אנחנו לא מגדירים את עצמינו כ״היי אנד״ - ראיון עם HEGEL


pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
עקבתי אחרי השרשור הארוך ולא הופתעתי לגלות שיש מי שבעצם קונה מערכות שמע כדי להיות הבעלים הגאה של מעגל מודפס שנראה היקר ביותר. יש מי שלא יכול לחשוב שהערך של הרכיבים שמרכיבים את המערכת שלו שווים פחות. זה מלווה בהערצה למותג כזה או אחר ולתרבות של סמוראים. אין לי ספק שלסוני יש סכיני מטבח יפניות והוא יודע את קושי הלהב בRC. אבל כמו שאני מעדיף ארוחה שבישל אייל שני גם אם הוא השתמש בסכינים של 10 שקלים מהשוק כך אני אישית מעדיף לשמוע מוזיקה ממערכת שנשמעת טוב והגל היא המערכת שבחרתי אך ורק מתוך האזנה. נציג הגל לא פגע באף מותג ומי שנפגע פשוט החליט להיפגע, החליט להיפגע! מציע לכולם להדליק מקור מוזיקה טוב, להקשיב לצלילים ולמילים ולהנות.
 

yanivrsi

מושעה
הודעות
384
מעורבות
27
נקודות
28
יניב. אל תפגע. אבל אני לא מנהל דיונים על דת ובטח לא דיונים על דת עם חרדי.

רק אגיד לך שהציוד היפני (אודיו כן?) הוא לא הכי אמין. אם באמינות עסקינן, גרמניה חביבי - גרמניה.
תאמיני לי נמר פעם הבאה שאני מדבר איתך גם בטלפון צריך להקליט אותך לתמלל ולפרסם אז אולי נבין באיזה צד אתה,כמה שהדברים שלי אמרת על אמינות במכשירים יפנים זה פשוט הופך את הדיון הזה איתך לבדיחה
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
מה מסובך בלהבין את סוני?
מוכרים לך מכשיר פרימיום? באלפי/עשרות אלפי דולר?
לפחות שזה יהיה מכשיר מוקפד, עם מסורת וכבוד עצמי ועם ״הרבה טקס בישבן״ - זה חלק מהעניין וזו התמורה. היא לא רק סונית, היא (אולי בעיקר) רגשית. ולכן בונים את הסיפור מסביב. אתה משלם עבור האיכות ועבור הסיפור ועבור הרגשת היחודיות.
(כנל במסעדת שף. כנל ברולקס. כנל באסטון - זה כל הסיפור במוצרי פרימיום. התמורה השולית בהם היא, מממ....ממש שולית).

בא הבחור החביב ומשתין מהמקפצה. אומר היי אנד זה קשקוש.
אפשר לאסוף כמה חלקים רגילים עד פשוטים, לשלוח אותם לאנשהו באאוטסורס ולהרכיב מכשיר סידי שינגן בצורה מ-ד-ה-י-מ-ה!
(אנחנו הרי יודעים את זה סאנשיין, אבל זה בערך הדבר האחרון בעולם שאנחנו רוצים לשמוע).
אבל - סבבה לגמרי! זה באמת מנגן נפלא.
ואז נשאלת השאלה החשובה באמת: למה לכל הרוחות כל הטוב הזה קורה ב5000 דולר.
זאת אומרת, אומרים לך, גם תשלם 5000 דולר וגם זה לא היי אנד וגם החלקים סטנדרט וגם הכל בסדר.
בשביל זה נדמה לי שמספיק נגן של מרנץ בפחות מעשירית המחיר.

אקיצר - מר נורווגי יקר, אל נא תשנה סדרי עולם. אנחנו רוצים היי אנד (יהיה זה אשר יהיה) ואנחנו מוכנים לשלם עליו טוב. אל תנסה לשכנע אותנו לשלם אותו דבר על לא היי אנד. בשביל זה יש מלאן מוצרים מצויינים אחרים והם עולים עשירית.
ברבו
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
מה מסובך בלהבין את סוני?
מוכרים לך מכשיר פרימיום? באלפי/עשרות אלפי דולר?
לפחות שזה יהיה מכשיר מוקפד, עם מסורת וכבוד עצמי ועם ״הרבה טקס בישבן״ - זה חלק מהעניין וזו התמורה. היא לא רק סונית, היא (אולי בעיקר) רגשית. ולכן בונים את הסיפור מסביב. אתה משלם עבור האיכות ועבור הסיפור ועבור הרגשת היחודיות.
(כנל במסעדת שף. כנל ברולקס. כנל באסטון - זה כל הסיפור במוצרי פרימיום. התמורה השולית בהם היא, מממ....ממש שולית).

בא הבחור החביב ומשתין מהמקפצה. אומר היי אנד זה קשקוש.
אפשר לאסוף כמה חלקים רגילים עד פשוטים, לשלוח אותם לאנשהו באאוטסורס ולהרכיב מכשיר סידי שינגן בצורה מ-ד-ה-י-מ-ה!
(אנחנו הרי יודעים את זה סאנשיין, אבל זה בערך הדבר האחרון בעולם שאנחנו רוצים לשמוע).
אבל - סבבה לגמרי! זה באמת מנגן נפלא.
ואז נשאלת השאלה החשובה באמת: למה לכל הרוחות כל הטוב הזה קורה ב5000 דולר.
זאת אומרת, אומרים לך, גם תשלם 5000 דולר וגם זה לא היי אנד וגם החלקים סטנדרט וגם הכל בסדר.
בשביל זה נדמה לי שמספיק נגן של מרנץ בפחות מעשירית המחיר.

אקיצר - מר נורווגי יקר, אל נא תשנה סדרי עולם. אנחנו רוצים היי אנד (יהיה זה אשר יהיה) ואנחנו מוכנים לשלם עליו טוב. אל תנסה לשכנע אותנו לשלם אותו דבר על לא היי אנד. בשביל זה יש מלאן מוצרים מצויינים אחרים והם עולים עשירית.

נכון,
בשביל לנסוע לקניות בסופרמרקט לא צריך פרארי או בוגאטי, מספיק גם KIA.. זה גם די טוב וגם הרבה יותר זול...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
תאמיני לי נמר פעם הבאה שאני מדבר איתך גם בטלפון צריך להקליט אותך לתמלל ולפרסם אז אולי נבין באיזה צד אתה,כמה שהדברים שלי אמרת על אמינות במכשירים יפנים זה פשוט הופך את הדיון הזה איתך לבדיחה

אם אתה לא מצליח להבין דברים כתובים אני לא מצא סיבה שתבין דברים בעל פה.

בכל מקרה, איתך סיימתי את הדיונים בנושא אודיו. זה תמיד מגיע איתך לאישי.
 

yanivrsi

מושעה
הודעות
384
מעורבות
27
נקודות
28
אם אתה לא מצליח להבין דברים כתובים אני לא מצא סיבה שתבין דברים בעל פה.

בכל מקרה, איתך סיימתי את הדיונים בנושא אודיו. זה תמיד מגיע איתך לאישי.
לך על זה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
יש פה ירידה מהפסים בכל מה שקשור לדבר הזה שנקרא אמת

ובזה חביבי סיימת את דרכך בפורום דיטאון.
גם ככה אינך תורם דבר מלבד ליבוי האווירה בכל פעם שהשם אקיופייז או פוקאל מוזכר בפורום.
הסגנון האלים, הבוטה והנמוך שלך נמאס עלי. אין פוסט שאתה מעורב בו שאינו מגיע לאלימות מילולית רכה.

אתה מוזמן להמשיך את דרכך בלעדינו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
אתה רציני?

כן בוודאי שאני רציני.

היתה לי שיחה בעבר עם כמה טכנאים בנושא. רציתי לעשות כתבה על מוצרים במרוצת השנים.
בעבר היפנים בנו ציוד שמחזיק לשנים רבות. לאט לאט, היפנים פנו לשוק הרחב ואיתו גם בקרת האיכות שיכלו להתמודד איתה. ככל שיצרו יותר, כך ביקורת האיכות נפגמת. לעומת זאת, גרמניה בתחום האודיו אינה עוסקת ביצור המוני. רובם חברות בוטיק מנוסות מאוד. מזרח אירופה לאחרונה גם מפתיעה באיכות המוצרים והאמינות שלהם. כמו הגל למשל שהתעללתי במגבר שלהם קשות.

זה כמובן להוציא חברות יפניות מעולות כמו אקיופייז, לקסמן ואיזוטריק שהן חברות עם בקרת איכות ״כמו פעם״. היפנים/יפן מייצרת ציוד להמונים ברוב המוחלט של המקרים.

לפיוניר היתה בעיה קשה עם המיתוג hdmi ברסיברים שהם אינם lx.
לאונקיו היתה בעיית תצוגה בכל הסדרות.

בתחום ה-pro, הציוד היפני נחשב ללא אמין בעליל למרות שהוא איכותי מאוד. למשל הקונסולות של ימהה (מייד אין ג׳אפן) נוטות להתקלקל מהר יחסית ורגישות מאוד לאבק ולחות. הרמקול המוגבר האולפני של ימהה גם סובל מבעיות של ניתוק בין המגבר לרמקול. ל״פלטות״ dj של פיוניר גם לא מעט בעיות כמו חיבור מיקרופון שמפסיק לעבוד אחרי שנה. בזמנו הנגנים של פיוניר ה-800mk2 היו גם מלאים בבעיות.

בקיצור. ליפנים יש ציוד מצוין ויש להם לא מעט פלופים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
עד כיפור הבא ;)

במקרה הזה אני בספק. אתה מוזמן לעבור על כל ההודעות שלו מהיום שניכנס לראשונה לפורום. לא תמצא יותר מאשר כמה ״מזל טוב״ ו-״תתחדש״ והיתר ויכוחים וליבוי אווירה נוראי. הפורום הזה בעד ויכוחים ואי הסכמות. אך לכנות אדם שקרן, במיוחד אם הוא המארח, וואלה, לא בא לי טוב. ומכיוון שהפורום הזה נותן חופש ביטוי מרשים למדי ביחס לאחרים, צריך לדעת גם מתי לעצור ולשמור על איכות הדיונים.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אני לא משתמש במגבר אלא ברתכת, הרתכת נקראת Aragon 4004 Mk II או בשם האחר שלה "Krell לעניים "

אל תגזים, זה לא רתכת...

אני לא משתמש ב SUB האוריגינאלי של ה MINI GRAND (היחידה מתחת לטרפז) אלא ב- " Velodyne 15 - אני נכנס אליו מיציאת ה-CD והוא מוציא אות חתוך ב-80 Hz עם קוטב מסדר ראשון (יענו השיפוע ה"רך" ביותר) ל- Power ומשם ל- Apogee . לSUB עצמו יש חיתוך עם קוטב מסדר 4 ב- 80 Hz

הכניסה לאקווליזר היא לא דרך PRE אלא ישירות מיציאת האוזניות של ה-CD מאחר והיציאה היא בעלת מתח גבוהה מ- 2V ועם התנגדות יציאה מאוד נמוכה (יציאה "בריונית" שמסוגלת לדחוף כבל ארוך + הפילטר שבתוך ה-SUB)

ה- CD נקנה ב-100 ש"ח והוא מתוצרת JVC בן 30 ומשהו בערך ולא הוחלף בו מאומה....קורא גם אריזות קרטון אם אתה חותך אותם עגולים ועושה להם חור באמצע.

האינטרקונקטים - אתה לא רוצה לדעת , פאר התחנה המרכזית , עם 2 הארכות של "זכר זכר RCA " בדרך.
כבלי הרמקול - עבים וב-10 ש"ח למטר ..

תראה, אני עכשיו מבין יותר טוב מדוע אתה מחזיק בדעות שאתה מחזיק בהן, וזה לא נאמר מתוך נטיה / כוונה פוגענית.
אין לי דבר נגד המקור במערכת אצלך,אך הדרך שבחרת לחבר את הדברים ביחד מעיד עד כמה אתה לא מייחס חשיבות לשימור מסלול קצר ואיכותי של הסיגנאל.
מדוע בחרת להשתמש ב-וולודיין כ-סאב במקום הסאב המקורי.???
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אל תגזים, זה לא רתכת...
תראה, אני עכשיו מבין יותר טוב מדוע אתה מחזיק בדעות שאתה מחזיק בהן, וזה לא נאמר מתוך נטיה / כוונה פוגענית.
אין לי דבר נגד המקור במערכת אצלך,אך הדרך שבחרת לחבר את הדברים ביחד מעיד עד כמה אתה לא מייחס חשיבות לשימור מסלול קצר ואיכותי של הסיגנאל.
מדוע בחרת להשתמש ב-וולודיין כ-סאב במקום הסאב המקורי.???

ה- Aragon 4004 II , בזמנו (לפני כ- 25 שנה ), היה אחד המגברים היחידים בעולם (והזול מביניהם) שהיה מסוגל להפעיל את ה- Apogee Scintilla שהיה יורד למתחת ל-1 אוהם ....ולכן יקרא שמו בישראל וגם בעולם הרחב - רתכת

גלוי נאות: לא אני המצאתי את הכנוי "רתכת" למגברים שמסוגלים להפעיל את ה-Scintilla , זה הגיע מארצות הניכר ובעיקר מאלו שמעבר לאוקיינוס האטלנטי.

כאמור לפי גישתי לאודיו (ולהגיון בסיסי מינימאלי) הבדלים בין ציוד/כבלים שמכשיר מדידה שרגיש פי 10,000 מאוזן האדם לא מסוגל למדוד, גם אוזן האדם לא מסוגלת לשמוע ..... "מסלול קצר" זה לאודיופילים מ"הזן החוויתי" .

רכשתי בזמנו את הוולודיין כי הוא ירד יותר נמוך, העוותים שלו ב 2 סדרי גודל נמוכים יותר וכל זה בעוצמות שה-SUB המקורי של ה Mini Grand לא יכול להם.

....ודרך אגב, גם אני מסוגל להבין למה אתה מחזיק בדעות שאתה מחזיק בהן....;)
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אתה יודע שגם הגולגולת משתתפת בת הליך השמיעה?
מדהים אותי עד כמה פעמים יכולים חברי פורום לחזור על המנטרה של מכשירים שרגישים יותר מהאוזן, כאילו שהמשפט הזה כתוב בתורה.

במחשבה שנייה מדהים אותי שאני מגיב בכל פעם למשפט הזה.

אריה
 

boazj

אוהב את התחום
הודעות
92
מעורבות
50
נקודות
18
תודה, לנמר.
אהבתי את הראיון.
מסכים לדברים.
והאמת לא משנה אם מסכימים או מתנגדים.
מה שחשוב שמדובר בחברה עם בחירות ברורות,
ויודעים מה שעושים.
וזה מה שנכון בהיבט הכלכלי ובכלל בעולם.
וכן, זה לא צריך להתאים לכולם.
הם גם לא מכוונים לכולם.
מי שמתאים לו יקנה ויגיע.. ומי שלא לא.
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
אקיצר - מר נורווגי יקר, אל נא תשנה סדרי עולם. אנחנו רוצים היי אנד (יהיה זה אשר יהיה) ואנחנו מוכנים לשלם עליו טוב. אל תנסה לשכנע אותנו לשלם אותו דבר על לא היי אנד. בשביל זה יש מלאן מוצרים מצויינים אחרים והם עולים עשירית.[/QUOTE]

אבל למה להכליל ולטעון בשמם של כל האודיופילים באשר הם שהם רוצים היי אנד מפונפן ומוכנים לשלם עליו?
יש חברה כמוך שמוכנים לשלם עליו וזה סבבה לגמרי ויש חברה כמוני מעוטי יכולת (או לא מעוטי יכולת) שרק רוצים לשמוע מוזיקה באיכות טובה ככל שניתן כשכל הילת היוקרה והמיתוג לא מעניינים אותם כלל. יש לי אפילו תחושה שהקבוצה השניה הם הרוב ה"דומם" (לפחות בארץ). הצהרת הכוונות של הגל דווקא קוסמת לי ולשכמותי והלוואי וירבו החברות שמכוונות ליצור מוצרי אודיו איכותיים, חסרי הילה ו"זולים" (הכל יחסי אבל בעולם הכלכלי בו אני מתנהל מגברים מעל עשרת אלפים שקלים הם לא זולים).
הקיצר, יש שוק וביקוש גם לזה וגם לזה ולא נראה לי שהגל משנה סדרי עולם באודיו.
והגל כן נחשבת להיי אנד (לא שזה משנה לי התואר הזה. כל עוד אני אוהב מה אני שומע) אולי לא בטופ של ההיי אנד, אולי לא מהנחשק והנחשב ביותר אבל שוב, יש ביקוש למוצרים שכאלה ויש הערכה גם מקהל של צרכנים וגם מצד אנשי מקצוע.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
הקיצר, יש שוק וביקוש גם לזה וגם לזה ולא נראה לי שהגל משנה סדרי עולם באודיו.
והגל כן נחשבת להיי אנד (לא שזה משנה לי התואר הזה. כל עוד אני אוהב מה אני שומע) אולי לא בטופ של ההיי אנד, אולי לא מהנחשק והנחשב ביותר אבל שוב, יש ביקוש למוצרים שכאלה ויש הערכה גם מקהל של צרכנים וגם מצד אנשי מקצוע.


בשוק של היום יש מקום של כולם גם לחברות יוקרה וגם לחברות שמייצרות מוצרים טובים במחירים יותר נגישים, צריך רק לדעת למצוא את אותן חברות.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
ה- Aragon 4004 II , בזמנו (לפני כ- 25 שנה ), היה אחד המגברים היחידים בעולם (והזול מביניהם) שהיה מסוגל להפעיל את ה- Apogee Scintilla שהיה יורד למתחת ל-1 אוהם ....ולכן יקרא שמו בישראל וגם בעולם הרחב - רתכת

גלוי נאות: לא אני המצאתי את הכנוי "רתכת" למגברים שמסוגלים להפעיל את ה-Scintilla , זה הגיע מארצות הניכר ובעיקר מאלו שמעבר לאוקיינוס האטלנטי.

כאמור לפי גישתי לאודיו (ולהגיון בסיסי מינימאלי) הבדלים בין ציוד/כבלים שמכשיר מדידה שרגיש פי 10,000 מאוזן האדם לא מסוגל למדוד, גם אוזן האדם לא מסוגלת לשמוע ..... "מסלול קצר" זה לאודיופילים מ"הזן החוויתי" .

רכשתי בזמנו את הוולודיין כי הוא ירד יותר נמוך, העוותים שלו ב 2 סדרי גודל נמוכים יותר וכל זה בעוצמות שה-SUB המקורי של ה Mini Grand לא יכול להם.

....ודרך אגב, גם אני מסוגל להבין למה אתה מחזיק בדעות שאתה מחזיק בהן....;)

נו, טוב, ושיהיה לבריאות...
החיים מורכבים מבלמים ואיזונים, ובמערכת שלך אתה בחרת את הקונפיגיורציה והרכיבים שההיגיון/כיס שלך הכתיבו לך..
ומן הסתם, גם התוצאה מושפעת מכך.
אני מקווה שתצליח לשחרר את ה-פלאק שיוצר לך במערכת את הריחוק והניכור בסאונד, כי עם הרמקולים והמגבר האלו ניתן להגיע להרבה יותר,עם קצת יצירתיות ובהשקעה לא גדולה.
בהצלחה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
יש כאלה שמשלמים על חתיכת קנבס
עם כמה קשקושים מיליונים.או על איזה
כד בן 100 שנה מיליונים,אז יש מי שישלם
על קופסת פח עם איזה טרנזיסטור ומנוע ורצועה
20-30 אלף,פעם הייתי מאלה,עד שהתפכחתי.
מאלה של הכדים או מאלה של הפחים :)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור