- הודעות
- 2,510
- מעורבות
- 754
- נקודות
- 113
שרשור תגובות עבור המאמר: בניית רמקולים – עשה זאת בעצמך, כמה זה מסובך?
אז זה כבר כמעט כמו לקנות kit להרכבה,ואולי בשביל זה לא צריך הרבה ידע, בטח לא באלקטרוניקה / אקוסטיקה. פשוט לעשות מה שכתוב, אולי עם חיוט וחיבורים טובים יותר. להחליף דרייברים כבר לא רעיון טוב.בגדול אתה צודק, רק שקיימות לא מעט תוכניות ברשת לבניית clones של רמקולים מסחריים, שיורדות לפרטים מאד מדוייקים. לא צריך להמציא את הגלגל מחדש.
בתחילת שנות השמונים עשיתי סאונד לאומנים כמו שלום חנוך, מתי כספי וכו, ב1984 יצא לי לעבוד בלונדון עם גאון סאונד אנגלי שפיתח בין השאר את הרמקולים של גאוס שנראים כמו קונכיה וגם בנה את הקונסולה באולפני אבי רוד ויצא לי להבין כמה עבודה קשה זו להפוך רמקול מטוב למצוין ומאז למדתי לא מעט על תכנון רמקולים ועדיין אפילו באולפני הקלטה משוכללים אין תחליף לאקדח ולכיוונים הסופיים כנ"ל ברמקולים, לעשות רמקול ביתי טוב זה לא מסובך מדי והמידע איך לבנות זמין כיום בלחיצת כפתור. לעשות רמקול מצוין זה תהליך שיכול לקחת זמן ארוך למדי של שנה ויותר מצריך כוחות נפשיים לא קלים וחיסכון גדול אין בו אבל מי שמרגיש את ההבדלים אין יותר כיף מזה. ולסיום בשנת 1994 לקח אותי חבר לעבודה לעיירה בשם Tune בשוויץ לאיזה חנות קטנה כדי לשמוע את הסאונד הכי טוב שהוא שמע לטעמו שהגענו היתה בחנות מערכת שהורכבה מפטיפון טורנס, זוג מגברי שפופרות שמעולם לא שמעתי אליהם ורמקולים שהיו קופסאות עץ בינוניות וכבדות שכל ארגז הכיל 2 רמקולים 6X9 שנראה עליהם כאילו נלקחו מדלת של רכב עממי ובמרכז כל רמקול היה קונוס פלסטיק שהודבק עם אקדח דבק חם וראו סימנים לכך, אחרי שגמרתי להתבדח וללעוג לרמקולים ביקשתי לשמוע את 4 העונות בפירושו של קרינין וישבתי שם לפחות רבע שעה בלי יכולת לזוז ועד היום אם כל הרמקולים של ה250,000$ ויותר אלו היו הרמקולים הטובים ביותר ששמעתי והסיפור הוא שמנהל פיזו שמע אותם התלהב ונתן לבחור מחסן בפיזו כדי ליצר אותם. מאז לא ראיתי אותם יותר אבל אם מישהו מכיר אז אני עדיין מחפש אותם