אקוסטיקה


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
טוב , אז קראתי קצת יותר בלינק שדן סיפק וגם במקומות אחרים , וניסיתי לחשוב מה יכולה להיות נקודת פתיחה מתאימה שתתאים למה שאני צריך , מכיוון שאני משתמש במקור דיגיטלי בלבד (ROON מחובר לTIDALּ) שמזין את הDAC (שמשמש כROON ENDPOINTׂ) , אזי בדקתי האם ניתן דרך תוכנת ROON לבצע ROOM CORRECTION

מסתבר שיש תהליך שבו אתה מבצע את האפיון של החלל שלך , בעזרת מיקרופון מכויל ותכנה ייעודית בשם REW (חינמית) , ולאחר מכן מבצע את תהליך הכיול שכולל הנחתה/הגברה של תדרים ׁ(פילטר IIR) , שינוי תזמון התדרים (פילטר FIR) , ועוד המון אפשרויות , ובסוף התהליך ניתן לשמור את התוצר כקובץ סטנדרטי ולהזין אותו לתוכנת הROON , ולאחר מכן ROON יבצע את הRC בזמן ניגון ON THE FLY

זה נשמע לי כמו פתרון מעניין , עם לא מעט יתרונות:
1. התיקון נעשה בדומיין הדיגיטלי ולא בדומיין האנלוגי
2. גמישות רבה בתוכנה הכיול (פילטרים שונים , עקומת מטרה שונה , אינסוף פרמטרי כיול ..) , שמאפשרת המון אפשרויות לשחק עד לקבלת תוצאה ראויה , יש אינסוף מידע ברשת על אנשים שונים שמסבירים על התהליך
3. מחיר נמוך הרבה יותר מאשר חומרה ייעודית (צריך רק מיקרופון מכויל שעולה 100-300$ , תלוי בדגם ..)
4. הסרבר שמריץ ROON שברשותי חזק דיו להריץ את הכיול ON THE FLY

כמובן שהפתרון מתאים להזרמה דיגיטלית דרך ROON , מי שמעוניין בRC לאנלוג או לדיסקים זה פחות מתאים

למשל מדריך אחד שמסביר איך לעשות זאת נמצא כאן .. (יש עוד רבים אחרים ברשת)
https://community.roonlabs.com/t/a-guide-how-to-do-room-correction-and-use-it-in-roon/23800/927

השאלה שלי היא האם מישהו התנסה בזה , מה היו הרשמים, האם השיפור היה משמעותי והיכן בעיקר בא לידיי ביטוי ?

שאלה נוספת היא האם מערכת ייעודית כדוגמת TRINOV או DIRAC שכוללת עיבוד RC בחומרה ייעודית תהיה טובה יותר ומדוע ?

האמת שזה גם מתחבר לשאלה שנשאלה בפוסט נפרד על בקרת טון , הטענה של חלק מהאנשים הייתה שאין לעשות בקרה של הטון (פיצוי באס\טרבל\..) , כי זה מרחיק אותך מהסיגנל הנקי שיצא מאולפן ההקלטה כפי שהטכנאי התכוון , אבל בקרת טון , או בקרה יותר משוכללת של RC , בעצם "מפצה" על נתוני החדר שלך , ולכן יותר קרובה מהמקור , מכיוון שטכנאי ההקלטה לא לקח בחשבון את עיוותי החלל שלך , או שאני מפספס משהו .. ?

אני לא יכול לענות לגבי Roon, אבל קח בחשבון ש REW היא לא תוכנה טריוויאלית.
בנוסף, מעולם לא נתקלתי בדיון רציני על RC , כאשר Roon הועלה כאופציה כתחליפים ל- דירק, לינגדורף או טרינוב, נראה לי איזה פיצ'ר נחמד ומגניב שלהם, אבל לא באמת מהווה תחליף לחברות המתמחות הללו, עטורי הפטנטים.

מצד שני, בעלויות שאתה מתאר וככל שיש לך את הזמן להתעמק, תמיד שווה לנסות.

לגביי הסייפא שלך.
אם תכנס לאתר של טרינוב, אתה תופתע מהכמות האדירה של חברות הפקה, אולפני שידור, אולפני הקלטה, אולמות, מהידועים והמפורסמים בעולם , אשר משתמשים בטרינוב.
טרינוב היא החברה היחידה שנמצאת בכל שרשרת ההפקה.

אז אם אתה משתמש גם בטרינוב בבית, מה אתה מעריך, שאתה קרוב יותר, או רחוק יותר ממה שהטכנאי כיוון אליו...?

רן
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
730
מעורבות
592
נקודות
93
שלום רועי, תוכל בבקשה להסביר האם הבנתי אותך נכון או לא.

במידה ולא - תסביר לי .
היי דן, הבנת אותי בול: כוונתי הייתה לאפקט הרזונטור בלבד. אממה, רוזי התייחס פונקצינאלית לנוכחות רמקול בחדר וזו גם סבבה של זוית רלוונטית, בטח לא סיבה לריב :)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,677
מעורבות
1,168
נקודות
113
היי דן, הבנת אותי בול: כוונתי הייתה לאפקט הרזונטור בלבד. אממה, רוזי התייחס פונקצינאלית לנוכחות רמקול בחדר וזו גם סבבה של זוית רלוונטית, בטח לא סיבה לריב :)
אתה צודק . רוזי - מחילה שוב
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,677
מעורבות
1,168
נקודות
113
טוב , אז קראתי קצת יותר בלינק שדן סיפק וגם במקומות אחרים , וניסיתי לחשוב מה יכולה להיות נקודת פתיחה מתאימה שתתאים למה שאני צריך , מכיוון שאני משתמש במקור דיגיטלי בלבד (ROON מחובר לTIDALּ) שמזין את הDAC (שמשמש כROON ENDPOINTׂ) , אזי בדקתי האם ניתן דרך תוכנת ROON לבצע ROOM CORRECTION

מסתבר שיש תהליך שבו אתה מבצע את האפיון של החלל שלך , בעזרת מיקרופון מכויל ותכנה ייעודית בשם REW (חינמית) , ולאחר מכן מבצע את תהליך הכיול שכולל הנחתה/הגברה של תדרים ׁ(פילטר IIR) , שינוי תזמון התדרים (פילטר FIR) , ועוד המון אפשרויות , ובסוף התהליך ניתן לשמור את התוצר כקובץ סטנדרטי ולהזין אותו לתוכנת הROON , ולאחר מכן ROON יבצע את הRC בזמן ניגון ON THE FLY

זה נשמע לי כמו פתרון מעניין , עם לא מעט יתרונות:
1. התיקון נעשה בדומיין הדיגיטלי ולא בדומיין האנלוגי
2. גמישות רבה בתוכנה הכיול (פילטרים שונים , עקומת מטרה שונה , אינסוף פרמטרי כיול ..) , שמאפשרת המון אפשרויות לשחק עד לקבלת תוצאה ראויה , יש אינסוף מידע ברשת על אנשים שונים שמסבירים על התהליך
3. מחיר נמוך הרבה יותר מאשר חומרה ייעודית (צריך רק מיקרופון מכויל שעולה 100-300$ , תלוי בדגם ..)
4. הסרבר שמריץ ROON שברשותי חזק דיו להריץ את הכיול ON THE FLY

כמובן שהפתרון מתאים להזרמה דיגיטלית דרך ROON , מי שמעוניין בRC לאנלוג או לדיסקים זה פחות מתאים

למשל מדריך אחד שמסביר איך לעשות זאת נמצא כאן .. (יש עוד רבים אחרים ברשת)
https://community.roonlabs.com/t/a-guide-how-to-do-room-correction-and-use-it-in-roon/23800/927

השאלה שלי היא האם מישהו התנסה בזה , מה היו הרשמים, האם השיפור היה משמעותי והיכן בעיקר בא לידיי ביטוי ?

שאלה נוספת היא האם מערכת ייעודית כדוגמת TRINOV או DIRAC שכוללת עיבוד RC בחומרה ייעודית תהיה טובה יותר ומדוע ?

האמת שזה גם מתחבר לשאלה שנשאלה בפוסט נפרד על בקרת טון , הטענה של חלק מהאנשים הייתה שאין לעשות בקרה של הטון (פיצוי באס\טרבל\..) , כי זה מרחיק אותך מהסיגנל הנקי שיצא מאולפן ההקלטה כפי שהטכנאי התכוון , אבל בקרת טון , או בקרה יותר משוכללת של RC , בעצם "מפצה" על נתוני החדר שלך , ולכן יותר קרובה מהמקור , מכיוון שטכנאי ההקלטה לא לקח בחשבון את עיוותי החלל שלך , או שאני מפספס משהו .. ?

אני חושב שהתשובות הם אצלך בלבד.צלול לזה ! תשמע באזניים שלך ותחליט
REW לא טריוואלי כלל אבל כלי מדהים שרק הולך ומשתפר.אני לא משתמש בו ככלי מתקן אלא ככלי שמבקר את התיקון ועוזר לדעת מה קרה ,מה המערכת עשתה,מה אני רוצה לעשות בהמשך.
הגישה הכי קלה עבורך תהיה DIRAC PC להתחלה.

לגבי הסיגנל המטרה היא להחזיר אותו למה שהיה. החדר משחיט את מה שקרה באולפן.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור