הבנת דו ערוצי


michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
"נשען אחורה" הוא לא נטול במה: תלוי במיקום של הרמקולים ומימדי החדר הבמה אחורית יכולה להיות.. במה

שוב, פגשתי אנשים שלא אוהבים כלים/זמרים קרוב מדי. ובהתאם גם ציוד (אם כי חלק לא קטן כאן זו אקוסטיקה)
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
בהקשר של במה, מה שחשוב זה שתהיה כזאת. עומק ורוחב הבמה, ופחות איפה היא ממוקמת בציר האנכי ביחס למאזין, זה מה שחשוב. אם היא אחורית או קדמית או איפשהו באמצע זה פועל יוצא של הרבה משתנים אחרים שאופן הבחירה בהם אינו קשור למיקום הבמה. למשל:

1. אקוסטיקה. שימוש בהרבה פיזור עוזר לייצר במה עמוקה יותר כי יש יותר מידע שמגיע מיותר מקומות בחדר ויוצר הולוגרמה ברורה יותר.

2. הגברה: מניסיוני, יחס הגברה לנצילות רמקול גדול יותר, כלומר, מגבר שדוחף טוב יותר את הרמקול, מצליח להוציא במה עמוקה יותר. זה בדיוק מה שחסר לי אצלי במערכת אגב. הבמה היא כאילו קדמית, אבל שטוחה יחסית.
לעומת זאת, כשהיו אצלי מגברים אחרים, חזקים יותר, הבמה יצאה יותר קדימה.

הדיון הזה הוא תיאורטי וחמוד, אבל חסר משמעות פרקטית. מקום הבמה הוא פועל יוצא, תוצר לוואי של בניית מערכת נכונה וקשה לבודד ולעבוד רק עליו.
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
151
נקודות
43
תודה לעונים

זאב: קודם כל כולנו אוהבים מוסיקה, גם אני יושב ונהנה.
יצא לי בעברי לרכב על וספה איטלקית וגם שם נהניתי וגם ברדיו מקורי ברכב הכל סבבה.
אבל מדגדג האם ניתן להוציא מהציוד יותר. (סיבה טובה להחליף דעות).
ואולי הכי חשוב, אחרי שיודעים שיש יותר - רוצים גם.

בקשר לבמות
אם להמחיש בקלות אז בנוסףי לדוגמת ה U. אני מציע שימוש בכדור שיושב בין / מסביב לרמקולים
במערכת פשוטה הוא פחוס כמו כדור בייסבול, ובמערכת איכותית השמין לכדורסל.

בקשר לשיתוף:
זה נמצא באתר של בית עסק, אך יש שם מאמרים נחמדים כמו מיקום רמקולים וטיפול אקוסטי
http://www.gcaudio.com/resources/howtos/index.html
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
עדיין
התנסות אמיתית מול מערכת איכותית היא הדבר הנכון. יותר נכון מכל מאמר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור