המלצה חמה לאתר הפילהרמונית של ברלין - לא רק למכורי מוסיקה קלאסית


DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אתר הפיל׳ של ברלין digitalconcerthall.com הוא דבר נפלא (קיימת גם אפליקציה טובה לסמארט/פון/טיוי) שמאפשר בימי שגרה, מעבר לארכיון ההקלטות העצום שלו, לצפות אונליין בקונצרטים של התזמורת שנחשבת לאחת התזמורות הגדולות בעולם, אם לא ה.
כיום, לאור משבר הקורונה וסגירת התזמורת לקונצרטים בפני קהל, החליטו לפתוח את האתר על שלל תכניו בחינם עד סוף חודש אפריל (עלות רגילה היא כ150 יורו לשנה שגם זה מציאה לא נורמלית, לראות בשידור חי ובכסא הכי טוב, קונצרטים מדהימים באיכות hd ובהבנה מעמיקה של הבמאי וצוות הצילום).
יש באתר מאות קונצרטים מצולמים מתקופות שונות (כולל מאסטרפיסים של קאראיאן משנות השבעים) עד ממש לאלו שעלו בחודש ינואר מעט לפני סגירת התזמורת. מחולק ומקוטלג לפי נושאים/מלחינים/מנצחים וכו׳ כמו שרק גרמנים יודעים לסדר דברים.
יש עוד הרבה חומר מצולם באתר, שיחות עם נגני התזמורת, כל אחד עם הסיפור שלו (ויש גם שני ישראלים שם).
בקיצור, אתר שווה מאוד עם מוזיקה נפלאה ועכשיו במיוחד כשהוא בחינם.
נדרשת הרשמה ושימוש בקופון החינמי שמופיע בעמוד הבית של האתר.
הצפיה בתזמורת סימפונית עם עשרות נגנים שנשלטים במדויק על ידי המנצח, היא חוויה מרתקת שבימי קורונת הסגר אלה עדיפה בעיני על האזנה בלבד במערכת האודיו.
תהנו, שבת שלום.
 

נערך לאחרונה ב:

n1957

אוהב את התחום
הודעות
79
מעורבות
46
נקודות
18
וואו, נרשמתי.
תודה על השיתוף.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
לאחרונה
התחלתי ממש להכנס למוסיקה קלאסית.

תודה!.
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
זה עולם גדול ומופלא. אם תרצה עזרה, דבר איתי.

אני שומע מגיל צעיר קלאסי אבל בשנים האחרונות כמעט רק קלאסי, מעולם לא התעמקתי ללמוד לגבי ביצועים שונים ומה אומר כל דבר.אם זה סגנון שאני אוהב אז זה נשאר ומקשיב הרבה , יש דברים שאני כמובן פחות אוהב
אם נראה לך שזה חשוב תוכל להרחיב קצת על העזרה שהצעת , אולי בזכות זה יחפש דברים חדשים כי סהכ אני קצת מקובע לכמה מבצעים וזהו
תודה
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אני שומע מגיל צעיר קלאסי אבל בשנים האחרונות כמעט רק קלאסי, מעולם לא התעמקתי ללמוד לגבי ביצועים שונים ומה אומר כל דבר.אם זה סגנון שאני אוהב אז זה נשאר ומקשיב הרבה , יש דברים שאני כמובן פחות אוהב
אם נראה לך שזה חשוב תוכל להרחיב קצת על העזרה שהצעת , אולי בזכות זה יחפש דברים חדשים כי סהכ אני קצת מקובע לכמה מבצעים וזהו
תודה
אם אתה מכיר את העולם של מוסיקה קלאסית ואתה שואל רק לגבי ביצועים שונים אז זה די קל, יש המון רשימות דירוג ברשת של הביצועים הכי טובים ליצירה כזו או אחרת, וכל מה שנשאר לך זה להרשם לטידל או שירות סטרימינג אחר ואתה יכול להאזין לביצוע הטוב ביותר על פי חכמת ההמונים. כמובן שתמיד נשאר ביצוע אחד שהוא העדפה אישית שלך אבל שרותי הסטרימינג ואתרי הדירוג (סתם לדוגמא יש לדויטשה גרמופון רשימת ביצועים מומלצים) נותנים לך אפשרות נוחה להחשף ולבחור בעצמך.
אני אישית למדתי הכי הרבה מחברים שבקיאים בתחום ומבילוי של שעות רבות איתם בהשוואות יצירות, מבצעים והקלטות שונות. כשמאזינים ביחד ומנתחים את הביצועים זה יותר כיף.
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
אם אתה מכיר את העולם של מוסיקה קלאסית ואתה שואל רק לגבי ביצועים שונים אז זה די קל, יש המון רשימות דירוג ברשת של הביצועים הכי טובים ליצירה כזו או אחרת, וכל מה שנשאר לך זה להרשם לטידל או שירות סטרימינג אחר ואתה יכול להאזין לביצוע הטוב ביותר על פי חכמת ההמונים. כמובן שתמיד נשאר ביצוע אחד שהוא העדפה אישית שלך אבל שרותי הסטרימינג ואתרי הדירוג (סתם לדוגמא יש לדויטשה גרמופון רשימת ביצועים מומלצים) נותנים לך אפשרות נוחה להחשף ולבחור בעצמך.
אני אישית למדתי הכי הרבה מחברים שבקיאים בתחום ומבילוי של שעות רבות איתם בהשוואות יצירות, מבצעים והקלטות שונות. כשמאזינים ביחד ומנתחים את הביצועים זה יותר כיף.

תודה , אכן תמיד הביצועים הטובים הם של דויטשה גרמופון ודקה , זה מאז ומתמיד היה כך.
ביום שהתחבר למנוי אונליין יהיה אפשר לקרוא ביקורות
כרגע מחזיק אוסף דיגיטלי של דברים שאני אוהב
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
תודה , אכן תמיד הביצועים הטובים הם של דויטשה גרמופון ודקה , זה מאז ומתמיד היה כך.
לא תמיד. כל מקרה לגופו. יש המון ביצועים מדהימים בחברות אחרות.
בשנות ה60 וה70 היו המוני חברות תקליטים שהלכו והתכנסו ברבות השנים במסע של מיזוגים ורכישות, לכמה חברות ענק בודדות ששולטות היום בשוק.
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
לא תמיד. כל מקרה לגופו. יש המון ביצועים מדהימים בחברות אחרות.
בשנות ה60 וה70 היו המוני חברות תקליטים שהלכו והתכנסו ברבות השנים במסע של מיזוגים ורכישות, לכמה חברות ענק בודדות ששולטות היום בשוק.

בודאי שיש עוד הרבה טובים , יש דברים ברמה של channel classic
תמיד אפשר למצוא דברים טובים זה עולם ומלואו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,898
מעורבות
2,928
נקודות
113
תודה , אכן תמיד הביצועים הטובים הם של דויטשה גרמופון ודקה , זה מאז ומתמיד היה כך
זה מעולם לא הייה רק כך: שכחת כמה וכמה שחקניות חשובות, כמו EMI/HMV, RCA, UK Columbia, US Columbia, Philips, Mercury, Telarc, BIS וכו', וייש להוסיף גם את המזרח-אירופאיות והרוסיות, כמו Melodiya, Supraphon, Hungaroton וכו'
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
זה מעולם לא הייה רק כך: שכחת כמה וכמה שחקניות חשובות, כמו EMI/HMV, RCA, UK Columbia, US Columbia, Philips, Mercury, Telarc, BIS וכו', וייש להוסיף גם את המזרח-אירופאיות והרוסיות, כמו Melodiya, Supraphon, Hungaroton וכו'

שמרתי את הרשימה , Sony חסר לך :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,898
מעורבות
2,928
נקודות
113
שמרתי את הרשימה , Sony חסר לך :)
התייחסתי רק לחברות ותיקות, ורק מהזיכרון, ללא יומרה לציין את כל החברות. בין השאר לא כללתי את Erato, CBS, Epic, Harmonia Mundi, Auvidis, Valois ו-Astrée למשל.

Sony Music לא התחילה כשחקנית עצמאית/ראשית. רק ב-1968 CBS ו-Sony יצרו את CBS/Sony ביפן. ב-1988 סוני השלימה את רכישת CBS, ורק ב-1991 שינתה את שמה ל-Sony Music Entertainment.

יש עוד הרבה חברות חשובות כיום, בין השאר Hyperion, Chandos, Alpha, Alia Vox, Channel Classics, Challenge Classics, PentaTone, Signum, CPO ועוד ועוד. אפשר לחפור בזה בלי סוף. אז אעצור בנקודה שרירותית זו.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
אני הייתי שמח לקבל מעמיר (וכמובן גם מאחרים) (אם זו לא טרחה גדולה מידי) המלצות .
מאיפה להתחיל בכל השפע הזה.
איזו הופעות הם MUST ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,898
מעורבות
2,928
נקודות
113
אני הייתי שמח לקבל מעמיר (וכמובן גם מאחרים) (אם זו לא טרחה גדולה מידי) המלצות .
מאיפה להתחיל בכל השפע הזה.
איזו הופעות הם MUST ?
אני לא איש של ויזואליה -- אני לא מרגיש כמו דוד ש"הצפיה בתזמורת סימפונית עם עשרות נגנים שנשלטים במדויק על ידי המנצח, היא חוויה מרתקת שבימי קורונת הסגר אלה עדיפה בעיני על האזנה בלבד במערכת האודיו". אותי מעניין רק הביצוע המוזיקלי, התוצאה ששומעים באוזניים, ולא לראות איך הנגנים מפעילים את כלי הנגינה ולא איך המנצח מסמן להם מה לעשות ואיך, ולא את הבעות הפנים והפרצופים ושפת הגוף. אני מעריך שהרבה יותר מרגישים בעניין זה דווקא כמו דוד מאשר כמוני.

רק להבהרה: לפני כמה שנים קניתי ב-Blu-ray (עם וידיאו) סידרת ביצועי סימפוניות של מאהלר בלוצרן בניצוח אבאדו, ובסופו של דבר מצאתי את עצמי מכבה את התמונה ומאזין לסאונד בלבד.

כך שלי אין כל כך סבלנות ועניין להסתכל בביצועים החיים האלה, שאינם בהכרח עדיפים על ההקלטות של התזמורת הזו ושל אחרות, כך שלא צפיתי בהרבה מהם, ואני לא יכול להמליץ. קצת צפיתי בכמה מהם כשנפתחה האפשרות החינמית, אבל לא התמדתי בזה.

בעיקר עניין אותי לבדוק את המנצח החדש שלהם, קיריל פֶּטְרֶנְקוֹ (לא לבלבל עם ואסילי פטרנקו), אבל בקטעים ששמעתי הוא לא הצטיין במיוחד.

אני בטוח שדוד יכול להמליץ על קטעים מעניינים, ואני יכול להמליץ עליו: הוא התארח אצלי מספר פעמים ועשינו השוואות ביצועים והשוואות סאונד של לא מעט קטעים, כך שאני יודע שייש לו אוזן טובה, יכולות הבחנה וטעם טוב.

אם בכל זאת תנוח עלי הרוח וכן אצפה במשהו מעניין במיוחד, אשמח לדווח.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אני לא איש של ויזואליה -- אני לא מרגיש כמו דוד ש"הצפיה בתזמורת סימפונית עם עשרות נגנים שנשלטים במדויק על ידי המנצח, היא חוויה מרתקת שבימי קורונת הסגר אלה עדיפה בעיני על האזנה בלבד במערכת האודיו". אותי מעניין רק הביצוע המוזיקלי, התוצאה ששומעים באוזניים, ולא לראות איך הנגנים מפעילים את כלי הנגינה ולא איך המנצח מסמן להם מה לעשות ואיך, ולא את הבעות הפנים והפרצופים ושפת הגוף. אני מעריך שהרבה יותר מרגישים בעניין זה דווקא כמו דוד מאשר כמוני.

רק להבהרה: לפני כמה שנים קניתי ב-Blu-ray (עם וידיאו) סידרת ביצועי סימפוניות של מאהלר בלוצרן בניצוח אבאדו, ובסופו של דבר מצאתי את עצמי מכבה את התמונה ומאזין לסאונד בלבד.

כך שלי אין כל כך סבלנות ועניין להסתכל בביצועים החיים האלה, שאינם בהכרח עדיפים על ההקלטות של התזמורת הזו ושל אחרות, כך שלא צפיתי בהרבה מהם, ואני לא יכול להמליץ. קצת צפיתי בכמה מהם כשנפתחה האפשרות החינמית, אבל לא התמדתי בזה.

בעיקר עניין אותי לבדוק את המנצח החדש שלהם, קיריל פֶּטְרֶנְקוֹ (לא לבלבל עם ואסילי פטרנקו), אבל בקטעים ששמעתי הוא לא הצטיין במיוחד.

אני בטוח שדוד יכול להמליץ על קטעים מעניינים, ואני יכול להמליץ עליו: הוא התארח אצלי מספר פעמים ועשינו השוואות ביצועים והשוואות סאונד של לא מעט קטעים, כך שאני יודע שייש לו אוזן טובה, יכולות הבחנה וטעם טוב.

אם בכל זאת תנוח עלי הרוח וכן אצפה במשהו מעניין במיוחד, אשמח לדווח.
עמיר, תודה על המחמאות אבל באמת שקטונתי. הידע העצום שלך בשילוב עם הטעם המוזיקלי הוא יחיד ומיוחד.
באתר אני מאוד חדש ומהזיכרון (החלש) שלי אני זוכר שצפיתי (בין השאר). בקאראיאן בהקלטה מסוף שנות השישים של התשיעית של בטהובן ומאוד מאוד נהניתי, צפיתי בהקלטה חדישה של פטרנקו השישית של מאהלר וגם נהניתי, צפיתי באבאדו בפנטסטית של ברליוז ופחות נהנתי, וגם הרקוויאם של ורדי עם קורנטזיס בהקלטה חדישה היה נחמד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,898
מעורבות
2,928
נקודות
113
הנה דוגמה למה שקורה לי בהקשר הזה.

בהמשך לתגובה הקודמת שלי, ניגשתי לאתר וחיפשתי Kirill Petrenko. מצאתי קונצרט שייש בו את Symphonic Dances של Rachmaninov. התחלתי להאזין, והכל נשמע טוב ויפה, אבל חסר התלהבות ועוצמה בהתחלה, וצילצל לי בראש ביצוע אחר, של Ashkenazy מנצח על תזמורת Concertgebouw מ-1983. מצאתי אותו ב-YouTube, ואכן יש שם את כל מה שהייה חסר לי אצל פטרנקו.

שימו לב קודם כל להבדל בהתחלה, בדרמאטיות ובעוצמות ובהתלהבות.

אחר כך למשל למעבר לנושא השני, החל בסולו אבוב ב-3:46 אצל פטרנקו, וכניסת הסקסופון ב-4:18. אני לא צריך לראות את השמנמנצ'יק הקרח הזה כרקע למוזיקה הרומאנטית ועתירת הערגה הזו.

אצל אשכנאזי, המהיר הנמרץ יותר, הסולו לאבוב מתחיל ב-2:44 והסקסופון ב-3:17. אשכנאזי מותח יותר את קטעי הסולו ויוצר יותר מתח לקראת כניסת הסקסופון, והכל יותר שירתי.

אז קשה לי להאזין לפטרנקו כשייש לי את אשכנאזי בראש, שלאוזני עדיף בהרבה.

וזה מה שקורה לי גם בקטעים אחרים. הביצועים נשמעים לי פחות טובים מאשר מה שאני מכיר ממקומות אחרים, ואני לא נמשך לשמוע ולראות.
 
נערך לאחרונה ב:

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
הנה דוגמה למה שקורה לי בהקשר הזה.

בהמשך לתגובה הקודמת שלי, ניגשתי לאתר וחיפשתי Kirill Petrenko. מצאתי קונצרט שייש בו את Symphonic Dances של Rachmaninov. התחלתי להאזין, והכל נשמע טוב ויפה, אבל חסר התלהבות ועוצמה בהתחלה, וצילצל לי בראש ביצוע אחר, של Ashkenazy מנצח על תזמורת Concertgebouw מ-1983. מצאתי אותו ב-YouTube, ואכן יש שם את כל מה שהייה חסר לי אצל פטרנקו.

שימו לב קודם כל להבדל בהתחלה, בדרמאטיות ובעוצמות ובהתלהבות.

אחר כך למשל למעבר לנושא השני, החל בסולו אבוב ב-3:46 אצל פטרנקו, וכניסת הסקסופון ב-4:18. אני לא צריך לראות את השמנמנצ'יק הקרח הזה כרקע למוזיקה הרומאנטית ועתירת הערגה הזו.

אצל אשכנאזי, המהיר הנמרץ יותר, הסולו לאבוב מתחיל ב-2:44 והסקסופון ב-3:17. אשכנאזי מותח יותר את קטעי הסולו ויוצר יותר מתח לקראת כניסת הסקסופון, והכל יותר שירתי.

אז קשה לי להאזין לפטרנקו כשייש לי את אשכנאזי בראש, שלאוזני עדיף בהרבה.

וזה מה שקורה לי גם בקטעים אחרים. הביצועים נשמעים לי פחות טובים מאשר מה שאני מכיר ממקומות אחרים, ואני לא נמשך לשמוע ולראות.
עמיר, זה בדיוק ההבדל בינך לביני (ואולי עוד כמה). לך יש את הקטלוג בראש. לי אין. לכן, החשיפה לביצועים טובים עם תזמורת מעולה ורפרטואר עשיר באתר הזה, למי שאוהב את הקטע הויזואלי היא מצויינת.
כמו שאתה קונה מנוי לעונה לפילהרמונית של ברלין. רק שבאתר יש לך את כל העונות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,898
מעורבות
2,928
נקודות
113
עמיר, זה בדיוק ההבדל בינך לביני (ואולי עוד כמה). לך יש את הקטלוג בראש. לי אין. לכן, החשיפה לביצועים טובים עם תזמורת מעולה ורפרטואר עשיר באתר הזה, למי שאוהב את הקטע הויזואלי היא מצויינת.
האם האזנת להבדלים בין הביצועים?

כמו שאתה קונה מנוי לעונה לפילהרמונית של ברלין. רק שבאתר יש לך את כל העונות.
ממש לא -- זו עדיין מוזיקה מצולמת/מוקלטת, לעומת המצב שאתה קונה מנוי לעונה לפילהרמונית של ברלין, שאז מדובר על קונצרטים חיים באולם עם אקוסטיקה מצויינת.

זה כמו לקנות DVD או, במקרה הטוב, Blu-ray, של הקלטות חיות, וגם אז השאלה היא אם מאזינים/צופים באתר הפילהארמונית של ברלין עם המערכת ומסך גדול, או עם הרמקולים והמסך של המחשב.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
עמיר, זה בדיוק ההבדל בינך לביני (ואולי עוד כמה). לך יש את הקטלוג בראש. לי אין. לכן, החשיפה לביצועים טובים עם תזמורת מעולה ורפרטואר עשיר באתר הזה, למי שאוהב את הקטע הויזואלי היא מצויינת.
כמו שאתה קונה מנוי לעונה לפילהרמונית של ברלין. רק שבאתר יש לך את כל העונות.
כמו עמיר (עם הרבה פחות ידע) אני מעדיף להקשיב לביצועים בלי ויזואליות, יש ביצועים שבהם מרגישים חשמל באולם הקונצרטים וכל מסך הוא אך ורק הסחת דעת ממה שקורה מוזיקלית. אני מחפש ביצועים ״מחשמלים״ לכל יצירה שאני אוהב ולפעמים זה קורה להיפך, החשמל גורם לי להתאהב ביצירה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור