הידיעה המעניינת של היום - כלכליסט


רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
296
נקודות
63
העיתון ואתר כלכליסט מדווח הבוקר בידיעה בלעדית כי חברת מודן (בעלת רשת באג) שהיא היבואנית הרשמית של מוצרי האודיו של חברת SONOS הצליחה למנוע ייבוא מקביל של מוצרי SONOS לישראל שביצעה רשת KSP ממש לפני שהספק באירופה שסיכם את העיסקה עם KSP שלח את המוצרים לישראל. על פי הידיעה - היקף עיסקת היבוא שנמנעה הוא יותר ממליון שקל, והיא היתה אמורה לאפשר לרשת KSP למכור את מוצרי SONOS במחירים נמוכים יותר מאשר בידי רשת באג ושאר המפיצים שעובדים עם חברת מודן. כלכליסט גם טוען שיש חשד שמניעת יבוא מקביל, כפי שביצעה מודן במקרה זה, היא עבירה על חוקי התחרות הנהוגים בישראל.

אני בדרך כלל לא קונה מוצרים מיבוא מקביל, אלא אם כן אין להם יבוא רשמי לישראל (כמו למשל רמקולים חכמים מסדרת הום פוד של אפל) - אבל לדעתי מודן/באג חצו כאן את הקווים. מהיום, אני לא קונה אצלם.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
ישר כוח וכל הכבוד ואם עוד אנשים היו כמוך, בכל תחום, אולי היה אפשר ליצור בקיעים בשרשרת החזירות בארץ של " לקחו ממני הרבה אז גם אני אקח מאחרים הרבה רק כי אני יכול ובלעדי ורשות התחרות לא מזיזה לי את קצה הציפורן.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,748
מעורבות
1,439
נקודות
113
באג הם יבואנים מקבילים של דברים אחרים.
ושרות של KSP גרוע ביותר

שיתבעו אותם. חרם לא מועיל לתחרות
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
אני בדרך כלל לא קונה מוצרים מיבוא מקביל
למה אם יורשה לי לשאול?
שיתבעו אותם. חרם לא מועיל לתחרות
אבל מעודד שרות שזה חלק מתחרות;)
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
537
מעורבות
111
נקודות
43
כל אחד שומר על ביזנס שלו.
במקרה כזה נדמה לי זה פוגע בשוק חופשי וחופש תחרות - חוץ מרגולטור מישהו יכול לתת לזה פתרון?
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,359
מעורבות
809
נקודות
113
העיתון ואתר כלכליסט מדווח הבוקר בידיעה בלעדית כי חברת מודן (בעלת רשת באג) שהיא היבואנית הרשמית של מוצרי האודיו של חברת SONOS הצליחה למנוע ייבוא מקביל של מוצרי SONOS לישראל שביצעה רשת KSP ממש לפני שהספק באירופה שסיכם את העיסקה עם KSP שלח את המוצרים לישראל. על פי הידיעה - היקף עיסקת היבוא שנמנעה הוא יותר ממליון שקל, והיא היתה אמורה לאפשר לרשת KSP למכור את מוצרי SONOS במחירים נמוכים יותר מאשר בידי רשת באג ושאר המפיצים שעובדים עם חברת מודן. כלכליסט גם טוען שיש חשד שמניעת יבוא מקביל, כפי שביצעה מודן במקרה זה, היא עבירה על חוקי התחרות הנהוגים בישראל.

אני בדרך כלל לא קונה מוצרים מיבוא מקביל, אלא אם כן אין להם יבוא רשמי לישראל (כמו למשל רמקולים חכמים מסדרת הום פוד של אפל) - אבל לדעתי מודן/באג חצו כאן את הקווים. מהיום, אני לא קונה אצלם.
בחיים לא רכשתי פרור מבאג... בטח לא עכשיו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
חרם הוא משמעותי רק אם המוחרם יודע עליו, וההפסדים בגללו משמעותיים.

אם אתה לא קונה אצלם, הם לא יודעים מזה אפילו.
הם אינם יכולים אפילו לדעת שאתה התכוונת לקנות אצלם אבל, בגלל שיקולי חרם, ויתרת לגמרי על הקניה.
הם אינם יכולים בכלל לדעת שאתה קנית אצל המתחרים ולא אצלם, ובטח לא שזה היה בגלל שיקולי חרם, ולא בגלל שמראש העדפת את המתחרים.

בקיצור -- אם אתה רוצה לארגן חרם שיורגש, אתה צריך לעשות הרבה יותר רעש מאשר לכתוב פוסט בדיטאון, וגם אז, אם המחירים של המוחרמים יהיו נמוכים יותר, ייתכן שיקנו אצלם בכל זאת, במיוחד כשלא מדובר במשהו עממי כמו קוטג'.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
חרם הוא משמעותי רק אם המוחרם יודע עליו, וההפסדים בגללו משמעותיים.

אם אתה לא קונה אצלם, הם לא יודעים מזה אפילו.
הם אינם יכולים אפילו לדעת שאתה התכוונת לקנות אצלם אבל, בגלל שיקולי חרם, ויתרת לגמרי על הקניה.
הם אינם יכולים בכלל לדעת שאתה קנית אצל המתחרים ולא אצלם, ובטח לא שזה היה בגלל שיקולי חרם, ולא בגלל שמראש העדפת את המתחרים.

בקיצור -- אם אתה רוצה לארגן חרם שיורגש, אתה צריך לעשות הרבה יותר רעש מאשר לכתוב פוסט בדיטאון, וגם אז, אם המחירים של המוחרמים יהיו נמוכים יותר, ייתכן שיקנו אצלם בכל זאת, במיוחד כשלא מדובר במשהו עממי כמו קוטג'.
יש גם עניין אישי. חרם כביטוי עצמי מתוך תחושה שאם הרבה ינהגו ככה יהיה לזה אימפקט. כמו חוסר ציות לחוקי המדינה עם נכונות לספוג את העונש.
אני אישית " מחרים"/ נמנע מרכישה מעסקים גדולים ואו מיצרנים שמרגיש שלא תואמים את ערכיי או מתנגשים עם האמונות שלי.
חושב שזה ביטוי מאוד הולם לתחושות וסוג של התנגדות לא אלימה וקידום ערכים ברמה הגבוהה ביותר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
יש גם עניין אישי. חרם כביטוי עצמי מתוך תחושה שאם הרבה ינהגו ככה יהיה לזה אימפקט. כמו חוסר ציות לחוקי המדינה עם נכונות לספוג את העונש.
אני אישית " מחרים"/ נמנע מרכישה מעסקים גדולים ואו מיצרנים שמרגיש שלא תואמים את ערכיי או מתנגשים עם האמונות שלי.
חושב שזה ביטוי מאוד הולם לתחושות וסוג של התנגדות לא אלימה וקידום ערכים ברמה הגבוהה ביותר.
אני לא רואה בזה שום דבר "גבוה".

אם מדובר בחרם על משהו שאתה ממילא לא מתכוון לקנות, זו סתם רמאות עצמית גבוהה.
ואם מדובר בחרם על משהו שאתה מאוד רוצה, אתה סובל מזה בלי שהמוחרם ידע מזה בכלל, שזו לדעתי טיפשות גבוהה.

והמחשבה בסגנון של "אם הרבה ינהגו ככה יהיה לזה אימפקט" היא טעות קלאסית בחשיבה, למרות שהמשפט עצמו נכון.
זה נכון לגמרי שאם כל אחד בארץ ייתן לי שקל ביממה הקרובה, אהיה מיליונר תוך יממה, אבל זה לא הולך לקרות, אז זה לא רלוונטי לומר זאת.

כאמור, המצב היחיד שבו חרם הוא משמעותי הוא רק כשהמוחרם יודע מהחרם ומפסיד ממנו.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
מה אגיד לך עמיר. אתה פשוט לוגריתם. תגיד, אוכל יש אכיל ולא אכיל או גוונים של טעם? ומערכת סטראו?
ממליץ לך לרענן את ההגדרות לגבי אזרחות, מוסר ואחריות חברתית.
בנוגע לשימוש הפסקני במילה "טיפשות", אני רק שאלה, יש אפשרות לקבל אצלך מתכון לתבונה? הרי עשית משהו בחיים, פיתחת תרופה למחלות חשוכות מרפא ושלשול כרוני, הצלחת לרשת את הכפרים בהודו לרשת מים וביוב , תירגמת את פאוסט של גטה לסינית והנה עכשיו אוטוטו אתה מצליח למצוא תרסיס נגד קרחת וכדורים נגד ריח של עמבה. באמת, ואסיל שכמוני היה רוצה להבין מה המתכון שלך לחיים תבוניים..?
בקיצור, שנה את שיח שלך אם אתה רוצה תגובות ענייניות. ובאספקלריה יותר רחבה ועמוקה, אם מספיק גרמנים אוקראינים פולנים ושאר חמוצי אירופה היו נוהגים באי ציות על בסיס אישי היה לך עוד 6 מיליון איש להתווכח איתם isn't it ironic....
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
מה אגיד לך עמיר. אתה פשוט לוגריתם. תגיד, אוכל יש אכיל ולא אכיל או גוונים של טעם? ומערכת סטראו?
ממליץ לך לרענן את ההגדרות לגבי אזרחות, מוסר ואחריות חברתית.
בנוגע לשימוש הפסקני במילה "טיפשות", אני רק שאלה, יש אפשרות לקבל אצלך מתכון לתבונה? הרי עשית משהו בחיים, פיתחת תרופה למחלות חשוכות מרפא ושלשול כרוני, הצלחת לרשת את הכפרים בהודו לרשת מים וביוב , תירגמת את פאוסט של גטה לסינית והנה עכשיו אוטוטו אתה מצליח למצוא תרסיס נגד קרחת וכדורים נגד ריח של עמבה. באמת, ואסיל שכמוני היה רוצה להבין מה המתכון שלך לחיים תבוניים..?
בקיצור, שנה את שיח שלך אם אתה רוצה תגובות ענייניות. ובאספקלריה יותר רחבה ועמוקה, אם מספיק גרמנים אוקראינים פולנים ושאר חמוצי אירופה היו נוהגים באי ציות על בסיס אישי היה לך עוד 6 מיליון איש להתווכח איתם isn't it ironic....
אד הומינם.

אין לך מה לענות עניינית, אז אתה יורד לרמה האישית, וברמה של שטויות שאינן רלוונטיות לאף אחד כאן.

ואין לך שום סמכות להכתיב לי את הסיגנון והשיח שלי.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
אין לך מה לענות עניינית, אז אתה יורד לרמה האישית, וברמה של שטויות שאינן רלוונטיות לאף אחד כאן.
ולך יש זכות להכתיב לי? כשאתה אומר שמעשה הוא טיפשות- "טיפשות גבוהה" אזי זה שעשה אותו הוא טיפש ... וגבוהה כנראה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
ולך יש זכות להכתיב לי? כשאתה אומר שמעשה הוא טיפשות אזי זה שעשה אותו הוא טיפש.
קצת לוגיקה בסיסית, ממש אלמנטרית, ווטסון:
  • להצביע על כך ש-X אמר/עשה דבר טיפשי אינו אומר ש-X טיפש. גם אנשים חכמים ומבריקים יכולים לומר ולעשות דברים טיפשיים. זה אפילו לא אומר שלדעת הדובר, X הוא טיפש. זה רק אומר שלדעת הדובר, הדבר הספציפי הוא טיפשי. X עצמו (ואחרים) יכול/ים לחשוב שהדבר הספציפי הוא מבריק.

  • להצביע על כך ש-X אמר/עשה דבר טיפשי אינו מהווה "הכתבה" ל-X הזה שלא לאמרו/לעשותו (בניגוד ל"שנה את שיח שלך" שהוא "הכתבה"). X (ואחרים) יכול/ים לחשוב ש-X מנפק דברי חוכמה.
חשבתי שאתה מעל הרמה הבסיסית הזו.


ואני סבור ש:
מה אגיד לך עמיר. אתה פשוט לוגריתם. תגיד, אוכל יש אכיל ולא אכיל או גוונים של טעם? ומערכת סטראו?
ממליץ לך לרענן את ההגדרות לגבי אזרחות, מוסר ואחריות חברתית.
בנוגע לשימוש הפסקני במילה "טיפשות", אני רק שאלה, יש אפשרות לקבל אצלך מתכון לתבונה? הרי עשית משהו בחיים, פיתחת תרופה למחלות חשוכות מרפא ושלשול כרוני, הצלחת לרשת את הכפרים בהודו לרשת מים וביוב , תירגמת את פאוסט של גטה לסינית והנה עכשיו אוטוטו אתה מצליח למצוא תרסיס נגד קרחת וכדורים נגד ריח של עמבה. באמת, ואסיל שכמוני היה רוצה להבין מה המתכון שלך לחיים תבוניים..?
בקיצור, שנה את שיח שלך אם אתה רוצה תגובות ענייניות. ובאספקלריה יותר רחבה ועמוקה, אם מספיק גרמנים אוקראינים פולנים ושאר חמוצי אירופה היו נוהגים באי ציות על בסיס אישי היה לך עוד 6 מיליון איש להתווכח איתם isn't it ironic....
הוא גיבוב שטויות ברמה שאינה נפוצה אפילו אצלך:
  • ממתי דברים כמו "פיתחת תרופה למחלות חשוכות מרפא ושלשול כרוני, הצלחת לרשת את הכפרים בהודו לרשת מים וביוב , תירגמת את פאוסט של גטה לסינית" הם תנאי להבעת דיעה בפורום אודיו בדיטאון?

  • וממתי הימנעות מלהצביע על דברים שנראים לדובר בלתי הגיוניים היא תנאי לקבלת תגובות ענייניות?

  • ועם הגרמנים, האוקראינים וכו' בכלל הפלגת למחוזות הזויים.
לגמרי ירדת מהפסים.

והכל על תקן ad hominem -- במקום לפסול את דברי הדובר, פוסלים את הדובר גופא.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
קצת לוגיקה בסיסית, ממש אלמנטרית, ווטסון:
  • להצביע על כך ש-X אמר/עשה דבר טיפשי אינו אומר ש-X טיפש. גם אנשים חכמים ומבריקים יכולים לומר ולעשות דברים טיפשיים. זה אפילו לא אומר שלדעת הדובר, X הוא טיפש. זה רק אומר שלדעת הדובר, הדבר הספציפי הוא טיפשי. X עצמו (ואחרים) יכול/ים לחשוב שהדבר הספציפי הוא מבריק.

  • להצביע על כך ש-X אמר/עשה דבר טיפשי אינו מהווה "הכתבה" ל-X הזה שלא לאמרו/לעשותו (בניגוד ל"שנה את שיח שלך" שהוא "הכתבה"). X (ואחרים) יכול/ים לחשוב ש-X מנפק דברי חוכמה.
חשבתי שאתה מעל הרמה הבסיסית הזו.


ואני סבור ש:

הוא גיבוב שטויות ברמה שאינה נפוצה אפילו אצלך:
  • ממתי דברים כמו "פיתחת תרופה למחלות חשוכות מרפא ושלשול כרוני, הצלחת לרשת את הכפרים בהודו לרשת מים וביוב , תירגמת את פאוסט של גטה לסינית" הם תנאי להבעת דיעה בפורום אודיו בדיטאון?

  • וממתי הימנעות מלהצביע על דברים שנראים לדובר בלתי הגיוניים היא תנאי לקבלת תגובות ענייניות?

  • ועם הגרמנים, האוקראינים וכו' בכלל הפלגת למחוזות הזויים.
לגמרי ירדת מהפסים.

והכל על תקן ad hominem -- במקום לפסול את דברי הדובר, פוסלים את הדובר גופא.
זאת אומרת להגיד על מעשה שבוא טיפשות ברמה גבוהה אינו מעיד על העושה..ואינו אד הומינם? טוב, רווח לי. יכלתי לקצר את מה שאמרתי, מעשה התגובה שלך טיפשי. ברמה גבוהה. להגיד על החרמה על בסיס אישי והימנעות מהנאה עבור ערך יותר גבוהה מזה לנמנע כטיפשות, זה שומט כמעט כל דיון מוסרי בתרבות המערבית. הופך את המוסר לתועלתני וקצר ראות, גרידא.

התגובה שלי הראשונה הייתה עניינית, רכה, מביעה פן נוסף של עניין החרם / המנעות מעשיית עסקים עם גוף שאינו תואם את הערכים שלך. למשל, מקדונלדס פרסמו ציזבורגר בשלטי חוצות בעבר, וגם טמנו את הקציצה שלהם בשמן אידיאולוגי- אני נעלבתי כיהודי בא"י מהפרסום שלהם, לא קונה שם למעט הסניפים הכשרים וכאילוץ מצד ילדיי הקטנים. אני נהנה מההימנעות שלי ולא מעניין אותי האם מקדונלדס לא מושפעים מזה. כנ"ל טיב טעם וכנל ערוצי טלויזיה שאני מרגיש שמבזים אותי. כנ"ל סנפרוסט טרום העידן הבשרי שלהם- סתם יקרנים, וכנ"ל תנובה ואו כל יצרן על גבול המונופול שיש לו תחרות ומוצר מקביל ראוי. גם מטורקיה אני משתדל לא לקנות רק כשחייב. שופרסל אני ממזער קניות ומעדיף לפזר את הסל שלי בסופר מקומי כתמיכה בעסק קטן, וברשתות המוזלות. הטלויזיה זה דווקא מדיד, הרייטינג צונח ופורח לפי ה" חרם" בשלט על בסיס החלטה אישית שאינה תלויה בסביבה. בד"כ. כי בסלון ובחדר זה רק אתה והמסך. והאישה. רצוי שלך.
אם מספיק אנשים יחשבו כמו רן לוי סימן שהצליח ואו שהרבה אנשים ראו כמוהו את הערך. אם לא יצליח , זה יכול להעיד שלא הרבה היו מוכנים לשלם את המחיר של ההמנעות או שהערך - תחרות, שוק חופשי למשל- בחברה ובסביבה שלנו הוא לא כזה חשוב. הצלחת החרם או " כשלונו" תלוי בחוזק ובמידת הראייה של הסביבה של הערך עליו רוצים להגן.

אבל אין שום קשר בין זה לבין אידיאל עצמי של היכולת הכי ראשונית בסיסית ואוטונומית של דוגמא אישית ונכונות לשלם מחיר " בהנאה" ריגעית לעומת ערך נעלה יותר. ולפום צערא אגרא!
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
זאת אומרת להגיד על מעשה שבוא טיפשות ברמה גבוהה אינו מעיד על העושה..ואינו אד הומינם?
נכון, אכן הבנת, יש הבדל בין אדם לבין מעשיו/דבריו. אני בטוח שאפילו איינשטיין אמר כמה וכמה שטויות בחייו. אני לא זוכר אם זה הוא שאמר שלהצליח זה לעבור מדבר טיפשי אחד לאחר בלי לאבד אנרגיה.

עריכה מאוחרת: זה היה ווינסטון צ'רצ'יל, שאמר "Success Is Going from Failure to Failure Without Losing Your Enthusiasm". לא 100% מקביל, אבל דומה.


להגיד על החרמה על בסיס אישי והימנעות מהנאה עבור ערך יותר גבוהה מזה לנמנע כטיפשות, זה שומט כמעט כל דיון מוסרי בתרבות המערבית. הופך את המוסר לתועלתני וקצר ראות, גרידא.
זה לא שומט בסיס מתחת לשום דבר. זה לא כזה מוסר גבוה להחרים מישהו על פעילות עיסקית שאינה נראית לך, ובטח אין להסיק מכאן למצבים אחרים.

התגובה שלי הראשונה הייתה עניינית, רכה, מביעה פן נוסף של עניין החרם / המנעות מעשיית עסקים עם גוף שאינו תואם את הערכים שלך. למשל, מקדונלדס פרסמו ציזבורגר בשלטי חוצות בעבר, וגם טמנו את הקציצה שלהם בשמן אידיאולוגי- אני נעלבתי כיהודי בא"י מהפרסום שלהם, לא קונה שם למעט הסניפים הכשרים וכאילוץ מצד ילדיי הקטנים. אני נהנה מההימנעות שלי ולא מעניין אותי האם מקדונלדס לא מושפעים מזה. כנ"ל טיב טעם וכנל ערוצי טלויזיה שאני מרגיש שמבזים אותי. כנ"ל סנפרוסט טרום העידן הבשרי שלהם- סתם יקרנים, וכנ"ל תנובה ואו כל יצרן על גבול המונופול שיש לו תחרות ומוצר מקביל ראוי. גם מטורקיה אני משתדל לא לקנות רק כשחייב. שופרסל אני ממזער קניות ומעדיף לפזר את הסל שלי בסופר מקומי כתמיכה בעסק קטן, וברשתות המוזלות. הטלויזיה זה דווקא מדיד, הרייטינג צונח ופורח לפי ה" חרם" בשלט על בסיס החלטה אישית שאינה תלויה בסביבה. בד"כ. כי בסלון ובחדר זה רק אתה והמסך. והאישה. רצוי שלך.
. אם מספיק אנשים יחשבו כמו רן לוי סימן שהצליח ואו שהרבה אנדים רטו כיוהו את הערך. אם לא יצליח זה יכול לומר שלא הרב היו מוכנים לשלם את המחיר של ההמנעות או שהערך - תחרות, שוק חופשי למשל- בחברה ובסביבה שלנו הוא לא כזה חשוב. הצלחת החרם או " כשלונו" תלוי בחוזק ובמידת הראייה של הסביבה של הערך עליו רוצים להגן.

אבל אין שום קשר בין זה לבין אידיאל עצמי של היכולת הכי ראשונית בסיסית ואוטונומית של דוגמא אישית ונכונות לשלם מחיר " בהנאה" ריגעית לעומת ערך נעלה יותר. ולפום צערא אגרא!
טוב שאתה משבח את התגובות של עצמך, אבל בקיצור, אתה אומר שאתה נהנה יותר מלהיות בעמדה צדקנית ומוסרנית מאשר סובל מאי קנייה אצל אלה שהתנהלותם אינה נראית לך.

תיהנה מה"מוסריות" שלך ותשוויץ בה בפומבי, למה לא? אין צנזורה.

לי אין נטייה להעריץ את הרוחצים בניקיון כפיהם, אבל אולי תמצא כאן קהל יעד ראוי יותר להתפארויות עד כמה אתה מוסרי.
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
לי אין נטייה להעריץ את הרוחצים בניקיון כפיהם, אבל אולי תמצא כאן קהל יעד ראוי יותר להתפארויות עד כמה אתה מוסרי.
לא התפארתי, נתתי דוגמא. אישית.
ורוחץ בנקיון כפיו" כפי שאפיינת אותי , לרוב אנו מתייחסים למי שמעמיד בפני תם, למי שמציג עצמו כצח כסרגל וישר כשלג, כאשר המציאות היא... קצת שונה. אין זה העניין כי לא צחות ולא תמימות. פעולה פשוטה של שילוב חיים וערכים. חומר ורוח.
מוסר משמעו ביכולת להכפיף פעולות לערכים. טוב או רע זה כבר תלוי חברה.
אם אני חושב שחברה מסויימת נוהגת בחזירות אז לא מספיק לבכות בסלון לטעמי, קודם כל סור מרע! מסעדות יקרות? וואלה לא אוכל בחוץ. לא גם אוכל וגם בוכה. זה באמת יכול להיות קצת מוזר. מתאמץ לבשל בעצמי לעצמי. מתאמץ קצת.
מצד שני, אם חברה , הגם שהיא חזירה ומונופול אבל המוצר שלה הוא ללא תחרות אז ייתכן שאקנה כי אלו החיים. מה שבטוח אני לא קונה חברה מתחרה עם מוצר שהוא נחות במידה משמעותית.

אבל לפחות כתבתי תגובה יותר ארוכה מהרגילות שלך..אז תחושת ניצחון!
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
לא התפארתי, נתתי דוגמא. אישית.
דוגמה אישית, כאילו אנשים אמורים ללמוד ממך... זה קצת יומרני, הייתי אומר.

רוחץ בנקיון כפיו" כפי שאפיינת אותי , לרוב אנו מתייחסים למי שמעמיד בפני תם, למי שמציג עצמו כצח כסרגל וישר כשלג, כאשר המציאות היא... קצת שונה. אין זה העניין כי לא צחות ולא תמימות. פעולה פשוטה של שילוב חיים וערכים. חומר ורוח.
מוסר משמעו ביכולת להכפיף פעולות לערכים. טוב או רע זה כבר תלוי חברה.
אם אני חושב שחברה מסויימת נוהגת בחזירות אז לא מספיק לבכות בסלון לטעמי, קודם כל סור מרע! מסעדות יקרות? וואלה לא אוכל בחוץ. לא אוכל ובוכה. זה באמת יכול להיות קצת מוזר. מתאמץ לבשל בעצמי לעצמי. מתאמץ קצת.
מצד שני, אם חברה , הגם שהיא חזירה ומונופול אבל המוצר שלה הוא ללא תחרות אז ייתכן שאקנה כי אלו החיים. מה שבטוח אני לא קונה חברה מתחרה עם מוצר שהוא נחות במידה משמעותית.
העניין כאן שהוא שאתה מציג את עצמך כאיש של מוסר גבוה, אבל אין כאן שום דברים "גבוהים", לכל היותר חברות מסחריות שגובות מחירים גבוהים יותר ממש שנראה לך הוגן, קורא להם חזירים, ולעצמך איש מוסר.

גם התנגדות של חברה לייבוא מקביל אינה בהכרח בלתי-מוסרית, במיוחד אם היא השקיעה במיתוג ושיווק המוצר, ובאה חברה אחרת ורוצה לקצור את הפירות, תוך כדי שהיא יכולה להוריד מחירים כי לא היו לה הוצאות מיתוג ושיווק, ולדפוק את החברה הראשונה עד העצם.

אז אני לא מסכים עם המוסר שלך, ולא עם הגדרתך את עצמך כ"מוסרי" עקב החרמות הטיפשיות האלה, ולא עם רחיצתך בניקיון כפיך.

יהללך זר ולא פיך.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
דוגמה אישית, כאילו אנשים אמורים ללמוד ממך... זה קצת יומרני, הייתי אומר.


העניין כאן שהוא שאתה מציג את עצמך כאיש של מוסר גבוה, אבל אין כאן שום דברים "גבוהים", לכל היותר חברות מסחריות שגובות מחירים גבוהים יותר ממש שנראה לך הוגן, קורא להם חזירים, ולעצמך איש מוסר.

גם התנגדות של חברה לייבוא מקביל אינה בהכרח בלתי-מוסרית, במיוחד אם היא השקיעה במיתוג ושיווק המוצר, ובאה חברה אחרת ורוצה לקצור את הפירות, תוך כדי שהיא יכולה להוריד מחירים כי לא היו לה הוצאות מיתוג ושיווק, ולדפוק את החברה הראשונה עד העצם.

אז אני לא מסכים עם המוסר שלך, ולא עם הגדרתך את עצמך כ"מוסרי" עקב החרמות הטיפשיות האלה, ולא עם רחיצתך בניקיון כפיך.

יהללך זר ולא פיך.
תודה עמיר. עזרת לי עם הטיעונים שלי.
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
אד הומינם.

אין לך מה לענות עניינית, אז אתה יורד לרמה האישית, וברמה של שטויות שאינן רלוונטיות לאף אחד כאן.

ואין לך שום סמכות להכתיב לי את הסיגנון והשיח שלי.
מר קסנר, כמה שאתה מעייף. לא יאומן.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור