איזה ז'אנר מקבל הכי הרבה זמן במערכת שלך?


אדר

אוהב את התחום
הודעות
383
מעורבות
7
נקודות
18
1. ישראלי (90% עבריים)
2. קלאסי (בעיקר בארוק, אבל גם אחרים)
3. שירי ילדים
4. ג'אז, רוק ומה שיוצא
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
נפרט :
90% קלאסי.
העדפה - בארוק , במיוחד איטלקי (ויוואלדי, מונטוורדי)
סוף המאה ה 19 ותחילת המאה ה 20 - ברהמס, מאהלר, הרוסים (פרוקופייב, רחמנינוב, סטרווינסקי ), סיבליוס ועוד
אימפסיוניזם צרפתי - דביוסי, ראוול, (ברליוז נחשב ?) סן סאנס ועוד
ולפעמים חזרה לבאך, בטהובן, מוצארט ...
ג'אז משנות ה 50-60, קצת רוק ורוק מתקדם, וכל מיני מוזרויות מיו טיוב מהווים את 10% הנותרים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,950
נקודות
113
אימפסיוניזם צרפתי - דביוסי, ראוול, (ברליוז נחשב ?) סן סאנס ועוד
ברליוז (1803-1869) מאוד "נחשב", והוא אכן צרפתי, אבל לא אימפרסיוניסט.
הוא מת כשדביסי (1862-1918) הייה בן 7, וכנראה שעדיין לא התחיל לפתח את סגנונו הייחודי.

גם סן-סאנס (1835-1921) לא אימפרסיוניסט, בכלל, למרות שהאריך חיים אחרי דביסי, שאת יצירותיו שנא.

עמיר
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
גם אדר וגם ברקצ אוהבים מוזיקת בארוק.
זה מעניין, ומרשים בעיני.
מוזיקה עתיקה יותר...

בראייה של מערכות סטריאו, מוזיקת בארוק היא במיטבה כשהיא מנוגנת מערכת 'מהירה' ו'מדויקת'. בעיקר הרמקולים.
חייבים לשמוע המון פרטים, אבל אסור שיהיה 'בלגאן' בטיימינג.
לא חייב להיות בס גדול, אבל רצוי מאד שיהיה הדוק. מתחיל בזמן (תחילת העברת הקשת על מיתרי הצ'לו), ומסתיים בזמן.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,950
נקודות
113
גם אדר וגם ברקצ אוהבים מוזיקת בארוק.
זה מעניין, ומרשים בעיני.
מוזיקה עתיקה יותר...

בראייה של מערכות סטריאו, מוזיקת בארוק היא במיטבה כשהיא מנוגנת מערכת 'מהירה' ו'מדויקת'. בעיקר הרמקולים.
חייבים לשמוע המון פרטים, אבל אסור שיהיה 'בלגאן' בטיימינג.
לא חייב להיות בס גדול, אבל רצוי מאד שיהיה הדוק. מתחיל בזמן (תחילת העברת הקשת על מיתרי הצ'לו), ומסתיים בזמן.
אני לא יכול להתווכח על כך שאהבת בארוק מרשימה בעיניך, אבל אני כן חולק על התפיסה שאהבת מוזיקה מסוג/ז'אנר אחד היא "מרשימה", "נעלה" ו/או ראוייה לציון מיוחד יותר מאהבת כל סוג/ז'אנר אחר של מוזיקה, או כל אהבת תחביב אחר.

אולי מישהו שתחביבו הוא אונס והתעללות בקטינים/קטינות צריך להתבייש בזה שהנאתו תלוייה בהשפלת אחרים ובפגיעה פיזית ונפשית בהם, אבל בכל הקשור לאהבות/הנאות/תחביבים, אני מוצא שאין עדיפות / נחיתות שלום דבר, למעט לצורך סנוביזם/התנשאות.

ובראייה של מערכות סטריאו, לא נראה לי שייש לנגינת בארוק "צרכים" מיוחדים שאין לסיגנונות אחרים. אפילו יכולות באס נדרשות -- בבארוק יש הרבה מוזיקה לאורגאן כנסייתי גדול....

וכיוון שבתקופות מאוחרות יותר רק נוספו כלים ואפשרויות, בלי שירדו כלים בעלי דרישות מיוחדות, הדרישות ממערכת עבור בארוק הם לכל היותר קטנות מאלה של מערכת למוסיקה קלאסית באופן כללי, כי היא לא נדרשת, למשל, להפקת צלילי פסנתר ו/או תוף באס -- כלים בעייתיים מאוד להפק, שלא לדבר על הרכבי ענק כליים וקוליים.

לעומת זאת, כל מה שצריך במערכת לבארוק צריך גם במערכת "כללית" -- כולל עבור הרכבים קטנים של כלי קשת, ו/או צ'לו סולו -- שמופיעים גם במוזיקה מאוחרת יותר.

עמיר

נ.ב., אני אוהב גם בארוק, וגם הרבה דברים אחרים בקלאסית, אז מה?
 

נערך לאחרונה ב:

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,504
מעורבות
492
נקודות
83
שלומות עמיר.

אתה בטוח כי ההיקש שלך נכון?
בקריאה מהצד, בפורומים השונים באתר....
אתה נתפס יותר זחתן מרונן. בעיניי לפחות.
אין פה כוונה לעלוב חלילה. וגם אם קרה אזי שלא בצדיה.
(אם לדייק, המלה 'יותר' מיותרת. כי איני רואה אותו כך)
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
עמיר,

יש לי תחושה שאתה נוטה להתקומם על טקסטים שאחרים כותבים, כאילו יש בהם משום מתיחת ביקורת או פגיעה.
במיוחד בנושאים בהם אתה שולט ושופע ידע.

התרשמתי כך גם בפוסט מספר 20 שלך בשירשור זה, כשהבנת שאני מנסה להגדיר עצמי כ"נעלה על אחרים" כדבריך.
וגם באחרון, כשאולי הבנת שטענתי שאהבת בארוק היא בעייתית...

שתי ה"תובנות" האלה שלך אינן נכונות, קראתי שוב את הטקסטים של עצמי ואני לא מוצא שם זכר לכך.

שליטתך בשפה העברית, כמו גם שליטתך במוזיקה, ראויה לציון.
זה פועל רק בכתיבה?

ו-לא, לא אכנס להתנצחות אינסופית כאן.

רונן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,950
נקודות
113
שלומות עמיר.

אתה בטוח כי ההיקש שלך נכון?
בקריאה מהצד, בפורומים השונים באתר....
אתה נתפס יותר זחתן מרונן. בעיניי לפחות.
אין פה כוונה לעלוב חלילה. וגם אם קרה אזי שלא בצדיה.
(אם לדייק, המלה 'יותר' מיותרת. כי איני רואה אותו כך)
שלומות בחזרה! :)

אני בוש להודות שלא הכרתי את המילה "זחתן", ונזדקקתי לשירותי אבן-שושן: "שדעתו זחה עליו, גא, גאוותן, יהיר".

אני לא בדיוק יודע למה כן הכוונה, מתוך הנחה שזה לא לעלוב.
לבדוק אתי האם אני נתפס כזחתן? או אם ההיקש שלי (איזה מהם?) נכון? או אם אני בטוח בו?

אני בוש להודות -- לא הבנתי... :(

עמיר
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,504
מעורבות
492
נקודות
83
ערב טוב עמיר.

מתנצל, כנראה שלא הייתי נהיר.
כוונתי היתה גרידא, להביע בפניך את הפלוגתא בינינו.
דהיינו, כי איני רואה את רונן כפי שאתה תיארת.
(לפחות מעל דפי הפורום).
לכן אמרתי שאני לא בטוח כי ההיקש שלך (לגביו) נכון.
מקווה שהסברתי עצמי נכונה הפעם.
: -)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,950
נקודות
113
יש לי תחושה שאתה נוטה להתקומם על טקסטים שאחרים כותבים, כאילו יש בהם משום מתיחת ביקורת או פגיעה.
במיוחד בנושאים בהם אתה שולט ושופע ידע.

התרשמתי כך גם בפוסט מספר 20 שלך בשירשור זה, כשהבנת שאני מנסה להגדיר עצמי כ"נעלה על אחרים" כדבריך.
וגם באחרון, כשאולי הבנת שטענתי שאהבת בארוק היא בעייתית...

שתי ה"תובנות" האלה שלך אינן נכונות, קראתי שוב את הטקסטים של עצמי ואני לא מוצא שם זכר לכך.
לא מצאתי בטקסטים שלך שום מתיחת ביקורת, פגיעה, או בעייתיות באהבת בארוק.
אם כבר, לגבי אהבת בארוק מצאתי את ההיפך -- שדווקא אותה ספציפית אתה מוצא "מעניינת" ו"מרשימה".

הדברים שמקפיצים אותי הם מסוג אחר, ואחד מהם (יש כמה) הוא כשנראה לי שייש מצב שבו אנשים מגדירים את אהבותיהם/העדפותיהם כאילו הם במשהו מעל אלה של אחרים, אם זה בעניין הגדרת עצמם ו/או אחרים כ-HI-end ואם בציון [תת]ז'אנר מסויים כאילו אהבתו ראוייה להערכה מיוחדת, ו/או בכל דרך אחרת.

שליטתך בשפה העברית, כמו גם שליטתך במוזיקה, ראויה לציון.
נראה לי ששליטתי בשפה העברית היא רגילה למדי, ובמוזיקה רק בתחומי התחביב שלי (קלאסית), וגם שם היא מוגבלת -- אני לא מוזיקאי מקצועי.

זה פועל רק בכתיבה?
לא בטוח שהבנתי את השאלה :(

עברית אני קורא בערך באותה רמה כמו כותב, ואני לא קורא מוזיקה (תווים), אם כי אני יכול "להסתדר" ולהתמצא גם בפארטיטורה לא פשוטה.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,950
נקודות
113
ערב טוב עמיר.

מתנצל, כנראה שלא הייתי נהיר.
כוונתי היתה גרידא, להביע בפניך את הפלוגתא בינינו.
דהיינו, כי איני רואה את רונן כפי שאתה תיארת.
(לפחות מעל דפי הפורום).
לכן אמרתי שאני לא בטוח כי ההיקש שלך (לגביו) נכון.
מקווה שהסברתי עצמי נכונה הפעם.
: -)
אין לי דרך לדעת אם פרשנויות שלי הן ""נכונות" או לא -- ה"אמת" לא אצלי בכיס, ובהחלט יש מצב שאני טועה.

מה גם שאני חושב על הדברים בצורה הרבה יותר צרה/נקודתית: אם במיקרה מסויים פירשתי הגדרה-עצמית של אדם כ-HI-end כסוג של התנשאות, זה לא אומר שאני חושב שהוא אדם מתנשא, כמו שאם כתבתי שטות במצב מסויים, זה לא אומר שאני שוטה.

לא התרשמתי מרונן כאדם מתנשא או כל מסקנה מרחיקת לכת אחרת לגבי אופיו הכללי ו/או התנהלותו.
לכל היותר ציינתי שאספקט אחד או שניים ספציפיים נראו לי כמנסים להתנשא, אבל ממש לא הרחבתי -- אפילו במחשבה -- מעבר לזה.

אני אפילו מתנצל אם הובן באיזשהו מקום כאילו כוונתי הייתה כללית לגבי אופיו ו/או התנהלותו הכללית של רונן.
לא -- הכוונה הייתה לדברים הנקודתיים והספציפיים בלבד ולא כחוט השערה מעבר להם.

כך שאני לא בטוח שייש בכלל פלוגתא בינינו...

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני רואה חוט מקשר בין ה"רומנטים הצרפתים" שהושפעו מהמשוררים ה"סימבוליסטים" ומשם המשיך לאימפרסיוניסטים ... ברליוז כמובן מת עוד לפני שהמילה "אימפרסיוניזם" נטבעה בהקשר של ציור חוויתי שיצר אסכולה שלמה. סן סאנס דווקא כן חי באותה תקופה. לכן שמתי את סימן השאלה "?" , כי טכנית הוא ממש לא שייך, אבל אצלי כל הצפרדעים הללו משתדכות להן ביחד למרק בוייאבז משובח.
 

avilavi

אוהב את התחום
הודעות
307
מעורבות
4
נקודות
18
50% רוק מכל הסוגים והזמנים (כולל ישראלי)
30% בלוז
10% ג'אז
10% שונים: פולק, אינדי, רגאיי, ווקל, אלקטרונית (טראנס ואמביינט) ואינסטרומנטלי (דוגמת YANNI)
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור