האם יש הבדל רציני בין רמקולים ב100-150K דולר לבין כאלו בעשרות?


matan148

חבר משקיען
הודעות
1,428
מעורבות
0
נקודות
36
יש בעיה עם ניסוח השאלה: כמה זה עשרות אלפי דולר, ולמה יש פער לא קטן בצד השני של המשוואה.

לא יהיה הבדל גדול בין כמה עשרות אלפי דולר, אם העשרות האלה זה שמונה, למשל ואם מולו עומד אחד שעולה 100 אלף.
יהיה פער אדיר בין אחד שעולה שתי עשרות וכזה שעולה 150 אלף.

אני התכוונתי ל30-50 לא יותר מול 100-150 אלף דולר מקווה שעכשיו הכל יותר ברור.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
השאלה הזו תלויה בהמון משתנים ואינה חד משמעית , דהיינו יכול להיות גם מצב בו רמקול זול יותר יישמע יותר טוב.
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,940
מעורבות
377
נקודות
83
מה כל ההתפלפלות ,רמקול שעולה מעל100 $ הוא הרבה יותר טוב מרמקול ב10$ ,האמת קשה למצוא אפילו רמקול סביר במחיר הזה ,וגם אז ,אם אתה רוצה שישמע טוב ,לך תעשה כמו גיא לנדאו ,וחבר אותו למגבר סוף העולם ,
אבל בכללי ,רמקולים טובים מתחילים ב30000$ ,סליחה על הפלצנות ,אבל זה המצב לצערי.

הרמקול שלי (SPENDOR D7) באמת מספק חוויה נדירה ביחס למחירו הצנוע. קיבל החודש קלאס A בסטריאופייל ונמצא שם עם כל התותחים היקרים והכבדים.

לא נראה לא שהתוצאה קשורה להגברה, שהיא קצת אוברקיל לרמקול. בעצם, כמעט לכל רמקול.:)
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
תראה...

הגם שלא האזנתי מעודי לרמקולים של 150K$ (ונדמה לי שגם לא 100K$) אני מנחש שיש איזו נקודה בה השיקולים המנחים בבחירת הרמקולים מפסיקים להיות אודיופיליים ודומים יותר לשיקולים שבבחירת תכשיט ממעצב ממש נחשב. קשה לי להאמין שהאוזן האנושית מסוגלת לקלוט את ההבדלים המזעריים שבין רמקולים ברמה כזו, והבחירה מפסיקה להיות בחירה בין איכות לאיכות גבוהה יותר, והופכת לבחירה של טעם.

נמר טוען שכשמגיעים לרמת מחירים כזו, היצרן יכול להשתמש בחומרים יותר אקזוטיים וכו', אבל אני לא בטוח שאני מסכים עם זה. השימוש באקזוטיקה לא בהכרח מתחייב, ולא בהכרח יתן תוצאות טובות יותר. בנוסף, אני גם בדעה שתמחור רמקולים ב 50K$, שליש או חצי מחיר מהמספר האסטרונומי של 150K$, אמור לתת למתכנן הרמקולים כל אקזוטיקה שרק ידמיין. דחילק...50,000 דולר....זה סכום מטורף שמאפשר מה שרק רוצים שיצא אי פעם מנ.א.ס.א.

קיבלנו המחשה קלה לעקרון הזה באירוע הקדמים הגדול, שם התחרו ראש בראש קדמים ברמה גבוהה מאוד, כולם נהדרים - ועדיין לכל אחד אופי משלו ותכונות משלו. מנעד המחירים שם היה משמעותי, והגיע למכפלות מחיר בין הקדם הזול ביותר ("זול" זה מונח יחסי פה, כן? :)) לזה היקר ביותר - ועדיין "הזול" נתן פייט מעורר ייראה.

(שורה תחתונה - יש איזו נקודה, נמוכה בהרבה מ 150K$ שמעליה אני לא מאמין שיש הבדל שאפשר לשמוע ולהבחין באיכותו. אבל מי יודע - אולי יום בהיר אחד אאזין למפלצות שכאלה ואבוא לכאן להכות על חטא).
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
מה כל ההתפלפלות ,רמקול שעולה מעל100 $ הוא הרבה יותר טוב מרמקול ב10$ ,האמת קשה למצוא אפילו רמקול סביר במחיר הזה ,וגם אז ,אם אתה רוצה שישמע טוב ,לך תעשה כמו גיא לנדאו ,וחבר אותו למגבר סוף העולם ,
אבל בכללי ,רמקולים טובים מתחילים ב30000$ ,סליחה על הפלצנות ,אבל זה המצב לצערי.

איזה באסה, רק 26K$
:(
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
תראה...

הגם שלא האזנתי מעודי לרמקולים של 150K$ (ונדמה לי שגם לא 100K$) אני מנחש שיש איזו נקודה בה השיקולים המנחים בבחירת הרמקולים מפסיקים להיות אודיופיליים ודומים יותר לשיקולים שבבחירת תכשיט ממעצב ממש נחשב. קשה לי להאמין שהאוזן האנושית מסוגלת לקלוט את ההבדלים המזעריים שבין רמקולים ברמה כזו, והבחירה מפסיקה להיות בחירה בין איכות לאיכות גבוהה יותר, והופכת לבחירה של טעם.

נמר טוען שכשמגיעים לרמת מחירים כזו, היצרן יכול להשתמש בחומרים יותר אקזוטיים וכו', אבל אני לא בטוח שאני מסכים עם זה. השימוש באקזוטיקה לא בהכרח מתחייב, ולא בהכרח יתן תוצאות טובות יותר. בנוסף, אני גם בדעה שתמחור רמקולים ב 50K$, שליש או חצי מחיר מהמספר האסטרונומי של 150K$, אמור לתת למתכנן הרמקולים כל אקזוטיקה שרק ידמיין. דחילק...50,000 דולר....זה סכום מטורף שמאפשר מה שרק רוצים שיצא אי פעם מנ.א.ס.א.

קיבלנו המחשה קלה לעקרון הזה באירוע הקדמים הגדול, שם התחרו ראש בראש קדמים ברמה גבוהה מאוד, כולם נהדרים - ועדיין לכל אחד אופי משלו ותכונות משלו. מנעד המחירים שם היה משמעותי, והגיע למכפלות מחיר בין הקדם הזול ביותר ("זול" זה מונח יחסי פה, כן? :)) לזה היקר ביותר - ועדיין "הזול" נתן פייט מעורר ייראה.

(שורה תחתונה - יש איזו נקודה, נמוכה בהרבה מ 150K$ שמעליה אני לא מאמין שיש הבדל שאפשר לשמוע ולהבחין באיכותו. אבל מי יודע - אולי יום בהיר אחד אאזין למפלצות שכאלה ואבוא לכאן להכות על חטא).
תראה !
במינכן כשמסתובבים ,פוגשים עשרות חדרים עם רמקולים במחירים של כמה אלפים בודדים של דולרים ,אבל השוס בדרך כלל נמצא בחדרים הגדולים ,עם TAD , LANCE 'KARMA ' MBL ,ZELATON , ודומים להם בגודל ובמחיר ,נכון שמדי פעם ניתקלים ביהלום כמו רמקולים של סוני שעולים גם הם קרוב ל30000 שנותנים פייט ,אבל יש ,
אבל הרמקולים הסופר יקרים הגדולים הללו אלו רמקולים שנועדו לחדרים גדולים מאוד ונועדו לנגן בעוצמות גבוהות מאוד בכדי למלא החדר ,ובתנאים הללו הרמקולים הזולים פשוט היו מתפרקים ,או לא מצליחים למלאות החדר ,
בסלון הישראלי הממוצע ,שבחלק גדול מהמיקרים הנו מסדרון רחב שמחובר למטבח ולפינת אוכל ,שמה גם לרמקולים הזולים יותר גם יש עדנה ,אלו רמקולים קטנים יותר ,פחות מחוזקים ,שבתנאים קלים יותר יכולים לתת צליל נהדר ,
אני באופן אישי ניסיתי להתכווץ בגודל המערכת ,וגררתי הביתה רמקולים קטנים יותר משלי במחירים סבירים ,ותמיד התברר שהללו לא עומדים בלחץ המתבקש למלאות סלון גדול ,ומה שקורה הוא שבתנאים האנומלים הללו של חדר גדול ,מגברים חזקים והמון אויר מסביב ,הרמקולים הקטנים והטובים הללו פשוט נחנקים ,נכנסים לדיטורשיין ,הפורט מרעיש מהלחץ הגדול שנוצר בקופסה ,הקופסא מקרקשת ,בקיצור על הפנים ,
אבל שים את הללו בחדר קטן ,מגבר חמוד וידודותי ,והנה לך תוצאה לא פחות טובה ,
אבל הבעיה שרמקולים גדולים שעומדים בלחץ עולים הרבה כסף ,
והסיפור הזה שאני מספר לך על הקושי של הרמקולים לנגן בלחץ גבוה ,קרה אצלי בסלון עם אבלון ,סטרדיברי , קבקאס ,ברודמן VC7, הגברת השמנה ,איסופון ערבה ,ובטח עוד כמה שאני לא זוכר במהלך השנים האחרונות ,
אז מה שאני אומר הוא שיש איזה שהוא קו שמפריד בין התותחים היקרים שנועדו לשימוש מסוים ,לבין הממוצע שנועד לחדרים רגילים ,ושמה יש את הקפיצה גם בכסף ,
קח לדוגמה את המחירון של רוקפורט ,מוניטור ,מירה ,אביאור ,הם נהדרים ,אבל תנסה לקנות רמקול מעל האביאור ,ומיד תשלם פי ארבע על המודל הבא ,למה ? כי הוא כבר מיועד לעמוד בתנאים אחרים .
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
שניצל,

אם הבנתי נכון, אז ישנן שתי נקודות עיקריות במה שאתה אומר והן שהגודל כן קובע ושהגודל חייב להשתקף ישירות במחיר.

אז בנוגע לגודל - זה ברור שחייבת להיות התאמה בין גודל הדרייברים וגודל התיבה לבין גודל החדר. על כך אין וויכוח (ואני לא מדבר על אלקטרוסטטיים וכו').

אבל הדיון הזה תוהה אם יש הבדל של ממש בין רמקולים של 50K$ לכאלה של 150K$, שזה וואחד זינוק בעלייה. אז שוב - בחיים שלי לא שמעתי רמקולים של 150K$ אז אולי אני מדבר שטויות, אבל כשאני רואה שהווילסון פאפי שהם רמקולים גדולי מימדים (עם תיבה גדולה משמעותית מזו של הרוב המכריע של הרצפתיים "הרגילים"), שללא ספק נחשבים ליצירה, ושללא ספק נועדו לחללים גדולים, עולים 28K$ (לפני התמקחות בזאר פרסי והנחת סלב, וזה כשכבר לוקחים בחשבון את כל ה mark ups לרווח וכו') זה גורם לי לחשוב. בעצם כשחושבים על זה הרף התחתון שהוצב בדיון הזה הוא בעצם פי 2 ממחיר הווילסונים.

פייר - אני באמת ובתמים לא חושב שגודל התיבה או אפילו גודל הדרייברים שאולי שונה (אני לא יודע, לא בדקתי) מצדיק קפיצה פי שש (6!) כאשר ממש לא ברור אם יש איזה שיפור בסאונד. אם תחשוב על זה, מי שרוצה מערכת סופר אודיופילית לחלל שגדול על הווילסונים ודומיהם, כנראה ממקם את המערכת באולם בגודל אולם התעמלות של בית ספר, ואז כנראה שלא די בשני רמקולים אלא יש להנדס מערכת סאונד הרבה יותר מורכבת' אז בעצם כבר מדובר בהשוואת תפוחים לתפוזים. אני די בטוח שאם היית ממקם אצלך בסלון רמקולים (לטעמך) שעלותם לא 50K$ אלא 40K$ היית מוותר על המשך השדרוג לצעצועים של 60K$ וזה עדיין רחוק מאוד מהמספרים שנזרקו כאן.

דעתי? כמו שכתבתי קודם - תמחור כזה גבוה נוצר משיקולי שיווק ולא משיקולי עלות, ונועד לפנות לאותם "שיקולי תכשיט" - הידיעה שרוכשים משהו מיוחד, one off.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
רק תסלח לי שאני חושב שהוילסון פאפי הם גמדים.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
בטח...הם גורים!

אבל הפואנטה שאני מנסה להעביר נשארת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,947
נקודות
113
הגם שלא האזנתי מעודי לרמקולים של 150K$ (ונדמה לי שגם לא 100K$) אני מנחש שיש איזו נקודה בה השיקולים המנחים בבחירת הרמקולים מפסיקים להיות אודיופיליים ודומים יותר לשיקולים שבבחירת תכשיט ממעצב ממש נחשב. קשה לי להאמין שהאוזן האנושית מסוגלת לקלוט את ההבדלים המזעריים שבין רמקולים ברמה כזו, והבחירה מפסיקה להיות בחירה בין איכות לאיכות גבוהה יותר, והופכת לבחירה של טעם.
גם אני לא שמעתי רמקולים בסכומים כאלה, מה גם שאם הייתי שומע מערכת שמכילה רמקולים כאלה, ההבדל לא הייה רק ברמקולים אלא גם במה שמחובר אליהם.

ההבדלים בין רמקולים שונים גדולים בהרבה מההבדלים בין נגנים, קדמגברים ומגברים, כך שאין שום סיבה שהיא להניח שההבדל בין רמקולים יקטן עם העלאת המחיר. אם כבר, סביר שההבדלים דווקא יגדלו, בוודאי אם מדובר בטכנולוגיות שונות -- דינאמי יהייה שונה לחלוטין מפלנארי, וסביר שפלנארי על פני קיר שלם ישמע שונה לחלוטין מפנלנארי של מטר וחצי גובה ו-70 ס"מ רוחב, וכו'.

ואשר לשאלה אם ההבדל בביצועים שווה את המחיר, אין לזה שום משמעות בלי להגיד שווה עבור מי!
גם בגלל שמה שנראה לאחד סכום מטורף יכול להיראות לאחר סכום זניח,
וגם בגלל שמה שנשמע לאחד כמו הבדל זניח, יכול להשמע לאחר כמו עולם אחר.

עמיר
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אני כן האזנתי.
רמקול במעל ל 80K בערך, כבר נותנים הבדל עצום מרמקולים זולים יותר.
מה שכן הם מחייבים מערכת בערך באותו ערך ...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני כן האזנתי.
רמקול במעל ל 80K בערך, כבר נותנים הבדל עצום מרמקולים זולים יותר.
מה שכן הם מחייבים מערכת בערך באותו ערך ...
אני לא בטוח שניתן להסיק מזה הרבה מסקנות.

אני מניח שייש רמקולים של 30K-40K שלא שמעת, שייתכן שנשמעים לא בהרבה פחות טוב,
מה גם שאת אלה שכן שמעת, זה לא הייה עם מערכת ב-80K, וקצת קשה לבודד משתנים מתוך התוצאה הסופית.

כלומר, לא שהמסקנה שהעלית אינה נכונה, היא רק לא מבוססת די הצורך.

עמיר
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
ההבדלים בין רמקולים שונים גדולים בהרבה מההבדלים בין נגנים, קדמגברים ומגברים, כך שאין שום סיבה שהיא להניח שההבדל בין רמקולים יקטן עם העלאת המחיר. אם כבר, סביר שההבדלים דווקא יגדלו, בוודאי אם מדובר בטכנולוגיות שונות -- דינאמי יהייה שונה לחלוטין מפלנארי, וסביר שפלנארי על פני קיר שלם ישמע שונה לחלוטין מפנלנארי של מטר וחצי גובה ו-70 ס"מ רוחב, וכו'.

ואשר לשאלה אם ההבדל בביצועים שווה את המחיר, אין לזה שום משמעות בלי להגיד שווה עבור מי!
.
.

וגם בגלל שמה שנשמע לאחד כמו הבדל זניח, יכול להשמע לאחר כמו עולם אחר.

עמיר
:בעד::בעד::בעד:
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
אתם כולכם מדברים על דולרים, כן?
ואני לבושתי כי רבה מתהדר ברמקולים שעלו רק 10K...
זה הרבה מתחת לסף המדובר כאן...

אבל הם הכי טובים שהיו לי בחיים.
ואני נהנה מהם, עד שהאוזן תעיז לדרוש יותר, והכיס יסכים איתה.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
תראה !
במינכן כשמסתובבים ,פוגשים עשרות חדרים עם רמקולים במחירים של כמה אלפים בודדים של דולרים ,אבל השוס בדרך כלל נמצא בחדרים הגדולים ,עם TAD , LANCE 'KARMA ' MBL ,ZELATON , ודומים להם בגודל ובמחיר ,נכון שמדי פעם ניתקלים ביהלום כמו רמקולים של סוני שעולים גם הם קרוב ל30000 שנותנים פייט ,אבל יש ,
אבל הרמקולים הסופר יקרים הגדולים הללו אלו רמקולים שנועדו לחדרים גדולים מאוד ונועדו לנגן בעוצמות גבוהות מאוד בכדי למלא החדר ,ובתנאים הללו הרמקולים הזולים פשוט היו מתפרקים ,או לא מצליחים למלאות החדר ,
בסלון הישראלי הממוצע ,שבחלק גדול מהמיקרים הנו מסדרון רחב שמחובר למטבח ולפינת אוכל ,שמה גם לרמקולים הזולים יותר גם יש עדנה ,אלו רמקולים קטנים יותר ,פחות מחוזקים ,שבתנאים קלים יותר יכולים לתת צליל נהדר ,
אני באופן אישי ניסיתי להתכווץ בגודל המערכת ,וגררתי הביתה רמקולים קטנים יותר משלי במחירים סבירים ,ותמיד התברר שהללו לא עומדים בלחץ המתבקש למלאות סלון גדול ,ומה שקורה הוא שבתנאים האנומלים הללו של חדר גדול ,מגברים חזקים והמון אויר מסביב ,הרמקולים הקטנים והטובים הללו פשוט נחנקים ,נכנסים לדיטורשיין ,הפורט מרעיש מהלחץ הגדול שנוצר בקופסה ,הקופסא מקרקשת ,בקיצור על הפנים ,
אבל שים את הללו בחדר קטן ,מגבר חמוד וידודותי ,והנה לך תוצאה לא פחות טובה ,
אבל הבעיה שרמקולים גדולים שעומדים בלחץ עולים הרבה כסף ,
והסיפור הזה שאני מספר לך על הקושי של הרמקולים לנגן בלחץ גבוה ,קרה אצלי בסלון עם אבלון ,סטרדיברי , קבקאס ,ברודמן VC7, הגברת השמנה ,איסופון ערבה ,ובטח עוד כמה שאני לא זוכר במהלך השנים האחרונות ,
אז מה שאני אומר הוא שיש איזה שהוא קו שמפריד בין התותחים היקרים שנועדו לשימוש מסוים ,לבין הממוצע שנועד לחדרים רגילים ,ושמה יש את הקפיצה גם בכסף ,
קח לדוגמה את המחירון של רוקפורט ,מוניטור ,מירה ,אביאור ,הם נהדרים ,אבל תנסה לקנות רמקול מעל האביאור ,ומיד תשלם פי ארבע על המודל הבא ,למה ? כי הוא כבר מיועד לעמוד בתנאים אחרים .


שניצל,
ברמקול שעשוי מאלומיניום לא יהיה לך חנק, דיסטורשיין וקופסא מקרקשת.
ההפך הוא הנכון, כמה שתתן להם יותר כח הם ינגנו יותר טוב. אין להם מגבלה.

אם נגעו בתחום הרכב הרי ידוע שהחברות המובילות בענף בונים את הבלוק מנוע שלהם מאלומיניום
שהוא קל ,חזק ועומד בלחצים גבוהים.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
לא אוהב בכלל רמקולים מאלומיניום ,הדפיקות העוצמתיות שכנראה רק אני שומע מהם משגעות אותי, האמת כשאני שואל חברים אם גם הם שומעים את זה , התשובה שלילית , אז בתור אחד מחוק פיתחתי תיאורה שהרמקולים הללו יורים עליך בגלל קושי הקופסה,
בקיצור ,לדעתי ,אלומיניום טוב לויטרינות ,
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,947
נקודות
113
שניצל,
ברמקול שעשוי מאלומיניום לא יהיה לך חנק, דיסטורשיין וקופסא מקרקשת.
ההפך הוא הנכון, כמה שתתן להם יותר כח הם ינגנו יותר טוב. אין להם מגבלה.

אם נגעו בתחום הרכב הרי ידוע שהחברות המובילות בענף בונים את הבלוק מנוע שלהם מאלומיניום
שהוא קל ,חזק ועומד בלחצים גבוהים.
גם אם זה נכון -- ואני לא בטוח בזה -- שאלומיניום הוא חומר שפותר באופן פלא את כל בעיות הקופסה,
זה ממש לא הופך רמקולים לחסרי מגבלות -- מגבלות הספק, מגבלות תדר, וכו'.

ואם אלומיניום מתאים לבלוק מנוע זה לא אומר שום דבר על התאמה לאודיו.

עמיר
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
שניצל,

אם הבנתי נכון, אז ישנן שתי נקודות עיקריות במה שאתה אומר והן שהגודל כן קובע ושהגודל חייב להשתקף ישירות במחיר.

אז בנוגע לגודל - זה ברור שחייבת להיות התאמה בין גודל הדרייברים וגודל התיבה לבין גודל החדר. על כך אין וויכוח (ואני לא מדבר על אלקטרוסטטיים וכו').

אבל הדיון הזה תוהה אם יש הבדל של ממש בין רמקולים של 50K$ לכאלה של 150K$, שזה וואחד זינוק בעלייה. אז שוב - בחיים שלי לא שמעתי רמקולים של 150K$ אז אולי אני מדבר שטויות, אבל כשאני רואה שהווילסון פאפי שהם רמקולים גדולי מימדים (עם תיבה גדולה משמעותית מזו של הרוב המכריע של הרצפתיים "הרגילים"), שללא ספק נחשבים ליצירה, ושללא ספק נועדו לחללים גדולים, עולים 28K$ (לפני התמקחות בזאר פרסי והנחת סלב, וזה כשכבר לוקחים בחשבון את כל ה mark ups לרווח וכו') זה גורם לי לחשוב. בעצם כשחושבים על זה הרף התחתון שהוצב בדיון הזה הוא בעצם פי 2 ממחיר הווילסונים.

פייר - אני באמת ובתמים לא חושב שגודל התיבה או אפילו גודל הדרייברים שאולי שונה (אני לא יודע, לא בדקתי) מצדיק קפיצה פי שש (6!) כאשר ממש לא ברור אם יש איזה שיפור בסאונד. אם תחשוב על זה, מי שרוצה מערכת סופר אודיופילית לחלל שגדול על הווילסונים ודומיהם, כנראה ממקם את המערכת באולם בגודל אולם התעמלות של בית ספר, ואז כנראה שלא די בשני רמקולים אלא יש להנדס מערכת סאונד הרבה יותר מורכבת' אז בעצם כבר מדובר בהשוואת תפוחים לתפוזים. אני די בטוח שאם היית ממקם אצלך בסלון רמקולים (לטעמך) שעלותם לא 50K$ אלא 40K$ היית מוותר על המשך השדרוג לצעצועים של 60K$ וזה עדיין רחוק מאוד מהמספרים שנזרקו כאן.

דעתי? כמו שכתבתי קודם - תמחור כזה גבוה נוצר משיקולי שיווק ולא משיקולי עלות, ונועד לפנות לאותם "שיקולי תכשיט" - הידיעה שרוכשים משהו מיוחד, one off.
.


1. כל התמחור של כל המוצרים בענף (כמו בכל ענף יצרני) נובע משיקולי שיווק. וזה לא משנה אם הרמקול גדול ויקר או קטן וזול.

2. הווילסון המדובר באמת לא גדול, אלא רמקול בינוני בגודלו.

3. שניצל צודק לטעמי: למרבית חדרי ההאזנה הקטנים יחסית שיש בארץ (כמו גם במדינות רבות באירופה) רמקולים בינוניים או קטנים בהחלט מספקים, ועם מגברים תואמים שלא מחייבים משכנתא צמודה אפשר לקבל תוצאות מעולות כיום. לא חייבים להוציא עשרות או מאות אלפי דולרים על מנת לקבל מערכת מעולה שתספק חווית האזנה מהנה מאוד לשנים רבות ב"סלון ישראלי (או בריטי או צרפתי) ממוצע".

4. כל זה טוב ויפה כל עוד לא מדובר בתסמונות "האודיופיל הממוצע", שמא לעשות, יש לו דחף בלתי ניתן לשליטה, "לשדרג" לשנות, לגוון, לשחק עם המוצרים ולהתאים את המערכת כל הזמן לדרישותיו המשתנות. כשהמרכיב הזה, שכמובן מוכר וידוע ליצרנים, נכנס למשוואות, המוצרים מיוצרים בהתאם ומתומחרים בהתאם. כאן,שובה נכנס גורם השיווק שמשפיע על התמחור.

5. מנסיוני בחירת מערכת לחדר גדול היא אתגר לא פשוט שמחייב השקעה לא קטנה. להגיע לתוצאות שמערכת קטנה יחסית נותנת בחדר לא גדול ("סלון ישראלי ממוצע") בחלל כפול או משולש (80-100 מ"ר של קומת מגורים) זה חתיכת כאב ראש, ובסוף,אין מה לעשות, מחייבת השקעה ברמקולים גדולים, הגברה חזקה וכו'. וזה יקררר מאוד.

6.האם יש הצדקה למחירים כ"כ גבוהים של ציוד רק בגלל שהוא הרבה יותר גדול - בזרם המגבר או בתיבת הרמקול? שוב,חוזרים להיצע וביקוש. אין קשר בין עלויות התכנון והייצור למחיר הסופי. אם יש מי שמוכנים לשלם, זה יהיה המחיר.

7. ובשוליים של התעשייה תמיד יהיו יצרנים שיבחרו לבדל את עצמם באמצעות גימיקים עיצוביים או שימוש בחומרים שאף אחד לא השתמש בהם עדיין וכד'. וכמו בכל ענף יצרני אחר כמעט, יש מי שמוכן לשלם על זה אקסטרא ויש מי שלא. לא תמיד זה קשור לסאונד בכלל.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור