ni-ro
חבר משקיען
- הודעות
- 1,334
- מעורבות
- 701
- נקודות
- 113
הי,
אני לא רואה את עצמי כמשדרג סידרתי, לא שיש משהו רע בכך (כפי שחברינו בסיינפילד אמרו), בסה"כ רמקולים קרמיים של החברה הגרמנית Artos Sunrise (מעל 7 שנים אצלי), דאק של Emm (מעל עשור) ששודרג זה עתה, כבילה של נורדוסט (Tyr2 +Fry) ... אומנם הסטנד חדש ( Pagode Master Reference Finite element) נחטף בהזדמנות מיד 2 (לפניו, מעולם לא היה לי סטנד אודיופילי ברמה כזו) וההגברה (אכן, עברה מספר תהפוכות בעשור האחרון).
בתקופה האחרונה, בא לי שינוי - לא שמשהו ספציפי שהפריע לי, או שחשבתי שאוכל לשפר (כמו עם הסטנד), אלא שינוי גרידא.
בהתחלה חשבתי להחליף רמקולים (למרות שאני מאוד אוהב את שלי), אבל אמרתי שם השינוי יהיה כנראה הכי משמעותי. כמו-כן, מבחינתי, הדאק תמיד היה "עמוד התווך" במערכת שלי והיה נאמן במעבר בתים/ שדרוגים וכו', כך שלא העילתי בדעתי לשדרג אותו.
שדרוג הדאק EMM-
בחנתי מס' אופציות של רמקולים (חלקם היוו מקפצה גדולה כלפי מעלה- אולם, לא היו בתקציב, וחלקם היוו שינוי הצידה, שלא הייתי סגור 100% עליו), ככל שהזמן עבר ולאחר ביקור אצל יגאל לסרי (IL AUDIO), דווקא האופציה של לשדרג את המוכר והטוב נשמעה לי הכי הגיונית (בתקציב הקיים ולאור העובדה שבאמת שום דבר לא הפריע לי במערכת הקיימת). בקשתי השוואה של 2 הדאקים (הקיים- Emm Dac2x הטופ שלהם עד לפני 10 שנים, לבין הדאק החדש "התגלגל" 3-4 סדרות Da2v2). יגאל הציע לקפוץ אלי לבצע את ההשוואה, לבסוף קיימנו אותה אצלו- בגללי, אח"כ האזנתי לדאק אצלי ובסוף- הדאק נרכש.
כחודש, לאחר שהדאק אצלי "יושב" טוב במערכת, עבר ברייק ראשוני (מעל 100 שעות), אין מה לומר השדרוג מורגש, אפילו מאוד... מחד- הישן והטוב והמוכר, נותר, אולם - עם שיפורים משמעותיים בריאליסטיות, בגודל ובגובה הבמה, בתלת ממידיות, בעומק ובכלל באופן הגשת המוסיקה.
מי שהיה אצלי, זוכר שיש לי מערכת ק"ב (מופרדת) עם רמקול סנטר צמוד לקיר ו-2 רמקולים צדדיים (סראוונד), בחלק מההקלטות ניתן לחשוב שהצלילים בוקעים מהסנטר/ ויוצאים עד כדי הרמקולים הצדדיים (בעיקר בהופעות חיות, או בקטע האלמותי too much rope של שונא ישראל 'סר רוג'ר ווטרס').
השיפור המשמעותי ביותר הינו בהמשכיות ופירוט הצליל, בין "ואווו", לבין "ואווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו".
- כלי מיתר- כל פריטה, הורגשה ונמשכה מעבר למה שאני הורגלתי (מנעד הצליל). ישנם מס' רצועות שאני נוהג לבחון איתם מאלבום בשם: PAZ (רצועות 3-5), Libar של Gibonni ו- Moon River של Edward Gerhard.
- כלי הקשה- ההפרדה בכלי ההקשה בכלל פסיכיים (הטם טמים מופרדים מהבאס, השוני המובהק (ומיקומם בחלל) בין הסנר, למצילות הרייד / קראש). קטעי האזנה שבחנתי (לאורך תקופת הבדיקה), כללו בין השאר את אבישי כהן Big Vicious , רוני פטרסון Ronnie Peterson באלבום Music רצועה 1 ו- 5, דייב ברובק כמובן ועוד.
- פסנתר- הבחנה בין נקישות עדינות, לאלו עם משקל וכוח (שינוי המקצבים ומצבי הרוח של קיט ג'ראט בהופעה חיה Coil Concert), דיאנה קראל על הפסנתר.
- ווקאל- הכל (הקול) אמיתי ונכון יותר (ריאליסטי). היחס בין הסולן/ נית, לשאר הלהקה, מיקום מס' זמרים (כמו אלה פ. ולואיס א.) אחד ליד השני, או בדיסק המשותף של BB KING עם קלפטון האגדי, ששניהם כל אחד בצד אחד של הבמה, ההבדלים בווקאל (גם מי שלא מכיר את הדיסק יכול להבחין מי זה מי), השוני בסוג הגיטרה שכל אחד מנגן וגם אופי הניגון... פשוט ניכר. בכלל דיסק מעולה.
Nordost-
חשמל Fry, רמקול Tyr2 ואינטרקונקט Blue Haven. להם הצטרפו (לפני מס' ימים), כבל AES דיגיטאלי (בין הסטרימר לדאק) של Tyr2 וכבל אינטרנט (מי אמר שאין שיפור). קיצר Full Loom של נורדוסט, שהשלם גדול מסך חלקיו. הוספתי את 2 הכבלים יחדיו (כך שאיני יכול לפרוט מי תרם למה, וכמה), אבל הורגש שיפור נוסף. שניתן לתארה ב-3 מילים: דימניות, שקיפות ועוד ריאליסטיות (מעבר לשדרוג הדאק).
שוב נחזור לאלכוהול, אם קודם לשדרוג הייתי איפשו בויסקי מקאלן 12-15 שנה, השדרוג הביא אותי למקאלן 21 שנה. הכל זורם בקלות וחלקות שניתן להסביר רק בהבדלים בין וויסקי / יין איכותי, לאיכותי יותר.
מקווה שלא חפרתי יותר מידי, סתם רציתי לשתף (לכבוד עליתו של האתר החדש).
ניר(ו)
אני לא רואה את עצמי כמשדרג סידרתי, לא שיש משהו רע בכך (כפי שחברינו בסיינפילד אמרו), בסה"כ רמקולים קרמיים של החברה הגרמנית Artos Sunrise (מעל 7 שנים אצלי), דאק של Emm (מעל עשור) ששודרג זה עתה, כבילה של נורדוסט (Tyr2 +Fry) ... אומנם הסטנד חדש ( Pagode Master Reference Finite element) נחטף בהזדמנות מיד 2 (לפניו, מעולם לא היה לי סטנד אודיופילי ברמה כזו) וההגברה (אכן, עברה מספר תהפוכות בעשור האחרון).
בתקופה האחרונה, בא לי שינוי - לא שמשהו ספציפי שהפריע לי, או שחשבתי שאוכל לשפר (כמו עם הסטנד), אלא שינוי גרידא.
בהתחלה חשבתי להחליף רמקולים (למרות שאני מאוד אוהב את שלי), אבל אמרתי שם השינוי יהיה כנראה הכי משמעותי. כמו-כן, מבחינתי, הדאק תמיד היה "עמוד התווך" במערכת שלי והיה נאמן במעבר בתים/ שדרוגים וכו', כך שלא העילתי בדעתי לשדרג אותו.
שדרוג הדאק EMM-
בחנתי מס' אופציות של רמקולים (חלקם היוו מקפצה גדולה כלפי מעלה- אולם, לא היו בתקציב, וחלקם היוו שינוי הצידה, שלא הייתי סגור 100% עליו), ככל שהזמן עבר ולאחר ביקור אצל יגאל לסרי (IL AUDIO), דווקא האופציה של לשדרג את המוכר והטוב נשמעה לי הכי הגיונית (בתקציב הקיים ולאור העובדה שבאמת שום דבר לא הפריע לי במערכת הקיימת). בקשתי השוואה של 2 הדאקים (הקיים- Emm Dac2x הטופ שלהם עד לפני 10 שנים, לבין הדאק החדש "התגלגל" 3-4 סדרות Da2v2). יגאל הציע לקפוץ אלי לבצע את ההשוואה, לבסוף קיימנו אותה אצלו- בגללי, אח"כ האזנתי לדאק אצלי ובסוף- הדאק נרכש.
כחודש, לאחר שהדאק אצלי "יושב" טוב במערכת, עבר ברייק ראשוני (מעל 100 שעות), אין מה לומר השדרוג מורגש, אפילו מאוד... מחד- הישן והטוב והמוכר, נותר, אולם - עם שיפורים משמעותיים בריאליסטיות, בגודל ובגובה הבמה, בתלת ממידיות, בעומק ובכלל באופן הגשת המוסיקה.
מי שהיה אצלי, זוכר שיש לי מערכת ק"ב (מופרדת) עם רמקול סנטר צמוד לקיר ו-2 רמקולים צדדיים (סראוונד), בחלק מההקלטות ניתן לחשוב שהצלילים בוקעים מהסנטר/ ויוצאים עד כדי הרמקולים הצדדיים (בעיקר בהופעות חיות, או בקטע האלמותי too much rope של שונא ישראל 'סר רוג'ר ווטרס').
השיפור המשמעותי ביותר הינו בהמשכיות ופירוט הצליל, בין "ואווו", לבין "ואווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו".
- כלי מיתר- כל פריטה, הורגשה ונמשכה מעבר למה שאני הורגלתי (מנעד הצליל). ישנם מס' רצועות שאני נוהג לבחון איתם מאלבום בשם: PAZ (רצועות 3-5), Libar של Gibonni ו- Moon River של Edward Gerhard.
- כלי הקשה- ההפרדה בכלי ההקשה בכלל פסיכיים (הטם טמים מופרדים מהבאס, השוני המובהק (ומיקומם בחלל) בין הסנר, למצילות הרייד / קראש). קטעי האזנה שבחנתי (לאורך תקופת הבדיקה), כללו בין השאר את אבישי כהן Big Vicious , רוני פטרסון Ronnie Peterson באלבום Music רצועה 1 ו- 5, דייב ברובק כמובן ועוד.
- פסנתר- הבחנה בין נקישות עדינות, לאלו עם משקל וכוח (שינוי המקצבים ומצבי הרוח של קיט ג'ראט בהופעה חיה Coil Concert), דיאנה קראל על הפסנתר.
- ווקאל- הכל (הקול) אמיתי ונכון יותר (ריאליסטי). היחס בין הסולן/ נית, לשאר הלהקה, מיקום מס' זמרים (כמו אלה פ. ולואיס א.) אחד ליד השני, או בדיסק המשותף של BB KING עם קלפטון האגדי, ששניהם כל אחד בצד אחד של הבמה, ההבדלים בווקאל (גם מי שלא מכיר את הדיסק יכול להבחין מי זה מי), השוני בסוג הגיטרה שכל אחד מנגן וגם אופי הניגון... פשוט ניכר. בכלל דיסק מעולה.
Nordost-
חשמל Fry, רמקול Tyr2 ואינטרקונקט Blue Haven. להם הצטרפו (לפני מס' ימים), כבל AES דיגיטאלי (בין הסטרימר לדאק) של Tyr2 וכבל אינטרנט (מי אמר שאין שיפור). קיצר Full Loom של נורדוסט, שהשלם גדול מסך חלקיו. הוספתי את 2 הכבלים יחדיו (כך שאיני יכול לפרוט מי תרם למה, וכמה), אבל הורגש שיפור נוסף. שניתן לתארה ב-3 מילים: דימניות, שקיפות ועוד ריאליסטיות (מעבר לשדרוג הדאק).
שוב נחזור לאלכוהול, אם קודם לשדרוג הייתי איפשו בויסקי מקאלן 12-15 שנה, השדרוג הביא אותי למקאלן 21 שנה. הכל זורם בקלות וחלקות שניתן להסביר רק בהבדלים בין וויסקי / יין איכותי, לאיכותי יותר.
מקווה שלא חפרתי יותר מידי, סתם רציתי לשתף (לכבוד עליתו של האתר החדש).
ניר(ו)