הי מיכאל,
הערכים המוספים למי שמעוניין להביא את עיבוד הוידאו והגיימינג ברזולוציה גבוהה הם רבים:
טכנולוגיית DLSS 3 שמוטמעת בכרטיס המונעת באמצעות בינה מלאכותית יוצרת בעצמה פריימים שלמים בעצמה על גבי ה-GPU, ובכך להתעלות על מגבלת ביצועי ה-CPU במשחקים
הטכנולוגיה החדשה מגיעה למנועי המשחקים הפופולריים ביותר בעולם, כמו Unity ו-Unreal Engine, וקיבלה את תמיכתם של רבים ממפתחי המשחקים המובילים בעולם, עם יותר מ-35 משחקים ויישומים שיהיו זמינים בקרוב עם תמיכה ב-DLSS 3
Optical Multi-Frame Generation מאפשר לייצר פריימים חדשים לחלוטין ולא רק פיקסלים. השילוב פריימים שנוצרו באמצעות DLSS יחד עם פריימים ששופרו באמצעות DLSS Super-Resolution, מגביר בפועל את קצב הפריימים עד פי 4 בהשוואה למשחק שאינו מבצע שימוש ב-DLSS
סדרת כרטיסי המסך GeForce RTX 40 כוללת שורה ארוכה של טכנולוגיות חדשות נוספות:
מעבדי סטרימינג (Streaming Multiprocessors) עם עד 83 טרה-פלופס של Shader Power – יותר מפי 2 בהשוואה לדור הקודם.
ליבות RT מהדור השלישי עם עד 191 טרה-פלופס אפקטיביים עבור Ray Tracing – פי 2.8 לעומת הדור הקודם.
ליבות Tensor מהדור הרביעי עם עד 1.32 Tensor Petaflops –פי 5 לעומת הדור הקודם שהשתמש בהאצת FP8.
תמיכה ב-Shader Execution Reorder (SER), המשפר את יעילות הביצועים על-ידי תזמון מחדש של עומסי הצללה (Shading Workloads) תוך כדי ניצול מיטבי של משאבי ה-GPU. בדיוק כפי שטכנולוגיית Out-of-Order Execution הייתה מהפכנית ומשמעותית עבור מעבדים מרכזיים CPU), כך SER משפרת את ביצועי ה-Ray Tracing עד פי 3 ואת קצב הפריימים במשחק בעד 25%.
מאיץ הזרימה האופטי (Optical Flow Accelerator) בארכיטקטורת Ada מציע ביצועים מהירים פי 2, המאפשרים לטכנולוגיית DLSS 3 לחזות תנועה בסצנה, ובכך יכולה רשת הנוירונים להגביר את קצבי הפריימים תוך שמירה על איכות התמונה.
שיפורי ארכיטקטורה בשילוב עם ייצור בתהליך של 4nm TSMC מביאים לשיפור של עד פי 2 ביעילות צריכת האנרגיה של הכרטיסים.
זוג מקודדים מסוג NVIDIA Encoders (NVENC) מקצצים את זמני ייצוא התוכן עד לחצי וכוללים תמיכה ב-AV1. קידוד NVENC AV1 אומץ על ידי OBS, Blackmagic Design DaVinci Resolve, Discord ועוד.