יכול להיותכך שכנראה החלפת הראש תגיע עם שדרוג פטיפון וזרוע
הגזמת.
והרי הערכתך לא רק לדידו של גיא, אלא באופן כללי.
אגב ...
(השאלה לא רק לגיא).
כל כמה שעות עבודה, אתם מנקים את הראש ?
אני משתמש במשטח ניקוי ds audio st 50אגב ...
(השאלה לא רק לגיא).
כל כמה שעות עבודה, אתם מנקים את הראש ?
פעם בשבוע כרית ג׳ל ופעם בחודש מכשיר פלוקס.אגב ...
(השאלה לא רק לגיא).
כל כמה שעות עבודה, אתם מנקים את הראש ?
ראשים ברמות האלו מנגנים לפחות 3000 שעות
בהערכה מוגזמת של 3 שעות האזנה ביום זה כמעט 3 שנים
הרוב שומעים בממוצע הרבה פחות כך שכנראה החלפת הראש תגיע עם שדרוג פטיפון וזרוע
עם זרוע וראש ברמות האלו לא בטוח ששדרוג רק של הפטיפון יהיה משמעותיאם אחליט ביום מן הימים לשדרג פטיפון הזרוע תמשיך איתי הלאה, 10.5 של ברינקמן היא זרוע מעולה ומתאימה לשאר הפטיפונים של החברה.
עם זרוע וראש ברמות האלו לא בטוח ששדרוג רק של הפטיפון יהיה משמעותי
מתסמיני מחלת השדרגת תרגיש בצורך עז לשדרג את כל השלשה
טענה חסרת שחר. לפי המחקר של JICO (חברה המייצרת סטיילסים עבור יצרני קרטרידג'ם וגם סטיילסים חלופיים) אחרי 500 שעות לכל מחט מתחילים עיוותים בתדירויות מעל 15000HZ, ואחרי 700-800 שעות מחט כבר עלולה לגרום נזק לתקליט. השעות שמציין יצרן (1000 - 2000) זה זמן של שחיקה טוטלית. אחרי שקראתי תמצית המחקר, שאלתי את יצרן הקרטרידג' שלי למה החברה מתכוונת כשנותנת אחריות על 2000 שעות או שנתיים - מה שבא קודם. התשובה הייתה מתפטלת ומאד לא ספציפית. כשהקשתי עליהם וחידדתי את השאלה, הם פשוט לא ענו לי (למרות2 תזכורות ששלחתי בהמשך).ראשים ברמות האלו מנגנים לפחות 3000 שעות
בהערכה מוגזמת של 3 שעות האזנה ביום זה כמעט 3 שנים
הרוב שומעים בממוצע הרבה פחות כך שכנראה החלפת הראש תגיע עם שדרוג פטיפון וזרוע
זה כבר לא אולטרסוני, המכשיר רוטט בתדירות של כ-300 הרץ.כרמי, מזה פלוקס?
המכשיר אולטרה?
גם בתקליטים שנוקו ביסודיות, נצברת גיפה על מחט - ודי מהר. לא משנה עד כמה מיומן מתקין הראש - אי אפשר לדייק עד כדי מיקרומטרים, לכן המחט (חוץ מכדורית) משמשת כחרת (אחרת מחטים ותקליטים לא היו נשחקים לעולם). חלק מתוצר החריתה נשאר בגרוב (ובניגון הבא של התקליט הוא יאיץ את שחיקתו ואת שחיקת המחט), וחלק נדקב אל המחט. המצב הוא עוד יותר גרוע אם אתה מנגן תקליטים חדשים בלי לנקות אותם לפני. תקליטים מודפסים עם גריז מיוחד שחלקו נשאר בגרוב. בניגון תקליט הגריז הזה נדבק למחט. אם תסתכל על המחט שלך בזכוכית מגדלת בתאורה חזקה, תראה גוש אפור ולא יהלום נוצץ.פעם בשבוע כרית ג׳ל ופעם בחודש מכשיר פלוקס.
מכיוון שכל התקליטים אצלי נרכשו כחדשים ואני מקפיד להעביר מברשת לפני כל צד נראה לי שזה מספיק.
בראש שקניתי הם כותבים במפורש 2000 שעותטענה חסרת שחר. לפי המחקר של JICO (חברה המייצרת סטיילסים עבור יצרני קרטרידג'ם וגם סטיילסים חלופיים) אחרי 500 שעות לכל מחט מתחילים עיוותים בתדירויות מעל 15000HZ, ואחרי 700-800 שעות מחט כבר עלולה לגרום נזק לתקליט. השעות שמציין יצרן (1000 - 2000) זה זמן של שחיקה טוטלית. אחרי שקראתי תמצית המחקר, שאלתי את יצרן הקרטרידג' שלי למה החברה מתכוונת כשנותנת אחריות על 2000 שעות או שנתיים - מה שבא קודם. התשובה הייתה מתפטלת ומאד לא ספציפית. כשהקשתי עליהם וחידדתי את השאלה, הם פשוט לא ענו לי (למרות2 תזכורות ששלחתי בהמשך).
אני לא מתווכח אתךגם על כל הראשים שאני קניתי, אבל אחרי 1000 שעות כבר הייתה ירידה מורגשת באיכות הסאונד (בולט מאד אחרי שמתקינים ראש חדש). תעשה מה שאתה רוצה - התקליטים שלך.
תודההסימן הראשון - צליל נהיה פחות אוורירי אבל לפעמים קשה להבחין בזה כי השינוי הוא מאד הדרגתי. סימן נוסף - עיוותים (distortion) בטרק האחרון, אבל בזרועות פחות משוכללות הם קיימים מלכתחילה, כך שזה גם לא חד משמעי. אני החלטתי לעצמי: כשהראש יגיע ל-800 שעות (אני סופר עם סטופר), אחליף אותו בתוכנית ההשבחה. הרי יותר ויותר קשה להשיג תקליטים ישנים במצב NM, אז בשבילי עדיף להחליף את הראש מוקדם מאשר לדפוק את התקליטים.
הדרך הכי טובה - מיקרוסקופ מקצועי בעל הגדלה x400 (לא מעלי אקספרס) - אם תוכל להיעזר בכזה .
טענה חסרת שחר. לפי המחקר של JICO (חברה המייצרת סטיילסים עבור יצרני קרטרידג'ם וגם סטיילסים חלופיים) אחרי 500 שעות לכל מחט מתחילים עיוותים בתדירויות מעל 15000HZ, ואחרי 700-800 שעות מחט כבר עלולה לגרום נזק לתקליט. השעות שמציין יצרן (1000 - 2000) זה זמן של שחיקה טוטלית. אחרי שקראתי תמצית המחקר, שאלתי את יצרן הקרטרידג' שלי למה החברה מתכוונת כשנותנת אחריות על 2000 שעות או שנתיים - מה שבא קודם. התשובה הייתה מתפטלת ומאד לא ספציפית. כשהקשתי עליהם וחידדתי את השאלה, הם פשוט לא ענו לי (למרות2 תזכורות ששלחתי בהמשך).
זה כבר לא אולטרסוני, המכשיר רוטט בתדירות של כ-300 הרץ.
גם בתקליטים שנוקו ביסודיות, נצברת גיפה על מחט - ודי מהר. לא משנה עד כמה מיומן מתקין הראש - אי אפשר לדייק עד כדי מיקרומטרים, לכן המחט (חוץ מכדורית) משמשת כחרת (אחרת מחטים ותקליטים לא היו נשחקים לעולם). חלק מתוצר החריתה נשאר בגרוב (ובניגון הבא של התקליט הוא יאיץ את שחיקתו ואת שחיקת המחט), וחלק נדקב אל המחט. המצב הוא עוד יותר גרוע אם אתה מנגן תקליטים חדשים בלי לנקות אותם לפני. תקליטים מודפסים עם גריז מיוחד שחלקו נשאר בגרוב. בניגון תקליט הגריז הזה נדבק למחט. אם תסתכל על המחט שלך בזכוכית מגדלת בתאורה חזקה, תראה גוש אפור ולא יהלום נוצץ.
רואים שאתה לא חובב פסנתר במוסיקה קלאסית או בג'אז - אחרת מזמן היית מרגיש שיש בעיה עם סאונד. או שאתה לא תובעני במיוחד לסאונד. אני מנקה כל צד עם כרית ואח"כ במברשת עם חומר יעודי, בלי זה שומע לכלוך בצליל הפסנתר כבר אחרי תקליט וחצי. ולמרות הניקוי הקפדני הזה הלכלוך בצליל הפסנתר מתחיל לתת את האיתותים בפסנתר קלאסי כעבור 10 - 13 שעות, לכן פעם ב- 13 שעות מנקה גם בפלוקס. אבל לי יש סטנדרט מאוד גבוה, יתכן שלאחרים הירידה באיכות תהיה פחות חשובה.
ציון עובדות זה לא דבר יומרני, איכות הסאונד מאד נפגמת כשמחט לא נקיה. אני מכריח לעשות אותך שום דבר, אתה יכול לשמוע איך שבא לך.ויטלי, קצת יומרני להכריז X או Y כשמעולם לא שמעת את הסטאפ אצלי, שמעתי אנלוג אצל 2, 3 חברים שהסטאפ האנלוגי אצלם הוא מהטובים והיקרים בארץ, מדהים, גם אצלי.