איך אתם בוחרים את הראש שלכם?


ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,487
מעורבות
483
נקודות
83
כך שכנראה החלפת הראש תגיע עם שדרוג פטיפון וזרוע
הגזמת.
והרי הערכתך לא רק לדידו של גיא, אלא באופן כללי.
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,487
מעורבות
483
נקודות
83
אגב ...
(השאלה לא רק לגיא).
כל כמה שעות עבודה, אתם מנקים את הראש ?
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
כך שכנראה החלפת הראש תגיע עם שדרוג פטיפון וזרוע
הגזמת.
והרי הערכתך לא רק לדידו של גיא, אלא באופן כללי.
יכול להיות
אם אני עושה הערכה לעצמי הממוצע הוא מקסימום שעה ביום
זה אומר משהו כמו 8 שנים
ב 8 שנים האחרונות החלפתי 3 פטיפונים
כיף למי שיש לו יותר זמן ממוצע לשמוע
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,487
מעורבות
483
נקודות
83
גם אני.
: -)

אבל דרכו של עולם, כי השידרוג הבא יהא הרבה יותר קשה כלכלית.
נו, אתה כבר מבין לבד את הגרף.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אגב ...
(השאלה לא רק לגיא).
כל כמה שעות עבודה, אתם מנקים את הראש ?

אחרי כל צד עם מברשת
פעם בשבוע עם חומר
פעם בחודשים עם מכשיר פלוקס המדהים
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,487
מעורבות
483
נקודות
83
כרמי, מזה פלוקס?
המכשיר אולטרה?
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אגב ...
(השאלה לא רק לגיא).
כל כמה שעות עבודה, אתם מנקים את הראש ?
אני משתמש במשטח ניקוי ds audio st 50
לפני כל הפעלה
קניתי מאביעד , אחלה מוצר ופשוט לשימוש
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אגב ...
(השאלה לא רק לגיא).
כל כמה שעות עבודה, אתם מנקים את הראש ?
פעם בשבוע כרית ג׳ל ופעם בחודש מכשיר פלוקס.
מכיוון שכל התקליטים אצלי נרכשו כחדשים ואני מקפיד להעביר מברשת לפני כל צד נראה לי שזה מספיק.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
ראשים ברמות האלו מנגנים לפחות 3000 שעות
בהערכה מוגזמת של 3 שעות האזנה ביום זה כמעט 3 שנים
הרוב שומעים בממוצע הרבה פחות כך שכנראה החלפת הראש תגיע עם שדרוג פטיפון וזרוע

אם אחליט ביום מן הימים לשדרג פטיפון הזרוע תמשיך איתי הלאה, 10.5 של ברינקמן היא זרוע מעולה ומתאימה לשאר הפטיפונים של החברה.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אם אחליט ביום מן הימים לשדרג פטיפון הזרוע תמשיך איתי הלאה, 10.5 של ברינקמן היא זרוע מעולה ומתאימה לשאר הפטיפונים של החברה.
עם זרוע וראש ברמות האלו לא בטוח ששדרוג רק של הפטיפון יהיה משמעותי
מתסמיני מחלת השדרגת תרגיש בצורך עז לשדרג את כל השלשה
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
עם זרוע וראש ברמות האלו לא בטוח ששדרוג רק של הפטיפון יהיה משמעותי
מתסמיני מחלת השדרגת תרגיש בצורך עז לשדרג את כל השלשה

במידה וימצא מתנדב לממן שדרוג כפי שאתה מציע אני על זה, כרגע שדרוגים כאלה אינם נמצאים על האופק.
 
נערך לאחרונה ב:

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
ראשים ברמות האלו מנגנים לפחות 3000 שעות
בהערכה מוגזמת של 3 שעות האזנה ביום זה כמעט 3 שנים
הרוב שומעים בממוצע הרבה פחות כך שכנראה החלפת הראש תגיע עם שדרוג פטיפון וזרוע
טענה חסרת שחר. לפי המחקר של JICO (חברה המייצרת סטיילסים עבור יצרני קרטרידג'ם וגם סטיילסים חלופיים) אחרי 500 שעות לכל מחט מתחילים עיוותים בתדירויות מעל 15000HZ, ואחרי 700-800 שעות מחט כבר עלולה לגרום נזק לתקליט. השעות שמציין יצרן (1000 - 2000) זה זמן של שחיקה טוטלית. אחרי שקראתי תמצית המחקר, שאלתי את יצרן הקרטרידג' שלי למה החברה מתכוונת כשנותנת אחריות על 2000 שעות או שנתיים - מה שבא קודם. התשובה הייתה מתפטלת ומאד לא ספציפית. כשהקשתי עליהם וחידדתי את השאלה, הם פשוט לא ענו לי (למרות2 תזכורות ששלחתי בהמשך).
כרמי, מזה פלוקס?
המכשיר אולטרה?
זה כבר לא אולטרסוני, המכשיר רוטט בתדירות של כ-300 הרץ.
פעם בשבוע כרית ג׳ל ופעם בחודש מכשיר פלוקס.
מכיוון שכל התקליטים אצלי נרכשו כחדשים ואני מקפיד להעביר מברשת לפני כל צד נראה לי שזה מספיק.
גם בתקליטים שנוקו ביסודיות, נצברת גיפה על מחט - ודי מהר. לא משנה עד כמה מיומן מתקין הראש - אי אפשר לדייק עד כדי מיקרומטרים, לכן המחט (חוץ מכדורית) משמשת כחרת (אחרת מחטים ותקליטים לא היו נשחקים לעולם). חלק מתוצר החריתה נשאר בגרוב (ובניגון הבא של התקליט הוא יאיץ את שחיקתו ואת שחיקת המחט), וחלק נדקב אל המחט. המצב הוא עוד יותר גרוע אם אתה מנגן תקליטים חדשים בלי לנקות אותם לפני. תקליטים מודפסים עם גריז מיוחד שחלקו נשאר בגרוב. בניגון תקליט הגריז הזה נדבק למחט. אם תסתכל על המחט שלך בזכוכית מגדלת בתאורה חזקה, תראה גוש אפור ולא יהלום נוצץ.
רואים שאתה לא חובב פסנתר במוסיקה קלאסית או בג'אז :D - אחרת מזמן היית מרגיש שיש בעיה עם סאונד. או שאתה לא תובעני במיוחד לסאונד. אני מנקה כל צד עם כרית ואח"כ במברשת עם חומר יעודי, בלי זה שומע לכלוך בצליל הפסנתר כבר אחרי תקליט וחצי. ולמרות הניקוי הקפדני הזה הלכלוך בצליל הפסנתר מתחיל לתת את האיתותים בפסנתר קלאסי כעבור 10 - 13 שעות, לכן פעם ב- 13 שעות מנקה גם בפלוקס. אבל לי יש סטנדרט מאוד גבוה, יתכן שלאחרים הירידה באיכות תהיה פחות חשובה.
 

נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
טענה חסרת שחר. לפי המחקר של JICO (חברה המייצרת סטיילסים עבור יצרני קרטרידג'ם וגם סטיילסים חלופיים) אחרי 500 שעות לכל מחט מתחילים עיוותים בתדירויות מעל 15000HZ, ואחרי 700-800 שעות מחט כבר עלולה לגרום נזק לתקליט. השעות שמציין יצרן (1000 - 2000) זה זמן של שחיקה טוטלית. אחרי שקראתי תמצית המחקר, שאלתי את יצרן הקרטרידג' שלי למה החברה מתכוונת כשנותנת אחריות על 2000 שעות או שנתיים - מה שבא קודם. התשובה הייתה מתפטלת ומאד לא ספציפית. כשהקשתי עליהם וחידדתי את השאלה, הם פשוט לא ענו לי (למרות2 תזכורות ששלחתי בהמשך).
בראש שקניתי הם כותבים במפורש 2000 שעות
ראה כאן:
http://www.zyx-audio.com/products_mc_ultimate_series_airy.html

יכול להיות שאחרי 700 שעות הוא יגרום נזק? קשה לי להאמין שהם יקחו סיכון כזה
על הפרש של 10 אחוז עוד אפשר להתווכח
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
גם על כל הראשים שאני קניתי, אבל אחרי 1000 שעות כבר הייתה ירידה מורגשת באיכות הסאונד (בולט מאד אחרי שמתקינים ראש חדש). תעשה מה שאתה רוצה - התקליטים שלך.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
גם על כל הראשים שאני קניתי, אבל אחרי 1000 שעות כבר הייתה ירידה מורגשת באיכות הסאונד (בולט מאד אחרי שמתקינים ראש חדש). תעשה מה שאתה רוצה - התקליטים שלך.
אני לא מתווכח אתך
פחות מבין בזה ולכן שואל
איך אתה יודע שהראש גורם נזק?
אפשר לשלוח לחברה ל retipping ,איך יודעים מתי?
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
הסימן הראשון - צליל נהיה פחות אוורירי אבל לפעמים קשה להבחין בזה כי השינוי הוא מאד הדרגתי. סימן נוסף - עיוותים (distortion) בטרק האחרון, אבל בזרועות פחות משוכללות הם קיימים מלכתחילה, כך שזה גם לא חד משמעי. אני החלטתי לעצמי: כשהראש יגיע ל-800 שעות (אני סופר עם סטופר), אחליף אותו בתוכנית ההשבחה. הרי יותר ויותר קשה להשיג תקליטים ישנים במצב NM, אז בשבילי עדיף להחליף את הראש מוקדם מאשר לדפוק את התקליטים.
הדרך הכי טובה - מיקרוסקופ מקצועי בעל הגדלה x400 (לא מעלי אקספרס) - אם תוכל להיעזר בכזה :).
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
הסימן הראשון - צליל נהיה פחות אוורירי אבל לפעמים קשה להבחין בזה כי השינוי הוא מאד הדרגתי. סימן נוסף - עיוותים (distortion) בטרק האחרון, אבל בזרועות פחות משוכללות הם קיימים מלכתחילה, כך שזה גם לא חד משמעי. אני החלטתי לעצמי: כשהראש יגיע ל-800 שעות (אני סופר עם סטופר), אחליף אותו בתוכנית ההשבחה. הרי יותר ויותר קשה להשיג תקליטים ישנים במצב NM, אז בשבילי עדיף להחליף את הראש מוקדם מאשר לדפוק את התקליטים.
הדרך הכי טובה - מיקרוסקופ מקצועי בעל הגדלה x400 (לא מעלי אקספרס) - אם תוכל להיעזר בכזה :).
תודה
אתחיל לספור שעות מהיום
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
טענה חסרת שחר. לפי המחקר של JICO (חברה המייצרת סטיילסים עבור יצרני קרטרידג'ם וגם סטיילסים חלופיים) אחרי 500 שעות לכל מחט מתחילים עיוותים בתדירויות מעל 15000HZ, ואחרי 700-800 שעות מחט כבר עלולה לגרום נזק לתקליט. השעות שמציין יצרן (1000 - 2000) זה זמן של שחיקה טוטלית. אחרי שקראתי תמצית המחקר, שאלתי את יצרן הקרטרידג' שלי למה החברה מתכוונת כשנותנת אחריות על 2000 שעות או שנתיים - מה שבא קודם. התשובה הייתה מתפטלת ומאד לא ספציפית. כשהקשתי עליהם וחידדתי את השאלה, הם פשוט לא ענו לי (למרות2 תזכורות ששלחתי בהמשך).

זה כבר לא אולטרסוני, המכשיר רוטט בתדירות של כ-300 הרץ.

גם בתקליטים שנוקו ביסודיות, נצברת גיפה על מחט - ודי מהר. לא משנה עד כמה מיומן מתקין הראש - אי אפשר לדייק עד כדי מיקרומטרים, לכן המחט (חוץ מכדורית) משמשת כחרת (אחרת מחטים ותקליטים לא היו נשחקים לעולם). חלק מתוצר החריתה נשאר בגרוב (ובניגון הבא של התקליט הוא יאיץ את שחיקתו ואת שחיקת המחט), וחלק נדקב אל המחט. המצב הוא עוד יותר גרוע אם אתה מנגן תקליטים חדשים בלי לנקות אותם לפני. תקליטים מודפסים עם גריז מיוחד שחלקו נשאר בגרוב. בניגון תקליט הגריז הזה נדבק למחט. אם תסתכל על המחט שלך בזכוכית מגדלת בתאורה חזקה, תראה גוש אפור ולא יהלום נוצץ.
רואים שאתה לא חובב פסנתר במוסיקה קלאסית או בג'אז :D - אחרת מזמן היית מרגיש שיש בעיה עם סאונד. או שאתה לא תובעני במיוחד לסאונד. אני מנקה כל צד עם כרית ואח"כ במברשת עם חומר יעודי, בלי זה שומע לכלוך בצליל הפסנתר כבר אחרי תקליט וחצי. ולמרות הניקוי הקפדני הזה הלכלוך בצליל הפסנתר מתחיל לתת את האיתותים בפסנתר קלאסי כעבור 10 - 13 שעות, לכן פעם ב- 13 שעות מנקה גם בפלוקס. אבל לי יש סטנדרט מאוד גבוה, יתכן שלאחרים הירידה באיכות תהיה פחות חשובה.

ויטלי, קצת יומרני להכריז X או Y כשמעולם לא שמעת את הסטאפ אצלי, שמעתי אנלוג אצל 2, 3 חברים שהסטאפ האנלוגי אצלם הוא מהטובים והיקרים בארץ, מדהים, גם אצלי.

האוסף הצנוע שלי בנוי מ 60% ג'אז, 15% קלאסי ו25% הנותרים מורכבים מרוק/בלוז/פופ/אלטרנטיבי ועוד. גם אם הייתי מחזיק רק בתקליטים של לידי גה גה, דואה ליפה או ג'י. זי כנראה הייתי נהנה משום שזה היה עונה לטעמי.
.
לבסוף, בנגע להתבוננות בראש בעזרת מיקרוסקופ, אשאיר זאת לאחרים היות אני יכול לחשוב על דברים טובים יותר להעביר בהם את זמני הפנוי ;), בכלל, מרגיש לי לפעמים שאנשים שוכחים שמדובר בתחביב ולא בדרך חיים סגפנית של נזיר בנדקטי.

רוצה לומר, גם אם פעם בחצי שנה או שנה אצטרך להוציא על ראש חדש כמה אלפי דולרים זה לא הדבר שיגרום לי לפשיטת רגל.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
ויטלי, קצת יומרני להכריז X או Y כשמעולם לא שמעת את הסטאפ אצלי, שמעתי אנלוג אצל 2, 3 חברים שהסטאפ האנלוגי אצלם הוא מהטובים והיקרים בארץ, מדהים, גם אצלי.
ציון עובדות זה לא דבר יומרני, איכות הסאונד מאד נפגמת כשמחט לא נקיה. אני מכריח לעשות אותך שום דבר, אתה יכול לשמוע איך שבא לך.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור