא רק מינימוניטורים.

קצת מצחיק, שאתה מספר לי, היבואן של קואינסידנט, מה הרמקול הזה צריך. וזאת בלי שניסית אותו בשום צורה.

או מה ה - DEVORE צריך.

או אחרי שישבתי עם המתכנן של SILVERLINE והשווינו הגברת מנורות 300B עם מגברי HIGH CURRENT, תספר לי ששמעת משהוא אחר.

יחליט כל אחד בעצמו למי הוא מאמין ועל מי הוא סומך.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
אני כתבתי שמרבית הרמקולים של אדיו נוט הם מוניטורים- לא כולם, אנא קרא שנית.

העובדה הברורה היא מה התוצאה- והיא נוגדת את הצהרתך. אז למה להתעלם 'מהפרחת נתונים' שלך לא מבוססת.

לגבי הסילברליין- בין 300B למגברי היי-קורנט, יש בערך עשרות / מאות אחרים שישמעו 10 פעמים טוב יותר מ 300B .

מגברי היי קורנט מחוברים לרמקולים נצילים כסילבר ליין הם לא יותר מהצגת בורות מוחלטת שלך ושל מתכנן הרמקולים- כלום מעבר לזה. ואתה מנפנף בבורות כטיעון לידע, מדהים.

אתה באמת היבואן של קונפידנט ? איזו הפתעה !

אם תירצה לשמוע דה וואור או קונפידנט כמו שצריך רק תבקש, ונארגן לך ערב האזנה עם חברים מהפורום שיתן לך מושג מהי הגברה איכותית וחזקה- לא נראה לי שאתה בכלל בכיוון.

אם אתה מצפה שיסמכו על ידיעותיך, אנא לפחות תנסה להראות שיש מאחוריהן משהו.
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
אני חושב שלא הבנתי עד הסוף את כוונותכם בעניין מינימום הכח שהייצרים ממליצים.
אני הבנתי את ההמלצה כטכנית נטו, ולאו דווקא קשורה לאיכות החוויה האודיובילית.

מבחינה טכנית under Power מסוכן לתקינות הרמקול לא פחות מ Over Power.

הסיבה היא כאשר מישהו רוכש רמקול גדול, הוא מצפה לווליום גדול, וכפי הנראה הרמקול ממוקם
בחלל גדול.
אם מחברים מגבר חלש מדי, אז כדי להגיע לרמת ווליום מספקת ("לתת בראש....") אז מאמצים מאוד את המגבר.
למה זה בעייתי? כי במצב זה יהיה הרבה דיסטורשן בצליל.
ולמה זה בעייתי? כי מעבר לסף של 10% דיסטורשן, הדרייברים יינזקו, גם בעוצמה שרחוקה מהמקסימום שהרמקול מסוגל לטפל.

במילים אחרות, אם מישהו רוצה להפעיל את הרמקול בעוצמה של 80DB,
כאשר הוא יחבר מגבר חלש מהמינימום המתאים, הרמקול יגיע ל 80DB אבל עם המון דיסטורשן.
(ועד שמשהו ישים לב, נזק עלול להיגרם לדרייברים)
כאשר הוא יחבר מגבר שמתאים בעוצמתו לדרישות הרמקול, הרמקול יגיע ל 80DB אבל האות האנאלוגי יכיל מעט מאוד דיסטורשן (אי אפשר בלי בכלל, לצערינו). זה לא אומר בהכרח שהמגבר הנ"ל ימצא את מלא הפוטנצייאל האודיובילי של הרמקול (IL1 צודק כאן), זה רק אומר שהרמקול לא יינזק.

אם כך, להבנתי, הגדרת המינימום של הייצרנים, נועדה למנוע מצב מסוכן של Under Power
ולא להכריז כי "יותר מזה הרמקול לא צריך כדי לזרוח".
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
לצערי,

הדיון קצת הדרדר.

לא נראה לי שאתה ממש מבין על מה אתה מדבר (אפילו קואינסידנט אתה לא יודע לאיית ... אז לסמוך עליך ששמעת אותם כראוי?)

אתה סותר את עצמך על ימין ועל שמאל (אתה זה שהחליט לשמוע סילברליין עם מונובלוקים של 150 וואט לערוץ, ואתה מותח בקורת על המתכנן שחיבר אותם למגבר חזק? וזה אחרי שאתה מספר לנו כמה מגברים חזקים זה דבר חשוב?).

בקיצור, מכיון שנראה לי שכל מה שאתה רוצה זה לספק את האגו הבעייתי שלך, מבחינתי אין לי עניין להמשיך בדיון זה.
 
מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור