לא הבנת אותי
השאלה היתה מה הטעם בתקליט שהודפס מהקלטה דיגיטלית.
נניח יש לי קובץ הי רז 24/192 אבל דאק בסיסי
ומולו תקליט שהופק דיגיטלית, הומר בציוד מתקדם ומתנגן בסטאפ אנלוגי ברמה גבוהה
במקרה זה בסטאפ הזה בתקליט ישמעו טוב יותר מול הקובץ למרות שהופק מקובץ דיגיטלי
בד"כ, מדובר במאסטרים שונים (מאסטר נפרד לויניל ונפרד ל CD ו\או הי רז).
אפילו אם זה אותה הקלטה דיגיטלית, ואותו מיקס, התקליט וה CD יצאו יחד מאותו אולפן.
הואיל ו-מאסטר = מקור (בדיון הזה לפחות), ההשוואה לא אמפירית כפי שאתה מציע,
אלא כרגיל תלויה 100% בהתרשמות וההנאה שלך.
נשמע לך טוב = זה טוב.
יש אולפנים או טכנאים שמשתמשים באותו מאסטר דיגיטלי, ואפילו ויכוח אם מאסטרים נפרדים נחוצים. אני לא נכנס לזה. נשאיר את זה לאחרים.
עם זאת, תקליטים "עתיקים" בטוח עברו מאסטר נפרד לויניל, וע"פ רוב, תקליטים איכותים של הוצאות מתמחות ('חביבות המגזר') עורכים מאסטר נפרד לויניל.