ברוכים הבאים לפורום אודיופיליה!


ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
לדעתי נמר פשוט רצה פורום של 5 משתתפים:מנצח:
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
לדעתי נמר פשוט רצה פורום של 5 משתתפים:מנצח:

אם אתה לא בפנים אז אין לפורום זכות קיום.

תתחדש כפרה עלייך. ואם תעצבן אותי, אני חושף את כל הציוד שלך בעמוד הראשי עם תמונה שלך מהבר ממצווה.
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
אם אתה לא בפנים אז אין לפורום זכות קיום.

תתחדש כפרה עלייך. ואם תעצבן אותי, אני חושף את כל הציוד שלך בעמוד הראשי עם תמונה שלך מהבר ממצווה.
טוב שלא נסחפת :D:לב:
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
מזל טוב לגיא!
אני מסכים עם מיכאל על כך שההגדרה מעורפלת ועדיף השם הראשון (אודיופיליה).

בנוסף, אני חושב שזה כן נכון לבדל בין "משוגעים לדבר" ולבין כאלה שרוצים לסגור פינה ולסמן V על קיום ושימוש במערכת שמע/ק"ב.
לכן יש הצדקה לקיום תת הפורום הזה.
גילוי נאות: אני איפה שהוא באמצע. מוזיקאי חובב, עם סף שמע באיזור ה14-15kHz, ועם תקציב צנוע יחסית.

לגבי הויכוח בין מדידות ולבין חוויית השמיעה:
אני לא מצליח למה חייבים להדיר דיונים טכניים. שתי הגישות יכולות לתרום האחת לשניה.
ברור שמבחן האוזן הוא הקובע, או לייתר דיוק מבחן האוזניים, שכן יש הבדלים בטעם ובחוש השמיעה בין אדם אחד לשני.
אך מצד שני, איבחון טכני בעזרת כלי מדידה הוא כלי קריטי בשביל למצוא סיבות לדברים לא תקינים ולעשות ניתוח למערכות שמע ולשפר באופן מלאכותי (על סמך dsp).
אגב, איך נראה לכם שמפתחים את כל מערכות השמע? עם ניחוש כיוון הרוח? נראה לכם שמקשיבים לאלקטרונים או סופרים ביטים משובשים בעזרת האוזן?
כאשר הויכוח הזה נעשה לשם ויכוח ומעורב בו רגש והעלבויות, אז שני הצדדים מפסידים.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
מסכים עם מיכאל. לא ברור איפה מתחיל היי אנד - ב-20000 לרכיב? ב-30000? ב-100000? לעומת זאת, מושג "אודיופיליה" הוא ברור ומשקף הרבה יותר טוב את המטרה. גם סינון של מורשים לכתוב בפורום נראה לי מעליב. הרעיון של פורם אליטיסטי אינו חדש, אבל אם כבר רוצים ליישם אותו - צריך לעשות את הפורום בלתי נראה למי שלא מורשה לכתוב בו (כך היה פעם, למשל, בפורום PocketPC freak). מה שכן אפשר (וצריך) לעשות - לחסום לצמיתות משתמשים שיעשו פרובוקציות ויגרמו לדיונים חסרי תועלת (כולם מכירים את הפרסונות :)).
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
היי אנד זה לא פונקציה של כסף. ולדוגמא. קוואד 59 עולה כמה אלפי שקלים בודדים. גם סרווין ווגה עולה כך. האם אתה מגדיר את שניהם היי אנד?

דוגמא נוספת.

מגבר משולב חדש של מרנץ מיני עם בלוטות׳, רשת, סטרימר, נגן תקליטורים ועוד ועוד ועוד עולה 6200 ש״ח, לעומת זאת מגבר משולב של מארק לוינסון משומש עולה אותו מחיר. האם אתה מגדיר את שניהם היי אנד?

כולנו יודעים היטב מזה היי אנד. אני חושב שאף אחד לא יתבלבל.

לגבי צינזור. הפורום פתוח לכולם. רק מי שיטען שאין הבדלים בין כבלים, מגברים, נגנים ורמקולים לא יוכל לכתוב בפורום הזה אם כי ב״דו ערוצי״.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
כולנו יודעים היטב מזה היי אנד. אני חושב שאף אחד לא יתבלבל.
נמר, לכל אחד יש מושג "היי אנד" משלו. לדעתי, המערכת שלך היא היי אנד, שלי - לא (למרות שהיא לא ממש זולה ונשמעת טוב :)). ומארק לוינסון שעולה כיום כ-6000 ש"ח (קרי - מלפני 30 שנה) הוא גם לא ממש היי אנד (אלא אם תשקיע הון תועפות בחידוש שלו). מערכת היי אנד היא "מערכת קצה", כך שאני עדיין חושב שהגדרה "אודיופילי" היא הרבה יותר רלוונטית לפורום הזה (וגם פוסלת ויכוחי כבלים ;)).
לגבי צינזור. הפורום פתוח לכולם. רק מי שיטען שאין הבדלים בין כבלים, מגברים, נגנים ורמקולים לא יוכל לכתוב בפורום הזה אם כי ב״דו ערוצי״.
אז למה נדרש אישור שלך או של גיא (אמנם בעתיד)?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
נמר, לכל אחד יש מושג "היי אנד" משלו. לדעתי, המערכת שלך היא היי אנד, שלי - לא (למרות שהיא לא ממש זולה ונשמעת טוב :)). ומארק לוינסון שעולה כיום כ-6000 ש"ח (קרי - מלפני 30 שנה) הוא גם לא ממש היי אנד (אלא אם תשקיע הון תועפות בחידוש שלו). מערכת היי אנד היא "מערכת קצה", כך שאני עדיין חושב שהגדרה "אודיופילי" היא הרבה יותר רלוונטית לפורום הזה (וגם פוסלת ויכוחי כבלים ;)).

אז למה נדרש אישור שלך או של גיא (אמנם בעתיד)?


אתה יודע מה? שיכנעת אותי. (האישור של גיא הוא להחזיר כאלה שעברו על האג׳נדה של הפורום הספציפי הזה).
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
איזה כיף!
מקווה שתהינה גם יותר ביקורות בכיוון הזה.

אני אגלה לך סוד... אני כרגע עובד על 2 סקירות מוצרים ועל 2 כתבות יעודיות לפורום החדש שלנו.
אז כן, יהיה פה מעניין ויהיה פה שמח!
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
אריה,
אני מציע לא לקחת מקרה חריג ולהתייחס אליו כאל כלל.
מספר האנשים שפעלו בדרך שציינת הוא מועט , לדעתי ניתן לספור אותם על כף יד אחת ואולי תישאר גם אצבע עודפת...
לאחר ארוע "החנינה הגורפת" , היה מקרה אחד הרחקה של מישהו שלא הבין את המסר.
מכאן ועד הכללה שהפורום סובל מ"התנשאות על אודיופילים" המרחק, לדעתי, מאוד גדול.
צוות הניהול של האתר מקפיד להעמיד על מקומו כל אחד שפוזל לתחום שציינת די מהר...

הצד השני של אותו מטבע זה סוג של הקפאת מספר החברים המשתתפים בו כאשר מתעניינים חדשים בתחום (או בעלי ניסיון שהחליטו לגוון ולהיות פעילים) יראו באותו תת פורום סוג של התנשאות וזה דווקא ירחיק אותם.

אני פשוט מציע לשקול את ההשלכות של כל החלטה ואין פה תשובת בית ספר מוכחת.
ארז

חכה ארז... תן צ'אנס. רק נולד הילד החדש.
התנשאות לא תהיה כאן וסלקציה זאת מילה שביהדות לא עוברת טוב בגרון.
יש לי תחושה שאתה עוד תהיה מופתע.
תזהר, אם בסוף עוד תראה הרבה התעניינות הקנס יגיע הביתה עם שליח אחר, לא תימני. ראה הוזהרת!
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
מזל טוב לגיא!
אני מסכים עם מיכאל על כך שההגדרה מעורפלת ועדיף השם הראשון (אודיופיליה).

בנוסף, אני חושב שזה כן נכון לבדל בין "משוגעים לדבר" ולבין כאלה שרוצים לסגור פינה ולסמן V על קיום ושימוש במערכת שמע/ק"ב.
לכן יש הצדקה לקיום תת הפורום הזה.
גילוי נאות: אני איפה שהוא באמצע. מוזיקאי חובב, עם סף שמע באיזור ה14-15kHz, ועם תקציב צנוע יחסית.

לגבי הויכוח בין מדידות ולבין חוויית השמיעה:
אני לא מצליח למה חייבים להדיר דיונים טכניים. שתי הגישות יכולות לתרום האחת לשניה.
ברור שמבחן האוזן הוא הקובע, או לייתר דיוק מבחן האוזניים, שכן יש הבדלים בטעם ובחוש השמיעה בין אדם אחד לשני.
אך מצד שני, איבחון טכני בעזרת כלי מדידה הוא כלי קריטי בשביל למצוא סיבות לדברים לא תקינים ולעשות ניתוח למערכות שמע ולשפר באופן מלאכותי (על סמך dsp).
אגב, איך נראה לכם שמפתחים את כל מערכות השמע? עם ניחוש כיוון הרוח? נראה לכם שמקשיבים לאלקטרונים או סופרים ביטים משובשים בעזרת האוזן?
כאשר הויכוח הזה נעשה לשם ויכוח ומעורב בו רגש והעלבויות, אז שני הצדדים מפסידים.

אוווו סחבק... נגעת בנקודה טובה!
יש לי בקשה, חכה עם הדיון הזה קצת למה בקרוב הוא יעלה שוב.
קיצר תלחץ pause.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
לגבי הויכוח בין מדידות ולבין חוויית השמיעה:
אני לא מצליח למה חייבים להדיר דיונים טכניים. שתי הגישות יכולות לתרום האחת לשניה.
ברור שמבחן האוזן הוא הקובע, או לייתר דיוק מבחן האוזניים, שכן יש הבדלים בטעם ובחוש השמיעה בין אדם אחד לשני.
אך מצד שני, איבחון טכני בעזרת כלי מדידה הוא כלי קריטי בשביל למצוא סיבות לדברים לא תקינים ולעשות ניתוח למערכות שמע ולשפר באופן מלאכותי (על סמך dsp).

אז אם מבחן האזנה קובע, למה למדוד?

אני ספציפית לא תמיד סומך על אוזניים שלי, אצלי זה צריך להיות אוסף של הרבה דגימות. כי אני יודע שערב אחד אני עייף, ערב אחר שמיעה מושפעת מטמפרטורה או לחות וכו'. הרבה תלוי במצב רוח גם.

מדידות עבורי זאת איזה "אסמכתא" לטיב המכשיר, אבל רוב המדידות של היצרן הן חסרות משמעות ו/או מפוברקות. אם תיקח DAC למשל, אז ב-SNR דוחפים לך מפרט של הצ'יפ ולא של המכשיר שהוא הרבה יותר נמוך.

וזה לא שכאילו תקנה מכשיר לפי SNR.. זה כמו להתחתן עם בחורה לפי אורך הרגליים. דבילי, כמו שאריה כתב. דבילי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
OK יהיה מעניין... אבל איך יהיה שמח אם אני ונמר לא יכולים לריב פה ? ;)

:) בדו ערוצי חופשי. בפורום הזה חביבי, האצבע קלה מאוד (מאוד מאוד) על ההדק. (ורד)
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
אז אם מבחן האזנה קובע, למה למדוד?
איך היצרן מחפש רכיבים וחומרים מבלי להעזר במפרט מדיד?
איך מוודאים שהרכיבים והחומרים שהיצרן רוכש וקיבל מהספקים שלו, עומדים במפרט?
איך מוודאים שיש הדירות בפס הייצור?
איך אתה עושה התאמות לאקוסטיקה האינדיבידואלית שלך בבית?
איך מפתחים מוצר?
איך מהנדס הפיתוח עושה כיוונון או כיוונון עדין? גם אם נניח ויש בידיו חוות דעת סובייקטיביות של אודיופילים, עדין השינויים והבקרה עליהם אמורים להעשות בכלים הדירים ומדידים.
 

נערך לאחרונה ב:

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
נמר, לכל אחד יש מושג "היי אנד" משלו. לדעתי, המערכת שלך היא היי אנד, שלי - לא (למרות שהיא לא ממש זולה ונשמעת טוב :)). ומארק לוינסון שעולה כיום כ-6000 ש"ח (קרי - מלפני 30 שנה) הוא גם לא ממש היי אנד (אלא אם תשקיע הון תועפות בחידוש שלו). מערכת היי אנד היא "מערכת קצה", כך שאני עדיין חושב שהגדרה "אודיופילי" היא הרבה יותר רלוונטית לפורום הזה (וגם פוסלת ויכוחי כבלים ;)).

אז למה נדרש אישור שלך או של גיא (אמנם בעתיד)?
גם ציוד ישן שנבנה ככזה נשאר כזה . וגם ציוד סיני שבנויי כצייוד קצה ומתומחר זול הוא ציוד קצה . אצלי כל המערכת היא כזו.
יש לי אקייופייז לדעתי הוא לפחות בן 30 בנוי מטורף נשמע כמו חדש . רמקול thiel cs6 בן15 לפחות שבשביל לקבל רמת בניה כמו שיש בוא צריך להשקיב המון מצלצלים. ויש לי פאה ממיר סיני audio gd שנשמע מדהים ובנוי כמו ציוד בעשרות אלפי שקלים ! ממליץ לכולם ללמוד קצת על החברה הזאת.
לגבי מה זה היי אנד בגדול מדובר במשהו אמורפי שקשה להגדיר הוא גם קצת סוביקטיבי אבל כולם יודעים בדיוק במה מדובר ! כדיוק כמו יופי נשי .....
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
איך היצרן מחפש רכיבים וחומרים מבלי להעזר במפרט מדיד?
איך מוודאים שהרכיבים והחומרים שהיצרן רוכש וקיבל מהספקים שלו, עומדים במפרט?
איך מוודאים שיש הדירות בפס הייצור?
איך מפתחים מוצר?
איך מהנדס הפיתוח עושה כיוונון או כיוונון עדין? גם אם נניח ויש בידיו חוות דעת סובייקטיביות של אודיופילים, עדין השינויים והבקרה עליהם אמורים להעשות בכלים הדירים ומדידים.

קרה לי שהתלהבתי מכמה מוצרים, בסופו של דבר שמעתי ולא אהבתי.
לעומת זאת, מוצרים ששמעתי קודם, והתאהבתי בסאונד - וקניתי.

כלומר, הקטע הטכני הוא מעניין - עד איזה שהוא שלב, אבל בזה זה נגמר.


איך אתה עושה התאמות לאקוסטיקה האינדיבידואלית שלך בבית?

לא בעזרת הכבלים :)
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
:) בדו ערוצי חופשי. בפורום הזה חביבי, האצבע קלה מאוד (מאוד מאוד) על ההדק. (ורד)

אתה פואט אתה - התגובה שלך היא בדיוק השיר "פרחים בקנה.... ובנות בצריח" ולצעירים שלא ידעו את מלחמות העבר שלנו והשירים הנלווים להם מצורף לינק לשיר
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור