המיידיות של ה"טוב" או הציפייה מביצועי רמקול


shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,474
מעורבות
716
נקודות
113
שאלה, האם רמקול טוב אמור להישמע טוב מההתחלה בהנחה שנותנים לו הגברה ומקור ברמתו, או שעניין ההתאמה לחדר ולכבלים והגברה ספציפית הוא קריטי?

אני יודע שאצלי ברמקול שלי ההבדלים הם מהותיים מעצם היות הרמקול בעל נצילות גבוהה ותגובה מהירה שהיא " מענישה/ מתגמלת". גם מראש אני מוגבל להגברה מעוטת וואטים וכולי .
אבל ברמקול דינמי רגיל האם רמקול שהוא במהותו מאוזן וטוב צריך את כל ההתאמות כדי להישמע...טוב?

לשם החידוד, אני לא מדבר על ההבדל שבין 8 ל 10, אני מדבר נשמע 6 ופתאום חיווט והגברה וחדר ומרחק ונשמע 9-10.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,948
מעורבות
2,947
נקודות
113
שאלה, האם רמקול טוב אמור להישמע טוב מההתחלה בהנחה שנותנים לו הגברה ומקור ברמתו, או שעניין ההתאמה לחדר ולכבלים והגברה ספציפית הוא קריטי?

אני יודע שאצלי ברמקול שלי ההבדלים הם מהותיים מעצם היות הרמקול בעל נצילות גבוהה ותגובה מהירה שהיא " מענישה/ מתגמלת". גם מראש אני מוגבל להגברה מעוטת וואטים וכולי .
אבל ברמקול דינמי רגיל האם רמקול שהוא במהותו מאוזן וטוב צריך את כל ההתאמות כדי להישמע...טוב?

לשם החידוד, אני לא מדבר על ההבדל שבין 8 ל 10, אני מדבר נשמע 6 ופתאום חיווט והגברה וחדר ומרחק ונשמע 9-10.
אין שום הבדל באינטראקציה בין הרמקול לחדר אם צריך מעט או הרבה ואטים כדי להניע אותו.

יש דברים שהם תלויי מיקום בחדר שאינם תלויים ברמקול בכלל, ויש דברים שמאוד תלויים בצורת הפיזור שלו (ע"ע ספינורמה) ובהתאם הרגישות המוגדלת/מוקטנת לענייני מיקום ו‑toe‑in.

אשר לרגישות לכבלים -- זו פונקציה של המאזין, ההגברה, והרמקול.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,474
מעורבות
716
נקודות
113
אני מנסיוני חושב שרמקול טוב יישמע טוב כאשר יינתן לו ציוד שאמור להיות מתאים לו מבחינת הנתונים היבשים.
אין שום הבדל באינטראקציה בין הרמקול לחדר אם צריך מעט או הרבה ואטים כדי להניע אותו.
פחות התייחסתי לגודל חדר, ואולי זלגה לי ההנחה המקדמית שרמקול נציל הוא יותר חושפני ונתון למניפולציות.
אם כבר המבחן הוא בחדר קטן. לדוגמא, שמעתי רמקול מדפי GAMUT M3 בחדר שגדול ממידותיו ובלי טיפול אקוסטי, עם מגבר ומקור מספקים, והטוויטר זרח גם בתנאים הללו. רויד סינטרה קטנים וישנים נשמעו באופן בסיסי טוב בחלל - ובאופן קטגורי רע עד מבייש בחלל גדול כאשר הם לא מקבלים תמיכה מהקיר האחורי ( כאילו רק הטוויטר מנגן..) .
אין הכוונה שלי לתת לרמקול תת תנאים או שבהכרח לא מתאימים.

אבל שרמקול מקבל תנאים בסיסיים והוא טוב ושלם - עוזב טעם אישי כרגע- הוא אמור לנגו ולהישמע שלם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,948
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני מנסיוני חושב שרמקול טוב יישמע טוב כאשר יינתן לו ציוד שאמור להיות מתאים לו מבחינת הנתונים היבשים.
זה תנאי חשוב אך לא מספיק. צריך גם למקם אותו במקום המתאים ביותר בחדר לו ולמאזין, כולל ענייני toe‑in.

רמקול יכול גם להישמע טוב -- ללא השוואה -- גם כשאין התאמה והרמקול לא ממוקם טוב, אבל אם יש התאמה ומיקום נאותים, עקרונית הוא יישמע טוב יותר, חמעט אם המאזין הספציפי מעדיף משהו אחר בגלל טעם אישי.

יכול היות גם שרמקול בינוני ישמע טוב יחסית בחדר/ציוד/מיקום שבמקרה מפצים על חלק מהחסרונות שלו.


פחות התייחסתי לגודל חדר, ואולי זלגה לי ההנחה המקדמית שרמקול נציל הוא יותר חושפני ונתון למניפולציות.
גם אני לא התייחסתי ספציפית לגודל חדר, וכאמור אני לא חושב שיש תלות בנצילות.


אם כבר המבחן הוא בחדר קטן. לדוגמא, שמעתי רמקול מדפי GAMUT M3 בחדר שגדול ממידותיו ובלי טיפול אקוסטי, עם מגבר ומקור מספקים, והטוויטר זרח גם בתנאים הללו. רויד סינטרה קטנים וישנים נשמעו באופן בסיסי טוב בחלל - ובאופן קטגורי רע עד מבייש בחלל גדול כאשר הם לא מקבלים תמיכה מהקיר האחורי ( כאילו רק הטוויטר מנגן..) .
טיפול אקוסטי משפיע בעיקר בתחום הנמוך, כך שהיעדרו לא משפיע הרבה על הטוויטר.

זה לא שיש מבחן אחד שהוא חדר קטן ו/או רמקול "לא מתאים".

לכל חדר ולכל רמקול ולכל פריט ציוד אחר יכולים להיות בעיות משלהם, ובנוסף בעיות באינטראקציות ביניהם.


אין הכוונה שלי לתת לרמקול תת תנאים או שבהכרח לא מתאימים.

אבל שרמקול מקבל תנאים בסיסיים והוא טוב ושלם - עוזב טעם אישי כרגע- הוא אמור לנגו ולהישמע שלם.
נראה לי שאתה מנסה להכליל יותר מדי במצב ספציפי יותר מדי. אני לא רואה תועלת בהכללות מסוג זה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,474
מעורבות
716
נקודות
113
נראה לי שאתה מנסה להכליל יותר מדי במצב ספציפי יותר מדי. אני לא רואה את התועלת שבזה.
להכליל ספציפית זה משהו כמו ירדנו עד למקסימום..חחח .

סך הכל שמעתי שני רמקולים גדולים בחלל קטן, האחד נשמע לא אפוי וטוויטר בעייתי, השני נשמע שלם ועם טוויטר מקסים- שניהם צריכים חלל יותר גדול. השאלה האם הטוויטר הבעייצי פתאום יהפוך לברבור עם הגברה וחיווט שונים...לא יודע לי אישית זה נראה ממש לא סביר.

בקשר לתועלת שבשאלה שלי , יחליטו המשתתפים, ואם אין לך תועלת בדיון אז חובתך לא להתדיין.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,948
מעורבות
2,947
נקודות
113
להכליל ספציפית זה משהו כמו ירדנו עד למקסימום..חחח .

סך הכל שמעתי שני רמקולים גדולים בחלל קטן, האחד נשמע לא אפוי וטוויטר בעייתי, השני נשמע שלם ועם טוויטר מקסים- שניהם צריכים חלל יותר גדול. השאלה האם הטוויטר הבעייצי פתאום יהפוך לברבור עם הגברה וחיווט שונים...לא יודע לי אישית זה נראה ממש לא סביר.

בקשר לתועלת שבשאלה שלי , יחליטו המשתתפים, ואם אין לך תועלת בדיון אז חובתך לא להתדיין.
אתה מדבר על מקרה מאוד ספציפי, ושואל שאלה מאוד כללית.

אני לא חושב שאפשר לדעת מתוך הנתונים איך טוויטר נתון יישמע באקוסטיקה/הגברה/חיווט אחרים, בין אם בחדר קטן או גדול, ובלי שנדע אם בכלל הפקתם מהרמקול את המיטב במסגרת האפשרי בחדר/ציוד הנתונים.

אם תהפוך את זה לעוד יותר ספציפי -- תשאל לגבי המודלים הספציפיים -- אולי מישהו יוכל לענות לך שהוא שמע את הרמקול הבעייתי והוא היה נפלא או איום או משהו באמצע, וגם ייתכן שמה שנשמע לך נפלא לא בהכרח נשמע כך לאחרים בתנאים של מה שהיה כשהם שמעו.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,474
מעורבות
716
נקודות
113
אם תהפוך את זה לעוד יותר ספציפי -- תשאל לגבי המודלים הספציפיים -- אולי מישהו יוכל לענות לך שהוא שמע את הרמקול הבעייתי והוא היה נפלא
אין לי עניין להפוך את זה לאישי, ואו לגרום " נזק" לבעל רמקול כזה או אחר, השאלה שלי היא כללית. אני סבור שרמקול טוב יישמע טוב גם בתנאים לא אופטימליים עבורו, ובלבד,שיהיו נכונים בבסיס. כיצרן כותב שהרמקול צריך 100וואט הגברה, הוא לא רושם חברה ספציפית. כל מגבר הגון מחברה מוכרת יכול להיות המועמד. ליצירת סאונד טוב גם אם לא מושלם.
ויכול להיות שאני כמובן טועה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
החדר הכי קריטי.
החדר שולט לגמרי בבאס -למרות שאפשר למזהר בעיות עם התאמה או תכנון סלחני/חכם של הרמקולים.
אבל אתה יכול גם להגיד שטוויטר נשמע טוב בגלל שברמקול השני יש בור בבאס (בגלל החדר+תכנון של הרמקול) .
והרמקול הראשון לדוגמא יש לו פורט גדול מאוד שתוכנן לתדר מסוים ופונה אחורה ומדגיש מאוד הבאס ביחס לשני ( שזה לא דבר טוב בפני עצמו )- זה כן יכול וישנה את כל האיזון הטונאלי ולפעמים לטובה באופן פרטני בהשוואה לרמקול אחר מאוזן יותר שלא "סובל" מאותו הגבר בבאס .

לראיה( שלא כוללת מדידות) אתה יכול לשמוע את אותה מערכת בחדר אחר ובכלל לא לזהות אותהף כולל מתכנני רמקולים בעצמם שלא יזהו את הרמקול שלהם.

כמובן שזה גם מופיע בגרף למי שמודד.
ועם כל הכבוד לכבלים (ויש כבוד) - זה לא על אותו משקל בשום צורה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,474
מעורבות
716
נקודות
113
@Dan-Cinemart אני מסכים. השאלה דן, מהניסיון שלך שהוא מטבע הדברים גדול משלי, האם יצא לך לשמוע אלמנט ברמקול, או רמקול שלם שהיו מזעזעים ובהתאמה אחרת פתאום נהיו 10? שים בצד כרגע חדר בעייתי במיוחד.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
@Dan-Cinemart אני מסכים. השאלה דן, מהניסיון שלך שהוא מטבע הדברים גדול משלי, האם יצא לך לשמוע אלמנט ברמקול, או רמקול שלם שהיו מזעזעים ובהתאמה אחרת פתאום נהיו 10? שים בצד כרגע חדר בעייתי במיוחד.
כן בטח.
עד רמה כזאת שאמרתי ללקוח אני לא מוכר לו את הרמקול עד שלא יעשה טיפול.
לא זיהיתי את הרמקול ואני מכיר אותו היטב.

הבעיה שרוב החדרים בעייתים במיוחד - בטון/בלוק חשופים- קרובים לקיר צד .אין פה קירות עץ נושמים ממולאים בממתק צמר סלעים ומרחבים כמו סלון אמריקאי.
אני לא יכול להתעלם מזה -כי זה המצב ברוב החדרים.

אם אתה רוצה ממש לפשט את הנושא האקוסטי - אז יש נו שני מדדים עיקריים - גרף התדרים וזמני הדהוד.

רמקול ממש טוב, מהונדס נכון -כול לנצח גבוהים ומידים עם תכנון נכון - גם כשהחדר בעייתי - אבל רק בגרף התדרים - לא בזמני הדהוד.
באס גם אצלי בחדר - אין לי דרך לנצח בלי סאב או על ידי הוספת מלכודת באס שתתפוס חצי מהחדר. יש לי דיפ של סביב 15-20 די בי סביב 60 הרץ - בחדר מאוד מטופל. וזה מקרה שכיח מאוד בהרבה מאוד חדרים.

כמובן שאם אני מודד את הרמקול ממרחק קצר באותו חדר - אין לי את הבעיה הזו.אבל אני לא יושב שם לשמוע.

אני יכול לשבת קרוב מאוד לרמקול או רחוק מאוד ממנו צמוד לקיר ולפתור את זה - אבל אני אשלם מחיר אחר.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,474
מעורבות
716
נקודות
113
בעיה שרוב החדרים בעייתים במיוחד - בטון/בלוק חשופים- קרובים לקיר צד .אין פה קירות עץ נושמים ממולאים בממתק צמר סלעים ומרחבים כמו סלון אמריקאי.
אני לא יכול להתעלם מזה -כי זה המצב ברוב החדרים.
אוקיי, אבל באותו חדר שני רמקולים פחות או יותר מאותו קליבר, אחד יישמע הומוגני והשני מטולא... ייתכן?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
ודאי.
לדוגמא רמקול אטום -שמאוד מאוזן באופן אוביקטיבי.או רמקול עם פורטים לרצפה .
לעומת רמקול עם פורט עצום לאחורה מכויל ל 40 הרץ שגורם להדגש בבאס שלאו דווקא מפריע לך בשלב הנוכחי או שמשתלב טוב עם מה ששמעת עד כה.

הגבוהים והמידים ישמעו אחרת לגמרי. יש סבירות הגיונית שבראשון יהיו צורמים מציקים ובשני בגלל שהבאס מאפיל עליהם "מצוינים".

זו הסיבה שאני לא זז בלי מדידות של הרמקול לפני כן (בחדר אנאקואי) ובלי מדידות בחדר. כי זה הכל מאוד ניסבתי,מקרי.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,474
מעורבות
716
נקודות
113
טוב, יכול להיות שאני פסקן מידי. מצפה מטוויטר טוב שיהיה טוב לאוזן בכל מצב. מיד ובאס עדיין התאבכות והידהודים זה בגבולות התחום הידוע והמועד לפורענות.

גם אצלי בחדר יש לתדרים הגבוהים חריפות מסויימת,ועדיין בבסיס ניתן להבחין באיכותם.

משום מה בכל המסע שלי טרם נתקלתי ברמקול שנשמע לי מחורבן, סלחו לי על הפסקנות, ופתאום נהיה משהו מיוחד. סתמי למעניין זה כן.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
טוב, יכול להיות שאני פסקן מידי. מצפה מטוויטר טוב שיהיה טוב לאוזן בכל מצב. מיד ובאס עדיין התאבכות והידהודים זה בגבולות התחום הידוע והמועד לפורענות.

גם אצלי בחדר יש לתדרים הגבוהים חריפות מסויימת,ועדיין בבסיס ניתן להבחין באיכותם.

משום מה בכל המסע שלי טרם נתקלתי ברמקול שנשמע לי מחורבן, סלחו לי על הפסקנות, ופתאום נהיה משהו מיוחד. סתמי למעניין זה כן.
אז למה זה אתה שואל אם החלטת על תשובה , עוד לפני ששאלת ?


נתק את הבאס ברמקול שלך - תשאיר רק טוויטר תגביר את הווליום ותקבל תשובה .
הבאס קשור ישירות לאיזון הטונאלי ולאיך אתה
תופס את הגבוהים .
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,474
מעורבות
716
נקודות
113
ודאי.
לדוגמא רמקול אטום -שמאוד מאוזן באופן אוביקטיבי.או רמקול עם פורטים לרצפה .
לעומת רמקול עם פורט עצום לאחורה מכויל ל 40 הרץ שגורם להדגש בבאס שלאו דווקא מפריע לך בשלב הנוכחי או שמשתלב טוב עם מה ששמעת עד כה.

הגבוהים והמידים ישמעו אחרת לגמרי. יש סבירות הגיונית שבראשון יהיו צורמים מציקים ובשני בגלל שהבאס מאפיל עליהם "מצוינים".

זו הסיבה שאני לא זז בלי מדידות של הרמקול לפני כן (בחדר אנאקואי) ובלי מדידות בחדר. כי זה הכל מאוד ניסבתי,מקרי.
רמקולים עם אותה טכנולוגיה.
אז למה זה אתה שואל אם החלטת על תשובה , עוד לפני ששאלת ?
משתף בשאלה ששאלתי את עצמי, אתה נתת כיוון, מישהו אחר נתן כיוון נוסף, לא עולה לשאול- אבל אפשר להפסיד אם לא...
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
רמקולים עם אותה טכנולוגיה.

משתף בשאלה ששאלתי את עצמי, אתה נתת כיוון, מישהו אחר נתן כיוון נוסף, לא עולה לשאול- אבל אפשר להפסיד אם לא...
אם התגובה בבאס דיי זהה - אז אתה צודק.
קשה להגיד בלי מדידה .יכול להיות אותה טגנלוגיה אבל חיתוך אחר לגמרי ותגובה שונה בחדר בעקבות אותו חיתוך.

אני רק אומר שלא תהיה נעול בראש .התחביב שלנו הרבה יותר עמוק, אך עם זאת מדויק וצפוי ככל שתעמיק את הידע שלך וזה יותר חשוב מהציוד שיש לך .

תקרא קצת על הנושא - לא מעט יש ברשת על הנושא הזה .

Most people talk of high-frequency rolloff in rooms when it really is a bass buildup. They sound similar." -Dr. Floyd Toole
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
ודאי.
לדוגמא רמקול אטום -שמאוד מאוזן באופן אוביקטיבי.או רמקול עם פורטים לרצפה .
לעומת רמקול עם פורט עצום לאחורה מכויל ל 40 הרץ שגורם להדגש בבאס שלאו דווקא מפריע לך בשלב הנוכחי או שמשתלב טוב עם מה ששמעת עד כה.

הגבוהים והמידים ישמעו אחרת לגמרי. יש סבירות הגיונית שבראשון יהיו צורמים מציקים ובשני בגלל שהבאס מאפיל עליהם "מצוינים".

זו הסיבה שאני לא זז בלי מדידות של הרמקול לפני כן (בחדר אנאקואי) ובלי מדידות בחדר. כי זה הכל מאוד ניסבתי,מקרי.
יש לך טעות עם פורטים לרצפה , האם מימך שמעת רמקול עם פורטים לרצפה , יש לי כמה הפתעות בשבילך
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
יש לך טעות עם פורטים לרצפה , האם מימך שמעת רמקול עם פורטים לרצפה , יש לי כמה הפתעות בשבילך
למה אלדר יקר ?
פורטים לרצפה במקרה הזה צויינו לטובה .
עדיין זה תלוי במאה דברים אחרים- יש גם פורטים אחוריים מצוינים . יש ויש
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור