גם אדר וגם ברקצ אוהבים מוזיקת בארוק.
זה מעניין, ומרשים בעיני.
מוזיקה עתיקה יותר...
בראייה של מערכות סטריאו, מוזיקת בארוק היא במיטבה כשהיא מנוגנת מערכת 'מהירה' ו'מדויקת'. בעיקר הרמקולים.
חייבים לשמוע המון פרטים, אבל אסור שיהיה 'בלגאן' בטיימינג.
לא חייב להיות בס גדול, אבל רצוי מאד שיהיה הדוק. מתחיל בזמן (תחילת העברת הקשת על מיתרי הצ'לו), ומסתיים בזמן.
אני לא יכול להתווכח על כך שאהבת בארוק מרשימה
בעיניך, אבל אני כן חולק על
התפיסה שאהבת מוזיקה מסוג/ז'אנר אחד היא "מרשימה", "נעלה" ו/או ראוייה לציון מיוחד יותר מאהבת
כל סוג/ז'אנר אחר של מוזיקה, או כל אהבת תחביב אחר.
אולי מישהו שתחביבו הוא אונס והתעללות בקטינים/קטינות צריך להתבייש בזה שהנאתו תלוייה בהשפלת אחרים ובפגיעה פיזית ונפשית בהם, אבל בכל הקשור לאהבות/הנאות/תחביבים, אני מוצא שאין עדיפות / נחיתות שלום דבר, למעט לצורך סנוביזם/התנשאות.
ובראייה של מערכות סטריאו, לא נראה לי שייש לנגינת בארוק "צרכים" מיוחדים שאין לסיגנונות אחרים. אפילו יכולות באס נדרשות -- בבארוק יש הרבה מוזיקה לאורגאן כנסייתי גדול....
וכיוון שבתקופות מאוחרות יותר רק
נוספו כלים ואפשרויות, בלי שירדו כלים בעלי דרישות מיוחדות, הדרישות ממערכת עבור בארוק הם לכל היותר קטנות מאלה של מערכת למוסיקה קלאסית באופן כללי, כי היא לא נדרשת, למשל, להפקת צלילי פסנתר ו/או תוף באס -- כלים בעייתיים מאוד להפק, שלא לדבר על הרכבי ענק כליים וקוליים.
לעומת זאת,
כל מה שצריך במערכת לבארוק צריך גם במערכת "כללית" -- כולל עבור הרכבים קטנים של כלי קשת, ו/או צ'לו סולו -- שמופיעים גם במוזיקה מאוחרת יותר.
עמיר
נ.ב., אני אוהב גם בארוק, וגם הרבה דברים אחרים בקלאסית, אז מה?