רסיבר הגברה רב ערוצית לצורכי מוזיקה


סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
אז גם הווליום לא משותף! :(
(ווליום דיגיטאלי במקור עלול לפגוע באיכות)

ולמה בעצם לשמוע סטריאו ב-4 רמקולים?

ואם מדובר בעיבוד כלשהו על הסטריאו עבור האחוריים, הוא בהכרח יוצר שטויות אקוסטיות, כי ההקלטה מכילה כבר את כל ההד מהאולם עצמו, ומייצרים הד גם עבור ההד... :(

עמיר

היי עמיר,
אין הכוונה לעבוד עם אחוריים.
הכוונה היא ליצור פיזור הומוגני בחלל הסלון.
או על ידי העמדה בשורה או בחצי גורן (+- 30 מעלות בין כל רמקול).

אגב, יש עוד כמה משוגעים לדבר. דוגמא:
https://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=93399.0

בזמנו מצאתי מאמר של איזו מוזיקאית שחוקרת את הנושא כבר 30 שנה והיא מאוד בעד הרעיון.

אני תולה תקוות בדיראק..
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
זיו
1. ההחלטה למקם בגובה האוזן - טובה יותר ממיקום גבוה (משום מה חשבתי שזו כוונתך).
2. יש שלא יסכימו כמובן אך לדעתי ומיסיוני עם רכיבי מיינסטרים ורכיבי הייאנד - הקדם האנלוגי הקיים בפרוססורים/רסיברים (מיינסטרים) מניסיוני נחות הרבה יותר מקדם דו ערוצי באותו מחיר (למשל).
3. הרמקולים עובדים סימולטנית כאשר עובדים עם מגבר דו ערוצי בעל אפשרות חיבור זוג רמקולים לכל צד , המגבר כך תוכנן לעבוד בשתי התצורות - חיבור זוג אחד או שתי זוגות, מינוס עיקרי לא ניתן לשלוט בווליום לכל רמקול באופן אינדיווידואלי רק ווליום לצד.
לגבי Dirac כל ערוץ בו ה Dirac מטפל הוא אינדיווידואל לכל דבר.
4. יחידות Cross-over למולטי רמקולים קיים (מטיפול ושליטה ברמקול אחד או יותר), נפוץ יותר בתחום האודיו המקצועי - אך רבים וטובים אימצו את השימוש בציוד PA גם לבית, אני אחד מתוכם, עבדתי לא מעט עם ציוד של DBX ו Behringer למיניהם כגון DCX ו DEQ המוצלחים שלהם, עבור הקולנוע אצלי בזמנו שהיה בהחלט רלוונטי לפני המעבר ל Dirac וכיול מצויין הבנוי בסאב אצלי שדיי פתר את האיזון אצלי...עם עיבוד ידני שלי לפי טעמי שלי בלבד.
השימוש ב crossים אקטיביים למיניהם בדומיין אנלוגי למשל - מגיע בין יציאות הקדם של ה PRE הסטריאו למשל (או פרוססור רב ערוצי כמובן עבור 5.1 או 7.1) ליחידה האקטיבית ומשם להגברה/ות בדומה ל DDRC88A (כניסות/יציאות).

למשל ל DCX של Beringer למשל ישנה אפשרות לחבר 3 ערוצים (נניח LCR) ולפצל כל ערוץ לשני רמקולים (כל יציאה נכנסת להגברה )
יתרון שלא עובדים עם מפצלים למינהם וניתן לשלוט אבסולוטית בכל רמקול באופן אינדיווידואל.

בזמנו עבדתי עם ה DCX בכיול הסאב אצלי ושימש אותי גם בחיבור שני סאבים בזמנו כאשר בדקתי שימוש בזוג סאבים אצלי.
ממליץ עליו מאוד למי שעובד עם יותר מסאב אחד (וסאב שאין לו RC משובח בנוי).

קצת מורכב להסביר
ממליץ לקרא בנושא.
ואני כמובן פה ובפרטי בשמחה.

5. שמח בשבילך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
היי עמיר,
אין הכוונה לעבוד עם אחוריים.
הכוונה היא ליצור פיזור הומוגני בחלל הסלון.
או על ידי העמדה בשורה או בחצי גורן (+- 30 מעלות בין כל רמקול).
אם זה הצורך, נראה לי שאתה נכנס לפינה מסובכת מדי.

נראה לי שאת הפיזור האופטימאלי יחד עם צלילות אופטימאלית ושאר תכונות אודיופיליות רצויות תוכל לקבל בסטריאו רגיל עם רמקולים שיורים לכל הכיוונים, כמו למשל German Physiks:
1.jpg


עמיר
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
עמיר
לדעתי והבנתי - "הבעיה" אצל זיו הוא מיקום רצפתי (רמקולים נמוכים/רצפתיים) בגלל סיבות כאילו ואחרות.

לגבי שיטת הפיזור תוך שמירה על איכות, מסכים בהחלט.
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
אם זה מעניין מישהו, פתחתי דיון דומה בפורום של חברת Emotiva:
http://emotivalounge.proboards.com/thread/51304/stereo-mixing-multi-channel?page=1&scrollTo=913742

נ.ב. ממש מדגדג לי ליצור פתרון שיכול לשנות את החשיבה בעולם האודיו.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור