יש לי מחסן שלם שעשיתי מהדברים הללו , בכדי לעשות אקוסטיקה כמו שצריך, צריך נפח עצום של חומר ,ולא מדובר בכמה עמודים של צמר זכוכית דחוס שיש לי למכביר ,אפילו הלוויתי לנמר קולטי בסים , ,
הרומקורקטיין שלי איננו אקוילייזר ,הוא דואג לזמן דעיכת תדרים ,כלומר הגרף של "מפל מים" נראה מדהים יחסית לכל מה שלא עשיתי עם אקוסטיקה ,ולא שאין לי כלום אקוסטי בחדר -אז הנה מה אני עשיתי בכדי שלא תחשבו שאין כלום ,
1- בניתי קיר לבנים אחרי הרמקולים בכדי לחזק את הויברציות מהקיר ולפזר הצליל 2- הנמכתי ב15 סמ התיקרה שמלאה בלמעלה מ100 קילו צמר זכוכית דחוס של "גולמט " 3- בחריצים בין הקיר לתקרה המונמכת יש "סונקס" בכמות של כ10 פלטות
4- בפינות יש פלטות של צמר סלעים דחוס 5- ברחבי החדר יש כ10 רזונטורים של "צאנג" 6-וילון אקוסטי חשמלי בויטרינה של 6*3 מטר ,
ועל כל זה יושב הרומקורייקשין שלי ,שהאמת הוא עושה את עיקר העבודה ,
האמת היא שבממדידות עם מיקרופון מכוייל שיש לי דרך כרטיס קול ,הגרף שתקבל הוא התגשמות חלומו של כל אודיופיל ,אבל זה תמיד נחמד לומר שלשניצל יש בעיות בחדר ,במיוחד לאודיופילים שאפילו קונקטור של מיקרופון לא ביקר אצלם ,
הקסם של הליננגדורף שלי אינו בתדרים התחתונים ,אלא בהרמוניות שמטפסות לתדרי המיד ,ואת זה שום דבר לא מצליח לעשות ,אפילו לא רומקוריקטיין דיגיטלי שיש בתוכנת ניגון שכוון על סמך מדידות ,
לסיכום למרות העצות ,הרומקורייקטיין למרות ש"מאריך את הסיגנל ",הוא המכשיר החשוב ביותר שיש אצלי ,ואני מוכן להתערב שבעשר דקות של כוון אצל 99 % מהחברים שקוראים את הכתוב ,אני משפר להם את הצליל בעשרות מונים ,
מישהו ניסה פעם ? מי מדד את החדר שלו ? למי יש מרחק של כ2מטר בין הרמקול לקירות ? מי חושב שבפוקס יצא לו חדר מדהים יחסית למערכת המעופשת שלו ולכן שומעים בה נפלא? מי חושב שלמרות שהרמקול שלו נמצא 40סמ מהקיר ומזנון ביניהם לא מרגישים את זה בצליל ?
האמת ,זקנתי גם עייפתי ,אבל עדיין פתוח לשמוע עצות בתנאי שיש אחריהם בסיס .