האם אתם משתמשים ב״ balance" שקיים בקדם בכדי לכוון עוצמות בין שמאל לימין בכדי שהפוקוס


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
אצלי בחדר יש ״ סחיבה ״ אקוסטית שמאלה , כלומר במצב flat הזמרים טיפה שמאלה מהמרכז ,את זה אני יכול להתאים לאוזניים שלי או עיי סחיבה של הרמקול השמאלי קדימה טיפה , או עיי בבלנס שפעם הייתי עושה בקדם והיום ( לאלרגיה אין בלנס ) עיי בבלנס במחשב ,
בביקורים פה ושם אצל חברים אני נתקל בכל מיני אנומליות של הפוקוס ,ונשאלת השאלה , האם אתם פוחדים לנגוע בכפתור הזה שמע יעקם לכם את המסלול הפיוריסטי הנפלא שקיים אצלכם בחדרים הכמובן סימטריים אצלכם ?
בקיצור , מי משתמש בבלנס בין שמאל לימין ?
או לחליפין , מי מכוון הרמקולים אסימטרית לרמקול השני מטעמי פוקוס ?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
לי גם היו סחיבות הרבה פעמים. בדר"כ אני לא פותר את זה על ידי בלאנס אלא על ידי הזזת הראש, או הזזת התחת (=הזזת ראש קבועה :))
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
גם קים קרדשיאן פותרת ככה בעיות , למה לא משמש בבלנס , מה הבעיה ?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
מתנוש ! האם לא הרגשת פעם שבאיזה עיגול ברוחב של מטר שמרחף בשמאל או בימין בבמה אין לך בכלל סאונד ? שהוא ריק לגמרי? אותי הדברים הללו משגעים .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
האם אתה חושב שכפתור בבלנס מחרבן לך את הסאונד?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
האם אתה חושב שכפתור בבלנס מחרבן לך את הסאונד?

1.אומדן: 6 עמודים.
2. אחד הדברים המעצבנים זה במה לא ממורכזת. שמתי לב שהבמקרה שלי זה בדרך כלל בגלל העמדה לא נכונה של הרמקולים, או שאני יושב לא במקום נכון. אז מעדיף לתקן עם התחת ולא עם הכפתור. כמו שאמרת - בשביל מה להכניס עוד משהו מעבד ומאבד בדרך?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
זה רק עוצמה
 

asimetric

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
אם יש בלנס בקדם זה לא כל כך רע.
אבל... גורם לשינוי קטן בעכבת הפנימית של הקדם - לא כל כך טוב.
בלנס דיגיטלי... מתערב בסיביות (bits) לא כל כך טוב.
להזיז את התחת... (או את הכורסא) מצוין.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
1.אומדן: 6 עמודים.
2. אחד הדברים המעצבנים זה במה לא ממורכזת. שמתי לב שהבמקרה שלי זה בדרך כלל בגלל העמדה לא נכונה של הרמקולים, או שאני יושב לא במקום נכון. אז מעדיף לתקן עם התחת ולא עם הכפתור. כמו שאמרת - בשביל מה להכניס עוד משהו מעבד ומאבד בדרך?

העניין הוא שאני כתבתי את אשר כתבתי ,מכייון שרוב החדרים של אאודיופילנו אינם סימטרים ,אבל כמעט כולם מסדרים "משולש רמקולים מאזין מדויק על המילימטר ,פוחדים לגעת בכפתור הבלנס שמא יהרוס להם הניקיון ,למרות שכמו שמיכאל אמר שזה משנה רק עוצמה ולא מעבר לזה ,למשוך איזה רמקול יותר קדימה אסור כי זה מקלקל המשולש הקדוש (אולי מזה הגיע הביטוי "השילוש הקדוש") ,ואז מה שנשאר זה לזוז עם התחת כמו שמתן עושה ,וזה באמת "תיקון מהתחת" תרתי משמע , בקיצור חברים ,לדעתי בעניין הזה אין חוקים ,מה שקובע זה רק האוזניים שלכם ,אחרת נגזר עליכם לשמוע לנצח במה עקומה ,לכן אין מה להסס "מלעקם" את הרמקולים אחד יחסית לשני ,להשתמש בבלנס ,הכל לגיטימי ,העיקר שאתם עוצמים העיניים הזמר באמצע ,ועוצמת הצלילים לרוחב הבמה זהה לאוזניכם ,ואין לכם חורים חלולים וריקים או הזמרים אצלכם עומדים באופן קבוע מטר שמאלה או ימינה תמיד ,כי לרו הזמרים מוקלטים באמצע ,
אגב מי שסובל מאוזן אחת יותר חלשה ,גם לו אין ברירה אלא לאזן איכשהו את העניין ,ולרובנו אוזן אחת יותר חלשה ממהשניה ,והרי זו מערכת שמיועדת לכם ,והרוב זה אתם שיושבים באמצע ,לא?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
אם יש בלנס בקדם זה לא כל כך רע.
אבל... גורם לשינוי קטן בעכבת הפנימית של הקדם - לא כל כך טוב.
בלנס דיגיטלי... מתערב בסיביות (bits) לא כל כך טוב.
להזיז את התחת... (או את הכורסא) מצוין.
לא מתפלא ששימך אסימטריק ,במקום לכוון את הרמקולים שיהיה להם אותו הגבר יחסית למקום ישיבה ,אתה תזוז שמאלה וימינה ותכתוב שזה מצוין ,אז תרשה לי לומר לך שלא ככה מתקנים במה עקומה ,אלא מביאים את הבמה אליך למקום ישיבה ,הרי יש בחדרMODS ,כלומר בחדר עקום יש להניח שהבס הכי טוב נמצא לאו דווקא בנקודת הישיבה ,אז מה ,תלך תשב שם שבא לך בסים? לא! תזיז הרמקולים ,לא יודע מה תעשה ,מצידי תעמיד את הילדים בפינות החדר , העיקר שבמקום הישיבה הנורמלי ישרת את הענות התדרים.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
כפרה עליך.
איזה פאתוס על כפתור BALANCE :).
לפני 150 שנה, כש- WINDOWS XP היתה חדשנית, קניתי תוכנה גרמנית שאיני זוכר את שמה, שאמורה להמליץ על מיקום רמקולים בחדר האזנה לאחר שמזינים לה מידות מדוייקות של החדר, החומרים שממנו הוא עשוי, ריהוט, סוג הרמקולים ועוד.

רק במקרים נדירים ביותר התוכנה המליצה לשים את הרמקולים בתצורת משולש שווה צלעות/שוקיים ביחס למאזין. בדר"כ זה היה, כמו שאתה אומר, כל מני קונפיגורציות מוזרות וא-סימטריות.

אבל לא משנה מה תגיד, אני בחיים לא אשתמש בכפתור BALANCE כי זה אומר לצאת ממצב של DIRECT ועל זה כואב הלב. :) להזיז את הרמקולים - כן.
 

asimetric

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
שניצל היקר, אסימטרי = לא סימטרי אתה כתבת "רוב החדרים של אאודיופילנו אינם סימטרים" = אסימטרים. להזיז את הכורסא (3 סנטים) זו פעולה חד פעמית אים המגבר והרמקולים לינארים (במירכוז). MODS בחדר אינם לינארים (בתדר) לכן אין צורך לזוז כל הזמן... להזיז רמקול שממוקם במקום אידיאלי אקוסטית? בחדר מטופל? באולפן הקלטה? או להזיז את הכורסא 3 סנטימטר? חוץ מזה אין לי בלנס לא בקדם ולא בכלל. גם אין לי במה עקומה. ואים הייתה לי מה שאני מזיז זה עינין של גאומטריה... מקום הישיבה הנורמלי הוא מרכז הבמה וכל השאר זה החדר מיקום הרמקולים והילדים...
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
אולי יותר פשוט לבקש מהנגנים והזמר לזוז... גם שנוכל לראות יותר טוב.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אין טעם להשתמש בבורר האיזון אם למאזין ישנן שתי ידיים מתפקדות ומקום לשחק עם הרמקולים.
כל עיבוד פסול מבחינתי.

כשהיה לי את האודיו ריסרצ׳ רפרנס 3 שיחקתי עם הבלאנס. הבמה היתה טובה יותר אך משהו בצליל התפקשש.
קמתי, שיחקתי עם הרמקולים והופ. גם במה טובה וגם הפיקשוש נעלם כלא היה.

לשחק עם המיקומים עדיף על כל עיבוד נוסף בנתיב האות.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
כשהחדר לא סימטרי עיקר הנזק הוא מבחינת ההחזרים מהקירות, ולפיכך מתקיים אי שיוויון בעקומת התדרים הלא ישירים של אחד הצדדים.
עליך לאזן את אי השוויון בעקומה הזו בעזרת כיול הספיגה האקוסטית של הצד הדומיננטי. הגברה נטו של הצד החלש בדרך כלל לא נותנת מענה נכון לבעיה.
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
חברה ,בגיל 45 ןמעלה ה"סחיבות האקוסטיות" הן של האוזניים .לפעמים גם מכשיר מקולקל.
אז במיקרה הראשון ,אם זה התחיל בגיל הנקוב להעיל ,סביר להניח שבגיל 60 תשב עם רמקול אחד
צמוד לעין ימין ורמקול שני תצטרך משקפיים בשביל לראות אותו:)
ואם זה בגלל המיקרה השני שישנה איזו שהיא זליגה ,כניראה צריך לתקן.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שאלה טובה! אני הייתי מזיז קדימה (טיפה) את הרמקול או טיפה מסובב אותו, כל זה בתנאי שהצלבת ובדקת את המגברים.

תומר
 

asimetric

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
0
נקודות
0
עדיף לסובב מלהזיז כדי לישמור על שיויון ב time domain בין הצדדים. הכי טוב לטפל בחדר. או לעבור דירה...
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
חברה ,בגיל 45 ןמעלה ה"סחיבות האקוסטיות" הן של האוזניים .לפעמים גם מכשיר מקולקל.
אז במיקרה הראשון ,אם זה התחיל בגיל הנקוב להעיל ,סביר להניח שבגיל 60 תשב עם רמקול אחד
צמוד לעין ימין ורמקול שני תצטרך משקפיים בשביל לראות אותו:)
ואם זה בגלל המיקרה השני שישנה איזו שהיא זליגה ,כניראה צריך לתקן.
שלמה
אתה קובר כאן גברדייה שלמה.
מוכן להתחרות בשמיעה עם אוזניי התותחן שלי עם על אחד כאן.
כולל אותך יא סאחבי לש-ון
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
שלמה
אתה קובר כאן גברדייה שלמה.
מוכן להתחרות בשמיעה עם אוזניי התותחן שלי עם על אחד כאן.
כולל אותך יא סאחבי לש-ון

:) לא ירדתה לסוף דעתי,אני מודה וגם בדקתי שאם פתאום הכול יהיה לי נכון ומסודר לעיפה,
כניראה קרה לי משהוא באוזן השמאלית.:O.
למדתי לאפיין מאבחני סאונד עם השנים.(טוב לא טוב וכו')
אשריך ששמיעתך לא פגומה למרות הגיל.נהפוך הוא אני מפרגן לך.
כניראה אני היחיד בפורום/ים עלי אדמות שחלה ירידה בשמיעתו.(עלאק היחיד)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור