arye.gur
חבר משקיען
- הודעות
- 2,592
- מעורבות
- 882
- נקודות
- 113
תודה על המחמאה.אתה כמו אנציקלופדיה בכל הקשור למוסיקה תקליטים והקלטות.
אם רק לא היית דוגל במחשבה השגוייה שמערכת בונים סביב הרמקולים, היית מושלם... (-:
טריוויאלי ומוסכם לחלוטין, ללא הסתייגות, שבלי מקור והגברה טובים, אי אפשר לקבל תוצאה טובה מהרמקולים.אני הולך על הכי בסיסי ופשוט.
אנחנו מזהים מהיכן מגיע צליל לפי הפרש הזמנים שבין הגעתו לאוזן אחת לבין הגעתו לאוזן השנייה.
אם אני שומע כלי נגינה, לשתי האוזניים מגיע אותו הצליל מאותו הכלי.
אם אני מאזין לאותו הכלי במערכת הסטריאו בבית, הצליל נוצר משני מגברים שצריכים להיות מתואמים ומדויקים כדי ליצור את האשליה הנדרשת.
זו דוגמה. בלי מקור והגברה טובה, לא תקבל את מבוקשך מהרמקולים.
לא דיברתי על השוואה אחד לאחד בין סוגי רמקולים -- בדרך כלל זה לא ישים -- בדרך כלל אין הרבה סוגי רמקולים באותו מקום, אם בחנות ובטח אצל אנשים בביית.כשאתה מדבר על האזנה לצורך השוואה להרבה סוגי רמקולים עם איזו הגברה?
אני סיפרתי שלאחרונה חידשתי את הספקים של ההגברה אצלי. השיפור באיכות הצליל בעיקר בכל הקשור לנמוכים הוא גדול מאוד. לפני הטיפול בספקים חשבתי שאולי יש לי בעייה ברמקולים, עכשיו ברור חי שהרמקולים בסדר גמור.
גם מקריאה ברשת, בעיקר בהתייחס לציוד של Naim שקיימים עבורו מגון גדול של ספקים מקוריים ולא מקוריים, מתוארים שינויים משמעותיים באיכות הצליל כשמוסיפים ספק והבדלים בין ספקים מיצרנים שונים.
אני חושב שההשפעה של ההגברה (ששולטת על הרמקולים) על איכות הצליל גדולה מההשפעה של סוגי רמקולים שונים.
אין לי מושג מה יש בשוק במחירים כאלה, והאם בכלל יש רמקולים שאינם דינאמיים ומוגבלי באס, כך שכנראה שבתקציבים נמוכים, מה שהצעתי -- להכיר את כל/רוב סוגי הרמקולים -- לא רלוואנטי.כיהודי טוב אענה בשאלה על שאלה:
חלוקת התקציב העדיפה בקניית מערכת בסכום של 20,000 ₪ היא:
1. רמקולים טובים ב 15,000 ₪, מקור ומגבר ב 5,000.
2. מקור ומגבר ב 15,000 ₪ ורמקולים ב 5,000?
אני לא מבין מה החידוש בהצעה ומי אמור לנסות מה ובאיזה הקשר ולמה.לדעתי, כבר הצעתי בעבר אבל אף אחד לא הרים את הכפפה, צריך פשוט לנסות עם שני מגברים ועם שני רמקולים שיש ביניהם הבדלי אופי מובהקים.
למשל מגבר טרנזיסטורי ומגבר שפופרתי חזק ורמקול רגיל מול נניח רמקול ריבון או שופר.
להחליף מגברים על כל רמקול ולשמוע כיצד זה משפיע.
ניסית את זה?אני לא מבין מה החידוש בהצעה ומי אמור לנסות מה ובאיזה הקשר ולמה.
ערכתי את ההודעה שלי, והוספתי את הניסיון שלי בנושא.ניסית את זה?
זו לדעתי הדרך לבדוק.
לדעתי עדיף לחלק את התקציב באופן שווהכיהודי טוב אענה בשאלה על שאלה:
חלוקת התקציב העדיפה בקניית מערכת בסכום של 20,000 ₪ היא:
1. רמקולים טובים ב 15,000 ₪, מקור ומגבר ב 5,000.
2. מקור ומגבר ב 15,000 ₪ ורמקולים ב 5,000?
אריה
ראשית, יחסי המחירים עלולים להיות חסרי משמעות כשקונים ביד 2 ובטח אם קונים מוצר אחד חדש והשני לא.לדעתי עדיף לחלק את התקציב באופן שווה
סביר להניח שרמקולים ב 15000 ינוצלו טוב רק עם מגבר של 15000
ברורראשית, יחסי המחירים עלולים להיות חסרי משמעות כשקונים ביד 2 ובטח אם קונים מוצר אחד חדש והשני לא.
שנית, התקציב הייה 20K, לא 30K.
שלישית, אריה כרך את ההגברה והמקור יחד, משום מה.
רביעית, כאמור, הכי הגיוני לחלק לפי האוזן -- הצירוף שנשמע הכי טוב במסגרת התקציב -- ולא לפי אחוזים תקציביים.
מעבר לזה שמראש מחירים אינן מייצגים איכות או ערך אמיתי, יחסי מחירים הם דבר מטעה עוד יותר:ברור
התכוונתי חלוקה שווה כשהם חדשים
או ששניהם יד 2
עמיר, יש משהו בקידומות האלה מבחינת סאונד בנוסף על הערך האספני?כל אחד יכול לדרוש איזה מחיר שבא לו עבור מה שייש לו למכור, ב-eBay או בכל מקום אחר, אבל יש אתר בשם פּוֹפְּסַיְיק -- www.popsike.com -- שמראה מחירים ששולמו בפועל (בניגוד לנדרשו) עבור תקליטים ב-eBay.
אפשר למיין את התוצאות לפי מחירים יורדים, ואפשר לראות למשל תקליט של הביטלז שנמכר תמורת $30,000 -- סכום גבוה יותר ממה שהוזכר בכתבה, עבור תקליט אחר.
חוצמזה, אפשר לראות מחירים גבוהים גם עבור תקליטים קלאסיים.
כמובן שבכל הדוגמאות הבאות, הכתוב נכון לרגע הכתיבה בלבד ועשוי להשתנות עם הזמן (אם כנראה לא מאוד במהירות). בחלק מהמקרים מופיעים מחירים של קבוצת תקליטים (lot) -- אני מתייחס רק למחירי תקליטים בודדים.
למשל תקליטי סטריאו של חברת קולומבייה הבריטית, עם מספר קטלוגי בקידומת SAX (יש גם חברת קולומבייה אמריקאית, שהשתמשה בקידומת MS) הגיעו למחירים מעל $10,000, ומה שמעניין שם במיוחד הוא שהתקליטים של הכנר Leonid Kogan מככבים בהרבה הדפים הראשונים של המחירים הגבוהים, החל ב-$12,331 לתקליט בודד, כשרק מעט מבצעים אחרים משתחלים מדי פעם ברצף, למשל Szell ב-£7,500, והבאים אחריו שאינם Kogan הם שלושה מאת Milstein/Szell/Karajan באיזור £6,000, ושוב חוזרים לרצף של Kogan.
תקליטי סטריאו של Decca בקידומת SXL מתחילים ב-£3,649 לתקליט בודד, סטריאו EMI בקידומת ASD ב-£5,629, תקליטי סטריאו מסידרת Soria של RCA בקידומת LDS ב-$5,356 וכו'