ronengolanpt
אוהב את התחום
- הודעות
- 280
- מעורבות
- 356
- נקודות
- 63
אני חושב שהדרך שרון ודן מציגים , שנותנת דגש וחשיבות לנושא האקוסטיקה , מאד מעניינת , אבל אני מודה שיש לי כמה דברים בסיסיים שאינני מבין בנושא , ואשמח לקצת תובנות והסברים ..
[חשבתי לשלוח בפרטי אבל מכיוון שזה עלול לעניין גם מישהו אחר שמתי בדו ערוצי ..]
מניין הבעיות האקוסטיות נוצרות ?
האם שמדברים על אקוסטיקה פסיבית , מתכוונים לטיפול בחלל שבו נמצא הסטאפ שלך , שכולל קירות , תקרה , רהיטים , שטיח רצפה ,מזנון וכו' ?
האם הבעיות האקוסטיות נוצרות כי במקום שגלי הקול מהרמקול יגיעו בקו ישר לאזנייך , הם נמצאים בחלל שכולל את כל האלמנטים שתיארתי שגורמי לגלי הקול להיות מוחזרים או להתפזר או להבלע במקום מסוים ואז חלק מהתדרים מונחתים או מגיעים בשינוי פאזה או בהשהייה יחסית לתדרים אחרים ?
האם זה אומר שבחדר שיש בו כמה שפחות אלמנטים התוצאה תהיה טובה יותר , כי יש פחות אלמנטים שגורמים לגלי הקול להתפזר , או שדווקא להיפך ?
מהו העיקרון שעומד מאחורי RC ?
האם RC הוא תהליך שבו הסיגנל עובר "עיבוד" על מנת "לפצות" על האימפקט השלילי של מבנה החלל על פיזור הצליל?
האם זה נעשה ע"י תהליך ראשוני של אנליזה של החלל שאתה נמצא בו , ואיפיון של ההיענות לתדרים שונים בנקודת ההאזנה , כך שתחום תדרים שמונחתים\משנים פאזה\עוברים השהייה עקב מבנה החלל יוגברו\יגיעו בדיליי ע"י הRC על מנת "לפצות" על האפקט השלילי של החדר ?
תדרים נמוכים וRC ?
לתדרים הנמוכים יש אורך גל גבוה במיוחד , ונתקלתי בתופעה שפעמים רבות סאבוופר בנקודות שונות בחדר , יישמע בעוצמות אחרות לגמרי , האם הRC מתגבר על האפקט הנ"ל ע"י הזזת מופע של תדרי הבאס , וכתוצאה מכך , הוא מקסימלי בנקודת ההאזנה. האם זה נכון שRC אפקטיבי במיוחד בתדרים הנמוכים ופחות בגבוהים ?
באיזה שלב בתהליך נעשה הRC ?
מכיוון שהחלל הוא יחסית קבוע (קירות , חלונות ורצפה לא זזים) , אז בחדר מסוים נדרש לעשות טיפול מסוים וקבוע , האם ההנחה הזאת נכונה ?
נניח שאני שומע רק דיגיטל ובהנחה שRC יודע לעשות תיקון שכנראה כולל תהליך של עיבוד אותות ספרתי (DSP) ,האם הוא נעשה על קובץ\שיר המקור ע"י עיבוד ספרתי כך שיגביר\ינחית\ישנה את התדרים\פאזות בהתאם לנתוני החדר ואז שומר את השיר\קובץ מחדש באותו פורמט , כך שהוא יכול להפוך את כל השירים בספרייה שלי , לשירים שמותאמים לחדר שלי לאחר עיבוד ?
למשל , אם בחדר שלי הבאסים והמידבאסים מונחתים ב3DB , השירים יישמרו מחדש עם הגברה של התדרים הנ"ל , בצורה כזאת אלגוריתם הDSP יכול להיעשות ע"י תוכנת מחשב ולא ע"י מכשיר ייעודי , בOFFLINE ולא בזמן אמת (למשל תוסף לרון שסורק את ספריית השירים שלך , ו"מכייל" אותם לחדר שלך לפי נתוני החדר שנאספו בזמן איפיון החלל שלך ? )
אופציה שניה הוא לעשות את העיבוד לסיגנל לפני ההגברה , האם זה אומר שהRC יושב לפני\אחרי יחידת ההגברה או בין הפרה למגבר הספק ? או שבכלל פתרונות הRC "מובנים" יחד עם הגברה , ז"א שבמקום להשתמש במגבר\פרה או באינטגרייטד החביב עלייך , אתה עובר לשימוש בTRINOV שכולל RC + AMPLIFICATION
סיבוכיות תהליך הכיול (PLUG & PLAY VS EXPERT)
בחלק מהפוסטים נרשם שהתהליך מסובך ודורש לימוד מעמיק של שנים את התחום , טיסות ברחבי העולם , והבאת אנשי מקצוע מהמומחים בתחום על מנת להפעיל את מערכת הRC. מצד שני נניח שאני רוצה להתרשם מביצועי מערכת RC , האם אפשרי טכנית לעשות DEMO בחלל הפרטי שלי ובזמן קצר לכייל אותו כךשהRC יביא 90% מהאימפקט (והאקסטרא 10% זה אחרי הלימוד המעמיק) או שאין קיצורי דרך ורק אחרי ניסיון וטעייה ושנים של עבודה מול אנשי מקצוע בארץ ובעולם של שנים מגיעים לתוצר המיוחל ?
תודה ויום מקסים
[חשבתי לשלוח בפרטי אבל מכיוון שזה עלול לעניין גם מישהו אחר שמתי בדו ערוצי ..]
מניין הבעיות האקוסטיות נוצרות ?
האם שמדברים על אקוסטיקה פסיבית , מתכוונים לטיפול בחלל שבו נמצא הסטאפ שלך , שכולל קירות , תקרה , רהיטים , שטיח רצפה ,מזנון וכו' ?
האם הבעיות האקוסטיות נוצרות כי במקום שגלי הקול מהרמקול יגיעו בקו ישר לאזנייך , הם נמצאים בחלל שכולל את כל האלמנטים שתיארתי שגורמי לגלי הקול להיות מוחזרים או להתפזר או להבלע במקום מסוים ואז חלק מהתדרים מונחתים או מגיעים בשינוי פאזה או בהשהייה יחסית לתדרים אחרים ?
האם זה אומר שבחדר שיש בו כמה שפחות אלמנטים התוצאה תהיה טובה יותר , כי יש פחות אלמנטים שגורמים לגלי הקול להתפזר , או שדווקא להיפך ?
מהו העיקרון שעומד מאחורי RC ?
האם RC הוא תהליך שבו הסיגנל עובר "עיבוד" על מנת "לפצות" על האימפקט השלילי של מבנה החלל על פיזור הצליל?
האם זה נעשה ע"י תהליך ראשוני של אנליזה של החלל שאתה נמצא בו , ואיפיון של ההיענות לתדרים שונים בנקודת ההאזנה , כך שתחום תדרים שמונחתים\משנים פאזה\עוברים השהייה עקב מבנה החלל יוגברו\יגיעו בדיליי ע"י הRC על מנת "לפצות" על האפקט השלילי של החדר ?
תדרים נמוכים וRC ?
לתדרים הנמוכים יש אורך גל גבוה במיוחד , ונתקלתי בתופעה שפעמים רבות סאבוופר בנקודות שונות בחדר , יישמע בעוצמות אחרות לגמרי , האם הRC מתגבר על האפקט הנ"ל ע"י הזזת מופע של תדרי הבאס , וכתוצאה מכך , הוא מקסימלי בנקודת ההאזנה. האם זה נכון שRC אפקטיבי במיוחד בתדרים הנמוכים ופחות בגבוהים ?
באיזה שלב בתהליך נעשה הRC ?
מכיוון שהחלל הוא יחסית קבוע (קירות , חלונות ורצפה לא זזים) , אז בחדר מסוים נדרש לעשות טיפול מסוים וקבוע , האם ההנחה הזאת נכונה ?
נניח שאני שומע רק דיגיטל ובהנחה שRC יודע לעשות תיקון שכנראה כולל תהליך של עיבוד אותות ספרתי (DSP) ,האם הוא נעשה על קובץ\שיר המקור ע"י עיבוד ספרתי כך שיגביר\ינחית\ישנה את התדרים\פאזות בהתאם לנתוני החדר ואז שומר את השיר\קובץ מחדש באותו פורמט , כך שהוא יכול להפוך את כל השירים בספרייה שלי , לשירים שמותאמים לחדר שלי לאחר עיבוד ?
למשל , אם בחדר שלי הבאסים והמידבאסים מונחתים ב3DB , השירים יישמרו מחדש עם הגברה של התדרים הנ"ל , בצורה כזאת אלגוריתם הDSP יכול להיעשות ע"י תוכנת מחשב ולא ע"י מכשיר ייעודי , בOFFLINE ולא בזמן אמת (למשל תוסף לרון שסורק את ספריית השירים שלך , ו"מכייל" אותם לחדר שלך לפי נתוני החדר שנאספו בזמן איפיון החלל שלך ? )
אופציה שניה הוא לעשות את העיבוד לסיגנל לפני ההגברה , האם זה אומר שהRC יושב לפני\אחרי יחידת ההגברה או בין הפרה למגבר הספק ? או שבכלל פתרונות הRC "מובנים" יחד עם הגברה , ז"א שבמקום להשתמש במגבר\פרה או באינטגרייטד החביב עלייך , אתה עובר לשימוש בTRINOV שכולל RC + AMPLIFICATION
סיבוכיות תהליך הכיול (PLUG & PLAY VS EXPERT)
בחלק מהפוסטים נרשם שהתהליך מסובך ודורש לימוד מעמיק של שנים את התחום , טיסות ברחבי העולם , והבאת אנשי מקצוע מהמומחים בתחום על מנת להפעיל את מערכת הRC. מצד שני נניח שאני רוצה להתרשם מביצועי מערכת RC , האם אפשרי טכנית לעשות DEMO בחלל הפרטי שלי ובזמן קצר לכייל אותו כךשהRC יביא 90% מהאימפקט (והאקסטרא 10% זה אחרי הלימוד המעמיק) או שאין קיצורי דרך ורק אחרי ניסיון וטעייה ושנים של עבודה מול אנשי מקצוע בארץ ובעולם של שנים מגיעים לתוצר המיוחל ?
תודה ויום מקסים