האם אתה מחשיב את עצמך כמאזין מיומן?


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
מזה קשור?
ונגיד שלא? זה אומר שאני לא מיומן?
לא הבנתי מה הקשר. יש גבול לפלצנות בתחום . אם כל הכבוד. יש גם איזשהו סוף לטירוף הזה. אפילו שאני מת על זה, למדתי דבר או שניים שאם כל הכבוד יהממו את רובכם.
כיוון שכבר ראיתי בפורום הזה בזמן הקצר ומקריאה, ובפורומים אחרים בארץ ובעולם , ובכלל ללא קשר לפורומים , שלקבל דברים שהם אינם פופולרים , ונוגדים את האמונות של אנשים (אודיופיליה היא כמו דת) אז אני נמנע מלומר אותם פה.


כמובן שאני מוריד את המילה פלצנות מפני שאני נוטה להאמין ששאלתו של תומר הייתה תמימה {אני מקווה}.

זה שאדם אינו מבחין בין כבלי חשמל לא עושה אותו פחות מיומן מפני שאני מכיר אלה יכול לעשותו פחות פתוח או שאפילו לא מבחין בהבדל.

מיומנות אפשר להגדיר כאחד שמסוגל להבחין בין מערכת איכותית, דינמיקה, במה , מיקומים, התאמה וכ"ו ולא רק בהבדלים בין כבלים שהם מבחינתי מעבר למיומנות. כבלים ואביזרים הם פתיחות נסיון ואבחנה דקה, אדם שלא שמע מספיק סוגי כבלים על המערכת האישית שלו לא יוכל להבחין בהבדלים בינהם, אך אין זה הופך אותו לפחות מיומן.

זוהי דעתי.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
מזה קשור?
ונגיד שלא? זה אומר שאני לא מיומן?
לא הבנתי מה הקשר. יש גבול לפלצנות בתחום . אם כל הכבוד. יש גם איזשהו סוף לטירוף הזה. אפילו שאני מת על זה, למדתי דבר או שניים שאם כל הכבוד יהממו את רובכם.
כיוון שכבר ראיתי בפורום הזה בזמן הקצר ומקריאה, ובפורומים אחרים בארץ ובעולם , ובכלל ללא קשר לפורומים , שלקבל דברים שהם אינם פופולרים , ונוגדים את האמונות של אנשים (אודיופיליה היא כמו דת) אז אני נמנע מלומר אותם פה.

מיומנות יכולה לבוא לידי ביטוי:
א. בזיהוי סוג כלי הנגינה (קלרינט, קלרינט בס, בסון, קרן אנגלית, אבוב וכד') ואפילו בזיהוי הדגם של הכינור/מערכת התופים/הפסנתר וכד'.
ב. ביכולת לאבחן צליל של מערכת שמע (איזון טונאלי, במה, עיוות, פאזות הפוכות...וגם חסרונות).
ג. ביכולת להבחין בהבדל בין רכיבים דומים במערכת, כגון: כבלי חשמל, טרנספורטים וכד'.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
תומר.

סלח לי אבל אין אדם שיכול לזהות דגם של מערכת תופים בהקלטה גיטרה בהחלט אפשר לזהות אך תופים לחלוטין לא.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תומר.

סלח לי אבל אין אדם שיכול לזהות דגם של מערכת תופים בהקלטה גיטרה בהחלט אפשר לזהות אך תופים לחלוטין לא.

תשאל את אלון הלל או את מאיר ישראל ;)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
את אלון, מאיר,אשר פדי, מישל עמר, יהב לפינסקי, וניר צידקיהו אני מכיר באופן מיקצועי {עבדתי איתם לא פעם}.

יכול להיות בהחלט שהם מבחינים בסיגנון התיפוף ואז הם מזהים את המתופף וכמובן את מערכת התופים שבה הוא משתמש.

לדוגמא: יהב לפינסקי עד היום מתבאס שהתופים בדיסק החדש של היהודים נישמעים כמו תופים של טמה רוקסטאר בגלל שהאולפן היתעקש לשים טונה של קומפרסור על הגרופ {שזו הייתה גם ההערה שלי לטומי}.

הסנר של מאיר ישראל בהקלטות מפוצץ ברוורס וריוורב וכמובן הוא משתמש בגייט אקספנדר לפחות ב-70% קומפרסור. לכן אני יכול להוציא אותו צליל גם מעור של רמו וגם מעורות של פוואר ביט ב-60 שקל. מה שעוד אפשר.

לכן אני בטוח שאותם מומחים מזהים את סיגנון התיפוף לנגן ואז למערכת.

ישנם הרבה אנשים שחושבים שהם שומעים מערכת ימהה 9000 עם מצילות של סאב יאן מסידרת K ומתברר בסוף שזה סמפלר מ- Pi של טמה קסטום קלאסיק.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
דובי קיזלשטיין (גן חיות, דודה), מצליח לזהות את מערכת התופים (יכול להיות מהכרות עם המתופף).

תומר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
תומר ידידי.

זו בדיוק הסיבה שהם מזהים.

בתחום האולפנים התופים עוברים משברי אפקטים מפה ועד ירושליים. הסנר עם אפקט והמצילות עוברות דרך סנהייזר P1001 שהוא קונדנסור מאוד נפוץ למצילות והאולפנים בארץ משתמשים בו המון. כל מערכת התופים מקומפרסת על מנת שלא תתפרץ ותייצר דיסטורשן בפלאג 888 של הפרוטולס, המיקרופונים לא תמיד זהים והקפסולה לא תמיד נקיה, תוכנות ההמרה אינן זהות ועוד מליון משתנים על אותה מערכת באולפנים שונים.

מה שכן אני יכול להצדיק אותך שהם מזהים מערכת תופים על עיוור כאשר הם נימצאים בחדר ההקלטה {לא הבקרה} ואני יודע בוודאות שגם אתה תזהה את המערכות אם תכיר אותן לפני.

בקיצור, בהקלטה בילתי אפשרי לגלות דגם מערכת אך במציאות על עיוור בהחלט אפשרי ובטח שהחבר'ה שציינת ושאני ציינתי יזהו ללא מאמץ כלל.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אגב.

בנוגע לגיטרות אני מסכים איתך בהחלט.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כל מילה של נמר בסלע.
<נערך>
כל גיטרה למשל יכולה לקבל אפקט (סתם לדוגמא יש אפקט נואל גלאגר) שנותן לה נפח או צליל אחר שאתה יכול לאבד לגמריי מי היא ומה היא.

בתופים זה עוד יותר משפיע.

להבדיל בין כבלי חשמל? אולי בין כבל של הום סנטר ב 20 שקל לכזה באלפי שקלים כאשר הם מחוברים למערכת שיכולה לתת את הרזולוציה וכמו כן מחוברת למקור שיכול לתת את מה שהכבל יכול להעביר.

אין שום קשר בין זה לבין זה.

מבינתי מאזין מיומן זה אחד שלא צריך יותר מדיי זמן למשל להבין ש:
זמר/זמרת לא יודעים לשיר, מזייפים, צרודים...
רמקול נשמע טוב ברמת שווה את מחירו או לא או שפשוט הוא טוב או זוועה וכל זה בלא הרבה זמן.
זה מישהו שיודע לזהות איפה הבמה, איפה נמצא הזמר, הקונטרא, הגיטריסט סולו, גיטריסט ריתם , ומה עשו מבחינת מיקום עם התופים.
כמו כן מי שקצת למד יכול לזהות הקלטות ברמת:"על הפנים","אצל השכנים","בהרים".

<נערך>

ממני אישית לא תקבל ליטוף אלא ביקורת כי אני אדם מאוד ביקורתי.
היחידים בינתיים בקהילות שראיתי ששוים איזה שהיא התייחסות מעבר הם נמר, שכמה שהוא מטורף בתחום הוא מפעיל הגיון בריא ולא רץ אחרי שמות (אם לא היה מפעיל הגיון בריא לא היה קונה את הרמקולים שלו בלי לשמוע אותם), ואת אריאל אריאלי שאצלו גם למדתי.

ישנם עוד כמה אנשים שאני חושב שהם בסדר אבל לא נתחיל לפרטם.
הרוב רצים אחרי שמות, מונעים ממנטרות קבועות ועונים בצורה מונוטונית לגמריי על כל דבר וכמו כן פושעים במתן תשובה בצורת שאלה.
דרך ההתחמקות הידוע של מי שאיננו מבין על מה מדובר .
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
Guru list? Mine is empty but I know some people with opinions I pay attention to. Often they are right but not always
 

Vandoren

אוהב את התחום
הודעות
233
מעורבות
0
נקודות
0
זיהוי כלים?

הרוב רצים אחרי שמות, מונעים ממנטרות קבועות ועונים בצורה מונוטונית לגמרי על כל דבר וכמו כן פושעים במתן תשובה בצורת שאלה.

זה לא פשע לענות בשאלה. לענות בשאלה זו הדרך היהודית הידועה המאפשרת שהות לשקול ולבחון כל צד בבעיה לפני מתן פתרון.

ולעניין זיהוי הכלים. הדבר אפשרי במקרים מסויימים אבל לא משמעותי. בהמשך לקו של נמר, יותר מעניין להתייחס לנגן ולדרך הביצוע ולא להתעמק בשאלה האם הפסנתר הוא סטיינויי או הסקסופון הוא סלמר או הכינור סטרדיבריוס. זיהוי מתופפים בהחלט אפשרי בזכות סגנון ורכיבים מיוחדים בנגינה, בעיקר בג'אז. מקס רואץ' או צ'יקו המילטון, למשל, בעלי סגנון ויכולת אישית כה ייחודיים עד כי אפשר לזהותם כמעט בכל הקלטה.
 

רדנקו

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
0
נקודות
0
נמר לא רץ אחרי שמות? נו באמת....










































למה אתה חושב שהוא קנה את הפיור אקוסטיקס?:d
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
מי לא היה רוצה להגיע לרמת...... Pure ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אוהו.

דורון וליאור!
נראה אתכם גיבורים ומכניסים פיור אקוסטיק הביתה.:d

אגב.
לעומת הרבה מוצרים של כנה מאות שקלים לסט מרשים וגדול הפיור נישמעים טוב מכולם.

:)
 

מתן

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
0
נקודות
0
גם אני לא רואה את עצמי כמאזין מיומן, עומק במה עליות בקול הזמרת ועוד הרבה מושגים לפעמים לא נשמעים לי כלל.

אבל אני חושב שזה אינדיבידואלי מאוד , כל אוזן שונה מהששניה, וכמו שאמרו כולם אם המאזין מרוצה ממה שהוא שומע אז זה מספיק.....
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
באודיופיליה אין לדעתי חוקים.
ולכן כל אדם והמיומנות שלו לגבי מה
שהוא שומע.לדעתי ניסיון יכל לעזור
במיקרה של "מה אני אוהב לישמוע
ואם זה נשמע כך"אבל ברור לי שלא
כל אחד אוהב בדיוק את אותו הדבר.
כי אחרת הסבירות שכמעט לכולם היה את אותו
ציוד באותה רמת השקעה כספית פחות או יותר.
גם תומר וגם נמר לשניהם ניסיון,ידע וכד'
אבל שניהם לא אוהבים את אותה תוצאה
אצלהם בבית .כל אחד אוהב משהוא אחר
וכל אחד יביע דעה שונה על אותו"בס"
ועל אותו "מיד בס"אבל מי מהם צודק?
למרות הניסיון,ידע וכד' של שניהם.
ישנם חברה שכאשר הם מאזינים למוזיקה
הם בראש ובראשונה מאזינים למע'.
ואז מחפסים ניואנסים ,המיד נישמע כך והגבוהים
כך ו....וישנם חברה שאותם מענינת התוצאה הסופית
אהבתי לא אהבתי. לא ניכנסים ולא מחפסים דקויות.
אז מי הוא מאזין מיומן?לדעתי שאלה קשה,אם מישהוא
אהב את מה שאני לא,לדעתי אני לא יכל לומר שהוא
לא מיומן ואני כן.
z.s;)
 

audiophile

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
0
נקודות
0
נסיוני מתבטא בהאזנה לקונצרטים והופעות חיות רבות בארץ ובחו"ל. היו בבעלותי כחמישה עשר דגמי רמקולים שונים, כעשרה פטיפונים, כעשרה קומפקט דיסקים, כשלושים מגברים משולבים ונפרדים, במחירים של עד שלושת אלפים דולר למוצר, במחירי חו"ל.
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
נסיוני מתבטא בהאזנה לקונצרטים והופעות חיות רבות בארץ ובחו"ל. היו בבעלותי כחמישה עשר דגמי רמקולים שונים, כעשרה פטיפונים, כעשרה קומפקט דיסקים, כשלושים מגברים משולבים ונפרדים, במחירים של עד שלושת אלפים דולר למוצר, במחירי חו"ל.


נו..ו..???? כיצד כל הניסיון העשיר הזה מתבטא במיומנות , אשמח לפרוט בנידון.

(נסיון רב אינו שווה בהכרח מיומנות......)
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
רגישות... רגישות, זאת מילת המפתח: היכולת להקשיב ולזהות ניואנסים שונים במוסיקה, בתדרים השונים ובפרמטרים השונים כמו גדול במה ועוד.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור