shokroun
חבר משקיען
- הודעות
- 1,476
- מעורבות
- 720
- נקודות
- 113
ואם הוא שם את המערכת בממ"ד?
אתה בטח מבין למה זה אמור לגרום כשיש לך קירות בעובי של 30 ס"מ.
ברמקול מדפי עם סאב תמיד יהייה חוסר במיד באס (בור או חור) לעומת רמקול ריצפתי
סאב זה נחמד בסיסמאות למינהם
כמעט בלתי אפשרי לקבל אחידות טונאלית טבעית, הולוגרפית, נכונה ואחידה בשילוב מדפיים וסאב (טוב ככל שיהיה).
מבלי לדעת אך לשלב את האינטגרציה בינהם.
אז נשאר בסופו של יום סיסמה או מישהו שזרק שילוב של שני מילים (מדפי+סאב) שאין מאחור בעצם כלום רציני.
הוא בינתיים הראשון שראיתי בשנים האחרונות שנראה שעלול לפחד או להתבייש. זכותו.
סאב טוב עושה טוב בלי קשר לאיזה רמקולים עומדים מאחוריו. אצל רן מויאל (כפרה עליו) יש רמקול, לא בדיוק מוניטורים, שגם הם נהנים מסאב. ומגדיל החצוף לעשות, וגם לא אומר לבאי ביתו מתי דולק הסאב, מה שעושה את הסאב עוד יותר נחבא אל הכלים אך - עדין - תורם את חלקו. רוצה לאמר: לדעתי, הוספת סאב היא שיקול נפרד שלא קשור לאיזה רמקולים באים לפניו. היא תמיד תתרום אם תבוצע כהלכה, ותמיד תהיה קשה לביצוע.
עוד חוקי אצבע מהסוג שרק מגביל אותנו. למה, שוקרון? על סמך מה אתה מבסס את הטענה הזאת? שמעת פעם סאב בחדר קטן וזה היה מעפן? איך אנחנו יודעים שזה היה החדר ולא הסאב?
אני נודניק כאן, כי חוקי האצבע האלה אמורים לעזור לנו להתכנס לבחירה נכונה, אבל בסופו של יום רק מגבילים ומקבעים אותנו.
לי יש מדפיים טובים וזוג סאבים טובים.
קשה מאוד לשרשר ולהגיע להתאמה; מבחינת מיקום כל אחד מהרכיבים, ואז פתאום האקוסטיקה נותנת לך בראש.
ואז להתחיל לשחק עם הקרוס והעוצמה של הסאבים ולהגיע לנקודה מתוקה שהחדר לא מהדהד לך והבאס הדוק מספיק.
בקיצור, לא לחסרי סבלנות.
לסלון הישראלי הממוצע הייתי הולך על רצפתי קטן יחסית. אצלי זה היה משיקולי תקציב, באותו סכום של מדפי טוב יכולתי להביא רצפתי סביר, לכן העדפתי מדפי.
סליחה אם שכחתי לצטט מישהו או משהו. אז ככה.... כן שמעתי שידוכים טובים וכן שמעתי שידוכים לא טובים. המערכת שלי לא שווה כלום עבורי בלי הסאב שלי - שכמו שהוזכר כאן אצל בעל סאב אחר , רבים מתקשים אצלי להבין האם הסאב דלוק או לא. ונדלקים. אני חולה על איזון ואיזון זה עד הרצפה! הבאס הכוונה.
המילה מדפי מבחינתי היא מוניטורי כשהכוונה לרמקול קטן בד"כ 2 way שאמור להיות מאוזן עד ל אזור 50 הרץ ( עזבו את ההגדרה של עד 30 הרץ בנירפילד מיד פילד וכדומה) . מי שיקרא מה שעניתי יוכל להיאחז בעובדה שהתייחסתי לצורך באקוסטיקה שתתמוך בשילוב הסאב ( ואקוסטיקה בכלל היא חשובה כדי למקסם).
עניתי לשואל בהנחה ששאר המערכת היא מאוזנת - שהרי מה שווה רמקולים טובים אם ההגברה והמקור והחיווט אין להם התאמה או איכות מינימלית ראויה? ואז יכולים לצוץ בורות בין התדרים. למשל.
אין כללי אצבע, אבל יש עמדה שמבוססת על שמיעה ונסיון אישי , ומוניטור טוב עם מערכת תומכת בחדר ממוצע יכול לתת חוויה מוסיקלית מהפנטת. וזכור לי ששמעתי אצל הורנלס גיא ROYD SINTRA 2 עם הגברה של st-70 או 35 משודרגת ומקור של בורמייסטר ( טוב, רק 23 אלף דולר....) ולא היה חסר לי כלום. ואותו כנל אצל גיא עם אנסמבל, בסלון של כ 30 מ"ר וישבנו 2.5 מטר מהמערכת. ובנוסף, עם אמפיון פאסיבי אצל בן משפחה בחדר של 10 מ"ר, ורמקול "פשוט" של וון שוויקרט מדפי שנכנס לממ"ד ונמדד 26 hz ... (לא שמעתי בעצמי אבל קיבלתי דיווח ממישהו שאני מאמין לו באוזניים עצומות...) ועוד ועוד. בכל המערכות האלה הושקעה מחשבה ושאר הרכיבים עזרו לרמקול לתת את המקסימום. וזה מה שכתבתי למי שייקרא שוב.
והנה יש דיון! על פותח השרשור תבוא הברכה וגם על המגיבים שתורמים עניין