DavidGil
חבר משקיען
- הודעות
- 1,884
- מעורבות
- 1,882
- נקודות
- 113
בעיקרון, נראה לי שכדאי לאסור על הסוחרים רק לקדם את מוצריהם -- באופן ישיר ואולי גם עקיף -- שלא במסגרת הפורומים המסחריים, ולהשמיץ מוצרים של אחרים. כמוכן עוסקים בתחום יחויבו להזדהות ככאלה, ולא יותר מצב שזה לא כך, כפי שקרה כאן.
יש לאסור על כולם לדבר לגופו של אדם, ובפרט לא על מגבלותיו, השכליות או האחרות, ולא להסביר לו שהוא טיפש, לא מבין, ושאר דברים מסוג זה. עם זאת, מותר ומוסכם מראש שאת דבריו אפשר לסתור ללא הגבלה, בצורה עניינית ומכבדת בלבד.
להתיר השתתפותם הסוחרים בדיונים הרגילים, אבל רק בתנאי ובהסכמה מראש שהם מוותרים על כל טענת פגיעה בפרנסתם ועל זכותם לתבוע משתמשים אחרים שלא עברו על הכללים. אולי ממש להחתים אותם על זה בהסכם מחייב משפטית, או לפחות לכתוב את זה בין הכללים, ושאם הם לא מסכימים, הם מתבקשים שלא להשתמש באתר, ולהפנות את תשומת ליבם לזה, שיהיה בטוח שהם קראו.
כמו היום, ניתן יהיה לדווח על פוסטים בעייתיים, אבל ההנהלה צריכה להתייחס אליהם ברצינות ובמהירות ככל הניתן והסביר. זה לא אומר שצריך להסכים עם הדיווח, אבל צריך לבדוק אותו, ולתת תשובה למדווח. בעבר דיווחתי לא פעם על פרסום בדו ערוצי, ולא קרה עם זה כלום. עם זאת, יש להיזהר בשימוש בכלי הדיווח, כדי לא להעמיס על ההנהלה ללא צורך. יכול להיות רעיון טוב שלדיווח יהיה ניתן להצמיד את מידת הדחיפות, ושזה ישפיע על הצורה שבה ההנהלה מקבלת את ההתראות על כך שהגיע דיווח, למשל SMS על דברים דחופים, ומייל על דברים פחות דחופים. מי שיגזים יוזהר, וגם שלא יתפלא אם יתעלמו מדיווחיו הבאים, או שיושעה אם יגזים מאוד.
במקרה של פוסטים בעייתיים, הנהלת האתר תתערב בהקדם, בעיקר בעקבות דיווח, תמחק פוסטים בעייתיים, ותזהיר, או תשעה, זמנית או באופן קבוע, את כותביהם, לפי חומרת העניין. לא תהיה ציפייה מההנהלה שתפעל במהירות ללא דיווח, כי זה מהווה עומס לא סביר.
עמיר, קודם כל בהתייחס לשורה האחרונה בציטוט שלך, כל הכבוד שאתה ישר עם עצמך ומודה בטעות. נדיר במחוזותינו ואני מסיר את הכובע. והלוואי ותמשיך ככה גם בעתיד כדוגמא לשיח יותר נעים ומכבד.זה מצב שונה אם אתה אומר למורה או לאינסטלטור באופן אישי את דעתך עליו, לבין לכתוב דבר כזה בפורום.
כשחושבים על זה, בפורום הרבה יותר מתאים להסביר למה מה שהם אומרים/עושים לא נכון, ואפשר לוותר לגמרי על ה"מחמאות" -- לא רק שהן לא תורמות לשום דבר חיובי, הן גורמות צד השני להינעל ולהתקיף חזרה, וחוסמות את האפשרות שהוא יקשיב.
אבל לא תמיד חושבים, וגם אני נפלתי בפח הזה, לצערי.
לגופו של עניין, מסכים איתך. סתימת פיות היא רק מוצא אחרון ושמורה למקרים סופר קיצוניים.
הפתרון הוא: 1. הזדהות כעוסק בתחום, 2. הסכמה מראש של כל סוחר (ואולי אף כל חבר פורום) באמצעות פסקת ויתור שיש לאשרה מראש ברישום לפורום כעוסק בתחום, שהעוסק יודע שהוא נכנס לסוג של מועדון דיונים חופשי ואמוציונלי והוא עושה זאת באחריות ובמודעות ובידיעה שהדיון יכול להתלהט והוא מוותר מראש על זכות התביעה, אף אם השתמשו נגדו במילים קשות ובוטות.
בסייג אחד: לכל אחד שמורה זכות התביעה, כולל סוחר, במקרה ושמו הטוב הוכתם בפורום בעניין שבעובדה, לדוגמא: סוחר איקס גנב ונוכל ומכר לי מערכת משומשת שתוקנה כחדשה. או מכר לי זיוף או לקח כסף ולא סיפק המוצר וכיוצ״ב.
אם זו השמצה לא נכונה שנאמרה פה בפורום, שייתבע.