העתיד כבר כאן: סיכום אירוע השקת Smart House of Entertainment של סמסונג
ביום שני האחרון, ה-29.5 הציגה סמסונג את 'הבית החכם לבידור' (Smart House of Entertainment) ואת סדרת הטלוויזיות שלה לשנת 2023 המותאמות ומכוונות לסגנון החיים ולצרכים המשתנים והדינמיים של הצרכנים. האירוע הבינלאומי התקיים בעיר Dubai (דובאי) באיחוד האמירויות, ואליו הוזמנו כתבים מכל מדינות האזור.
הסלוגן העדכני של סמסונג: Do The SmartThings!
באירוע הציגה סמסונג את חידושים שממצבים אותה מדי שנה, במעמד המוביל והמחייב, כמובילת תחום הבידור הביתי. המיקוד בטלוויזיות פרימיום חכמות מאפשר לסמסונג להחזיק במעמדה בתור מובילה בענף הטלוויזיות כבר כמעט שני עשורים. נתונים ממחקר השוק שביצעה חברת המחקר Omdia מראים שגם ב-2022 גברה סמסונג על כל המתחרות בשוק הטלוויזיות העולמי, כשהיא מדורגת במקום הראשון בשוק הטלוויזיות העולמי, כבר 17 שנים ברציפות.
השנה מציגה סמסונג בשורה אמיתית בתחום מתפתח ביותר, הבית החכם. משכך, בחרה סמסונג לקיים האירוע בווילה יוקרתית בחוף "ניקי" בדובאי, שם התפרשה התצוגה על פני ארבעה חדרים שונים, כשבכל אחד מהם הוצגו טלוויזיות חכמות שונות כגון: Neo QLED 8K, OLED, The Frame, וכן המקרן הקומפקטי The Freestyle.
הווילה היוקרתית בחוף "ניקי" בדובאי
SMART THINGS
מאחר והיום כמעט בכל חדר נמצאת טלוויזיה, סמסונג החליטה להטמיע בכל מסך מתוצרתה את טכנולוגיית הבית החכם SMART THINGS, ובכך לייתר את הצורך ב-HUB. באמצעותה, בני הבית בכל חלל מחדרי הבית, יכולים לשלוט בכל אביזרי הבית החכם, במקביל לצפייה בתכני טלוויזיה.
באירוע הוצג הממשק האינטואיטיבי בין האינטרקום Ring, המנעול החכם של Yale לבין Smart Things וטלוויזיות סמסונג. לראשונה, ללא צורך בבקר מרכזי, הטלוויזיה מזהה את האינטרקום, מציגה התראות במידה ומישהו נמצא בדלת, מאפשרת לשוחח עימו מבלי לקום מהכורסא, ואפילו לפתוח את השער.
שליטה באינטרקום Ring ובמנעול Yale מכורסת הטלוויזיה
בנוסף, הוצגה היכולת לשלוט בוילונות חשמליים, כדוגמת אלו הנמכרים באיקאה, בתאורת אווירה מתוצרת Philips Hue ובשואב אבק רובוטי, באמצעות הטלוויזיה. המהלכים הללו צפויים להנגיש בפני האוכלוסיה הרחבה את הבית החכם, ללא התקנות מסובכות או תיכנותים ארוכים.
שליטה מהירה ופשוטה בוילונות חשמליים
הכל פשוט, בעברית, ובהישג ידו של הצרכן הישראלי. יתרון אדיר נוסף הוא מגוון המותגים הנתמכים ב-Smart Things. הוא פשוט עצום, ואינו כולל רק את מוצרי סמסונג, אלא שותפויות עם עשרות יצרניות בעולם.
שליטה אופטימלית בתאורה הציבעונית של Philips Hue
סדרת NEO QLED 2023
בסלון יכלו המבקרים ליהנות מתוכן על גבי מסך Neo QLED חדש בגודל 98 אינטש שמייד הפך את החדר לקולנוע ביתי. מסך בגודל ובאיכות תמונה זו גרם לצופים בו להבין שהוא מייתר לחלוטין את הצורך ברכישת מקרן קולנוע ביתי ומסך הקרנה בגודל דומה.
ה- Neo QLED 4K כוללת טכנולוגיית Quantum Mini LED, הציגה ניגודיות מרשימה ביותר. את החוויה השלימה מערכת הסאונד מרובת הרמקולים שתומכת ב- Dolby Atmos, Object Tracking Sound Pro ו-QSymphony 3.
לצד הטלוויזיות הושקה גם סדרת מקרני הקול החדשה של סמסונג, שהחידושים שלה כוללים עיצוב דק יותר, ריבוי ערוצי סאונד, ואי הצורך בחיווט כבל HDMI בין מקרן הקול לטלוויזיה על מנת ליהנות מסאונד Dolby Atmos.
גיימינג
חובבי הגיימינג זכו ליהנות מחוויית גיימינג על מסך ה-Neo QLED באזור ייעודי אליו חוברה קונסולת Xbox. עם טכנולוגיית Motion Xcelerator+ Turbo, וקצב ריענון תמונה של 144 הרץ, יכלו הכתבים לחוש כיצד משחקי של Point and Shoot ומירוץ מכוניות הופכים ריאליסטיים יותר מתמיד.
תצוגת מסך גיימינג Neo QLED בפעולה
מכיוון שגיימרים מעריכים שליטה במהלך משחקים, שיפרה סמסונג את סרגל המשחקים המובנה ב-Neo QLED, כך שהוא מציג יותר מידע שימושי כמו קצב הריענון הנוכחי וזמן התגובה. גיימרים יכולים לשנות גם את יחס התמונה, גובה-רוחב, כדי להרחיב את שדה הראייה לטובת התמצאות במשחק.
OLED 2023
אחת ההפתעות המשמעותיות באירוע היו טלוויזיות ה-OLED החדשות, בטכנולוגיית QD-OLED, שהדגימו את הניגודיות, הצלילים והצבעים היוצאים מהכלל שסמסונג מסוגלת לספק, הזנה גם במסכי OLED בגודל 77 אינטש. הטכנולוגיה הבלעדית לסמסונג, +Quantum HDR OLED, משופרת על ידי טכנולוגיית Quantum Dot ומציעה ניגודיות, צלילים וצבעים. טכנולוגיית ה-AI משדרגת כל תוכן רגיל לווידאו באיכות 4K, ושמע בפורמט Dolby Atmos.
סמסונג OLED בגודל 77 אינטש
”The Frame 75
בחדר ההורים, לצד מיטה אדירת מימדים, הוצגה טלוויזיית The Frame בגודל 75 אינטש. הטלוויזיה הזו משלבת בין החדשנות ואיכות התמונה של סדרת QLED 4K, לבין היכולת להתאים באופן אישי את המסגרת היפה לעיצוב החדר. במקרה זה הוצגה מסגרת בסגנון אוריינטלי, ייחודי למזרח התיכון. כשטלוויזיית The Frame אינה בשימוש, היא הופכת למיצג אומנות, עם יצירות האהובות בעולם בשיתוף עם גלריות ומוזיאונים מובילים.
מסך The Frame עם מסגרת ייחודית למדינות המזרח התיכון
הפופולריות הגוברת של מסכי הענק
קובי בש, סמנכ"ל השיווק בסמסונג ישראל, ציין שסמסונג מזהה בשנים האחרונות את הרצון הגובר של צרכנים לרכוש מסכים גדולים יותר. אם לפני שנים, 65 אינטש היה ה-55 החדש, לאחרונה הפכה ה-75 אינטש לכוכב העולה, ולכן השנה המיקוד יהיה גם ב-83 אינטש, שצפויה לכבוש את השוק. למעשה, כבר בשנת 2018 בוטל בישראל המס בגין הטלוויזיות הגדולות.
הדוח של Omdia חושף שבמהלך שנת 2022 שלטה סמסונג בענף הטלוויזיות הגדולות, עם נתח שוק מדווח של 36.1% בשוק הטלוויזיות שגודלן מעל 75 אינטש ו-42.9% בשוק הטלוויזיות שגודלן מעל 80 אינטש. בשוק טלוויזיות הפרימיום שמחירן עולה על 2,500 דולר, שמרה סמסונג על נתח השוק הגדול ביותר במונחי הכנסות, 48.6% מהשוק.
המקרן הקומפקטי Freestyle, שמכוון התמונה באופן אוטומטי ומגיע לגודל מקסימלי של 100 אינטש
שותפויות אסטרטגיות
כיאה ליצרנית גלובלית מובילת שוק, הזמינה סמסונג לאירוע הגלובלי את שותפיה, מנהלי המוצגים ב- Disney+, YouTube, ABB, Philips Hue, Dolby Labs על מנת שיציגו את השותפות ארוכת השנים עם יצרנית מערכת ההפעלה TIZEN.
ראשונה עלתה לבמה מנהלת המותג Shahid, הפופולרי ביותר במזרח התיכון, המספק תכנים למדינות האזור.
Natasha Matos-Hemingway | CCMO of Shahid
השנה חידשה סמסונג את השלט, הפכה אותו דקיק יותר והוסיפה בו לחצן ייעודי, כך שיהווה קיצור דרך לאפליקציית Shahid הפופולרית בקרב הצרכנים במזרח התיכון.
השלט החדש של סמסונג
לבסוף עלה מנהל האזורי של מותג +Disney, שהציג את שיתוף הפעולה של שתי החברות.
Tamim Fares | Director of Disney+ in MENA
ניתן לצפות כאן באירוע כולו
החלק הראשון
החלק השני