האם אתם משתמשים ב״ balance" שקיים בקדם בכדי לכוון עוצמות בין שמאל לימין בכדי שהפוקוס


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
כשהחדר לא סימטרי עיקר הנזק הוא מבחינת ההחזרים מהקירות, ולפיכך מתקיים אי שיוויון בעקומת התדרים הלא ישירים של אחד הצדדים.
עליך לאזן את אי השוויון בעקומה הזו בעזרת כיול הספיגה האקוסטית של הצד הדומיננטי. הגברה נטו של הצד החלש בדרך כלל לא נותנת מענה נכון לבעיה.

אז תגיד לי ולכל המלומדים כאן ,למישהו יש כאן אקוסטיקה אסימטרית ? נניח יש לך ויטרינה בצד אחד ,האם מישהו ברח מהויטרינה עם הרמקול יותר מאשר מצד הקיר בכדי להשוות ההגבר ?
למישהו יש פתח של 3 על 3 לכוון המטבח בקיר הימני , מישהו שם פלטות של עץ כדי שיעשו החזרים לפצות על חוסר הקיר?
אני מדבר מהשטח נשמה ,לא ראיתי אף אחד עושה את זה ,אצל כולם הרמקולים מכוונים פלס על אותו קו ועם אותה הטיה ,ואחר כך באים החכמים ואומרים שהבלנס זה לא בדיוק ,ועדיף אקוסטיקה פיסית ,אבל אף אחד לא עושה את זה באמת !!!!!!!!בעצם הרוב לא עושים כלום מעבר לעשות כאן קולות של שטיח ,
לפחות תשימו וילון אקוסטי על הויטרינה שמחרבת הבמה ,תתרחקו ממנה , משהו תעשו רבאק ! אבל להזיז קצת הבלנס , לא ,חס וחלילה ,מוריד 2 DB מצד ימין ,אסון גדול לקבל הזמר באמצע , הכל נכון מה שאתם אומרים , אבל יש תיאוריה שהיא כשמה תיאורתית ,ויש את החיים האמיתים ,
כשאני רואה 2 רמקולים מכוונים כל אחד בכוון אחר ,יש שתי מצבים ,או שהוא דפקט או שהוא מבין גדול ויש לו אוזניים ,הכל תלוי מה מתקבל ,
הרי בכדי לכייל חדר עקום ,צריך לעקם משהו אחר ,כולל הכפתור בלנס.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
:) לא ירדתה לסוף דעתי,אני מודה וגם בדקתי שאם פתאום הכול יהיה לי נכון ומסודר לעיפה,
כניראה קרה לי משהוא באוזן השמאלית.:O.
למדתי לאפיין מאבחני סאונד עם השנים.(טוב לא טוב וכו')
אשריך ששמיעתך לא פגומה למרות הגיל.נהפוך הוא אני מפרגן לך.
כניראה אני היחיד בפורום/ים עלי אדמות שחלה ירידה בשמיעתו.(עלאק היחיד)
ואתה תתקן גם את הירידה בשמיעה ,כי זו המערכת שלך ולא של נער בן 20 ,מה איכפת לך שהם שומעים שמשהו קצת חזק מדי בשמאל ,העיקר שאתה שומע סבבה .
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
אצלי במערכת
סובבתי את הרמקולים שלי DALI 400MK2 בזווית 15 מעלות
והרחקתי את הרמקולים מהקיר בכ 30 סנטימטר
וזה פתר לי את בעיית החור הקטן בבימת הקול ;)
למרות שבהמלצות הרמקולים הם אומרים שהם צריכים להיות ישרים .
עכשיו שומעים מושלם :גאה:
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
מוכן להתחרות בשמיעה עם אוזניי התותחן שלי עם על אחד כאן.

מאיזה בחינה?
פיזיולוגית? תריץ מבחן תדרים יחד עם ילדים שלך ותראה.

אודיופילית? מה זה אומר בכלל?
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
:) לא ירדתה לסוף דעתי,אני מודה וגם בדקתי שאם פתאום הכול יהיה לי נכון ומסודר לעיפה,
כניראה קרה לי משהוא באוזן השמאלית.:O.
למדתי לאפיין מאבחני סאונד עם השנים.(טוב לא טוב וכו')
אשריך ששמיעתך לא פגומה למרות הגיל.נהפוך הוא אני מפרגן לך.
כניראה אני היחיד בפורום/ים עלי אדמות שחלה ירידה בשמיעתו.(עלאק היחיד)
ומי אמר שהשמיעה שלי לא ירדה...
בטוח שכן,אבל לאור העוצמות שכל הצעירים שומעים היום,הם משיגים אותנו בסיבוב.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
אז תגיד לי ולכל המלומדים כאן ,למישהו יש כאן אקוסטיקה אסימטרית ? נניח יש לך ויטרינה בצד אחד ,האם מישהו ברח מהויטרינה עם הרמקול יותר מאשר מצד הקיר בכדי להשוות ההגבר ?
למישהו יש פתח של 3 על 3 לכוון המטבח בקיר הימני , מישהו שם פלטות של עץ כדי שיעשו החזרים לפצות על חוסר הקיר?
אני מדבר מהשטח נשמה ,לא ראיתי אף אחד עושה את זה ,אצל כולם הרמקולים מכוונים פלס על אותו קו ועם אותה הטיה ,ואחר כך באים החכמים ואומרים שהבלנס זה לא בדיוק ,ועדיף אקוסטיקה פיסית ,אבל אף אחד לא עושה את זה באמת !!!!!!!!בעצם הרוב לא עושים כלום מעבר לעשות כאן קולות של שטיח ,
לפחות תשימו וילון אקוסטי על הויטרינה שמחרבת הבמה ,תתרחקו ממנה , משהו תעשו רבאק ! אבל להזיז קצת הבלנס , לא ,חס וחלילה ,מוריד 2 DB מצד ימין ,אסון גדול לקבל הזמר באמצע , הכל נכון מה שאתם אומרים , אבל יש תיאוריה שהיא כשמה תיאורתית ,ויש את החיים האמיתים ,
כשאני רואה 2 רמקולים מכוונים כל אחד בכוון אחר ,יש שתי מצבים ,או שהוא דפקט או שהוא מבין גדול ויש לו אוזניים ,הכל תלוי מה מתקבל ,
הרי בכדי לכייל חדר עקום ,צריך לעקם משהו אחר ,כולל הכפתור בלנס.

אלדר,
כל חלל שאי פעם האזנתי בו, כולל זה המשמש אותי בשנים האחרונות (סלון) היה לא סימטרי. זה מעולם לא הפריע לבמה להיות סימטרית.
במקרה שהיתה "גרירה" לאחד הצדדים, הפיתרון לא היה בקונסטרוקציות אקוסטיות אלא בסה"כ בשינוי מקום הישיבה ו/או הזזה קלה של הרמקולים.

בקיצור, עזוב אותך שטויות. זה כמעט בלתי אפשרי לפתור "גרירה" לאחד הצדדים ע"י מתקנים אקוסטיים. ותודה לאל, זה גם לא הכרחי.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
הטיה של הרמקולים ומשמעותו
נניח שכוונתם כמו DAZ את הרמקולים ב15 מעלות פנימה ,שזו הטייה קלה פנימה ,ואתם מאזינים ,ומסיבה כל שהיא הרמקול הימני נשמע חזק יותר בקולות הזמרים והגבוהים ,ולכן כל הפוקוס סוחב ימינה ,עכשיו אם תגדילו את הטיית הרמקול השמאלי (החלש ) ל60 מעלות (יעני ישר לאוזניים ללא הטיות ) ותשאירו את השני באותה הטיה(15 מעלות) ,מה שעשיתם בעצם הוא להגביר את כמות המיד והגבוהים הבאים לכוון האוזניים (צלילים כווניים) אבל השארתם את הבס בערך באותה רמה (צליל לא כווני ) ,ככה אפשר בחדר אסימטרי לשפר את הפוקוס עיי הטייה דיפרנציאלית של אחד הרמקולים יחסית לשני ,מעבר לזה מותר גם לתת דחיפה קטנה לרמקול של הצד החלש קדימה (לכוון מקום הישיבה ) ומותר כמובן לזוז עם הכסא ולשבת באלכסון עם לימין שור לשיטתו של מתנוש .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
אלדר,
כל חלל שאי פעם האזנתי בו, כולל זה המשמש אותי בשנים האחרונות (סלון) היה לא סימטרי. זה מעולם לא הפריע לבמה להיות סימטרית.
במקרה שהיתה "גרירה" לאחד הצדדים, הפיתרון לא היה בקונסטרוקציות אקוסטיות אלא בסה"כ בשינוי מקום הישיבה ו/או הזזה קלה של הרמקולים.

בקיצור, עזוב אותך שטויות. זה כמעט בלתי אפשרי לפתור "גרירה" לאחד הצדדים ע"י מתקנים אקוסטיים. ותודה לאל, זה גם לא הכרחי.

טוב איך נמלא שמאות של 6 עמודים אם לא נטחן?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
שלמה
אתה קובר כאן גברדייה שלמה.
מוכן להתחרות בשמיעה עם אוזניי התותחן שלי עם על אחד כאן.
כולל אותך יא סאחבי לש-ון

אל תשאל מה עושה תדר גבוה של טורבינה של רופא שיניים 30 שנה לאוזניים ,האמת! רק אצלי לפי הכוונים שלי יש פוקוס ,תמיד אני אומר לגיא שלפי האוזניים שלי יש אצלו סחיבה שמאלה ,אבל זה כנראה האוזניים שלי ,אבל אצלי זה מותאם אלי ,
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
בינינו זה חרטא, החלל הלא סימטרי. הרי הפוקוס מתקבל מהסאונד שיוצא ישר מהרמקול. תחושת האמביינס ובמה מתקבלת מהחזרים. מה היחס האנרגטי בין החזרים לצליל ישיר? אני בטוח שקטן מאד. (ולשם הטחינה, מלשון לטחון, לא מלשון סומסום, אני אשמח להיות מתוקן אם אני טועה)

לפיכך, לא משנה אם יש בצד אחד של החדר פיל, ובצד השני פיל מחרסינה, ככל הנראה לא תהיה השפעה גדולה על מירכוז הבמה. ההשפעה על המירכוז תהיה ממיקומם של הרמקולים ביחס למאזין - אם אחד רחוק יותר מהאוזן מהשני, אם יש הבדל בזויות הרמקול ביחס לאוזן וכו'.

בלה בלה בלה.
תיכף עמוד 4.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
בינינו זה חרטא, החלל הלא סימטרי. הרי הפוקוס מתקבל מהסאונד שיוצא ישר מהרמקול.

אתה טועה. לגמרי.
[ אני מדבר מניסיון אישי, אם יש ספק ]
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
519
מעורבות
194
נקודות
43
- הכל מתחיל בהקלטה, ברוב ההקלטות הזמר מוקלט באמצע, לעומת זאת במוסיקה אינסטרומנטלית יש הקלטות הכלי המרכזי לא מוקלט באמצע אלא יש סטיה לצד אחד מאשר הצד השני.

- חשיבות האקוסטיקה של החדר, יש חשיבות רבה לחומרים השונים. לכל חומר יש מקדם בליעה משלו והשתקפות שונה כך שזה יכול להשפיע על עוצמת גל הקול. (התנהגות הזכוכית שונה מהעץ וזה שונה מהבלוק......).
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
אתה טועה. לגמרי.
[ אני מדבר מניסיון אישי, אם יש ספק ]

מענין. ניסיוני שונה לחלוטין. כל פעם ששמעתי מערכת שתחומה בצד אחד בקיר, ובצד שני פתוחה לגמרי, לא היתה לזה שום השפעה על מירכוז הבמה.

מה הניסיון שלך?

כדי להתייחס לזה ברצינות צריך לעשות מדידות מדוייקות של החלל ולבדוק את מידת האי-סימטריה מחד, ואת היחס בין דפנות החלל למרחק שיושב המאזין מהרמקולים. מין הסתם ככל שיושבים קרוב יותר לרמקולים, אז השפעות החלל פוחתות. יכול להיות שאצלך המרחק מהרמקולים תמיד היה גדול יותר ולכן הרגשת יותר השפעה מדפנות החלל.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
אני אכן מדדתי, האזנתי, מדדתי.

לא יודע למה לא הרגשת - אולי לא שמעת אותה מערכת "מתוקנת" (כי הרי הכל יחסי), זה גם פונקציה של Frequency Response של הרמקולים ותגובה של החדר, וגם מיקום של הישיבה (קירבה לקיר האחורי)
 

asimetric

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
"פסיכואקוסטיקה" - אנחנו שומעים בעמצאות המוח דרך האוזניים.
בראש ובראשונה המוח מנתח את ה time domain ולאחר מכן אמפליטודה - עוצמה.
מרחק הרמקול מהאוזן הוא דומיננטי במיקום אמצע הבמה זאת הסיבה שהזזת הראש בסנטימטר משנה את מרכז הבמה.
בהנחה שעוצמת שני הצדדים שווה - ומרכז הבמה לא באמצע אתם במרחק שונה משני הרמקולים!!!
חוסר איזון בחדר משנה את עומק וזוית הבמה לא את מירכוזה.
ובקיצור נדרש שינוי גדול יותר בעוצמה (אצל רוב האנשים 1.5db בערך) מאשר בזמן - מרחק (תזוזת הראש בסנטימטר = ננו שניות = 0db).
זה מדע מדויק לא רק ניסיון.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
"פסיכואקוסטיקה" - אנחנו שומעים בעמצאות המוח דרך האוזניים.
בראש ובראשונה המוח מנתח את ה time domain ולאחר מכן אמפליטודה - עוצמה.
מרחק הרמקול מהאוזן הוא דומיננטי במיקום אמצע הבמה זאת הסיבה שהזזת הראש בסנטימטר משנה את מרכז הבמה.
בהנחה שעוצמת שני הצדדים שווה - ומרכז הבמה לא באמצע אתם במרחק שונה משני הרמקולים!!!
חוסר איזון בחדר משנה את עומק וזוית הבמה לא את מירכוזה.
ובקיצור נדרש שינוי גדול יותר בעוצמה (אצל רוב האנשים 1.5db בערך) מאשר בזמן - מרחק (תזוזת הראש בסנטימטר = ננו שניות = 0db).
זה מדע מדויק לא רק ניסיון.

יש להבדיל בין בסיס הזמן של הצליל הישיר (מהרמקול) לבין בסיס הזמן של ההשתקפויות מקירות חדר ההאזנה.
בהתחשב שבהקלטה יתכן שיש גם כן נתונים אקוסטיים של סביבת ההקלטה, וכל זה רק בשביל התחלה...
הצליל הישיר של הרמקול אינו מושפע ממבנה החדר הבלתי סימטרי,אבל יתכן שתדרי הבאס כן יושפעו מהחלל המוגדל באותו צד.
ההשפעה של החזרי הצליל השונים בעוצמתם ובזמני ההגעה לאוזן המאזין ייצרו למוח קושי בבנית התמונה האקוסטית.
במקרה כזה יש רק אפשרות לטפל בעוצמת ההחזרים מהצד הדומיננטי, גם מהקיר הצידי וגם מאחורי הרמקול בכדי לצמצם את הסטיה בעקומת ההיענות. בסיס הזמן של ההחזרים אינו ניתן לטיפול.
 

asimetric

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
יש להבדיל בין בסיס הזמן של הצליל הישיר (מהרמקול) לבין בסיס הזמן של ההשתקפויות מקירות חדר ההאזנה.
בהתחשב שבהקלטה יתכן שיש גם כן נתונים אקוסטיים של סביבת ההקלטה, וכל זה רק בשביל התחלה...
הצליל הישיר של הרמקול אינו מושפע ממבנה החדר הבלתי סימטרי,אבל יתכן שתדרי הבאס כן יושפעו מהחלל המוגדל באותו צד.
ההשפעה של החזרי הצליל השונים בעוצמתם ובזמני ההגעה לאוזן המאזין ייצרו למוח קושי בבנית התמונה האקוסטית.
במקרה כזה יש רק אפשרות לטפל בעוצמת ההחזרים מהצד הדומיננטי, גם מהקיר הצידי וגם מאחורי הרמקול בכדי לצמצם את הסטיה בעקומת ההיענות. בסיס הזמן של ההחזרים אינו ניתן לטיפול.

אתה צודק אבל הכוונה היא שהחזרים ניתפשים ע"י המוח כהחזרים בעיכוב, בדיוק כמו "נתונים אקוסטיים של סביבת ההקלטה"
ולכן משפיעים לא על מירכוז אלה על זוית עומק רוחב ותחושת החלל מסביב המרכז - לצד אחד או אחר.
לא לישכוח המרחק בין האוזניים קטן מהמרחק מהקירות או עצמים בחלל השמיעה.
 

נערך לאחרונה ב:

asimetric

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
הבהרה - הכוונה במירכוז היא הצלילים שבאים מהמרכז ולא מצד זה או אחר.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
אל תשאל מה עושה תדר גבוה של טורבינה של רופא שיניים 30 שנה לאוזניים ,האמת! רק אצלי לפי הכוונים שלי יש פוקוס ,תמיד אני אומר לגיא שלפי האוזניים שלי יש אצלו סחיבה שמאלה ,אבל זה כנראה האוזניים שלי ,אבל אצלי זה מותאם אלי ,

:בעד:
 

Martin Logan

אוהב את התחום
הודעות
270
מעורבות
26
נקודות
28
מתנוש זה לא פייר להעריך שמאות עמודים ולמלא חצי מהפוסטים כדי להגיע ליעד.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור