חוויה לא נעימה ברכישת טלפון והחוויה המתקנת של באג


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113

זו הפעם הראשונה בחיי שאני עושה מהלך כזה, מהלך שבעצם חושף עוולה שעשה לי עסק, תוך שאני "מנצל" את הפלטפורמה שלי. אבל המקרה כאן חריג, מטעה ולא הוגן!​


סיפור שהיה כך היה. יצאנו אני וליאור קורן לרכיבת אופניים בשבת האחרונה שבמהלכה הסלולרי שלי (שבטיפשותי לא נעלתי על המתקן הייעודי בכידון והחלטתי לשים בכיס), נפל ואבד. טוב, אחרי חיפושים רבים ואפילו תוכנת איכון של הנייד החלטנו שלא מוצאים, וכמוצא אחרון שלח ליאור הודעה לנייד האובד בבקשה למוצא הישר שיתקשר למספר הטלפון שלו להחזרת הנייד לבעליו. ואם נגיד את האמת, אני כבר שוקל להחליפו כמה שבועות. הלחץ הנפשי בהיעדר טלפון הוא אדיר, כמו קוצב לב, בלעדיו תחושת הניתוק מהעולם היא מוחשית. בינתיים השתמשתי בנייד של אישתי. כלקוח של 012 רכשתי כרטיס סים מחנות ״ילו״ ומשם נסעתי ל״סינימה סיטי״ בראשל״צ ל״סינמה פון״, כשלפני כן אני מתייעץ עם ליאור לגבי הדרישה העיקרית שלי ״טעינה אלחוטית״.


ליאור הציע לי ללכת על סמסונג גלקסי s23 fe אבל וואלה, יקר קצת ואני לא אוהב להשקיע בטלפונים יותר מ-2,000 ש״ח. מפה לשם הגעתי לדוכן, שם קיבלתי שירות מעולה, יחס חם והמלצות לרוב. רק מה? טעינה אלחוטית שיהיה לי יותר נוח באוטו לא היה בנמצא. פתאום, למעל ראשו של המוכרן הנחמד נדלקה נורה - "יש לי משהו בשבילך ובפחות מ-2,000 ש״ח, שיומי פוקו x6 pro". אציין שבכל הזמן הזה אני עם ליאור קורן על הקו. ליאור עוצר שניה ואומר ״נמר, תבדוק שיש לו את השיומי 13 משהו, כי ל-x6 אין טעינה אלחוטית, והמוכרן הנחמד נכנס לנתוני המכשיר ומאשר לי ״יש לו״. מעולה, תביא. שילמתי ויצאתי. העברתי את הנתונים (בקושי). המוצר כמוצר מעולה, מסך מצוין, חזק, נראה טוב, גדול ובנוי נהדר. רק מה, לא הטעין לי על משטח הטעינה של הרכב. בודק בהגדרות אולי צריך להפעיל משהו - כלום. מניח על המשטח ברכב ולא מטעין. החלטתי שאתקשר לשירות התמיכה של BMW בבוקר ואבדוק מה הסיפור.

לאחר לילה שלם שהנייד בטעינה, כבר בשעה הראשונה נמחקו להן 20% מהסוללה כשהדבר היחיד שעשיתי זה לדבר עם התמיכה של BMW ונסיונות לבדוק בהגדרות מחשב הרכב למה הטעינה האלחוטית לא עובדת. ולא תגידו איזה קומבינה, BMW x5 שנת 22 שאין תוספת טכנולוגית שלא הזרקתי לאוטו הזה והכל אורגינל מגרמניה. לא אמורה להיות תקלה. ואז שואל אותי הבחור מהתמיכה של BMW ״איזה טלפון יש לך? דגם מדויק״ אמרתי לו, וזה עונה לי ״סלח לי, אין לו טעינה אלחוטית״. אוקיי... שתקתי בהכנעה, התנצלתי וצלצלתי ל״סינמה פון״. ומשם החלה הסאגה.


כיצד הטעו אותי?​


אני: ״שלום אתמול רכשתי אצלכם טלפון, השירות היה מעולה והמחיר הוגן, המכשיר מדהים רק מה, אין לו את הפיצ׳ר שהיה הסיבה לשידרוג - טעינה אלחוטית. וזה למרות שנאמר לי שיש לו״

המוכר (לא אותו אחד שמכר לי את המכשיר): ״רק עכשיו פתחתי, תן לי 40 דקות עד שעה ואני חוזר אלייך לאחר שאברר״.


לאחר שעה אני מצלצל. ומהצד השני המוכרן כבר עשה שעורי בית. רק שהציון לא משהו. הטענה שלהם שאני התייעצתי עם מישהו בטלפון (ליאור קורן) והמוכרן בכלל לא טען שיש לו טעינה אלחוטית כי אם הבחור ששוחחתי איתו. זהו שקר גס כמובן. ליאור קורן אמר שאין לו, או שלפחות הוא לא רואה שיש לו. המוכרן בדק ואמר שיש לו. ומכאן אני גם משער מדוע היה יכול לטעות המוכרן. בקטלוג כתוב ״טעינה חוטית״ ומיד לאחר מכן ״קישוריות אלחוטית״ ויכול להיות שזה מה שהטעה את המוכרן, שאין לי ספק שלא רצה להטעות אותי. אבל וואלה, למה להודות בטעות?


מפה לשם הציע הצעה המוכר שכמובן היא בהנחיית בעל הבית של ״סינימה פון״ מר אלכס מטוב.


״אתה יכול לשדרג לטלפון אחר אבל מכיוון שפתחת את המכשיר, נוריד לך 300 שקלים״.

האמת היא שזה חירפן אותי. כי זה כל כך לא הוגן, לא ישר ומשפיל. זה לא ה-300 ש״ח כי אם העקרון. מכרו לי מוצר שאינו עונה על דרישת הסף שלי בהגדרה, אפילו אם זה נעשה בתום לב מוחלט. ואני צריך לשלם על הטעות של החנות? אין מצב!!!


נסעתי לשם. הסברתי לו את המצב, את הטעות, ממש בנימוס ומה שנקרא ״דיברתי לליבו״ אך המוכרן הנחמד במלכוד. בעל הבית לא מסכים - זו המדיניות.


ומשם לראשונה בזמן אמת, ניצלתי את הפלטפורמה שלי על מנת לחשוף את ההטעייה. חשפתי בפני המוכר מי אני, שאני מחזיק באתר תוכן שעוסק בתחום, וזו תהיה הפעם הראשונה שאני אשכרה אפרסם מקרה מהסוג הזה במידה ולא ייפתר בהוגנות מצידם. המוכר שלח את המידע כולל לינק לבוס שלו, וזה האחרון מסרב להכיר בטעות שלהם ודורש ממני את אותם 300 שקלים ״קנס״. ואגב, הוא גם לא מוכן שאני אחזיר את המכשיר גם בהורדת ה-300 שקלים. רק ברכישת נייד חדש. ולזה הוא הוסיף שאני אעשה מה שאני רוצה.


צלצלתי בזמן אמת לעורך הראשי וביקשתי ממנו להעלות לעמוד הראשי כותרת. הכותרת עלתה לאתר, שלחתי את הלינק למוכר בחנות ואמרתי לו ״יש לבוס שלך הזדמנות למנוע פרסום שלילי, ולא סחיטה חלילה, כי מה שמתרחש פה עכשיו זו רמאות לשמה, והוא יכול עוד לתקן״. תגובת המוכרן היתה מהממת. ״טוב, אני אחליף לך ואוריד את זה מהמשכורת שלי״ כמובן שלא הסכמתי. אין מצב שעובד ישלם על משהו שעובד אחר עשה. והאמת, גם לא הייתי מוכן שזה יירד מהמשכורת של מי מהעובדים. לאחר שהבין שאשכרה עלה לרשת איזכור שלילי של החנות שלו, הסכים בעל הבית שאחזיר את הנייד בניקוי ה-300 שקלים ״קנס״ ובתנאי שאני מוריד את הכתבה. בשביל לקבל לפחות חלק מכספי בחזרה. אמרתי לו ״אין בעיה, תזכה כמו שבעל הבית שלך ביקש״.


חוויה מתקנת - BUG​


ממש ממול ״סינמה פון״ נמצאת החנות של באג, נכנסתי, ביקשתי לרכוש נייד והמוכר האדיב והמקצוען שאל אותי לבד, ״מה הצרכים שלך, מה חשוב לך בטלפון ומה התקציב?״ כשהדרישה היתה טעינה אלחוטית ועד 2,000 ש״ח, אמר לי במפורש שאין לו פתרון עבורי. שאלתי אותו אם יש לו את הגלאקסי s23 fe, אמר לי שכן, אבל אבדוק שיש לו את כל מה שאתה מבקש. בדק ואישר - יש לו הכל. שילמתי ויצאתי עם נייד חדש וחוויה מתקנת. תודה באג, הייתם נפלאים.


ולמה בעצם אני עושה את זה? למה אני מתאמץ ואשכרה כותב את כל המגילה הזו. למרות שאני שותף ובעלים של אתר טכנולוגיה, תחום הסלולר ממש זר לי. לא מבין בזה. אני נוטה לסמוך על המוכר שימסור לי את המידע הנכון ויאפשר לי לבצע את הרכישה הנכונה. אם אתם לא מבינים ממש, ומסתמכים על השירות שתקבלו מחנות הזו, קחו בחשבון שזה יכול לעלות לכם ביוקר. כי החנות הזו, אינה מוכנה להודות שיכול להיות שטעתה. אפילו לא חשב בעל העסק על איזה עמק שווה ״אני חצי אתה חצי״, זה היה יכול לעבור לי טוב. גם שידע שיש סיכוי שבאמת קיבלתי מידע שגוי לא היה מוכן לוותר על אגורה אחת מהקנס. מה שעניין אותו הוא לקבל את הכסף שלו, לגבות את האמירה של העובד שלו מול טענת הלקוח, לגבות את התשלום למרות שידע שהוא ברגע זה ממש גם איבד לקוח ומה לעשות, הלקוח הזה גם יכול להשפיע.


מעז יצא מתוק.


המקרה הזה, המשפיל שגרם לי להפסד כספי מתסכל הביא איתו רעיון. ״הסמוי של דיטאון״. ומכאן נלך על סדרה מאוד מעניינת בה כל רשת או חנות יקבלו הפתעה טובה או הפתעה לא משמחת. ובכל כתבה, תחקיר, הסיפור הזה יודבק לשם כי ״סינמה פון״ הם בעצם האחראים הישירים על הצורך לבדוק באמת, כמה מקצועיים בעלי חנויות הסלולר.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,294
מעורבות
782
נקודות
113
כל הכבוד נמר.:אצבע מורמתיש מצב,שהצלת מעוגמת נפש אנשים תמימים. המצב קשה גם כך ולחמדנים כמו ״סינמה פון״ אין זכות קיום.:mad:
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור