LG פותחת את ה-API של פלטפורמת ThinQ לקידום חדשנות בתחום הבית החכם
חברת LG פתחה באופן רשמי את ממשק ה-API של פלטפורמת הבית החכם שלה, LG ThinQ, ובכך מאפשרת למפתחים ליצור בקלות חללים חכמים המשלבים מכשירי LG. לאחרונה השיקה החברה את אתר המפתחים LG Smart Solution API, שמציע גישה לממשק ה-API של LG ThinQ.
API (ממשק תכנות אפליקציות) משמש כחיבור דיגיטלי המאפשר העברת פונקציות בין תוכנות שונות. מפתחים יכולים לנצל את ה-API הפתוח לשילוב תכונות שונות ממכשירי הבינה המלאכותית של LG בתוכנות או מערכות קיימות, ובכך לשדרג את השירותים שלהם. ממשק ה-LG ThinQ API מחולק לשתי קטגוריות: ThinQ API למשתמשים פרטיים ו-ThinQ Business API לשותפים עסקיים.
למשתמשים פרטיים: ThinQ API מאפשר שליטה וניטור של מכשירי AI הרשומים באפליקציית LG ThinQ ממגוון פלטפורמות בית חכם. לדוגמה, משתמשי פלטפורמת הבית החכם Home Assistant יכולים כעת לשלוט ב-26 סוגים של מכשירים חכמים של LG, כמו מקררים ומכונות כביסה, בסביבה החכמה הקיימת שלהם. Home Assistant, פלטפורמה קהילתית מבוססת קוד פתוח, כוללת כ-1 מיליון משתמשים ברחבי העולם, המפתחים יחד פונקציות אוטומציה והרחבות למכשירים.
לשותפים עסקיים: ThinQ Business API מסייע לשותפים המפעילים מבני מגורים או משרדים לנהל ולשלב מוצרים של LG, כולל ציוד מסחרי כמו מערכות HVAC ושילוט דיגיטלי, עם האפליקציות הקיימות שלהם. לדוגמה, דיירים במבנים משותפים יכולים לשריין שימוש במכונות כביסה ומייבשים באמצעות אפליקציה ייעודית, ואילו מנהלים יכולים לזהות מצבים חריגים בבניין בעזרת חיישני טמפרטורה ולחות של LG ולקבל התראות מיידיות.
בנוסף, LG מאיצה את שילוב מוצרי ושירותי IoT חיצוניים בפלטפורמת ThinQ באמצעות רכישת חברת Athom, המתמחה בחיבוריות IoT רחבה. ה-Athom Homey Hub מתחבר ליותר מ-50,000 מכשירי IoT ותומך בכ-1,000 אפליקציות למכשירים ושירותים ממותגים עולמיים כמו Philips ו-Aqara. LG מתכננת לשלב את המערכת האקולוגית של Athom במרכז הבית החכם LG ThinQ On, במטרה ליצור בית AI שמבין את צורכי הלקוחות ומספק פתרונות אופטימליים.
קים קון-וו, סגן נשיא חטיבת פתרונות הבית של LG מסר: "השקת ה-ThinQ API מאפשרת לנו להעמיק את שיתוף הפעולה עם קהילת המשתמשים בקוד פתוח ולחזק את שיתופי הפעולה עם שותפים עסקיים. יוזמה זו תומכת במאמצינו ליצור אקוסיסטמות בתים חכמים מבוססי מכשירי LG ולשדרג את חוויית הלקוחות בנקודות מגע רבות."