אפשר לחשוב שאתה שומע ארבע פעמים ביום תזמורת סימפונית!גודל , גודל ועוד פעם גודל ...
אני לא יודע אם נינוחות זאת המילה, למרות שאני מבין על מה אלדר מדבר. אני מדבר על מלכותיות. עוצמה. הוד והדר. ריאליסטיות. אף מוניטור בעולם לא יתקרב אפילו לשיחזור של תזמורת סימפונית. רמקול גדול לא יצליח גם, אבל יתקרב.
ואני לא תתכוון ל"מלכותיות ,הוד והדר ,עוצמה " ,אני טוען שעצם העובדה הפיסית הפשוטה שהקופסה יותר גדולה בליטרים (בהרבה) ,ויותר כבדה גורמת לצליל ברמקול ,ההבדל הוא שכל הרמקול 99 שוקל כמו הראש של הרמקול שלי ,,ומשום מה המיד ברמקול הקטן (99) צרחני ,חריף ,ונטול חן ,אבל קח את הדרייבר העצבני הזה שזורק הכל החוצה ושים אותו בקופסה של הרמקול שלי ,ופתאום הוא הופך למלטף ,רך ,מיד בסי ביותר ,והצליל הרבה יותר גדול ,ניסינו את הדרייבר הזה עם מרכיבי הרמקולים שלנו כמו אבנר ופרץ רונן ,הוא לא עובד טוב ונעים בקופסאות קטנות בכלל ולכן הוחלף בסופו של דבר ברמקולים הקטנים של וון שוייקרט ,אבל בגדולים כמו ה 7,11 ,9 השאירו את אותו דרייבר עצבני של "אאודקס " \מכיוון ששם הוא נשמע נינוח.גודל , גודל ועוד פעם גודל ...
אני לא יודע אם נינוחות זאת המילה, למרות שאני מבין על מה אלדר מדבר. אני מדבר על מלכותיות. עוצמה. הוד והדר. ריאליסטיות. אף מוניטור בעולם לא יתקרב אפילו לשיחזור של תזמורת סימפונית. רמקול גדול לא יצליח גם, אבל יתקרב.
יש לי בבית פסנתר רגיל ,שבו מנגנת הבת שלי שהולכת לרימון בשנת הלימודים הקרובה בעזרת השם ,ואני דווקא יש לי הפתעה בשבילך ,פסנתר בודד ,ואפילו כנף ,יוצא בסדר גמור אצלי,אבל לזמרות יש ראש בגודל של ראש לויתן.כלומר הגודל דווקא עושה טוב לפסנתר אבל לא לכל הצלילים.רוב הזמן שומע מוסיקה סימפונית. זאת "כוס התה" שלי .... סימפוניות. קונצ'רטי לפסנתר , כינור וכו'. מהתקופה הקלאסית, הרומנטית, המאה ה 20.
אבל גם פסנתר סולו דורש את אותה "מלכותיות". בוא נגיד שהסלון שלך גדול מספיק ואתה שם בו איזה סטינווי קטן. כנף. ומזמין את יוג'ה וונג לנגן לך סולו. ועכשיו עוצם את העיניים ומנסה לשחזר את החוויה במערכת אודיו.
איזה גודל רמקולים תצטרך בשביל שתתקרב אפילו לתחושה האמיתית ?
אני לא לגמרי מתחבר למונח effortlessness בהקשר למערכת -- אין לי את האסוצייאצייה של משהו שמתאמץ ומשקיע יותר כדי להפיק משהו. הרי המגבר, למשל, מוציא בדיוק את הזרם/מתח שהוא בנוי להוציא בכל רגע מסויים, ולא יכול לבדוק אם הרמקול עומד במשימה או לא, ובהתאם "להתאמץ" ולהוציא יותר. גם הממבראנות של הרמקולים לא "מתאמצות" להוציא יותר מאשר מה שנובע מהמתח/זרם בכניסה לרמקולים, בהתחשב במגבלות המבניות שלהם, ואין באמת מצב שהרמקולים "מתאמצים" יותר.
אפשר אולי להגדיר "מאמץ" כמצב שמעל לגבול מסויים, המערכת לא "מצליחה" לספק את הסחורה, וייש קפיצה פתאומית ומורגשת בעיוותים. נו, שויין.
בכל מקרה, גם לפי ההגדרה המתוקנת, לא נראה לי שייש הבדל עקרוני בין רמקול קטן לרמקול גדול.
רמקול קטן, בהנחה שהוא מתוכנן היטב, מראש "מוותר" על הצלילים הנמוכים שאינו מסוגל להפיק, והם הולכים לאיבוד, אבל הצליל של התדרים שנשארים ממשיך להיות טוב.
זה אמור להיות המצב גם ברמקול גדול, אבל אם זה לא נעשה, דווקא רמקול גדול עלול "להתאמץ" כשהוא מקבל צלילים נמוכים וחזקים.
עמיר
זה לא שאני מסתכל על זה רק מבחינה טכנית -- השתמשתי בשפה טכנית כדי להבהיר את כוונתי ואת היעדר האסוציאצייה שלי למאמץ, ולכן כנראה שאין לי את אותה תגובה רגשית, אבל בהחלט יכולה להיות לי תגובה רגשית אחרת.כי אתה כנראה מתחבר יותר להסבר הטכני של הדברים, ושניצל (וגם אני) לתחושות.
יש רמקולים שאני (ולא אתה כנראה) יכול להרגיש מייד שהם מתאמצים עד כדי "מזיעים" כשהם מנגנים. מבחינתי זו חוויה מבאסת והרמקול מעייף עד כדי מטריד. בדכ' מדובר ברמקולים קטנים יחסית, מעוטי אלמנטים, שמצליחים איכשהו לנגן חזק. יש מי שמתפעלים איך זה שאחד כזה קטן "ממלא את החדר". אני לעומתם מרגיש שהוורידים של הרמקול עוד מעט מתפוצצים ומה שאני שומע זה צווחות ולא מוזיקה. בחדר הרבה יותר קטן הכל אולי יכול להשתנות. אבל כשהרמקולים מוצגים בחדר שגדול עליהם במכפלות, התוצאה המתקבלת מבריחה אותי החוצה היישר לחדר ההתאוששות.
זהו בדיוק -- שנראה לי שאנשים עושים כאן "האנשה" למכשירים טכניים, והשלכה של רגשותיהם על המכשירים.המאמץ שמדובר בו, מסתבר , הוא של המאזין שחש בחוסר או בעודף ומתאמץ להתעלם או לפצות על כך דרך החושים שלו עצמו.
מה????????אני לא לגמרי מתחבר למונח effortlessness בהקשר למערכת -- אין לי את האסוצייאצייה של משהו שמתאמץ ומשקיע יותר כדי להפיק משהו. הרי המגבר, למשל, מוציא בדיוק את הזרם/מתח שהוא בנוי להוציא בכל רגע מסויים, ולא יכול לבדוק אם הרמקול עומד במשימה או לא, ובהתאם "להתאמץ" ולהוציא יותר. גם הממבראנות של הרמקולים לא "מתאמצות" להוציא יותר מאשר מה שנובע מהמתח/זרם בכניסה לרמקולים, בהתחשב במגבלות המבניות שלהם, ואין באמת מצב שהרמקולים "מתאמצים" יותר.
אפשר אולי להגדיר "מאמץ" כמצב שמעל לגבול מסויים, המערכת לא "מצליחה" לספק את הסחורה, וייש קפיצה פתאומית ומורגשת בעיוותים. נו, שויין.
בכל מקרה, גם לפי ההגדרה המתוקנת, לא נראה לי שייש הבדל עקרוני בין רמקול קטן לרמקול גדול.
רמקול קטן, בהנחה שהוא מתוכנן היטב, מראש "מוותר" על הצלילים הנמוכים שאינו מסוגל להפיק, והם הולכים לאיבוד, אבל הצליל של התדרים שנשארים ממשיך להיות טוב.
זה אמור להיות המצב גם ברמקול גדול, אבל אם זה לא נעשה, דווקא רמקול גדול עלול "להתאמץ" כשהוא מקבל צלילים נמוכים וחזקים.
עמיר
יש את איך שעז עושה == מֶהמה????????