גם עבורי גלן גולד הוא הפסנתרן הכי הכי. הפסנתרן של המאה עשרים שהחלה בנסיונות ההקלטה והשידור הראשונים של מוזיקה-מהפכה שאפשרה להמונים נגישות לבאך , בטהובן ודומיהם . ואכן גלן גולד הבין שהיצריה המוקלטת שונה בתכלית מזו המבוצעת וכאומן בחר הזו המוקלטת.
ביוטיוב הבאת את וראציות גולדברג בהקלטתו האחרונה ,ביצוע איטי, "אינטימי" הרבה יותר מהביצוע המהמם שלו לאותה יצירה בהקלטה מסוף שנות החמישים .
שתי הקצוות הללו הן עבורי גלן גולד.
לא חושב שעוד מישהו בכלל התקרב לפרשנותו של המוזיקה של באך, אפילו לא היידן ואי אפשר להתיחס לסונטות של בטהובן בלי להתיחס לביצוע שלו (למרות שכאן יש נוספים טובים לא פחות, לטעמי).
אכן, אמן דגול, כתבה מצוינת, אפי, תודה.. הפייבוריט שלי אצל גולד, לצד הוריאציות, הסונטות והקונצ'רטים, הנו שני הדיסקים של "הפסנתר המושווה"... כמה מתומצת ונהדר..
איזה יופי של נושא ואיזה יופי של סקירה !
כבר התייאשתי מחובבי מוסיקה בפורום הזה והנה באת והוכחת לי שיש עתיד.
אהבתי את הסקירה האישית מאד (וכן, גם אני מת על גולד)