הבנת דו ערוצי


dor_s

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
151
נקודות
43
שלום רב
הנני חבר חדש באתר
מתעסק בתחביב הדו ערוצי כ 9 שנים
ואף הגעתי לסאונד מספק בהחלט (ברור שתמיד רוצים יותר)
עדיין יש שאלות פתוחות.
מבקש להזמין כתבת מדריך לשאלות הבאות ועוד:
מי זאת דינמיקה? ומה בינה לבין מיקרו דינמיקה?
מה זאת במה אחורית? והאם במקרה שהיא קיימת מומלץ לשים את מעמד הסטריאו לפני הבמה.
ולמקם את המעמד מאחורי הרמקולים במצב של במה קדמית?
כיצד למקם הרמקולים בחלל החדר (כל חדר / רמקולים / ומאזין הם שונים),
אך כללים בסיסיים כמו כמה להרחיק מהקיר. ומרחק ביניהם?
האם מעמד נמוך (30 -40 ס"מ) אך רחב (30 ס"מ מכל רמקול), עדיף מאשר מעמד גבוה וצר?
האם ניתן להביא את קני רוגרס לסלון בסכום של 50K 20K או 100K? והאם בכלל כדאי להביא אותו?
כבלים: מי החשוב לדעתכם אינטרקונקט, חשמל או רמקולים? האם יש הגיון בכבל שעולה כמו אחד הרכיבים אותו הוא מחבר?
מי הם: חמימות, בהירות, איזון טונאלי, נפח, נטרליות, וכל שאר החברים?
מה לחפש בסאונד? ואיך למצוא את זה?
איך זה שהטיונר (הישן) נשמע יותר חי ונעים (אך לא יותר טוב) מהקומפקט החדש?
אכן רשימה ומלואה, ולמרות אופן הכתיבה השאלות רציניות.
תודה
 

נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אתה רוצה תזה או מספיקה עבודה סמינריונית?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
ברוך הבא דור.

לחלק מהשאלות שלך לא ניתן לענות (ואולי לא צריך) בכתבת מדריך בעמוד הראשי.
זה משום שהשאלות הללו נשאלות מידי פעם ואנו עונים עליהן כאן.

נתחיל בשאלה הראשונה שלך. מהי דינמיקה.
דינמיקה זה בעצם המנעד (טווח) בין עוצמת הצליל החלש לחזק ביותר. הנתון הזה נמדד ב-db (דציבל). ככל שהטווח הדינמי רחב יותר כך הפערים בין עוצמת הצליל החלש וחזק ביותר יהיו גדולים יותר.

בלינק הבא תמצא הסבר פשוט ונוח על מנת שתוכל להבין מהי דינמיקה ומהי מיקרו דינמיקה.

http://db.audioasylum.com/cgi/m.mpl...light=microdynamics+macrodynamics&r=&session=

במה אחורית קשורה לפרזנטציה של המערכת. זה אומר שהצליל אינו ״תוקף״ אותך אם כי נותר בגבולות הרמקולים.
לא ניתן להפוך במה אחורית על ידי מיקום שונה של מעמד המערכת. לרוב מדובר בשידוך אלקטרוניקה לא נכון לרמקול או ברמקול שאינו מתאים לאלקטרוניקה - תבחר.

מיקום רמקולים הוא עניין בעייתי. לא ניתן להגדיר מיקום מושלם - אין סטנדרט. כל חדר מתנהג אחרת, עם ריהוט ומימדים שונים. למעשה, ישנם שני חוקים חשובים. ראשית לתת לרמקולים אוויר (מכל צדדיו) למעט רמקולים שמיועדים לעבוד צמוד לקירות (קליפטש הורן, טנוי פרסטיג׳ וכ״ו) והמשולש ״הקדוש״. כלומר: המרחק בין הרמקולים שווה למרחק מנקודת ההאזנה.

מעמד רחב ונמוך אינו עדיף או לא עדיף על גבוה וצר. זה תלוי חדר ואילוצים נוספים. כעיקרון, במרחב שבין הרמקולים אתה רוצה מקסימום שטח נטול הפרעות. טכנית, זה נותן יתרון למעמד צר וגבוה. בפועל, זה משתנה.

כל סט הכבלים חשוב באותה מידה. אך טוענים שהכבל החשוב ביותר הוא הכבל למקור.

לשאלתך. ב-20k ניתן להביא את קני רוג׳רס אם אתה מוצא מציאות משומשות. אבל אם מדובר ברכיבים חדשים, ככל שתעלה בתקציב ובתשומת הלב בבחירת הרכיבים כך קני רוג׳רס יתקרב לבית שלך יותר.

אין הגיון במחירי הכבלים אך זו הדרך היחידה להביא את המערכת לקצה.

מי הם: חמימות, בהירות, איזון טונאלי, נפח, נטרליות, וכל שאר החברים?
מה לחפש בסאונד? ואיך למצוא את זה?

שאלה ותיקה עליה עשינו שני אירועים ״הכר את משפחות הצליל״ בחנות פיוז בהנחייתי.

http://www.dtown.co.il/articles/1596.html

http://www.dtown.co.il/articles/1731.html

לגבי מה לחפש בסאונד?
קודם כל את הטוב ביותר בתקציב מבחינת ביצועים (פירוט, דינמיקה, רזולוציה, מהירות וכ״ו)
לאחר מכן את הטונאליות המתאימה לך.

הדרך למצוא אותו היא אך ורק על ידי התנסות בהאזנה ועדיף ליווי של אדם מנוסה.

לגבי השאלה האחרונה.
אין לי תשובה, לא שמעתי.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
לא מבין מדוע בקשה למדריך נכתבת בפורום פתוח במקום במסר פרטי.
אתה לא מעוניין בתגובות של חברים?
אל תכתוב בציבורי.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
ברוך הבא דור.

לחלק מהשאלות שלך לא ניתן לענות (ואולי לא צריך) בכתבת מדריך בעמוד הראשי.
זה משום שהשאלות הללו נשאלות מידי פעם ואנו עונים עליהן כאן.

נתחיל בשאלה הראשונה שלך. מהי דינמיקה.
דינמיקה זה בעצם המנעד (טווח) בין עוצמת הצליל החלש לחזק ביותר. הנתון הזה נמדד ב-db (דציבל). ככל שהטווח הדינמי רחב יותר כך הפערים בין עוצמת הצליל החלש וחזק ביותר יהיו גדולים יותר.

בלינק הבא תמצא הסבר פשוט ונוח על מנת שתוכל להבין מהי דינמיקה ומהי מיקרו דינמיקה.

http://db.audioasylum.com/cgi/m.mpl...light=microdynamics+macrodynamics&r=&session=

במה אחורית קשורה לפרזנטציה של המערכת. זה אומר שהצליל אינו ״תוקף״ אותך אם כי נותר בגבולות הרמקולים.
לא ניתן להפוך במה אחורית על ידי מיקום שונה של מעמד המערכת. לרוב מדובר בשידוך אלקטרוניקה לא נכון לרמקול או ברמקול שאינו מתאים לאלקטרוניקה - תבחר.

מיקום רמקולים הוא עניין בעייתי. לא ניתן להגדיר מיקום מושלם - אין סטנדרט. כל חדר מתנהג אחרת, עם ריהוט ומימדים שונים. למעשה, ישנם שני חוקים חשובים. ראשית לתת לרמקולים אוויר (מכל צדדיו) למעט רמקולים שמיועדים לעבוד צמוד לקירות (קליפטש הורן, טנוי פרסטיג׳ וכ״ו) והמשולש ״הקדוש״. כלומר: המרחק בין הרמקולים שווה למרחק מנקודת ההאזנה.

מעמד רחב ונמוך אינו עדיף או לא עדיף על גבוה וצר. זה תלוי חדר ואילוצים נוספים. כעיקרון, במרחב שבין הרמקולים אתה רוצה מקסימום שטח נטול הפרעות. טכנית, זה נותן יתרון למעמד צר וגבוה. בפועל, זה משתנה.

כל סט הכבלים חשוב באותה מידה. אך טוענים שהכבל החשוב ביותר הוא הכבל למקור.

לשאלתך. ב-20k ניתן להביא את קני רוג׳רס אם אתה מוצא מציאות משומשות. אבל אם מדובר ברכיבים חדשים, ככל שתעלה בתקציב ובתשומת הלב בבחירת הרכיבים כך קני רוג׳רס יתקרב לבית שלך יותר.

אין הגיון במחירי הכבלים אך זו הדרך היחידה להביא את המערכת לקצה.



שאלה ותיקה עליה עשינו שני אירועים ״הכר את משפחות הצליל״ בחנות פיוז בהנחייתי.

http://www.dtown.co.il/articles/1596.html

http://www.dtown.co.il/articles/1731.html

לגבי מה לחפש בסאונד?
קודם כל את הטוב ביותר בתקציב מבחינת ביצועים (פירוט, דינמיקה, רזולוציה, מהירות וכ״ו)
לאחר מכן את הטונאליות המתאימה לך.

הדרך למצוא אותו היא אך ורק על ידי התנסות בהאזנה ועדיף ליווי של אדם מנוסה.

לגבי השאלה האחרונה.
אין לי תשובה, לא שמעתי.
לא ממש מילאת את בקשתו.
הוא ביקש כתבה - כתבת מדריך (לא יודע מה זה....) ולא תשובות.
אני חושב שעליך לשמוע את הטיונר הספציפי ולהכניס את הנושא בכל הבטיו לכתבה המוזמנת.
כמו כן תדאג לכיסוי הנושא של קני רוג'רס ובמיוחד להתחבטות אם להכניסו או לא.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
נכון. טרם מלאתי את בקשתו אך לא אמרתי שלא אעשה זאת.

אך מן הראוי הוא לפחות להגיב לדברים שלא ניתן לכתוב עליהם באופן מוחלט (כמו מיקום רמקולים או מה הכבל הכי חשוב).
אני יכול לתת הסברים מלומדים ומוחלטים רק על נושאים שאין עליהם מחלוקת.
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
151
נקודות
43
תודה על התשובות
אבקש לחדד את נושא הבמה קדמית / אחורית.
ממה שהבנתי עד היום: בבמה אחורית ה"סאונד" נמצא בין הרמקולים לקיר האחורי,
ואילו בבמה קדמית הסאונד בין הרמקולים למאזין,
1 האם נכון?
2 על פי תשובתך נמר, במה אחורית היא לא רצויה?
3 השאלה התייחסה גם לוויברציות שכל במה עלולה להכניס למעמד האודיו.

מבחינת מה לחפש בסאונד אני דווקא מתחיל מטונאליות, האם נראה בעיניך שגוי? אם כן מדוע?

השאלה על הטיונר vs קומפקט אמורה לטבל את הכתבה העתידית בקצת פסיכולוגיה של הסאונד,
ובין לבין היא כנראה מעידה על ההעדפה לטונאליות של הטיונר לעומת הקומפקט.

ארז וחני - אני חדש כאן, אל תרתח
פשוט רציתי כתבת מדריך,
אולי עדיף תגובות חברים כך יהיו יותר שאלות.
ושוב תודה
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
תראה, כלל בסיסי בפורום ציבורי זה שיתוף. לכן יש משהו לא הגיוני בבקשה שלך, לא לקבל תגובות של חברי הפורום כאשר אתה כותב באותו הפורום....
טוב, עברנו את זה...
לשאלתך, צייר בדמיונך את האות U . במה קדמית זה כאשר את יושב מול החלק הסגור של האות U - הכלים מסודרים מולך בקשת קדמית. כאשר הכלים מסודרים מולך בקשת אחורית, זו במה אחורית שמודגמת יפה ברמקולים אומני של DUEVEL למשל.

מה לחפש בסאונד?
חפש את מה שמרגש אותך, מה שנותן לך את התחושה שאתה רוצה לשמוע עוד ועוד.
מזה אתה מבין שאין תשובה אחת.
יש אנשים שיגידו לך את התשובה "נאמנות למקור". לדעתי זו תשובה מתיפייפת שלא עומדת מאחוריה שום דבר ממשי - מה זה נאמנות למקור? איזה מקור - זה שטכנאי הסאונד החליט שככה זה צריך להשמע או איך שאתה מדמיין שהיית שומע בהופעה חיה?

בקשר לשאלה טיונר מול קומפקט - זו עוד שאלה שלא ניתן לענות עליה חד משמעית כי כמות המשתנים היא עצומה - איזה טיונר? מה איכות השידור שנקלט? מול איזה קומפקט ?....
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
151
נקודות
43
תודה ארז
התחרטתי בנושא התגובות וכבר אני מרוויח מכך

אני יושב בתוך ה u? בחלק הפתוח שלו?
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
לא. אתה יושב מול החלק הסגור של ה U בצד החיצוני (כאילו מתחת לאות) או מול U הפוכה, מתחת לחלק הפתוח.
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
151
נקודות
43
כלומר בבמה קדמית הזמר קרוב אלי והנגנים מאחוריו ולצדדים?
לא יצא לי אף פעם לשמוע מצב הפוך.
ואיך נקראות? (אם יש)? ההגדרות לסאונד המופיע לפני הרמקולים או אחריהם.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
תודה על התשובות
אבקש לחדד את נושא הבמה קדמית / אחורית.
ממה שהבנתי עד היום: בבמה אחורית ה"סאונד" נמצא בין הרמקולים לקיר האחורי,
ואילו בבמה קדמית הסאונד בין הרמקולים למאזין,
1 האם נכון?
2 על פי תשובתך נמר, במה אחורית היא לא רצויה?
3 השאלה התייחסה גם לוויברציות שכל במה עלולה להכניס למעמד האודיו.

מבחינת מה לחפש בסאונד אני דווקא מתחיל מטונאליות, האם נראה בעיניך שגוי? אם כן מדוע?

השאלה על הטיונר vs קומפקט אמורה לטבל את הכתבה העתידית בקצת פסיכולוגיה של הסאונד,
ובין לבין היא כנראה מעידה על ההעדפה לטונאליות של הטיונר לעומת הקומפקט.

ארז וחני - אני חדש כאן, אל תרתח
פשוט רציתי כתבת מדריך,
אולי עדיף תגובות חברים כך יהיו יותר שאלות.
ושוב תודה

תשובה אחת על 1 ו-2

אני בכלל לא נוהג להשתמש במושג ״במה אחורית״ או ״במה קידמית״.
יש במה ויש אין במה. במה הולוגרפית מייצרת תלת מימדיות. זה חוצה את גבולות הרמקולים מכל הכיוונים. אחורה, קדימה, צדדים וגובה. במה שהיא נעצרת ביחידת הרמקול ומשם אחורה היא במה לא תלת מימדית. אותו הדבר כאשר היא בוקעת מהיחידה קדימה ואין לה עומק. לכן, לא במה קידמית ולא במה אחורית הם דבר שרצוי במערכת היי אנד איכותית שמורכבת נכון.

לגבי 3

לכן משתמשים במעמדים יעודיים שתפקידם הוא להזניח מהם ויברציות או לחלופין לספוג אותן. ככל שהמעמד איכותי יותר (עזוב ת׳מחיר רגע) כן הוא יעשה זאת טוב יותר.

לגבי מה מחפשים בסאונד.
כל אחד מתחיל היכן שהוא רוצה. אבל מנסיוני, על מנת להגיע לתוצאה כזו שבאמת מצליחה ליצר נוכחות אנושית בחלל, דינמיות, פירוט ורזולוציה יש לחפש את המקסימום מידע מוסיקלי. רמקולים שקופים ונטרלים איכותיים מושפעים מאוד מאלקטרוניקה. אלקטרוניקה נכונה, שאינה מחסירה פרטים או לוקה באחד מהחסרונות שמהן בעצם מורכב ה״שלם״ לא חסר. ולכן, אם יש את השקיפות והנטרליות, תוכל למצוא את המגבר המתאים שיתאים לך טונאלית. במידה ואין מספיק מידע מוסיקלי, הטונאליות הנכונה היא לא זו שתהפוך את הצליל לטוב יותר. הוא כן יהיה נעים יותר. החכמה היא לשלב בין כולם. טונאליות ניתן להשיג בשילובים שונים. פרטים לעומת זאת, צריך שיהיה כברירת מחדל. משם מתחילים לדבר.

לגבי הטיונר. לא שמעתי את הפערים אצלך. אבל לא הייתי מנכס (מלשון נכס) לטיונר טונאליות מיוחדת ביחס לדיסק. מדוע? משום שיש מגוון טיונרים בשוק במנעד מחירים וגוון צליל רחב מאוד. אי לכך, לא ניתן לענות על השאלה הזו שלך. האם מדובר בטיונר דיגיטלי? האם דרך הרשת? למה הוא מחובר ואיך? האם הוא אנלוגי? ממתי הוא? האם הוא מנורתי? האם הוא וינטאג׳? האם נגן התקליטורים שלך מנורתי? ממתי הוא? האם השוואת שיר לשיר? כיצד הנגן משתלב (סינרגיה) עם שאר רכיבי המערכת לעומת הטיונר? האם בדקת שהתופעה חוזרת על עצמה עם כמה נגנים? האם בדקת עם כמה טיונרים?

בקיצור - מסובך.

מקווה שהצלחתי לענות על שאלותיך.
בלי קשר. אני אוהב את הדיון.
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
151
נקודות
43
גם אני אוהב את הדיון ואת תשובותכם

מאד הגיונית התשובה להתחיל ממקסימום מידע מוסיקלי,

לגבי הטיונר, טעות שלי: העניין לא בטונאליות אלא גם בסינרגיה, וגם ב...,
כמובן יש גם כבלים שונים בדרך למגבר.
הטיונרים (יש לי כמה) הם פשוטים דיגיטליים משנות ה 80.
הוא פשוט נשמע יותר חי, עוטף כמו שציין נמר, יותר תלת ממדי, גם אם פחות טוב.
זאת פשוט שאלה כמו במקרה של פטיפון שעל פי הנתונים היבשים אמור להישמע פחות טוב מקומפקט.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
על פי הנתונים היבשים מלבד טווח דינמי ואולי עוד נתון נוסף (שלא עולה בראשי כרגע), אין שום נתון שהופך טכנית את הדיגיטל לעדיף.

לעומת הפטיפון שיש לו חותמת קול אנלוגית (מן הסתם) לטיונר אין חותמת קול כלל וכלל. מדוע? משום שאין רפרנס.
זה תלוי תחנה, הקליטה תלויה גם במזג אוויר - אתה תלוי יותר מידי ביותר מידי משתנים שמשפיעים על התוצאה ברגע נתון.
לדוגמא: החיפושיות בשירם ״צוצללת צהובה״ ישמעו שונה בין אם יתנגנו ב״קול המוסיקה״ לעומת ״103״ לעומת ״גל״צ״. גם תלוי כמה עוצמה הגביר הטכנאי באותו רגע נתון ותלוי באיכות הקליטה של הטיונר. במידה והיה סטנדרט מוגדר ומוחלט בכל הנוגע לבחירת העוצמה ואי שימוש באקולייזר בתחנות השידור הסיפור היה יכול להיות שונה. אבל אז שוב, היינו נתקעים בעניין של איכות השידור ואיכות הקליטה.

בוא נלך על קונספט אחר על מנת שתוכל להתנסות ״תכלס״ ולהבין יותר.
תתארח באחד מבתי החברים כאן (מאמין שישמחו לארח) שיש להם מערכת מכובדת ומושקעת ותבקש שיסבירו וימחישו לך (על המערכת שלהם) מהו כל מושג וכיצד הוא מתבטא בצליל.
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
151
נקודות
43
תודה
שלא יהיה ספק, התשובות נתנו הבנה טובה יותר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
בכייף.

ושוב. ברוך הבא לפורום.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
כמו שנאמר מעלי לא ניתן להגדיר את השאלה "מה לחפש באודיו..." וכו.

מניסיון שלי: אם מה שבוקע מהמערכת לא מעייף,כלומר אפשר להאזין לזה שעות וגם - קורה לפעמים שפתאום שמים לב לפרטים שקודם לא שמתם לב אליהם - זה השילוב ה"נכון" במענה לשאלה.

HIH

מנחם
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
האם ניתן להביא את קני רוגרס לסלון בסכום של 50K 20K או 100K? והאם בכלל כדאי להביא אותו?

תשובה: ניתן להביא אותו עם סט אפ שנבנה/נקנה בצורה מתוכננת בהתאם לטעם של הקונה ועם יש חדר האזנה עם טיפול אקוסטי ניתן לחסוך הרבה כסף בתהליך.

כבלים: מי החשוב לדעתכם אינטרקונקט, חשמל או רמקולים? האם יש הגיון בכבל שעולה כמו אחד הרכיבים אותו הוא מחבר?

תשובה: כבלים זה כמו פלפל ומלח, הם תוסף, לא יותר מזה, הפלפל או המלח לא יהפכו מנה פלפל לסטייק פילה אבל הם בהחלט יכולים לעשות את הסטייק פילה ליותר טעים/מעניין.

מי הם: חמימות, בהירות, איזון טונאלי, נפח, נטרליות, וכל שאר החברים?

תשובה: ניתן להגדיר את כל המושגים האלה בצורה שונה לפי דעתו ושמיעתו של כל אחד ולכן הנושא יותר מורכב ממה שזה נראה ובגלל זה אני מעדיף לא להכנס לנושא הזה (ולא חסר מידע על כך באינטרנט).


מה לחפש בסאונד? ואיך למצוא את זה?

תשובה: הנאה, הכיף בלשבת, לשמוע מוזיקה ולשכוח מכל הצרות. אם אתה מוצא את עצמך יושב בכיף מול הסט אפ ולא מרגיש שהזמן עובר סימן שאתה מסודר בכל הקשור לתחום האודיו.

איך זה שהטיונר (הישן) נשמע יותר חי ונעים (אך לא יותר טוב) מהקומפקט החדש?

תשובה: לא ברור באיזה טיונר מדובר ולאיזה נגן אתה משווה אותו. באופן כללי הסטריאו לא השתנה הרבה ואפילו במקרים מסויימים הייתה נפילה באיכות (בעיקר איכות הבנייה) עם השנים כך שזה לא מפליא בכלל שאתה מוצא את עצמך מעדיף במקרים מסויימים טיונר ישן על פני נגן סי די, אולי בעצם ניתן להגיד שזו הסיבה שהפטיפון לא מת ואפילו עושה קאמבק? חומר למחשבה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
אני בכלל לא נוהג להשתמש במושג ״במה אחורית״ או ״במה קידמית״.

אני דווקא רואה במה קדמית כ-in your face - כשהזמרת שרה לידך,

או, להבדיל שאתה יושב בעולם באמצע כשמדובר על במה אחורית.

מה יותר טוב - עניין של טעם.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
במה צריכה להיות תלת מימדית. לא מקדימה ולא מאחורה. היא צריכה גם וגם.
צליל שהוא in your face יכול להתחיל מעומקה של הבמה. צליל שהוא מכונה ״נשען אחורה״ הוא גם כן נטול במה. מדוע? מה מה שצריך להגיע אלייך.

עבורי שני המונחים הללו הם במה חלקית. חסר משהו - או מאחור או מלפנים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור