הגברה של פאוור יחיד-מול הגברה של זוג מונובלוקים


ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
דרך אגב הרבה פעמים האמריקאים בונים מערכת בצורה שונה משאנו מכירים - אינטרקונקטים ארוכים, לפעמים כמה מטרים טובים, שמובילים לשני מונובלוקים שיושבים קרוב ככל האפשר לרמקולים, וכבל רמקול הכי קצר שאפשר. יש כאלה שטוענים שככה עדיף. אצלנו ובאירופה בדרך כלל האינטרקונקטים קצרים וכבלי הרמקול ארוכים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
דרך אגב הרבה פעמים האמריקאים בונים מערכת בצורה שונה משאנו מכירים - אינטרקונקטים ארוכים, לפעמים כמה מטרים טובים, שמובילים לשני מונובלוקים שיושבים קרוב ככל האפשר לרמקולים, וכבל רמקול הכי קצר שאפשר. יש כאלה שטוענים שככה עדיף. אצלנו ובאירופה בדרך כלל האינטרקונקטים קצרים וכבלי הרמקול ארוכים.
לא יודע מאיפה הסטטיסטיקות, ועוד בחתך לפי יבשות/מדינות,
אבל אצלי יש אינטרקונקטים ארוכים (balanced) וכבלי רמקולים קצרים ככל האפשר -- נראה לי שזו הדרך המומלצת.

עמיר
 

Martin Logan

אוהב את התחום
הודעות
270
מעורבות
26
נקודות
28
לא יודע מאיפה הסטטיסטיקות, ועוד בחתך לפי יבשות/מדינות,
אבל אצלי יש אינטרקונקטים ארוכים (balanced) וכבלי רמקולים קצרים ככל האפשר -- נראה לי שזו הדרך המומלצת.

עמיר
זו הדרך הנכונה בתנאי שהאינטרקונקטים Balanced, במידה וזה RCA ממרחק מסוים יכולות להיווצר השראות.
כבל רמקול רצוי קצר ככל האפשר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
זו הדרך הנכונה בתנאי שהאינטרקונקטים Balanced, במידה וזה RCA ממרחק מסוים יכולות להיווצר השראות.
כבל רמקול רצוי קצר ככל האפשר.
ראשית, זה מה שכתבתי, אם כי לא הוזכר (לא על ידי ולא על ידך) שב-balanced אין מגבלה מעשית.

שנית, זה בד"כ עובד גם עם אינטרקונקטים RCA. נגיד 3 מ' כ"א עדיין לא בעייתיים, אבל מתאימים למגברים שמרחקים כ-5 מ' זה מזה -- לא ממש מעט -- ואם המגברים מוצבים בין הפרה לרמקולים, הרמקולים עצמם יכולים להיות מרוחקים עוד יותר, שזה קורה רק בחדרים ענקיים יחסית, או אם המערכת לא ממוקמת באמצע בין הרמקולים.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
טרנספרנט, פיוריסט, סטילס ואודיוקוואסט חושבים שכבל רמקול מתחת לשני מטר זה לא מומלץ.

גם סילטק טוענים משהו דומה
מייפלשד גם כן.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
טרנספרנט, פיוריסט, סטילס ואודיוקוואסט חושבים שכבל רמקול מתחת לשני מטר זה לא מומלץ.

גם סילטק טוענים משהו דומה
מייפלשד גם כן.
המממ.
רע לעסקים אם זה קצר מדי, לא? לא בדיוק אוביקטיביים, הממליצים האלו:).
 

Martin Logan

אוהב את התחום
הודעות
270
מעורבות
26
נקודות
28
נמר, לא יודע לגבי כל החברות שציינת אבל תשמע סיפור מעניין.
כל חברות הכבלים הללו הם משהו מאוד איזוטרי, אני לא קונה את כל הסיפורים של שנים של מחקר וניסויים, כבלים זה ה rip-off הכי גדול בעולם האודיו שאנחנו הפראיירים שמממנים אותו.
יצא לי לדבר לא אחת עם כמה חברות מובילות בתחום הכבלים דוגמאות:
תתקשר ל-JPS LABS ומי שעונה לך בשירות הלקוחות זה נשיא החברה ג'ו סקובינסקי.
בשיחה אחרת,
הקו בארה"ב: חברת פיוריסט שלום מדבר ג'ים איך נוכל לעזור לכם ?
אני: שלום אני רוצה לשאול לגבי הסדרה החד....רגע איזה ג'ים ?
הקו בארה"ב: ג'ים אוד.
שתבין,זה נשיא החברה המייסד המנכ"ל היצרן, אז הוא גם המזכירה ושירות הלקוחות ו...לדעתי כל החברה הם לא יותר מחמישה עובדים, ג'ים אגב אדם(טקסני עם מבטא דרומי בולט) מאוד נעים לשיחה.
שאלתי אותו לגבי מספר נושאים ובניגוד גמור למה שאמרת הוא הבהיר ! שלא רק שאין בעיה עם כבל רמקול מתחת לשני מטרים אלא כבל סיגנל עדיף שיהיה קצר במידת האפשר,כמובן בצורה ובטכנולוגיה שהם מייצרים את הכבל גודל שמעל מטר הוא נחוץ.
מתנוש למה אתה לא ישן בשעות כאלה ?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
תלוי בעסקה ובמחירה.
במקרה של פיני העסקה היתה נדירה.
אצל שלמה אפילו עוד יותר.

אני עדיין חושב שבמחירו ביד שניה, קשה מאוד למצוא טוב יותר.
אני עדיין חושב שקשה למצוא הגברה גם ביד ראשונה באותה רמת מחיר ,טובה מ ASR.
אני (שזו לא דוגמה לכלום)בכל רגע נתון מוכן לחיות עם ASR II מודל 2014 ומעלה.
ולמה לא ASR I ? אך ורק כי קפצתי באופן אישי ברמת המחיר. פשוט מגבר ניפלא גם ה I.
וביד שניה כמו שרשמתה .....חבל"ז.
 

נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,937
מעורבות
2,682
נקודות
113
בוקר טוב
כמובן היחס זה לאותה החברה בין בחירה של מגבר דו ערוצי או מונובלוקים...
אי אפשר כמובן להשוות מגבר דו ערוצי מחברה X למונובלוקים מחברה Y.
אפשר וניתן להשוות באותה "הכתובת" מול "אותם דיירי הבית".

אצלי למשל אפרופו עבדתי עם מוובלוקים של BRYSTON שהיו מעולים לטעמי במיוחד בשילוב הנ"ל אצלי בחלל וב-SETUP שלי, אמנם כאשר החלפתי אותם למגבר דו ערוצי "זמני" (במקרה אצלי רב ערוצי), הרגשתי דווקה יתרון לרב ערוצי - שלדעתי נגזר מגודל החלל, היחס שלו עם הרמקולים הראשיים, הספק שאולי היה יותר "friendly" בחלל אצלי - למרות שהיום אני לא ככ בטוח בזה.
מצד שני המונובלוקים הרגישו ו-שלטו למטה טוב יותר והלמעלה "ממש קצת" הלכו לאיבוד אצלי לפחות בתחושה שלי...
כך שזה בהחלט נגזר מ-פרמטרים נוספים מעבר להפרדת ספקים, קופסא, הספק וכו'...

ועם אפרופו נוסף לאיכות בין מגברים דו ערוצים או מונובלוקים שונים על אותה מערכת.
היום עם ה-Accuphase, אני לא מרגיש איזה הבדל בהספק (מהברייסטון -דו ערוצי/רב ערוצי או מונובלוקים) - הווליום בקדם נשאר as is - למרות שה-accuphase פי 3 בהספק כמעט מהברייסטון הרב ערוצי, אמנם ב-accuphase, איכותו והטונאליות שלו, האיזון שלו, השקט שלו, רמת ההפרדה למטה, השליטה שלו ברמקול -במיוחד למטה - הרכות למעלה, משהו אחר לחלוטין!!, והתחושה שעברתי ממגבר "פשוט" של כאילו 500$ כיום ל-ליגת אלופות...!! - ומאוד אהבתי את הברייסטון ומאוד אני מכבד אותם -הם עושים מגברים פנטסטיים.- והכל - הכל מסתכם ב-עניין של טעם אישי.
אצלי למשל התחברתי לברייסטון אצלי בכל הקשור לשליטה ברמקול יותר מ-מקינטוש MC2255 ואודיו ריסרץ VT100 למשל...ועוד כמה שניסיתי בשלושה החודשים האחרונים אצלי, מה שכן היתרונות למעלה ובקצוות- בכל הקשור לעידון - מאוד אהבתי בגמגברים הנהדרים שציינתי - הלמטה הרגיש לי עם מריחה שהייתה עבורי בלתי נסבלת...והרגשתי שאיבדתי איזה מימד למטה מהרמקול מה שלא היה לי עם הברייסטון,
ה-Accuphase מתעלה לדעתי על השליטה של הברייסטון למטה והוסיף עוד מימד "מסביב" כאשר הברייסטון היה pointed יותר בכלל בגישתו - ה-accuphase מוסיף ארומה של ניחוח "מוזיקלי = מבחינתי שעות האזנה ללא כאבי ראש" - עידון ואנושיות ווקלית אמיתית עם שקט במרכז והפרדה מעולה ושקופה הררררבה יותר וניחוח יפייפה למעלה וטאץ מעודן.
בכל אופן קולע לטעמי הרבה יותר.

מה שעוד "גמר" אותי...
כאשר שמעתי עם ה-bryston בתקופה ממושכת, בשביל לעדן ולמרכז עוד יותר את העניינים - הנחתי כרית בנק' מסויימת ומאוד ספציפית מאחוריי - (קיר אחורי) שהרגשתי שמעט "מרגיעה" את העיניינים אצלי...היום אין שום כרית ואין כלום מאחורי פרט לקיר וכוורת בנוייה - שקיימת שם בשנתיים האחרונות;) - בקיצר נשמע מעולה ומאוד לטעמי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
נמר, לא יודע לגבי כל החברות שציינת אבל תשמע סיפור מעניין.
כל חברות הכבלים הללו הם משהו מאוד איזוטרי, אני לא קונה את כל הסיפורים של שנים של מחקר וניסויים, כבלים זה ה rip-off הכי גדול בעולם האודיו שאנחנו הפראיירים שמממנים אותו.
יצא לי לדבר לא אחת עם כמה חברות מובילות בתחום הכבלים דוגמאות:
תתקשר ל-JPS LABS ומי שעונה לך בשירות הלקוחות זה נשיא החברה ג'ו סקובינסקי.
בשיחה אחרת,
הקו בארה"ב: חברת פיוריסט שלום מדבר ג'ים איך נוכל לעזור לכם ?
אני: שלום אני רוצה לשאול לגבי הסדרה החד....רגע איזה ג'ים ?
הקו בארה"ב: ג'ים אוד.
שתבין,זה נשיא החברה המייסד המנכ"ל היצרן, אז הוא גם המזכירה ושירות הלקוחות ו...לדעתי כל החברה הם לא יותר מחמישה עובדים, ג'ים אגב אדם(טקסני עם מבטא דרומי בולט) מאוד נעים לשיחה.
שאלתי אותו לגבי מספר נושאים ובניגוד גמור למה שאמרת הוא הבהיר ! שלא רק שאין בעיה עם כבל רמקול מתחת לשני מטרים אלא כבל סיגנל עדיף שיהיה קצר במידת האפשר,כמובן בצורה ובטכנולוגיה שהם מייצרים את הכבל גודל שמעל מטר הוא נחוץ.
מתנוש למה אתה לא ישן בשעות כאלה ?
גם אני התכתבתי עם Jim Aud הנ"ל מ-Purist Audio Design, וגם בהקשר זה, והוא אכן אמר שעדיף כבל רמקולים קצר ככל האפשר, אבל, כמו שאמר איינשטיין, לא קצר יותר ממה שאפשר :)

למה הכוונה?

תיאורטית, כבל הרמקולים הקצר ביותר הוא jumpers שייחברו בין יציאות מונובלוק שעל יד המגבר לכניסות של הרמקולים. אבל זה אפשרי רק אם המונובלוק נמצא מיידית מאחורי הרמקול.

ג'ים טוען שזה שימוש בעייתי, כי אז המגבר נתון להשפעות האלקטרומגנטיות בקו הפעולה היישיר של המגנטים של הרמקולים, סביר אפילו שזה המגנטים הענקיים של הוופרים.

הוא מציע למקם את המונובלוקים דווקא לצידם של הרמקולים, לא מאחוריהם, ולזה צריך כבל באורך מינימאלי, לא רק ג'אמפרים.

PAD לא מייצרים כבלים קצרים יותר מ-1.5 מ' אלא לפי דרישה, וגם אז הם מחייבים עבור 1.5 מ'.

אני ביקשתי לייצר עבורי חוטים באורך 1 מ' נומינאלית, שבפועל הם 1.5 מ' tip-to-tip, בתאום ובאישור Jim Aud.

ג'ים גם מחזיק database שאומר מה מידת שביעות הרצון של לקוחותיו כשהם מחברים מודל מסויים שלו בין מגברים מסויימים לבין רמקולים מסויימים. אני הייתי צריך לחבר בין מונובלוקים Parasound Halo JC 1 לבין B&W 800D, ולפי ה-database הזה, הייה עדיף דגם Venustas על פני דגם יקר יותר (Corvus),

היות ושניהם תומכים ב-bi-wiring, הזמנתי כבל שהוא bi-wired לכל אורכו (מה שהוא מכנה parallel bi-wiring), בניגוד לחוט שמתחיל בחיבור יחיד בצד של המגבר ומתפצל באמצע לשניים בצד של הרמקול (מה שהוא מכנה vertical bi-wiring).

המשכתי להשתמש בכבלים האלה גם כשעברתי להגברה שאינה תומכת ב-bi-wiring.

עכשיו אני מוכר את הכבלים האלה כי אני עובר לציוד שגם אינו תומך ב-bi-wiring מאף צד וגם שהחיבור שלו שונה מהרגיל (אני לא מפרט כי אני לא אוהב לדבר על המערכת שלי).

אני שוקל להוסיף למכירה גם את האינטרקונקטים balanced הארוכים (6 מ') באותה סידרה נהדרת (Venustas) שבה אני משתמש גם בין הפטיפון לפונו-סטייג', גם בין הפונו-סטייג' לפרה, גם בין נגן הדיסקים לפרה, וגם, כאמור, בין הפרה להגברת הכוח.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

M0TI

אוהב את התחום
הודעות
389
מעורבות
18
נקודות
18
(אני לא מפרט כי אני לא אוהב לדבר על המערכת שלי).


עמיר

נסתקרן עד שתמכור ;)
 

Martin Logan

אוהב את התחום
הודעות
270
מעורבות
26
נקודות
28
עמיר לא למכור ציוד כזה טוב !
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
טרנספרנט, פיוריסט, סטילס ואודיוקוואסט חושבים שכבל רמקול מתחת לשני מטר זה לא מומלץ.

גם סילטק טוענים משהו דומה
מייפלשד גם כן.

ב-MIT המינימום הוא גם 8 feet, מומלץ או לא, לא נראה כי הם מוכרים
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
המממ.
רע לעסקים אם זה קצר מדי, לא? לא בדיוק אוביקטיביים, הממליצים האלו:).

בדיוק הפוך.
אם אתה לא מגביל אתה מאפשר לעצמך למכור יותר.
במילים אחרות. הגבלה מצמצמת קהל יעד. ככה זה בכל עסק.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור