בס שפופרתי ... בס טרנזיסטורי .... יש דבר כזה ?


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
מה דעתכם חברים ? האם יש שוני עקרוני ביכולת לשלוח לחדר תדרים נמוכים בין מגבר שפופרות לבין מגבר טרנזיסטורי ?
וכל זאת אם נצא מנקודת הנחה שבמיקרה יש למגבר שפופרות לא פחות כוח מהטרנזיסטורים ,
האמת היא שהמחשבות הללו התעוררו אצלי לאחר חזרת המגברים השפופרתי ים שלי , שמתי לב שאצלי לפחות היכולת להפיק תדרים נמוכים שונה לגמרי , לא מגלה למה וכמה , אבל האופי , הכמות , הנפח ,הכל שונה לגמרי ,
מה דעתכם אתם ?
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
כשחיפשתי הגברה, שמעתי מכל הסוגים למעט קלאס D.
בחלק מהמקרים שמעתי בלי לדעת מה מחובר.
איכשהו תמיד נמשכתי למנורות אולם תמיד כמעט מיד מצאתי את החסרונות מול היכולות של הטרנזיטורי ולא פעם גם ללא קשר לפער מחירים בין מוצר מנורה לטרנזיטורי.

כששמעתי הגברה שעשתה הכל כפי שאני אוהב כולל הבאס, ששם זאת הייתה משימה לא פשוטה כלל, שם עצרתי.
קניתי ואין מרוצה ממני עד היום.
מה לעשות, אלו היו מונובלוקים מנורות.
אז כנראה יש משהו בדבריך, זה כמו פטיפון טוב, יש בו משהו שאין בסידי או מחשב.
אבל היום אני כבר בדעה שזה לגמרי אופי וטעם אישי.
 
נערך לאחרונה ב:

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
יש גם בס בנייר כסף עם טימין שמן זית ושום בתנור.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
יש גם בס בנייר כסף עם טימין שמן זית ושום בתנור.

עוד פעם אתה מתחיל? יש פה כאלה כל הזמן רעבים. רחמנות.
איפה המרק אספרגוס לבן עם הפרטצל איפה...
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
הימור שלי: 4 עמודים ;)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
נסיוני לימד אותי שמגבר טרנזיסטור איכותי וחזק יטפל טוב יותר בבס מאשר מגבר מנורות בעוצמה זהה. זה משום שמגברי מנורות חולקים חסרון מובהק והוא היכולת להתמודד עם רמקולים בעלי עכבה שהיא אינה יציבה. וביננו, רובם כאלה.
מגברים דיגיטלים לעומת זאת, עושים זאת הכי טוב.

ועכשיו לצליל.
חוסר השליטה של חלק ממגברי המנורות על התחום הנמוך עלול להתפרש כבס עמוק יותר או מנופח יותר עקב חוסר היכולת שלו ל״תפוס״ את היחידה. הנידנוד הזה, אחרי שהבס כבר לא אמור לנגן, יוצר את התחושה הזו. ואם אוהבים? זה אחלה. אבל לא אומר שזה נכון.

לעומת זאת. ישנה סברה שבתחום המיד והגבוהים מגברי מנורות עדיפים. מנסיוני זה לא נכון. שמעתי טובים ורעים מכאן ומכאן. המגבר עם המיד הכי טוב ששמעתי עד היום היה טרנזיסטורי. ודווקא לו, היתה בעיה לטפל כמו שצריך בבס.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
הימור שלי: 4 עמודים ;)
לא יותר משלוש, יש חוסר אנרגיות באוויר:בורח:
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
בעוונותי, מוזיקה אלקטרונית מהווה חלק לא פחות מהדיאטה שלי מאשר מוזיקה קלאסית. טוב, לא לאחרונה, אבל ככלל...
:O

שמעתי כבר עשרות מגברים שפורפרתיים, חלק גדול מהם אצלי בבית (כשחיפשתי הגברה). חלק מהם נשמעו נהדר! רק מגבר אחד מהם היה מסוגל להתמודד עם באס אלקטרוני, שהוא נמוך יותר ממה שכלי אקוסטי מסוגל ליצור, ובעל שוליים חדים יותר ממה שכלי אקוסטי יכול ליצור.

החסרון של מגברים שפורפרתיים הוא ביכולת שלהם לעמוד בשינויים מהירים וחדים בזרם שהמוזיקה מחייבת אותם להפיק. זה בא לידי ביטוי במובהק בכך שמגבר שפורפרתי בד"כ לא יוכל לשלוט בצליל באס שהוא גם נמוך בתדר, גם מורכב וגם מהיר וחד.

עכשיו, אם הדיאטה שלכם היא אקוסטית, ואפילו רוק כבד שמתבסס על תופים אמיתיים וגיטרת באס - אין בעיה. ברגע שהדיאטה כוללת באס שיוצר בסינטיסיזר, כלומר, מלאכותי לחלוטין - אין (לדעתי) מנוס מהגברה טרנזיסטורית.

דרך אגב, המגבר יוצא הדופן, שאיני זוכר את שמו, היה מתוצרת רוסיה, נראה כמו מגרה בארון ברזל של משרד ישן בצבא, והיה גרוע מכל בחינה חוץ מהשליטה בבאס :)
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
מה דעתכם חברים ? האם יש שוני עקרוני ביכולת לשלוח לחדר תדרים נמוכים בין מגבר שפופרות לבין מגבר טרנזיסטורי ?
וכל זאת אם נצא מנקודת הנחה שבמיקרה יש למגבר שפופרות לא פחות כוח מהטרנזיסטורים ,
האמת היא שהמחשבות הללו התעוררו אצלי לאחר חזרת המגברים השפופרתי ים שלי , שמתי לב שאצלי לפחות היכולת להפיק תדרים נמוכים שונה לגמרי , לא מגלה למה וכמה , אבל האופי , הכמות , הנפח ,הכל שונה לגמרי ,
מה דעתכם אתם ?

ככלל,
הביצועים של מגבר שפופרתי עם שנאי מוצא, בתחום התדרים הנמוכים מאד- 20 HZ, נחות באחוזי העיוותים ביחס למגבר טרנזיסטורי. האם זה בא לידי ביטוי בצליל?? לא תמיד בטוח..
האיכות בדרך הכלל נשפטת ע"פ ביצועים הכוללים, של כל ספקטרום, ולעיתים העיוות בבאס נתפס כפירוט.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
כולם מסבירים לי כאן שבאס השפופרתי מעוות ,עקום ,אז קודם כל אקדים ואומר שהבסים האלקטרונים מאיזה מכונה ,פצמר ,או רנטיסי 75 ,ממש לא מעניינים אותי איך צריכים להשמע ,ל יודע מה זה "שוליים חדים לבאס עמוק " ,אבל מה כן אני יודע ,אני יודע איך נשמע פסנתר ,וקונטרבס ,ואני אומר לכם שטרנזיסטור לא נותן את הנפח וההדהוד של כלי אקוסטי ,הוא מקצץ אותו מלמטה ,למה שקוראים החברה "בס הדוק ופאנצי " כשלקונטרבס יש כזה בס ,הוא נשמע דרעק ,והאמת מעניין את קצה פיני אם הזרמים הטרנזיסטורים מחזיקים ביד ברזל את הממברנה ,אני שומע עכשיו איך פתאום הקונטרבס קם לתחיה ,איך יש לעסק הזה תיבה עם חור שמיתרים מזמזמים לתוכו ,זה חי ,זה אותנטי ,זה מכניס אותך מידית להתרחשות ,
חוץ מזה צריך לעצבן אותכם כדי שתתגשם הנבואה של מתנוש שהפך לאחרונה לשמאי של מידת העניין של הנושא ביחס לכמות הקוראים בהתחשב בצבעוניות של הכותב ומידת הסלידה והאנטגוניזם שהוא מעורר .
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
לא מעצבן בכלל:

א) אם לא שמעת צליל טוב של קונטראבאס ממגבר שפורפרתי, אז אחד מהשניים - או שאתה אוהב צליל שקצת "מנפח" את הטונים הנמוכים (לכל אדם יש זכות לטעם). או שלא שמעת מגברים טרנזיסטוריים מספיק טובים, או לצורך העניין - לטעמך (באמת שיש מכל הסוגים).

ב) כיוון שלא מעניין אותך איך נשמע באס לא טבעי, או אקוסטי, כפי שכתבתי - מגברים שפורפרתיים לא יהוו עבורך בעיה.

עדיין צריך למצא אחד שיתאים לטעמך ולרמקולים שלך. כשמגיעים לשפורפרות ההתאמה לרמקולים קריטית (קריא - נשמעת) עוד יותר.

דרך אגב, אם בכ"ז בא לך לנסות להבין על מה אני מדבר נסה את שני הקטעים האלו:

1. The K&D Sessions, קטע 10, החל מסוף הדקה הראשונה שי פס באס שיוציא מדעתו כל מגבר שלא באמת שולט ברמקול.

2. Eagles, Hell Freases over, hotel california - פס הבאס נמשך מאוד נמוך, צריך מגבר עם שליטה מצויינת כדי לשמוע שצמדי ה"תוף" מסתיימים תבה אחת באות "סגור" ותבה שניה באות "פתוח". צריך רמקול שמגיע לפחות ל- 45 HZ ומגבר ששולט בו היטב כדי לשמוע על מה אני מדבר. זו ההקלטה החדשה, כמובן, שבה את התופים הקליטו ממחולל ולא עם מיקרופון. בתקליט המקורי כל זה לא היה קיים.

כאמור, זה לא סוג המוסיקה שלך, ולכן לא רלונטי לבחירת הציוד...

(ורד)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
אתה ,היכן אתה גר ? כי אני רוצה להזמין אותך עם ההקלטה של מלון קליפורניה שגם לי יש אותה ,בוא בבקשה לשמוע ,מרשה לך לכתוב כל מה שתרצה אחרי ,וזה לא שלא שמעתי טרנזיסטורים גדולים בימי ( אפילו היום בצהריים זוג מרק לוינסון 33) ,ואם אתה יודע לשמוע "סגור פתוח " ,אני לא יודע מה זה ,אבל לשמוע אני יודע ,אבל אתה בא לשמוע קליפורניה לא נעול ולא תפוס ואם זה יותר טוב ,אתה נכנע ומודה על האמת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אלדר. אל תשכח שהמונובלוקים שלך הם קיצוניים במחוזותינו.
אני הייתי מוציא אותם מהמשוואה.
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
בלי להכיר את המערכת הספציפית - אני לא חושב שמגברים הם אלו שצריך להוציא מהמשוואה, אפילו שאולי הם אכן מאוד חריגים בנוף.

נראה לי יותר שאלדר מוציא מהמשוואה בערך רבע מהמוסיקה שאני שומע, מה שהופך את הצרכים שלנו למאוד שונים, ואת המגבלות שאני מתאר לבלתי רלונטיות עבורו (כנראה שעבור רוב המשתתפים כאן בפורומים).

זה בסדר גמור, מהבחינה הזו, אני זה ששם דגש על פינה די איזוטרית. לא רבים קונים מערכת אודיופילית כדי לנגן מוסיקה אלקטרונית.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
כולם מסבירים לי כאן שבאס השפופרתי מעוות ,עקום ,אז קודם כל אקדים ואומר שהבסים האלקטרונים מאיזה מכונה ,פצמר ,או רנטיסי 75 ,ממש לא מעניינים אותי איך צריכים להשמע ,ל יודע מה זה "שוליים חדים לבאס עמוק " ,אבל מה כן אני יודע ,אני יודע איך נשמע פסנתר ,וקונטרבס ,ואני אומר לכם שטרנזיסטור לא נותן את הנפח וההדהוד של כלי אקוסטי ,הוא מקצץ אותו מלמטה ,למה שקוראים החברה "בס הדוק ופאנצי " כשלקונטרבס יש כזה בס ,הוא נשמע דרעק ,והאמת מעניין את קצה פיני אם הזרמים הטרנזיסטורים מחזיקים ביד ברזל את הממברנה ,אני שומע עכשיו איך פתאום הקונטרבס קם לתחיה ,איך יש לעסק הזה תיבה עם חור שמיתרים מזמזמים לתוכו ,זה חי ,זה אותנטי ,זה מכניס אותך מידית להתרחשות ,
חוץ מזה צריך לעצבן אותכם כדי שתתגשם הנבואה של מתנוש שהפך לאחרונה לשמאי של מידת העניין של הנושא ביחס לכמות הקוראים בהתחשב בצבעוניות של הכותב ומידת הסלידה והאנטגוניזם שהוא מעורר .

אלדר
אני חייב נקודה מאוד חשובה לציון- וזה המקור!!!!
לדעתי האישית יש מגברי סוליד (לא הרבה) שמגרגרים ומתנדנדים קרוב מאוד למנורות עם יתרונות השלטה והמהירות של טרנזיסטורים, חלקם כמו מקינטושים משתמשים בשנאים בשביל לקבל את זה.

אבל המקור הוא מאוד חשוב פה!
ציינת ששמעת 2 ריבונים ענקיים בהופעה והצליל היה נינוח ומשתפך... ואיזה מגברים הזיזו אותם?
לא נראה לי מנורות... וכך בכל ההופעות המוגברות.
כנ״ל ברב האולפנים הרמקולים מוגברים עם מגברי סוליד.
ההבדל הוא המקור! ולדעתי רב המקורות הדיגטליים יצטרכו מנורה אחריהם במערכת
הצליל של מקור אנלוגי חם מלא ואנרגטי עם פתיחות ותלת מימד היסטריים ומגבר סוליד חם ופתוח הוא התשובה היחידה שאני מכיר לצליל המנורתי שאנחנו כ״כ אוהבים .​
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
בלי להכיר את המערכת הספציפית - אני לא חושב שמגברים הם אלו שצריך להוציא מהמשוואה, אפילו שאולי הם אכן מאוד חריגים בנוף.

נראה לי יותר שאלדר מוציא מהמשוואה בערך רבע מהמוסיקה שאני שומע, מה שהופך את הצרכים שלנו למאוד שונים, ואת המגבלות שאני מתאר לבלתי רלונטיות עבורו (כנראה שעבור רוב המשתתפים כאן בפורומים).

זה בסדר גמור, מהבחינה הזו, אני זה ששם דגש על פינה די איזוטרית. לא רבים קונים מערכת אודיופילית כדי לנגן מוסיקה אלקטרונית.

בתכלס , אך ורק למוסיקה אלקטרונית לא ממש צריך מערכת אודיופילית.
מערכת אודיופילית היא סוג של מרדף אחרי איזושהי אמת שאנחנו שומעים בלייב וכו...וקשורה לשחזור מרקמים וניואנסים מאוד קטנים במוסיקה. מוסיקה אלקטרונית זה כמו סרט מצויר
כשם אין מה לבדוק איכות ה ״טבעיות ״ של מסך עם אנימציה ממוחשבת .... אלא אך ורק פרטים טכניים
כמו רזלוציה, כמות , חזק חלש וכו...
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
ק
כולם מסבירים לי כאן שבאס השפופרתי מעוות ,עקום ,אז קודם כל אקדים ואומר שהבסים האלקטרונים מאיזה מכונה ,פצמר ,או רנטיסי 75 ,ממש לא מעניינים אותי איך צריכים להשמע ,ל יודע מה זה "שוליים חדים לבאס עמוק " ,אבל מה כן אני יודע ,אני יודע איך נשמע פסנתר ,וקונטרבס ,ואני אומר לכם שטרנזיסטור לא נותן את הנפח וההדהוד של כלי אקוסטי ,הוא מקצץ אותו מלמטה ,למה שקוראים החברה "בס הדוק ופאנצי " כשלקונטרבס יש כזה בס ,הוא נשמע דרעק ,והאמת מעניין את קצה פיני אם הזרמים הטרנזיסטורים מחזיקים ביד ברזל את הממברנה ,אני שומע עכשיו איך פתאום הקונטרבס קם לתחיה ,איך יש לעסק הזה תיבה עם חור שמיתרים מזמזמים לתוכו ,זה חי ,זה אותנטי ,זה מכניס אותך מידית להתרחשות ,
חוץ מזה צריך לעצבן אותכם כדי שתתגשם הנבואה של מתנוש שהפך לאחרונה לשמאי של מידת העניין של הנושא ביחס לכמות הקוראים בהתחשב בצבעוניות של הכותב ומידת הסלידה והאנטגוניזם שהוא מעורר .

קונטרבס ! אחד הכלים עם לא ה.......
אני לא טיפוס של הופעות וקונצרטים , אן לי מנוי לפלהרמונית ולצערי סצנת הג'אז בארץ די מצומצמת. אבל יצע לי לשמוע מס פעמים קונטרבס במציאות והסאונד שאלדר מתאר קרוב יותר למציאות : לקונטרה בס אן צליל מדוייק ומגרגר אלה צליל שמן מרוח וחם אפילו טיפה אנמי . בכל פעם שאני מבקר בחנות כלי נגינה אני ניגש להתעסק עם הקונטרה קשה קשה להפיק ממנו צליל .
וחבל ששמעתי קונטרה בס במציאות .כי אני ממש מעדיף את הסאונד המטפל היותר אגרסיבי ודינאמי שיש בהקלטות מודרניות של הכלי הזה . קריסטיין מקברייד זו אחת הדוגמאות שם נראה כאילו יושב מקרופון על כל מיטר . בגלל זה הטעם האישי הוא כל העניין פה וקשה לומר מה יותר טוב .
אותי מרגש לשמוע קונטרבס מגרגר דינאמי ומדויק ואני יודע לצערי שזה רחוק מהמציאות . אבל אני חיי במציאות המדומה שלי ולא של אחר.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
מוסיקה אלקטרונית זה כמו סרט מצויר
רק אני חושב שזה משפט שצריך להחרט לעד בתולדות השיח האודפילי במדינת ישראל?

אני חוזר:
מוזיקה אלקטרונית זה כמו סרט מצויר.


ועם זאת, למרות זאת, אין כמו לשמוע קצת ARMIN VAN BUUREN במערכת. אין בס, אין גבוהים, אין נמוכים, אבל יש הרבה אנרגיה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אין בס וגבוהים בארמין?
אתה בטוח?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
רק אני חושב שזה משפט שצריך להחרט לעד בתולדות השיח האודפילי במדינת ישראל?

אני חוזר:
מוזיקה אלקטרונית זה כמו סרט מצויר.


ועם זאת, למרות זאת, אין כמו לשמוע קצת ARMIN VAN BUUREN במערכת. אין בס, אין גבוהים, אין נמוכים, אבל יש הרבה אנרגיה.
תגיד ? זה לא כמו לצאת לדייט עם בובה מתנפחת?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור