נירוש היקר, תודה רבה על המחווה, חבר יקר.
אבל ניראה לי בגלל השעה, קצת יצא "הכל מהכל" ומעט החסרת פרטים
לא נורא.
אז אנסה אולי מעט יותר "לסדר" ומעט להוסיף פרטים בין השורות.
זה לא מעט זמן שאני וניר מנסים לתאם, עד כמה שזה נשמע - "שטויות קובעים יום ושעה" - החיים הם דינאמיים ואיתם גם יש שיבושים בתוכניות..
יום שבת האחרון, נאלצתי לבטל תוכנית עם אשתי ובנותיי, בכדי לתאם עם נירו ושיהיה לי "בית ריק" בשעות פחות קונבנציונאליות...
we set the time and day באופן ספונטני בדקה ה-90.
נירו הגיע עם בנו המתוק הבכור (לא היה סידור לבייביסיטר - דקה ה-90 כבר אמרנו), שהתנהג מקסים ולא "הציק" לנו אפילו לא לרגע...מקסים כבר אמרתי...
לעיינינו...
היה לי חשוב שניר ישמע את ה-SETUP בכל ווליום - קצת פרטים שזלגו בין לבין, החלל אצלי (שבקרוב יוחלף) הינו חלל סלון סטנדרטי בפורפורציות של חלל בגדלים 5.60X3.40 כאשר הציוד יושב על הצלע המוארך ותופס בדיוק 4 מ על 3.40 קיר לקיר.
את קיר ה-5.6 מ' כולו מסתיר/מעלים (רצפה-תקרה) ווילון האפלה "אקוסטי" צפוף וכבד בשתי שכבות ז"א
כפול (מסה מאוד גדולה וצפופה). הרמקולים מורחקים בכחצי מטר מהקיר האחורי ומצטופפים למרכז כאשר הם מרוחקים דיי מהקירות צד...
יש עוד כמה אלמנטים בחלל שתורמים לאקוסטיקה...כמו בכל חלל סלון אני מניח.
המערכת מורכבת מזוג רמקולים WILSON AUDIO WATT-PUPPY 8
אותם מניע מגבר כוח 300wX2 של ACCUPHASE מודל P600 שהודגם בתערוכה האחרונה (ו-שרכשתי לאחרונה מיואב (HIFIBUZZ).
המגבר מחובר לקדם פסיבי אנאלוגי של THETA ומשם ל-יחידת שליטה דיגיטלית של THETA (casablanca III) עם ה-ממיר
הבכיר של החברה THETA (XTREME D-2) ששולט כ-מאסטרו על כל התזמורת...חשוב לציין שהקזבלנקה מס 3 שלי משודרג מכף רגל ועד ראש (ספק/בקרת ווליום/כרטיסים אנאלוגיים/שליטה וכו'...שאותם ייצרה MSB בשיתוף עם THETA).
מהממיר יוצאים דיגיטלית לטרנספורט / סטרימר או אך שלא ניקרא לזה...OPPO BDP-105D.
למרות שלא ממש יש צורך...אני אוהב לשלב (לא להשלים) סאב אקטיבי בתחום של 36hz ומטה...עם CROSS חיצוני שמוגדר על הפינצטה...הסאב הוא JL Audio Phatom f113 (לא הייתי קורא לו "מפלצתי"-דווקה מאד סימפטי בפורפורציות שלו)
כאמור התחלנו בווליום "חרישי" היה לי חשוב להדגים את ה-SET-UP בכל ווליום, מה זה חרישי...מס' 3 בבקרת הווליום (מינימום 0 מקסימום 73)....בווליום "חרישי" זה - ניר הרגיש את כל הבמה וכל האימג'ינג, כולל תחום תחתון, כולל מיד מלא וגבוהים מפורטים..אפילו בווליום זה...! אני באופן אישי...ישבתי עם חיוך מטופש מלא בגאווה מהצד ולא האמנתי...(ראוי לציין שעם ציוד אחר-קבלת פרטים בווליום צרצרי שכזה...התחלתי לקבל בווליום גבוה בהרבה!)...
השמעתי ל-נירו את Just Like Love של Steve Struss מאוסף סטוק פיש שיש לי...לאחר מכן העלאנו את הווליום בהדרגה...עם קטעים של David Manyum...הווליום היה על 30 (מתוך 73) שכבר היה נשמע כווליום "בריא" מאוד לכל הדעות...אחכ קטעים של פטרישיה ברבר ודיאנה קרל (אך לא...
) קטע יפייפה של דיאגו אל סיגלה שהמחיש פסנתר דינאמי , קטעים אינסטרומנטאליים משלישיית il Trio Joubran, את Private Investigation של דייר סטרייט, וכאמור לבסוף קינחנו עם HELO של ADELE פה היה חשוב לי להמחיש לניר ש-ADELE אצלי במערכת לא יכולה בשום פנים ואופן להשמע "מוקצנת וקיצונית" ועל כן העלאתי את הוולים ל-37 שזה אצל THETA גם ווליום שנחשב "חזק"...
השליטה של המערכת כ-תוצאה בכל ווליום ושמירה על איפוק ואיזון מדהים ומוזיקליות מאוד לטעמי בהחלט הורגש בכל הפרמטרים והספקטרום.
לאחר שקנחנו במוזיקה...
עברנו להופעות "חיות"...שם נירו "קיבל את השוס"...כמו שאומרים...כרגע אצלי אין רב ערוצי (המגבר הרב ערוצי של ברייסטון שהיה לי נמכר וכנל הסראוונדים) וכאמור את כל השמע שמע מזוג ווילסונים פאפי 8 וסאב משולב...!
היכולת של הקזבלנקה 3 כמעבד dts ו-dolby הוא לא משהו שניתקלים בו בכל יום, והוא לדעתי וניסיוני "אין שני לו"...!
נירו קבל שפריץ של אנרגיה - פתיחות מוזיקלית אדירה.
לאחר מכן עברנו לקולנוע...
הוספתי את ה-butkiker שסונכרן וכוון בדייקנות להפיק רק LFE 20HZ..עבור קולנוע המחושיות שה-Butkiker מוסיף היא לטעמי ככ חיונית בשביל לקבל את האימפקט והוויברציות הככ מורגשות..בדיוק למקום הישיבה שלך באופן הכי דייקני שניתן.
הסאונד הבוקע מזוג הווילסונים היה פשוט מדהים...עם פוקוס ככ נכון במרכז ואשלייה הכי טובה שאני שמעתי של סנטר כאילו היה מחובר...ודינמיקה ואנרגיה שרק THETA יודעים לעשות...
נירו שמחתי מאוד...
והיה לי
חשוב שתשמע לפני שאנחנו עוזבים את הדירה..ומגיעים לחלל אחר (וכאב ראש אחר...)