הפעם בחלל אחר - חזרה למערכת של Audio Group Denmark

גיא אזרואל
27-06-2023 13:37

חזרנו לביקור המשך במשכנם החדש של Brand Audio בהוד השרון. כיצד נשמעה אותה מערכת מבית היוצר של Audio Group Denmark רק הפעם בחלל אחר?

זה לא כל יום שאנו נתקלים בהזדמנות להאזין לאותה מערכת סטריאו בשלמותה בשני חללים שונים וכאשר מדובר בציוד שהוא הקרם דה לה קרם של תעשיית האודיו אי אפשר שלא לקפוץ על ההזדמנות. הפעם הראשונה בה נחשפנו למערכת מבית היוצר הדני הייתה בינואר מוקדם יותר השנה. החוויה הייתה יוצאת דופן ואמיר היבואן הבטיח להזמין אותי שוב לאחר המעבר למשכן החדש בהוד השרון וכעת ייצר הסקרנות קיבל סגירת מעגל.

אז מה היה לנו בינואר וכמוכן כעת:

רמקולים רצפתיים: Borrsen O2 Cryo

מגבר משולב: Avik U-180

מקור סטרימר: S-180

כבילה: Ansus

מקור תוכן: Tidal

חדר 4x6 גובה 2.55

המשכן החדש של ברנד אודיו בהוד השרון

כיול אוזניים והכרת החלל

כמו במפגש הקודם אני מתחיל בסשן כיול אוזניים והכרת החלל. אותם קטעי מוזיקה, אותה מערכת כמובן, כאשר רק החלל שונה. הרי לשם כך התכנסנו. הדקות הראשונות איך לומר בעדינות... לא נפלתי. הבאס דפק בחוזק יתר על המידה ואפילו מזמזם וסתום משהו. הוא פיצץ את הסבתא של החדר וכל תחום המיד פשוט לא שם וחסר איזון כללי. בקיצור סאונד ברדק אטומי בלשון המעטה. מה לעזאזל קורה פה??? אני הרי מכיר את הציוד הזה ומכיר את המערכת הזאת ספציפית, זה פשוט לא יכול להיות! אני נושם עמוק וחושב האם אני פורש ומבקש מאמיר לסדר את החדר ולקרוא לי חזרה בפעם אחרת או שאולי אני נשאר בחדר לבדי וחוזר לחוקי היסוד של פתרון בעיות גדולות באמצעים פשוטים וקטנים ובלתי מזוינים.

הלכתי על אופציה ב'. אני מתחיל עם החלל עצמו, כאשר גם במשכן החדש החדר מלא עד אפס מקום בציוד, אך עם קצת פחות רמקולים סטטיים מהפעם קודמת, אז כנראה שהסביבה הסטטית לא אשמה באירוע. יאללה נקסט לנאשם הבא, מרכוז וריחוק מקום ישיבה ומרווח הקיר מאחוריי נראים תקינים כולם. כעת אני מגיע לחשוד המרכזי, הרמקולים עצמם ואני "מרשה לעצמי" לגעת (אני לא אוהב ומעולם לא נוגע, אך כאן זה או שנוגעים או שקובעים מחדש). בקיצור אני לבדי בחדר ומהיכרותי את אמיר, ידעתי שזה יעבור בשלום מבחינתו. אני מצמצם את המפתח בין הרמקולים בכ-10 ס"מ מכל צד. מתיישב ומיד שומע שיפור... ויש כבר התחלת כיוון. אני מצמצם עוד כ-5-10 ס"מ ומוסיף הטיה קלה פנימה ואז מתיישב. או!!!!!! יש איזון! הבאס נכנס לאיזון דרמטי, החדר לא מתפרק והסדר נכנס לשליטה. עוד כמה מעלות הטיה פנימה ועכשיו העסק כבר עולם אחר.

לא ייאמן כמה הרמקולים האלו רגישים לסביבה ולהעמדה שלהם. יותר מהרמקולים השופריים שהיו לי בעבר, זה פשוט בלתי נתפס. ההבדל כאן שווה ערך להחלפת רמקול או החלפת החלל לחלוטין. אז כעת חציתי את מעבר הגבול ואני במחוזות הסאונד של דנמרק! בשלב הזה אני כבר 45 דקות בפנים וזה אף ממשיך משתפר בנגיעות קטנות, כשבמערכת הזו, כל שיפור קטנטן בתוצאה עצמה מוכפל בכמה מונים. כן, המערכת הזו היא מהרגישות שנתקלתי בה בחיי. אז כעת כשהכל בא על מקומו בשלום אפשר להיכנס לעסק ואני חוזר על אותו ה-playlist מהביקור הקודם.

החלל בברנד אודיו

קלפטון באקוסטית

פריטות האקוסטית חיות, צלולות, מדויקות וחדות כסכין. הבאס מאוזן עם נוכחות ושליטה פנומנלית. קולו של קלפטון טבעי וקידמי כשהוא ממורכז עם במה מעלפת וכמויות אוויר אדירות, שופע רזולוציות בכמויות שאני כמעט ולא מכיר בכל רמת מחיר(!) התחושה היא ישיבה מרחק מטרים בודדים מהבמה ואני כמעט ונוגע בו. אז כיצד זה לעומת הפעם הקודמת, ספוילר קטן, ההבדלים היו עקביים בכל קטעי האזנה, אז אין מה לעשות צריך לקרוא את הכתבה עד הסוף.

עם רוני אלטר שלנו

הרזולוציות, מיקרו פרטים ורצפת הרעש מטמטמים. אני מקשר זאת כאן לתופעה מהקטע הקודם וזה הפרטים. המערכת הזו הולידה לי מושג חדש בתחום הפרטים: יש דבר כזה הנקרא 'מיקרו פרטים' אך במערכת הזו יש 'נאנו פרטים'(!!!) ופה נפל דבר. צלילי הפסנתר העדין יחד עם שירת הרקע, פריטות הגיטרה וצלילי הרקע האלקטרוני מאוזנים באופן שומט לסתות. את מכות הבאס הבודדות והאימתניות בקטע הזה, הרמקולים מעבירים במהלומות חזקות, מדויקות עם זמני הדהוד קצרים והתאוששות מיידיות, אממה הרגיש לי שהחלל הגביל את הרמקולים והם לא הצליחו לרדת לטווחי תתי התדר הסופר נמוכים, אך זה הכל יחסי לסטנדרט המוכתב כאן כמובן, בואו לא נתבלבל. פשוט מדובר על בוגאטי שנוסע בכביש החוף במקום באוטובאן. הבנתם? ישנן עוד יכולות אך הן פשוט מוגבלות בגלל תנאי סביבת העבודה.

מערכת מבית היוצר של Audio Group Denmark

סולו תופים קשוח

זהו קטע מהקשים שאני מכיר הפותח בגיטרה באס אימתנית. שוב פעם אלו הם ה-'הנאנו פרטים' שמציירים לי את עובי המייתרים הבומבסטיים שמנגנים כאן. זמני ההתאוששות בקטעי הדינמיקה הקשים שכבר מזמן היו מפרקים לגורמים כל מערכת קונבנציונלית, הרמקולים הללו מנגנים כאן כמו איזה מוניטור PA אימתני כאילו לשם כך הם נולדו. אוויר אוויר ועוד קצת אוויר, רזולוציה, מיקרו דינמיקה ומהירות מהחלל החיצון. זה מה שמתחולל כאן. אני הבנתי, אתם הבנתם - אז יאללה נקסט. קטע קשה עאלק... אף פעם לא שמעתי דני קטן ענק צוחק עליי עד היום.

כעת ג'וני קופץ לסשן קצר

הדני ממשיך לצחוק עליי וזאת למרות שאני מזהה מגבלה בודדת ויחידה והיא כמויות האוויר המוגבלות שדוחפות יחידות ה-4.5 בטווחי המיד הבאס. שוב, הכל יחסי לסטנדרט שנקבע כאן. פרט לכך, המערכת והרמקולים יחד כיחידה אורגנית אחת נותנים כאן ביצוע שמרסק מערכות גדולות ולכאורה נוצצות יותר. כבר נתקלתי במגדלים של 150 ק"ג שלא קרובים למה שהזאטוטים האלו עושים כאן.

מטליקה

אני כותב את הרשמים הללו ערב לפני הופעת Guns and Roses בפארק הירקון. כנראה שרק שם זה יישמע טוב יותר. האמנם? וואלה בהיבט של הפרטים והרזולוציה אני כלל לא בטוח ולתחושתי כנראה שהדנים פה בהוד השרון עושים זאת טוב יותר. בהיבט של האימפקט והאנרגיה זה בלתי אפשרי לעמוד ביכולות של מערכת הגברה של להקה כזו בפארק שמכיל שישים אלף איש, אבל היי, לך תביא את אקסל וסלאש או את הטפילד במקרה של האלבום הזה כל ערב להופעה פרטית. בקיצור ולעניין הביצוע כאן מרסק עצמות, כליות, שיניים וכל מה שתרצו. הדנים עושים מטאל כפי שמטאל צריך להיות!

המשכן החדש בברנד אודיו

קלאסי

בשלב הזה אני כבר שעה וחצי פנימה. אני כבר מכיל את כל מה שהמערכת הזו יודעת ומסוגלת לעשות. הרי בביקור הקודם נפלתי מהקטע הזה ששוב הזכיר לי עד כמה אני מתאהב בו כל פעם מחדש. זה מתחיל להיות סוג של "בזבוז זמן" לעצור ולתאר לפרטים כל קטע מוזיקה ואני מבין שצריך להגיע לקטע האחרון ולסיכום אך לפני כל זה אומר שהדנים ממציאים את עצמם מחדש ועושים קלאסי קצת טוב יותר ממטאל. רק אל תשכחו לחזור ולקרוא שוב כיצד הם עושים מטאל.

קטע לסיום

אני מסיים עם אותו הקטע מהפעם הקודמת שאף גם ניגן בחלק של המשבר שהיה בהתחלה. שם, אז, מזמן מזמן ביום ההוא במשבר, קטעי הבאס היו כה נוראיים שזה אפילו האפיל על המצילות ומברשות תוף הסנייר. כעת כמובן הסיפור אחר לחלוטין כמעט בלא זכר למה שהיה אז, מזמן בדקות הראשונות. הביצוע המטמטם שהיה בביקור הקודם נשמר ורק הפעם היה ניתן לעלות לעוצמות ווליום שלא העזתי אז בביקור בחודש ינואר במשכן הקודם.

מערכת מבית היוצר של Audio Group Denmark

סיכום ראשון

ראשית משהו כאן קורה עם הצורה הגיאומטרית של הבמה והיא נפרסת מולי במעין חצי גורן. צורת הבמה הזו מייצרת משהו כל כך מיוחד, כל כך ייחודי שצריך לחוות את זה על מנת להבין. הסדר הזה בבמה בנוי שכבות עם מתארים כל כך ברורים ומפורטים וכל זה קורה עם מרחב אדיר ובלתי נתפס. אני יכול רק ולו בקושי לדמיין ולשער עוד לאן המערכת הזו יכולה להתפתח בהינתן חלל טוב אף יותר.

סיכום שני

למעשה כל המטרה כאן בביקור השני איננה לבחון ולתאר את יכולות המערכת עצמה. זה כבר בוצע בביקור הקודם, אולם זה היה עוול לא לעשות זאת שוב. בכל זאת, מדובר כאן על יכולות שלא נתקלים בהן כל יום, שנה, עשור או בכלל...

אני שב למטרה של הביקור הזה: "כיצד תישמע הפעם אותה מערכת רק בחלל שונה"?

המערכת הזו היא דוגמה מושלמת להבנה ותיאור כיצד חלל האזנה ותנאי סביבה משפיעים על התוצאה הסופית. להאזין למערכת X ואז להעביר את אותה מערכת אחד לאחד לחלל אחר, כאשר רק החלל הוא זה שמשתנה, היא תופעה נדירה על סף הבלתי קיימת, בטח ברמות הללו ובצורה הזו שלפנינו כאן. חלק מההבדלים היו קלים לזיהוי וחלק דרשו יותר ריכוז וניתוח. הראשון הוא חלל המרתף הקודם שהיה בו יותר שקט סביבתי ובין אם זה אפקט פסיכולוגי ובין אם תוצאתי זה לא באמת משנה. שורה תחתונה ההבדל ישנו וזאת דוגמה מצוינת לכך שהאפקט הפסיכולוגי גם אם מבוסס וגם אם לא, הוא קיים תמיד וצריך לתת לו את המקום המכובד שלו במכלול השיקולים.

מה שמוביל אותי להבדל הבא והוא הפוטנציאל של המערכת. גם בחלל הקודם היה ברור כשמש שהמערכת רחוקה ממיצוי הפוטנציאל שלה. גם בחלל הנוכחי זה היה ניכר אך בחלל הנוכחי היה ניתן לקחת את הניתוח הזה קדימה. החלל הנוכחי אפשר למערכת להתפתח יותר ובכך לחשוף עוד כמה רבדים ביכולות שלה וזה כמובן מאפשר ניתוח עמוק יותר ליכולות ולאופי המערכת.

אז מה תכלס? החלל הנוכחי עם תנאי הסביבה שלו לא בהכרח טוב יותר מהחלל הקודם, אך הוא בהכרח נכון יותר למערכת הזו. שוב, תחת אותם תנאים סביבתיים לא אידיאליים של חלל עמוס ציודים שונים מסביב, אקוסטיקה מבנית ושאר ירקות. אם אי פעם תיווצר הזדמנות להאזין למערכת הזו בחלל ייעודי רק לה, אין בי צל של ספק שיתגלה עולם נוסף של סאונד דני משובח.

שי (RE Magic) היבואן יחד עם אמיר (Brand Audio) עלו כאן על משהו באמת מיוחד(!) המוצרים של Audio Group Denmark מציעים יכולות וביצועים ברמות הקיצון שיש בתחום הזה. במרוצת השנים האזנתי לציודים ברמות המחיר הכי קיצוניות שקיימות בעולם ואחד הדברים המרכזיים שלמדתי, במיוחד בשנים האחרונות עם השתוללות המחירים בתחום, הוא שבלא מעט מקרים הנוצץ והיקר להחריד לא קשורים כהוא זה ליכולות. יש מקרים שזה בהחלט כן, אך בשנים האחרונות יותר ויותר מתממש הביטוי "לא כל הנוצץ זהב" ועם כמה שזה חבל, זה המצב. היום ישנם יותר מצבים בהם תג המחיר איננו עולה בקנה אחד עם היכולות. גם יש מקרים בהם הפער הזה הוא על סף הפתטי.

אמנם לא נגעתי במחירים של המערכת הזו בכתבה הקודמת וגם לא כאן, אך למי שסקרן לדעת את המספרים המדויקים יכול כמובן לפנות לאמיר בכל שאלה ועניין. מה שכן אומר כאן, מדובר פה בציוד שנע בסביבות מחירים מרובות אפסים אחרי ספרות המקדמים. האם זה מוצדק? זו שאלה סובייקטיבית. האם זה מספק את הסחורה? כן! חד משמעית כן!

 

מעבר לתגובות בפורום