אוהד11
צוות האתר
- הודעות
- 542
- מעורבות
- 250
- נקודות
- 63
אודיופיליה מוגדרת מבחינה אטימולוגית (פירוש של מושג על פי מקורות המילים המרכיבות אותו) כאהבה למערכות שמע.
עניין היחס של אודיופילים למוסיקה והחלק של מוסיקה בעיסוק הזה, נשאר פתוח בהגדרה האטימולוגית ולאהבה כידוע יש צורות רבות, גם לזו המופנית כלפי מערכות שמע\ציוד אודיו.
ההגדרה של אודיופיליה בויקיפדיה, טוענת שזהו נסיון לשחזר את המוסיקה כפי שהיא נשמעת בהופעה חיה. לא בטוח שהרבה מאיתנו יסכימו עם זה.
חלקנו אולי ירצו לשנות את ההגדרה, לשחזור המוסיקה באופן הקרוב ביותר לאיך שהיא הוקלטה.
גם אחרי התיקון הזה, לדעת אודיופילים רבים, ההגדרה התיאורטית אינה מתיישבת עם כמות הציוד המסתובבת בתחום וחתימות הצליל הרבות המגוונות והנבדלות משמעותית זו מזו, לא רק של רכיבים ספציפיים, אלא גם של סט-אפים שלמים ושל קו סוני שמובילות חברות, כולל החברות הכי יקרות ונחשבות בתעשייה.
קרוב לוודאי שאודיופיליה בפועל, להבדיל מההגדרות התיאורטיות, עבור רוב גדול של האודיופילים, היא נסיון להרכיב סט-אפ שינגן באופן שמשחזר בצורה מספיק קרובה לדעת בעלי הסט-אפ את מה שהוקלט, (זה לא ניתן באמת לבדיקה) אבל חשוב מזה יהלום את טעמו של הבעלים ויגרום לו הנאה מנטלית, רגשית וגופנית.
המיעוט הנותר של האודיופילים, סבורים כך נראה, שהם יכולים לחרוג מתוך הפרספקטיבה הסובייקטיבית שלהם ולבנות סט אפ ,שישחזר הקלטות מוסיקליות באופן אובייקטיבי, המנותק מהטעם שלהם, מהפרשנות שלהם ומהאופן הספציפי בו הם קולטים מבחינה חושית צלילים.
על היומרה לחרוג מהסובייקטיביות של עצמך נאמר פעמים רבות כי זה דומה להרים את עצמך באוויר על ידי תפיסת צווארון החולצה שלך.
ומפסרספקטיבה מקומית על האודיופיליה בפועל,
לפני 15 שנים הגדיר אלון ליפשיץ את האודיופילים הישראלים באופן הזה :
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=911009
האם הוא צדק אז ? האם משהו השתנה, האם הוא היה מגדיר אחרת היום ?
עניין היחס של אודיופילים למוסיקה והחלק של מוסיקה בעיסוק הזה, נשאר פתוח בהגדרה האטימולוגית ולאהבה כידוע יש צורות רבות, גם לזו המופנית כלפי מערכות שמע\ציוד אודיו.
ההגדרה של אודיופיליה בויקיפדיה, טוענת שזהו נסיון לשחזר את המוסיקה כפי שהיא נשמעת בהופעה חיה. לא בטוח שהרבה מאיתנו יסכימו עם זה.
חלקנו אולי ירצו לשנות את ההגדרה, לשחזור המוסיקה באופן הקרוב ביותר לאיך שהיא הוקלטה.
גם אחרי התיקון הזה, לדעת אודיופילים רבים, ההגדרה התיאורטית אינה מתיישבת עם כמות הציוד המסתובבת בתחום וחתימות הצליל הרבות המגוונות והנבדלות משמעותית זו מזו, לא רק של רכיבים ספציפיים, אלא גם של סט-אפים שלמים ושל קו סוני שמובילות חברות, כולל החברות הכי יקרות ונחשבות בתעשייה.
קרוב לוודאי שאודיופיליה בפועל, להבדיל מההגדרות התיאורטיות, עבור רוב גדול של האודיופילים, היא נסיון להרכיב סט-אפ שינגן באופן שמשחזר בצורה מספיק קרובה לדעת בעלי הסט-אפ את מה שהוקלט, (זה לא ניתן באמת לבדיקה) אבל חשוב מזה יהלום את טעמו של הבעלים ויגרום לו הנאה מנטלית, רגשית וגופנית.
המיעוט הנותר של האודיופילים, סבורים כך נראה, שהם יכולים לחרוג מתוך הפרספקטיבה הסובייקטיבית שלהם ולבנות סט אפ ,שישחזר הקלטות מוסיקליות באופן אובייקטיבי, המנותק מהטעם שלהם, מהפרשנות שלהם ומהאופן הספציפי בו הם קולטים מבחינה חושית צלילים.
על היומרה לחרוג מהסובייקטיביות של עצמך נאמר פעמים רבות כי זה דומה להרים את עצמך באוויר על ידי תפיסת צווארון החולצה שלך.
ומפסרספקטיבה מקומית על האודיופיליה בפועל,
לפני 15 שנים הגדיר אלון ליפשיץ את האודיופילים הישראלים באופן הזה :
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=911009
האם הוא צדק אז ? האם משהו השתנה, האם הוא היה מגדיר אחרת היום ?