...לדעתי, השאלה האמיתית היא איזה חברות לא מתומחרות טוב בארץ?
כאשר בודקים תמחור, צריך לקחת בחשבון את מחיר המחירון של היצרן בארץ המוצא.
למחיר צריך להוסיף גם את רמת ההיכרות עם היבואן/חנות. לקוח שאין לו קשר או שזו
הפעם הראשונה שהוא מגיע לחנות/יבואן, יקבל מחיר מחירון. לקוח חוזר או כזה שיודע
להתמקח, או כזה המכיר את היבואן, או כזה המבצע קניה של מוצר יקר או של כמה
מוצרים, יקבל הנחה גדולה יותר, ממחיר הברוטו. יש הבדל בין מחיר שמקבלים בטלפון
(בד"כ מקסימאלי), לבין מחיר שמקבלים, כאשר מגיעים פיזית לחנות.
צריך לזכור שיבואנים שונים מקבלים הנחה שונה מהיצרנים, שיש בנוסף על מיסי הקניה
מכס של 12% ממדינות שאין להן הסכמי סחר עם ישראל. כמו כן, שישנם מוצרים שאין
עליהם מיסי קניה, או שהמס קצוב (נגני CD).
תומר