תודה רבה אבל לא לגמרי הבנתי. במידה ואתה מתמקד במאזין הבודד כל השאר זניח ? יתכן ומסביב למאזין יש בעיות שפשוט לא מפריעות במידה והוא נשאר במקום ?
ראשית,
שאפו לאיסי - הקדיש שעות מזמנו ונתן הסברים מפורטים ממש .כיף לראות מבחינתי .
כמה אינפוטים שלי לעניין זה ולשאר הדברים שנידנו פה:
1.אני כן ממליץ למדוד בכמה נקודות ולא באחת מיכוון שהמיקרופון נמצא בדיוק במקום בו אין אזניים . לכן כאשר ניגשים ל RC כל שהוא אני מעדיף למדוד באוזן שמאל וימין ולמצע את המדידות או בספירה של אזור המאזין - גם למאזין אחד .יש עוד שיטות לאותו דבר -קצת מורכבות יותר.
2.שליטה בזמני הדהוד אשר מתבצעת בשיטה זו - היא למעשה תוצאה עקיפה של שיטוח עקומת התדרים ולא תוצאה של טיפול ישיר בזמני הדהדוד.לכן יש פה הגבלה לאן באמת אפשר להגיע. כדי באמת לטפל בזה - נדרשת אקוסטיקה פאסיבית שהופכת את האנרגיה לחום או אנרגיה זהה בפאזה הפוכה - יש מלכודות אקטביות כאלה -שאותן לא מצאתי יעילות במיוחד והעתיד של RC מדבר על פתרונות יעילים מאוד לתופעה זו שכרגע היא נחלתה הבלעדית של אקוסטיקה פאסבית/מזל.
3.סאב/סאבים הם כלי אדיר - לשיטוח העקומה ועל ידי כך שליטה בעקומת התדרים ובדרך עקיפה - מזהור /ישור זמני הדהוד.
4.אפי - מבחינת גרף התדרים - כן .מעניין הספירה של המאזין עצמו ולא מה קורה בפינת החדר.שם לרוב יש הדגשים של עשרות דציבלים בבאס וגם ביטולים בסדר גודל דומה. מבחינת זמני הדהוד גם פה - על מנת לקבל תמונה מלאה של החדר נדרשות מספר מדידות כי אם אתה זז נניח 20 ס"מ ימינה או שמאלה לרוב הגרף יהיה שונה מאוד וכן זמני הדהוד שיוצגו.(בתדרים נמוכים - מכווןן שאלו ארוכים מצלעות החדר)
5.הרובסטיות של כל הסיפור - תלויה כמובן גם ברמקול עצמו אבל זה בשרשור אחר.
איסי - שוב מוריד את הכובע.המשך בדרכיך הנהדרת.