תנסה למצוא אנלוגיה מתאימה יותר.
באנלוגיה הזו יש סאב-טקסט (למעשה הוא די גלוי על פני השטח... ) שאומר בפשטות - אתה לא באמת שומע הבדל בין כבלים אלא אתה מאמין שאתה שומע הבדל ואני יכול להוכיח לך שאתה טועה ולא שומע באמת...
זו נראית לך נקודת פתיחה סבירה לקיים דיון ?
אני יכול לקבל את מה שאתה אומר, אבל גם ״דתיים חרדים״ כדברי נמר אינם טוענים שהם מאמינים. הם לא משתמשים במושג הזה. הם אומרים בפשטות - יש אלהים, ברור שיש, כל כך קל להרגיש אותו, אותות ידיו ניכרים בכל מקום, ואתה החילוני מתעקש לכסות עיניך.
גישתי הכללית - לכל דבר בחיים - מבוססת על מושג האמת. כך אני בונה לי את העולם שמסביבי. אם אני רואה שולחן ומושיט יד ונוגע ומרגיש שולחן - אזי במערך האמת שלי נמצא שם שולחן. אם תגיד לי שיש כיסא בחדר הסמוך - אכניס גם את זה למערך האמת שלי. אם אלך לשם ואיווכח שאין שם כיסא - אעדכן את האמת שלי בהתאם.
גם אם עשרה אנשים מאד מהימנים יסבירו לי שאכן יש שם כיסא, ואני צריך להיות פתוח ובמצב נפשי מאד מסויים כדי להבחין בו, זה כנראה לא ישנה את האמת כפי שאני תופס אותה. אם יגידו לי משהו הגיוני כמו - הוא מסתתר מאחורי הפינה, או נמצא בחושך וצריך להדליק אור - אקבל, ואנסה. אבל אם החדר הוא נניח בגודל 40x40 סנטימטר והכיסא הוא 60x60, אני אדע שאין שם כיסא ואסרב אפילו להדליק את האור.
זה תהליך די מתיש, אבל כך אני פועל.
וסליחה על הפילפול הארוך..
ובעולם של אמת אין אמונה ואין מקום למונח אמונה. יש רק ידיעה.
אם חיברת לאותו מגבר רמקול א׳, והקשבת, ואז חיברת רמקול ב׳, והקשבת, וזה נשמע שונה - אזי אתה יודע שאותו אות חשמלי המגיע לרמקולים שונים נשמע אחרת. ברמה של אמת פשוטה, לא אמונה.
עוד דוגמה:
אם אני יודע מה מתרחש בתוך כבל USB, ואיך מאופנן ומקודד זרם המספרים, ואיך הם עוברים מהמחשב ל-DAC - לא אקשיב לכבל USB ״אודיופילי״ שעולה אלפי שקלים. זה יהיה מיותר, כמו לנסות לקרוא ״מלחמה ושלום״ של טולסטוי שיצא במהדורה מוזהבת ומפוארת רק כי מישהו טוען שמתגלה שם עומק ספרותי שלא היה במהדורת הנייר הפשוטה. המילים הן אותן מילים, והרעיונות הספרותיים לא משתנים. אין אמת בדבר.
רונן