דילמה קשה


clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
נניח יש לי קובץ הי רז 24/192 ..ומולו תקליט שהופק דיגיטלית
לא ניתן היה להבין קודם מדבריך שמדובר בשתי הקלטות שונות .
א = קובץ ההי רז
ב = ההקלטה הדיגיטלית שהומרה לתקליט

בכל אופן האבחנה שלך עשויה להיות נכונה רק במקרה הפרטי שתיארת בהנחה וא' נחות יותר , אך שגויה במקרה וב' שווה לא' או נחות ממנו - מבחינת הנאמנות למקור בניגוד לאיכות/הנאה מהמוזיקה , אם אנו מסכימים כדבריך בהודעה 16 שאכן מדובר בנאמנות.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
לא הבנת אותי
השאלה היתה מה הטעם בתקליט שהודפס מהקלטה דיגיטלית.
נניח יש לי קובץ הי רז 24/192 אבל דאק בסיסי
ומולו תקליט שהופק דיגיטלית, הומר בציוד מתקדם ומתנגן בסטאפ אנלוגי ברמה גבוהה
במקרה זה בסטאפ הזה בתקליט ישמעו טוב יותר מול הקובץ למרות שהופק מקובץ דיגיטלי


בד"כ, מדובר במאסטרים שונים (מאסטר נפרד לויניל ונפרד ל CD ו\או הי רז).
אפילו אם זה אותה הקלטה דיגיטלית, ואותו מיקס, התקליט וה CD יצאו יחד מאותו אולפן.
הואיל ו-מאסטר = מקור (בדיון הזה לפחות), ההשוואה לא אמפירית כפי שאתה מציע,
אלא כרגיל תלויה 100% בהתרשמות וההנאה שלך.
נשמע לך טוב = זה טוב.

יש אולפנים או טכנאים שמשתמשים באותו מאסטר דיגיטלי, ואפילו ויכוח אם מאסטרים נפרדים נחוצים. אני לא נכנס לזה. נשאיר את זה לאחרים.
עם זאת, תקליטים "עתיקים" בטוח עברו מאסטר נפרד לויניל, וע"פ רוב, תקליטים איכותים של הוצאות מתמחות ('חביבות המגזר') עורכים מאסטר נפרד לויניל.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור