Vivaldi Audio
עוסק בתחום
- הודעות
- 380
- מעורבות
- 340
- נקודות
- 63
הגיעו הרמקולים של LARSEN!
הרמקולים האלה הם ככל הנראה היחידים בעולם המתאימים לסביבה ביתית "נורמלית".
כלומר, בניגוד לכל השאר, הרמקולים האלה נשמעים במיטבם דווקא כשהם צמודים לקיר מאחור,
ובחלל ביתי רגיל לגמרי, בלי שום טיפול אקוסטי מיוחד, ובלי רום קורקשן ושאר אביזרים ומכשירים!
במילים אחרות, פשוט מצמידים אותם לקיר מאחור,בזווית ישרה, בלי לשבור את הראש מה הזווית הנכונה אליכם,
ובלי כל מיני ספייקים מיוחדים, שנראים משונים כמעט בכל חלל ביתי, מחברים להגברה טובה,
ואתם מקבלים מייד את כל היכולות של הרמקולים, לא רק חלק קטן מהיכולות.
ומה היכולות שלהם?
"הלרסנים... נשמעים כמו שמוזיקה נשמעת בפועל" (רוברט גרין, אבסולוט סאונד).
כרגע בתצוגה הדגמים Larsen 4.3 ו-Larsen 8.2.
הדגמים Larsen 6.2 ו-Larsen 9 יגיעו לתצוגה בקרוב, וכך כל ארבעת דגמי החברה יהיו בארץ בתצוגה קבועה.
אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ, וכמובן, להגיע ולהתרשם.
שמעון
054-2901166
למי שמעוניין, הנה קצת הרחבה:
LARSEN היא חברה שוודית קטנה, בעיירה קטנטנה, לא משופעת באינסוף אמצעים, ועם זאת הרמקולים שלה זוכים, שנה אחרי שנה, באינסוף פרסים וביקורות נלהבות במגזינים החשובים ביותר. כן, וכל זה (לציניקנים בינינו) בלי שום פרסום וטובות הנאה ובלה בלה בלה!
מה הסיבה?
כמעט כל הרמקולים המיוצרים היום, אם לא כולם, נשמעים במיטבם בשני תנאים שהם תיאורטיים עבור רובנו:
הצבה במרחק ניכר מהקירות, וטיפול אקוסטי מושלם.
אלה תנאים שאינם קיימים, כידוע, לא רק אצל כמעט כל חובב מוזיקה ואודיופיל בארץ, אלא גם בעולם בכלל.
הגישה של לרסן אינה להילחם מלחמת חורמה אבודה מראש בחללים הביתיים שלנו, אלא פשוט לזרום איתם ולקבל אותם כמו שהם, כולל את הצרכים שלהם - בסופו של דבר, ולרוב, אנחנו לא חיים לבדנו בבית, עם כל המשתמע מכך. בנוסף, כחלק מהמחשבה על התנהלות ביתית נורמלית, וכמו ברמקולים Omnidirectional, לא מוכרחים לשבת ב-Sweet spot, בדיוק בין שני הרמקולים, כדי ליהנות ממה שיש למוזיקה להציע.
הגישה הנדירה הזאת מצריכה חשיבה מקורית אמיתית. ההוגה שלה היה המהנדס העילוי השוודי סטיג קרלסון (Stig Carlsson), שהמציא את השיטה האורתו-אקוסטית (Ortho Acoustic), שנועדה, במילים פשוטות, להפוך את הרמקולים לחלק אינטגרלי מחלל ההאזנה המצוי (להרחבה טכנית ראו כאן). מי שעבד אתו במשך שנים רבות היה ג'ון לרסן. אחרי שקרלסון מת ב-1997 לרסן המשיך, יחד עם צוות עוזרים, לפתח את הרעיונות של קרלסון, והתוצאה עד לפני שנתיים הייתה שלושה דגמים שהלכו והשתכללו עם הזמן. לפני שנתיים נוסף דגם חדש, לרסן 9, יצירה סונית ואסתטית יפהפייה ודגם העל של החברה.
יש המון כתבות בעיתונות המקצועית על הרמקולים של LARSEN, וכולן מציינות את מה שנוכחתי בו כמעט מייד: אלה רמקולים המסיטים הצדה בנימוס את האודיופיל שבנו ואת רודפי זיקוקי הדי-נור למיניהם, וממגנטים את המאזין למה שלשמו התכנסנו – מוזיקה.
(אם כי הם יודעים לעשות מצוין את כל ההגדרות האודיופיליות הרגילות: צליל מלא, בס נמוך מאוד, גבוהים ריאליסטיים, מיד קסום, פירוט נהדר, שקיפות, במה תלת-ממדית ברורה, והלאה והלאה. אבל הרמקולים האלה לא מדגישים שום תכונה כזו או אחרת, אלא את הקוהרנטיות של המכלול כולו. וכמו שאומר Lucio Cadeddu, המבקר האמין והמנוסה של המגזין האיטלקי TNT, "יכולתי לחיות בשמחה עם הרמקולים האלה: הם גורמים לך לשכוח ממערכת ההיי-פיי שלך ומניחים לך להתרכז במוזיקה בלבד". מבחינתי, זאת המחמאה הגבוהה ביותר שאפשר לקבל בתחום שלנו.
מתוך מעט ביקורות
שימו לב, שתי הביקורות הראשונות נכתבו על הדגם Larsen 8. הדגם מ-2018 הוא Larsen 8.2, עם יחידות מיד ובס משופרות.
הרמקולים האלה הם ככל הנראה היחידים בעולם המתאימים לסביבה ביתית "נורמלית".
כלומר, בניגוד לכל השאר, הרמקולים האלה נשמעים במיטבם דווקא כשהם צמודים לקיר מאחור,
ובחלל ביתי רגיל לגמרי, בלי שום טיפול אקוסטי מיוחד, ובלי רום קורקשן ושאר אביזרים ומכשירים!
במילים אחרות, פשוט מצמידים אותם לקיר מאחור,בזווית ישרה, בלי לשבור את הראש מה הזווית הנכונה אליכם,
ובלי כל מיני ספייקים מיוחדים, שנראים משונים כמעט בכל חלל ביתי, מחברים להגברה טובה,
ואתם מקבלים מייד את כל היכולות של הרמקולים, לא רק חלק קטן מהיכולות.
ומה היכולות שלהם?
"הלרסנים... נשמעים כמו שמוזיקה נשמעת בפועל" (רוברט גרין, אבסולוט סאונד).
כרגע בתצוגה הדגמים Larsen 4.3 ו-Larsen 8.2.
הדגמים Larsen 6.2 ו-Larsen 9 יגיעו לתצוגה בקרוב, וכך כל ארבעת דגמי החברה יהיו בארץ בתצוגה קבועה.
אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ, וכמובן, להגיע ולהתרשם.
שמעון
054-2901166
Vivaldi Audio
vivaldiaudio.co.il
למי שמעוניין, הנה קצת הרחבה:
LARSEN היא חברה שוודית קטנה, בעיירה קטנטנה, לא משופעת באינסוף אמצעים, ועם זאת הרמקולים שלה זוכים, שנה אחרי שנה, באינסוף פרסים וביקורות נלהבות במגזינים החשובים ביותר. כן, וכל זה (לציניקנים בינינו) בלי שום פרסום וטובות הנאה ובלה בלה בלה!
מה הסיבה?
כמעט כל הרמקולים המיוצרים היום, אם לא כולם, נשמעים במיטבם בשני תנאים שהם תיאורטיים עבור רובנו:
הצבה במרחק ניכר מהקירות, וטיפול אקוסטי מושלם.
אלה תנאים שאינם קיימים, כידוע, לא רק אצל כמעט כל חובב מוזיקה ואודיופיל בארץ, אלא גם בעולם בכלל.
הגישה של לרסן אינה להילחם מלחמת חורמה אבודה מראש בחללים הביתיים שלנו, אלא פשוט לזרום איתם ולקבל אותם כמו שהם, כולל את הצרכים שלהם - בסופו של דבר, ולרוב, אנחנו לא חיים לבדנו בבית, עם כל המשתמע מכך. בנוסף, כחלק מהמחשבה על התנהלות ביתית נורמלית, וכמו ברמקולים Omnidirectional, לא מוכרחים לשבת ב-Sweet spot, בדיוק בין שני הרמקולים, כדי ליהנות ממה שיש למוזיקה להציע.
הגישה הנדירה הזאת מצריכה חשיבה מקורית אמיתית. ההוגה שלה היה המהנדס העילוי השוודי סטיג קרלסון (Stig Carlsson), שהמציא את השיטה האורתו-אקוסטית (Ortho Acoustic), שנועדה, במילים פשוטות, להפוך את הרמקולים לחלק אינטגרלי מחלל ההאזנה המצוי (להרחבה טכנית ראו כאן). מי שעבד אתו במשך שנים רבות היה ג'ון לרסן. אחרי שקרלסון מת ב-1997 לרסן המשיך, יחד עם צוות עוזרים, לפתח את הרעיונות של קרלסון, והתוצאה עד לפני שנתיים הייתה שלושה דגמים שהלכו והשתכללו עם הזמן. לפני שנתיים נוסף דגם חדש, לרסן 9, יצירה סונית ואסתטית יפהפייה ודגם העל של החברה.
יש המון כתבות בעיתונות המקצועית על הרמקולים של LARSEN, וכולן מציינות את מה שנוכחתי בו כמעט מייד: אלה רמקולים המסיטים הצדה בנימוס את האודיופיל שבנו ואת רודפי זיקוקי הדי-נור למיניהם, וממגנטים את המאזין למה שלשמו התכנסנו – מוזיקה.
(אם כי הם יודעים לעשות מצוין את כל ההגדרות האודיופיליות הרגילות: צליל מלא, בס נמוך מאוד, גבוהים ריאליסטיים, מיד קסום, פירוט נהדר, שקיפות, במה תלת-ממדית ברורה, והלאה והלאה. אבל הרמקולים האלה לא מדגישים שום תכונה כזו או אחרת, אלא את הקוהרנטיות של המכלול כולו. וכמו שאומר Lucio Cadeddu, המבקר האמין והמנוסה של המגזין האיטלקי TNT, "יכולתי לחיות בשמחה עם הרמקולים האלה: הם גורמים לך לשכוח ממערכת ההיי-פיי שלך ומניחים לך להתרכז במוזיקה בלבד". מבחינתי, זאת המחמאה הגבוהה ביותר שאפשר לקבל בתחום שלנו.
מתוך מעט ביקורות
שימו לב, שתי הביקורות הראשונות נכתבו על הדגם Larsen 8. הדגם מ-2018 הוא Larsen 8.2, עם יחידות מיד ובס משופרות.
The Larsens, most impressively, really sound the way music actually does sound. The Model 8s are not just another try at making a speaker like all the rest except better, as so many high-end speakers are. Rather, the Larsen Model 8s are something special in their own right
(The absolute sound, Robert E. Greene, 2015)
So let me put it to you this way: The Larsen 8 isn't for everyone. It's for those who just want a pair of speakers that will last them the next 20 years or so, and will provide insight, enjoyment, comfort and ease, and the occasional thrill. If that's you—and especially if you're also the sort who wouldn't mind getting off the audio merry-go-round for a while—the Larsen 8 is an easy recommendation
(Stereophile, Art Dudley, 2017)
My first encounter with the “ortophonic” technology developed by Larsen, when listening to the entry-level 4.2 model, has been quite a shock. I couldn't believe what those speakers were capable of in terms of 3D imaging, considering their placement against the rear wall. These Larsen 8 play in a different league and improve every single area of the performance of the smaller sisters. I could happily live with these speakers: they make you forget your HiFi system and let you concentrate on music alone. If that's what you're looking for, give these speakers a chance, they'll amaze you
(TNT Italy, Lucio Cadeddu, 2018)
(The absolute sound, Robert E. Greene, 2015)
So let me put it to you this way: The Larsen 8 isn't for everyone. It's for those who just want a pair of speakers that will last them the next 20 years or so, and will provide insight, enjoyment, comfort and ease, and the occasional thrill. If that's you—and especially if you're also the sort who wouldn't mind getting off the audio merry-go-round for a while—the Larsen 8 is an easy recommendation
(Stereophile, Art Dudley, 2017)
My first encounter with the “ortophonic” technology developed by Larsen, when listening to the entry-level 4.2 model, has been quite a shock. I couldn't believe what those speakers were capable of in terms of 3D imaging, considering their placement against the rear wall. These Larsen 8 play in a different league and improve every single area of the performance of the smaller sisters. I could happily live with these speakers: they make you forget your HiFi system and let you concentrate on music alone. If that's what you're looking for, give these speakers a chance, they'll amaze you
(TNT Italy, Lucio Cadeddu, 2018)
תמונות מצורפות
נערך לאחרונה ב: