אין לי במה בחדר , מה עושים? :(

  • פותח הנושא dupo
  • פורסם בתאריך

dupo

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
25
נקודות
28
היי חברים,

הרמקולים שלי נשמעים פשוט נפלא , עד שהמוסיקה נהיית קשה ותובענית וכאן מתחיל "סלט"
במוסיקה , הדגש הוא על מוסיקת ג'אז ולפעמים מרגישים שכל אחד מנגן מתי שבא לו...

יש רעיונות?

תודה רבה לכולם.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
1,999
מעורבות
1,078
נקודות
113
תהיה יותר קשוח עם הנגנים בחדר!

חשמל טוב יש לך?
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
כנראה שההגברה לא מתאימה או שהרמקול לא מסוגל לנגן מוזיקה כזו.
אני מהמר על הגברה.
 

shay7629

אוהב את התחום
הודעות
263
מעורבות
119
נקודות
43
איזה סט יש לך?

אני מניח ששיחקת עם המיקום של הרמקולים באיזה מרחק בינהם ומנקודת הישיבה שלך הבמה היתה אופטימלית?

אני שואל כי גם אצלי הבמה טעונת שיפור
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,253
נקודות
113
הבעיה אינה בהגברה.

במה תלויה בהקלטה, מיקום הרמקול, גודל חדר.

הבעיה אצל אדם היא שונה.

הוא יושב נמוך מהטויטר {על מיטה נמוכה}, הרמקולים קרובים מידי זה לזה, מצד ימין של הרמקול הימני דלת זכוכית שמהווה כניסה למרפסת , מצד שמאל הרמקול חופשי.

החדר הוא הבעיה.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
כל נגר טוב יבנה לך במה, אפשר גם בנייה עצמית (ואז זה זול יותר)
לגבי המערכת: א. להגברה, כבלים, חשמל ושאר ירקות בהחלט יש מה לומר בעסק.
ב. למיקום הרמקולים בפרט ולאקוסטיקה בכלל יש חשיבות
ג. ואם הכל בסדר, אולי, ירחם השם, הרמקולים לא מתעלים בתחום זה, לא עלינו?
במה היא תוצר של דיוק, רצפת רעש נמוכה ופחות משתתפים שליליים (תיבה פעילה, למשל). עיקר יצירתה היא דרך הרמקולים - אבל כאמור לא רק. דרך צלחה
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
ועוד: אגב ג'אז. שם תמיד הנגנים נכנסים מתי שבא להם (בערך). בג'ז לרוב אין עוצמות המאתגרות את העסק. להקלטה יש חשיבות עליונה; אם זה לא שם מלכתחילה - אז אין. השווה אותו מקור במקומות אחרים. ושאלה אחרונה שצריכה להיות ראשונה: מה קורה באמת, או: הגדר במה ומה לא הולך שם
 

dupo

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
25
נקודות
28
היי יואל,

בנוגע למיקומים שיחקתי רבות למרות שהאופציות דלות (יחסית) , שמעתי את הרמקול בחדר אחר עם הגברה דומה מאותה החברה וזה היה נשמע מאוזן יותר התמונה הייתה ברורה יותר גדולה ומרשימה יותר , בקרוב יסתיימו אצלי עבודות החשמל אני לקראת הסוף , אין לי ניקיון במוסיקה קשה לביצוע , הכלים מתערבבים אין הפרדת צלילים והמוסיקה הולכת לאיבוד , עקב כך כמובן שגם הבמה נעלמת

תודה על העזרה.
 

dupo

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
25
נקודות
28
היי שי,

אני מצוייד בהגברה של שינדאק פרה ופאוור ורמקולים של אופרה קוינטה , מקור גם הוא של שינדאק וכרגע אני משתמש בפטיפון של פרוג'קט יחד עם כבלים של XLO .

(אם תצתרך פירוט תגיד לי)

מבחינתי לא היה עדיין אופטימלי , באמת שלא מצאתי נקודה שאני מבסוט ממנה.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
speaker placement? Did you try different placing of the speakers? Do you have furnitures between your speakers? Forget about amplification and speaker upgrades, first of all figure that out...
 

dupo

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
25
נקודות
28
יש לי סטנד מיוחד להגברה בין הרמקולים של "קמברה" שעושה עבודה נפלאה , שיחקתי עם הרמקול קדימה אחורה התיות וצדדים בגבולות החדר כמובן.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
הבעיה אינה בהגברה.

במה תלויה בהקלטה, מיקום הרמקול, גודל חדר.

הבעיה אצל אדם היא שונה.

הוא יושב נמוך מהטויטר {על מיטה נמוכה}, הרמקולים קרובים מידי זה לזה, מצד ימין של הרמקול הימני דלת זכוכית שמהווה כניסה למרפסת , מצד שמאל הרמקול חופשי.

החדר הוא הבעיה.
נמר , לרמקולים מסויימים (במיוחד טוויטרים ) יש אוף אקסיס גבוה ואז אתה יכול לשבת נמוך וזה לא ממש יפריע לדוגמא הטוויטרים של מורל , ויש טוויטרים שמצטיינים יותר באון אקסיס ופחות באוף , כך שלפעמים זה כן קשור גם לרמקול
מה שכן במקרה הספצפי הזה אני ממליץ לך גם למצוא דרך לשבת יותר גבוה , ולגבי הרמקול עם הדלת זכוכית , אצלי בביית יש מאחורי הזכוכית תריס מעץ , ואז אני שם אותו , וזה מוסיף טיפה . יכול להיות שאם תשים שטיח/שמיכה על החלון (ותשתמש באור מלאכותי ) זה יוכל לעזור לך
כמו כן שטיח על הרצפה גם יעזור
אתה פשוט צריך מה שיותר סופגים (אם אני מבין את הבעיה נכון ) כדי שיהיו מה שפחות החזרים מהקירות/זכוכית , ומה שיותר מהרמקולים לבד
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,253
נקודות
113
נכון .

הוא צריך ספוגים אך ספוגים זה לא הפיתרון, השאלה היא היכן להניח אותם, איזה סוג, באיזה זווית.

אקוסטיקה היא תורה בפני עצמה ואני באופן אישי לא חזק בתחום לכן אני מעדיף לא להציע לו מה לעשות מבחינה אקוסטית.
 

ofir-harlev

אוהב את התחום
הודעות
212
מעורבות
0
נקודות
16
DUPO, אולי תשים לנו איזה תמונה ככה...להמחשה בלבד :)
אולי חלקנו ימצאו אצלך בעיה שהם נתקלו בה בעבר, שאי אפשר להבין במילים.
אישית, אצלי אני גם יושב בכמה סנטימטרים מעל הטוויטר, הרמקולים יחסית קרובים אחד לשני ויש בינהם שידה. אך על אף כל אלה, הבמה אצלי מצוינת.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
במקרה של דלת או חלון זכוכית ניתן לפתור את הבעיה ע"י ווילון מבד "כבד" או דו שיכבתי אשר מונע את ההידהודים והחזרים מהזכוכית.

כמו כאשר אין שימוש במערכת ניתן להסיטו הצידה ולתת לאור לחדור אל החדר
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
כמה שהמוזיקה מורכבת יותר,

למערכת קשה יותר לתפקד. לכן, לא הייתי מזניח שום אפשרות:

1) מקור לא מספיק טוב יכול להחנק מעודף אינפורמציה. הריבוי בפרטים ובהפרשים דינמיים יהפוך ל"סלט".
2) הגברה - כנ"ל
3) רמקולים - כנ"ל
4) אינטרקציה עם החדר, במיוחד לרמקולים עם הרבה מיד באס - הבאס ישתלט על המיד ויעמם את הצליל
5) אינטרקציה לא טובה של מגבר עם הרמקולים - לרמקולים קשים לדחיפה, "תחנוק" את המגברים

כל אחד מהנ"ל יכול להיות סיבה לבעיה , וכן כל קומבינציה של 2 , 3, 4 או כל חמשת הגורמים. לדעתי, למרות שקל מאוד להאשים את האינטרקציה של הרמקולים עם החדר, זה לא בהכרח כל התשובה.
אז מה עושים: השיטה הטובה ביותר, והקשה ביותר, היא לקחת מערכת הרבה יותר יקרה, הרבה יותר טובה, ועם רמקולים שמתאימים יותר לגודל של החדר, ולשים אותה בחדר.
אם הצליל נשמע נהדר, זו התחלה טובה. מתחילים להחליף רכיבים: נכון, האיכות תרד, אבל מתי שמתגלה בעיה ברורה ובולטת של איבוד אינפורמציה משמעותי במיוחד, זו כנראה החוליה החלשה ביותר.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
רעיון יפה

אייל, הרעיון שלך מעניין אם כי קצת קשה ליישום עבור רוב האנשים.
כמו כן שים לב שאדם שמע את המערכת שלו בתנאים אקוסטיים שונים והיא נשמעה על פי עדותו טובה יותר ומפוקסת בהרבה מהתוצאה שמתקבלת בחדרו.

לכן ניתן להניח כי הבעיה הנה בחדר ולא בשילוב הציוד
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אחד הגורמים שעוזרים לנו לשמוע מוזיקה באיכות טובה זה האקוסטיקה וזו גם הנקודה שהכי קשה לנו לחליף (החדר שלנו בסופו של דבר הוא נתון).

מערכת במקום אחד תיהיה עם תגובות שונות במקום אחר - החלפת מקור הגברה עדיין יותר זולה מכל שיפוץ בחדר.

כמו כן אדם לא ממש שמע את הסט שלו במקום אחר - הוא שמע אותו לפרקי זמן קצרים במקומות אחרים, אבל זה לא כמו לחיות עם המערכת תקופה ולגלות את החסרונות שלה.

לדעתי אדם צריך לשמוע את הסט אפ שלו עם הגברה ומקור הרבה יותר טובים ולראות עם מצב הבעיתי נשאר - ואז יהיה לו מושג אם הבעיה היא בחדר שלו או עם הההגברה.

הערה: החדר של אדם רחוק להיות מקום מדהים לשמוע מוזיקה - אבל זה נכון לרוב החדרים בארץ.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
היי גיא,

נכון, הרעיון שהבאתי קשה מאוד ליישום. הוא בבחינת מה שכדאי לשאוף אליו, ואם זה לא אפשרי, לפחות לנסות ליישם חלק ממנו.

לגבי הנושא השני שהעלית: אני משער (ואשמח אם אתוקן במידה וטעיתי) ש - DUPO שמע את המערכת ב"חדר האחר" זמן לא מאוד מאוד רב (אולי שעה או שעתיים, בטח שלא במשך ימים שלמים) ועם מגוון גדול של סוגי מוזיקה.
במצב כזה, הבעיה שהוא מרגיש בה אצלו, ושגם אצלו נראה לי שלקח לו כמה וכמה ימים או אפילו שבועות להתאפס עליה, לא היתה מתגלית לו בהאזנה המוקדמת.
האם זה באמת מה שקרה - אני לא יכול לאמר בוודאות, אבל נראה לי שזו סבירות גבוהה למדי, ואםן זה כך, חזרנו לנקודת המוצא: אולי זה החדר, אולי זה עוד ארבעת הגורמים שציינתי, ואולי כמה מאלו יחד.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לא חייבים מערכת יקרה כדי להבין את האקוסטיקה של החדר באופן ראשוני.
מה שמומלץ הוא לנסות להאזין באותו חדר למערכת אחרת (שאתה מכיר איך נשמעת גם בחדר אחר) ולנסות להבין אילו בעיות מופיעות באופן דומה כאשר מאזינים למערכות השונות.
מנסיוני , ניתן להבין מה קורה (באופן ראשוני) גם ברמקולים פשוטים יותר, למשל רמקולים מוניטורים .
בזמנו קניתי רמקולים מוניטורים KEF יד שניה( ממישהו שלא הבין מה הוא מוכר)כרמקולים אחוריים ב 200 ש"ח כדי שיעשה "בום טרח" כאשר מקשיבים דרך הרסיבר לסרט.לא החשבתי את יכולתם להפיק מוזיקה.
לאחר טיפול אקוסטי , פתאום הבחנתי עד כמה הרמקולים האילו יודעים "לנגן".
לטעמי, הטיפול האקוסטי צריך להיות מקדים , לפני שאתה רץ וקונה כל מיני קופסאות נוספות.
RC זה טוב אולי למשהו מאוד גס ובסיסי אבל כטיפול אקוסטי זה חארטה. איך מיקרופן אחד שממוקם במקום מסויים ידע להבחין בין צליל המגיע ישירות או מוחזר מהקירות, שילובים שנותנים לנו את ההאשליה של התלת ממדדית ובמתיות .זה לא שונה מהותית מאקוליזר ואז משחקים בכפתור של הבס והטרבל, רק שב RC יש עטיפה טכנולוגית יותר מתקדמת.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור