tomertsin
מושעה
- הודעות
- 12,603
- מעורבות
- 2,203
- נקודות
- 113
בסוף שבוע שעבר ביקרתי את ידידי לוני היושב בתל אביב, המתעסק ביבוא ומכירת מערכות אודיו ישירות לצרכן, כבר כעשר שנים.
לוני כטורקי גזעי מזמיני לאכול שווארמה בת"א, אך אני נאלץ להשיב כי זמני קצר ומתחייב לאכול אתו בהזדמנות אחרת. הוא מוזג לי ערק טורקי טקירדג' (לטעימה בלבד), ואומר שמצב האודיו אצלו הוא דיי רגוע ומתנהל על מי מנוחות.
אני אוהב את לוני כי הראש שלו לא חושב מסחרית, חלק מהחברות אותן מייבא הן אזוטריות, חלקן מוכרות וידועות וכמה חדשות שמעניינות במיוחד.
למערכת שהקשבנו רמקולים גרמניים מחברת Ascendo דגם D9-C מחירם 48 אלף ₪ לזוג. כמו כן, סאבוופר "15 אינטש, אף הוא מחברת Ascendo, דגם SMSG 15 ומחירו 24 אלף ₪ ליחידה. מגבר ההספק של Ascendo (דגם חדש) שעובד בטופולוגיה Class D דגם DNA 1600.2 HE-V, בהספק של 800 וואט לערוץ ומחירו 22.5 אלף ₪ ליחידה.
אתר היצרן: https://www.ascendo.de/en.html
קדם המגבר של NAT דגם חדש Symmetric בעל 2 שפורפרות ומחירו 32 אלף ₪. אתר היצרן: https://www.nataudio.com/
הממיר הוא מהחברה הקפריסאית שאני מאוד מחזיק ממנה Aries Cerat דגם Helene ומחירו 48 אלף ₪. אתר היצרן: https://aries-cerat.com/helene-product-page/
הכבלים לחשמל של חברת קרואטית Maduro S עשוי מכסף ומחירו 7,400 ₪ ועוד אחד מהחברה Statement, שמשלב כסף עם נחושת ומחירו 8,000 ₪. כבלי רמקולים דגם Statement שילוב של נחושת וכסף דגם Hybrid, מחירם 17,000 ₪ ל-2.5 מטרים ל-2 הצדדים.
אתר היצרן: https://www.marohei-cables.com/maduro-s-power-cable.html
סה"כ שווייה של המערכת כ-200,000 ₪ וזה לא זול.
לוני התנצל בפני על סידור דירה הזמנית שהוא שוכר ומצפה לעבור לדירת קבע, שתהיה מוכנה בעוד כשנה.
התיישבתי בכורסת האזנה בסלון שהייתה קצת נמוכה מהמערכת והזזתי אותה כמטר אחורה, רחוק מלהיות אידאלי. הקשבתי למערכת אודיו שהייתה מחוברת וניגנה ברקע, למרות שהייתה אפשרות להרכיב מערכת נוספת זולה יותר.
חדר האזנה שהוא גם הסלון בגודל 18 מטרים, והתקרה בגובה סטנדרטי. אין במקום שטיח, אבל, לוני הדביק אריחי אקוסטיקה על הקיר מעשה ידיו. ככתוב, החדר שלו לא אופטימלי ולא מטופל כראוי אקוסטית. אבל, בחדר המטופל נכון התוצאה תהיה יותר טובה.
כבלי החשמל מטופלים באופן חלקי ומחוברים למפצל חשמל מקצועי. לוני שומע מוזיקה בקבצים של טידל ולכן, בחרתי עשרה קטעים מוכרים של המוזיקאי היפני Kenichi Tsunoda ו-Big Band.
לפני האזנה הקלילה שאלתי את עצמי שתי שאלות חשובות: האם קדם מגבר שפופרתי של NAT מסרביה העובד רק עם כבלים XLR, ישתף פעולה ויעבוד ביחד עם מגבר הספק גרמני של Ascendo הפועל בקלאס D? בכן, הם עובדים מצוין כאילו נולדו לחיות ביחד.
השאלה השנייה, האם הסאבוופר "15 של Ascendo משתלב עם הרמקולים הקדמיים?
כאמור, כיול מגבר הספק והסאב מתבצע על ידי תוכנת dsp של החברה, כאשר המוצרים מחוברים בכבל רשת. כך ניתן לבצע את הכיול האופטימלי של הרכיבים לכלל המערכת. אחרי רבע שעה של כיוונים, הקובייה שבה סאבוופר עם באס המייצר דפיקות לב, מייצר באסים עמוקים ודינמיקה מדהימה, שפע של לחץ אקוסטי, כי את המוזיקה צריך להרגיש, לא רק לשמוע.
כנגד כל הסיכויים, הציוד הרב שממנה מורכבת מערכת האודיו והחדר שהוא רחוק משלמות, הצלילים שבקעו מהרמקולים הגרמנים הנהדרים והיו מהפנטים והיה בהם קסם מיוחד. הצליל מפורט וצלול, התחושה שהכל מסודר במקום ויש לו צבעים ומרקמים חיים. למרות שאיני מת על תוספת סאב במערכת אודיו, האופן הייחודי שבו הסאב מתחבר למערכת האודיו, מביאה לכך שאף אחת מהבעיות השכיחות בשילוב סאב במערכת שמע, אינה קיימת כאן. כאמור, הסאב ירד מאוד עדין ומוזיקלי, נמוך ומשולב נהדר עם הרמקולים.
קטע אחרי קטע, תמונת הסטריאו ובמת הצליל נשארו יציבות והכל היה נמצא במקום: הטבעיות של הצליל, התחושה שהמוזיקה היא כאן ועכשיו וכל פרמטר אפשרי, כמו פירוט, שקיפות ומהירות, שהרמקולים האלה יודעים לתת, מציבים רף ביצועים שיאתגר רמקולים יקרים בהרבה.
גרסתו של Kenichi Tsunoda ל- “Take Five” שנכתב על ידי פול דזמונד ובוצע על ידי רביעיית "דייב ברובק" באלבומם "Time Out", היא גרסת הכיסוי הטובה והיפה ביותר לשיר ששמעתי עד כה. הלהקה הגדולה "מתפוצצת" בצורה חיובית עם כל מעבר של מכלי נשיפה. הכלים שומרים על מיקומם הנכון, גודלם ומעטפתם הדינמית.
לסיכום, לדעתי תתקשו להשיג צלילים מוזיקליים וטהורים יותר בטווח המחירים הזה - תענוג אמיתי.
הפייסבוק של אורק: https://www.facebook.com/Orachighendsound/
הנייד של לוני: 050-5397670
לוני כטורקי גזעי מזמיני לאכול שווארמה בת"א, אך אני נאלץ להשיב כי זמני קצר ומתחייב לאכול אתו בהזדמנות אחרת. הוא מוזג לי ערק טורקי טקירדג' (לטעימה בלבד), ואומר שמצב האודיו אצלו הוא דיי רגוע ומתנהל על מי מנוחות.
אני אוהב את לוני כי הראש שלו לא חושב מסחרית, חלק מהחברות אותן מייבא הן אזוטריות, חלקן מוכרות וידועות וכמה חדשות שמעניינות במיוחד.
למערכת שהקשבנו רמקולים גרמניים מחברת Ascendo דגם D9-C מחירם 48 אלף ₪ לזוג. כמו כן, סאבוופר "15 אינטש, אף הוא מחברת Ascendo, דגם SMSG 15 ומחירו 24 אלף ₪ ליחידה. מגבר ההספק של Ascendo (דגם חדש) שעובד בטופולוגיה Class D דגם DNA 1600.2 HE-V, בהספק של 800 וואט לערוץ ומחירו 22.5 אלף ₪ ליחידה.
אתר היצרן: https://www.ascendo.de/en.html
קדם המגבר של NAT דגם חדש Symmetric בעל 2 שפורפרות ומחירו 32 אלף ₪. אתר היצרן: https://www.nataudio.com/
הממיר הוא מהחברה הקפריסאית שאני מאוד מחזיק ממנה Aries Cerat דגם Helene ומחירו 48 אלף ₪. אתר היצרן: https://aries-cerat.com/helene-product-page/
הכבלים לחשמל של חברת קרואטית Maduro S עשוי מכסף ומחירו 7,400 ₪ ועוד אחד מהחברה Statement, שמשלב כסף עם נחושת ומחירו 8,000 ₪. כבלי רמקולים דגם Statement שילוב של נחושת וכסף דגם Hybrid, מחירם 17,000 ₪ ל-2.5 מטרים ל-2 הצדדים.
אתר היצרן: https://www.marohei-cables.com/maduro-s-power-cable.html
סה"כ שווייה של המערכת כ-200,000 ₪ וזה לא זול.
התיישבתי בכורסת האזנה בסלון שהייתה קצת נמוכה מהמערכת והזזתי אותה כמטר אחורה, רחוק מלהיות אידאלי. הקשבתי למערכת אודיו שהייתה מחוברת וניגנה ברקע, למרות שהייתה אפשרות להרכיב מערכת נוספת זולה יותר.
חדר האזנה שהוא גם הסלון בגודל 18 מטרים, והתקרה בגובה סטנדרטי. אין במקום שטיח, אבל, לוני הדביק אריחי אקוסטיקה על הקיר מעשה ידיו. ככתוב, החדר שלו לא אופטימלי ולא מטופל כראוי אקוסטית. אבל, בחדר המטופל נכון התוצאה תהיה יותר טובה.
כבלי החשמל מטופלים באופן חלקי ומחוברים למפצל חשמל מקצועי. לוני שומע מוזיקה בקבצים של טידל ולכן, בחרתי עשרה קטעים מוכרים של המוזיקאי היפני Kenichi Tsunoda ו-Big Band.
השאלה השנייה, האם הסאבוופר "15 של Ascendo משתלב עם הרמקולים הקדמיים?
כאמור, כיול מגבר הספק והסאב מתבצע על ידי תוכנת dsp של החברה, כאשר המוצרים מחוברים בכבל רשת. כך ניתן לבצע את הכיול האופטימלי של הרכיבים לכלל המערכת. אחרי רבע שעה של כיוונים, הקובייה שבה סאבוופר עם באס המייצר דפיקות לב, מייצר באסים עמוקים ודינמיקה מדהימה, שפע של לחץ אקוסטי, כי את המוזיקה צריך להרגיש, לא רק לשמוע.
קטע אחרי קטע, תמונת הסטריאו ובמת הצליל נשארו יציבות והכל היה נמצא במקום: הטבעיות של הצליל, התחושה שהמוזיקה היא כאן ועכשיו וכל פרמטר אפשרי, כמו פירוט, שקיפות ומהירות, שהרמקולים האלה יודעים לתת, מציבים רף ביצועים שיאתגר רמקולים יקרים בהרבה.
גרסתו של Kenichi Tsunoda ל- “Take Five” שנכתב על ידי פול דזמונד ובוצע על ידי רביעיית "דייב ברובק" באלבומם "Time Out", היא גרסת הכיסוי הטובה והיפה ביותר לשיר ששמעתי עד כה. הלהקה הגדולה "מתפוצצת" בצורה חיובית עם כל מעבר של מכלי נשיפה. הכלים שומרים על מיקומם הנכון, גודלם ומעטפתם הדינמית.
לסיכום, לדעתי תתקשו להשיג צלילים מוזיקליים וטהורים יותר בטווח המחירים הזה - תענוג אמיתי.
הפייסבוק של אורק: https://www.facebook.com/Orachighendsound/
הנייד של לוני: 050-5397670