סקירת תערוכת HiFiDeluxe Munich 2022
בין ימי התערוכה הגדולה ב-MOC ישנה פנינה קטנה ואינטימית, תערוכת הבוטיק Hifi Delux.
החדרים בה תמיד היו שונים מאלו של ה-MOC. כיף ומעניין לחוות אודיו מיוחד שכזה בצורה אחרת.
אז אילו אוצרות נסתרים גיליתי שם...
Seawave
פגשתי כאן רמקול שופר מזן אחר. מאוד חלק, רגוע, המוזיקה זורמת כאן בקלילות שכזו. הבאס בחדר לא ישב טוב אבל את הפוטנציאל ניתן היה לזהות בקלות רבה. רמקול מאוד מעניין עם הולוגרפיה ואוויר בבמה בשפע... תחום המיד והשירה יוצאים מן הכלל.
הרמקול בנוי כולו מאלומיניום' כאשר השופר מעץ נבחר בקפידה. ההסברים הטכנולוגיים היו מאוד מפורטים ומעניינים ונראה שירדו לפרטים ויישום טכנולוגיות ייחודיות כאופייני לתרבות "האובססיבית" של המזרח. חדר מרשים.
ProjectEna & Gamut & Ideon
ראשית הרמקול עצום! הרושם הראשוני הוא שזה הולך להיות פיל בחנות חרסינה. במציאות, הסיפור הוא ההיפך הגמור. הרמקול מנגן ברכות מפתיעה מאוד, אולם שם זה נגמר.
ריבוי היחידות בו יצרו סאונד לא מאוזן לאוזני... הבאס ניגן בקצב אחר מהמיד וההיי ובתחום הבינוני והגבוה היה חוסר איזון ברור. פשוט נראה כמו overkill שיצא משליטה.
חשוד נוסף ולא פחות מהותי הוא העובדה שהרמקול העצום הזה עם הבסיס העוד יותר מגושם שלו נמצא במגע של 100% עם הרצפה. לא הבנתי את הקטע הזה. בקיצור, יש פה עוד לא מעט עבודה. הבנתי, אני ממשיך הלאה.
Sound Kaos & AGD
ראשית, מרחוק זוג מגברי המונו מעידים כי מדובר בהגברת שפופרות אולם במבט ממש מקרוב רואים מעגל אלקטרוני בתוך השפופרת. מדובר במגברי class d. אחרי שהבהרנו את זה, הסאונד. הצלילות בחדר היא ברמה מטמטמת. גודל הבמה מתפרס הרבה מעבר לגודלם של הרמקולים הקטנטנים הללו. הייתי מתרשם לחלוטין אילו הבאס היה יותר מלא ובשרני וחבל, הבאס החלש הפיל את התוצאה הכוללת. ממש ממש חבל!
יש כאן מערכת מהמעניינות שנתקלתי בהן לאחרונה. בהמשך היום שבתי לחדר ואז ניגן רמקול גדול יותר עם יחידות ריבון ו-open baffle. כאן הבאס כבר היה במקום אחר לחלוטין והשיפור ביכולות היה גדול מאוד מהמצב הקודם שכבר התחיל במקום סופר מרתק.
מוצרים שמאוד אשמח לראות בארץ. אהם אהם...
KAD
כאן מנגנים רמקולים רצפתיים אקטיביים אלחוטיים ומייד אני שומע שהסאונד לא שם, ממש לא שם. הפרזנטציה קשוחה מדי ואין זכר לפינס ועידון.
פרטים לא היו חסרים ופריסת הבמה טובה מאוד אבל עייפות האזנה הודיעה לי על בואה תוך דקות בודדות. הסאונד לאוזני היה מאוד בוסר. נפרדנו כמכרים חד פעמיים. תודה.
Bayz
רמקול ששמעתי כבר כמה פעמים בעבר. התוצאה תמיד טובה עם יכולות מרשימות אבל המראה שלו... בעייתי משהו. לטעמי בכל אופן. אגב, אחיו הגדול זכור לי כטוב יותר משמעותית!
כנראה הגרסה הזו עברה down grade כדי לפנות לנתח נוסף בשוק, מובן אך לתחושתי אילו המציג היה משקיע קצת יותר בהעמדה בחדר, התוצאות היו טובות יותר. הפוטנציאל שם, פשוט לא נוצל מספיק.
Atm & Kroma
בין רגע אני מבין שיש כאן סאונד מרשים כאשר הרמקולים מנגנים בעוצמה אך הם אינם בחדר. עד כה, זהו החדר הטוב ביותר בתערוכה הזו של HiFi Delux.
הסאונד מעט יותר מדי דיגיטלי לטעמי, אך יש כאלה שיתעלפו על ביצועי המיד והיי שהמערכת הזו הפיקה בחדר. עבורי היה קצת יותר מדי בהיר וחסרה לי קצת חלקות ועידון בצליל, אבל הרזולוציה שבתה אותי בהחלט.
בקטע מוזיקה דיגיטלית המערכת הזו עפה לחלל. מי שזו מנת ארסנל המוזיקה שלו, יתקשה לקום ממקום מושבו מול המערכת הזו.
Analogue Domain & Teac
כגודל הציפייה, גודל האכזבה פלוס עודף. לא ברור לי כיצד יצרן בקליבר כזה מציג כזו תצוגת מערכת. מוזיקה לא היתה פה בחדר. איפה החדרים הידועים שלהם עם המגברים המפלצתיים המעלפים והסאונד הרציני??? אם זו תחילתה של הנפילה, אז ההתרסקות ברורה והסוף יהיה טרגי.
אפילו כבל הרמקול הזכיר לי את זה ששימש אותי לרמקולים פיוניר 9x6 בפיאט פונטו שלי כשהייתי חייל משוחרר, דקיק כזה מנחושת עם בידוד שקוף זוכרים את החוטים הללו? בקיצור, לא ברור לי עבר על המציג אבל זה לא האנלוג דומיין שאני מכיר. מאכזב מאוד!
Live Act Audio
אז ככה, כשנכנסתי לחדר שאלתי איזה רמקול מנגן. הגדול או הקטן... התשובה? לא האמנתי אז קמתי, שמתי אוזן ושבתי למקום מושבי מבלי לומר מילה. מה קורה פה?!
השיר Trouble של Fink מוכר לי היטב גם בבית וגם בהשמעות בתערוכות בשנים האחרונות. הסאונד שהמערכת הזו והרמקולים הללו הפיקו עשו בית ספר לחדרים הכי נחשבים ב-MOC! היחידה הקואקסיאלית הזו פנומנלית! הסאונד מהיר, דינמי עם במה ענקית ורזולוציות מפה ועד לתל אביב.
וואוו, וואוו, וואוו. אם זה מה שעושה הקטן, רחמנות על מה עושה הרמקול הגדול. לא התאפקתי ושאלתי האם מאוחר יותר, ניתן יהיה להאזין גם לרמקול הגדול. המציג בנימוס בווארי ועם אנגלית כבדה השיב שהחדר פשוט קטן מדי וזה לא יעבוד. התצוגה שלו היא סטטית. קצת קשקושים עם המציג ואני מגלה שהוא עצמו הבעלים והמתכנן וגם היצרן. כאופייני לחברות בוטיק מהסוג הזה. אממה, שהוא בתחום רק 30 שנה. איש חמוד לאללה. בקיצור, נפלתי מהתוצאה. הייתי מת לראות את הרמקול הזה בארץ. אהם אהם אהם...
בנקודה הזו אני כבר מבין שזהו כנראה החדר הטוב ביותר בתערוכה הזו.
Totaldac
החדר הזה הציג מערכת שלמה של היצרן. היה קשה לי לשפוט את הסאונד בחדר כי כמעט כל קטע מוזיקה שנוגן היה נורא מקודמו. אין ספק שיש כאן יכולות אבל היה ניכר שהחדר לא הטיב עם הרמקולים. לצערי או לצערו של המציג, החדר לא נתן למערכת להפגין את היכולות שאני יודע שיש בה כי שמעתי אותה בקונסטלציה דומה בעבר והתוצאה הייתה טובה.
לסיום, שניה לפני שהתכוונתי לקום, המציג כנראה הבין שהבחירות שלו לא עושות טוב ופתאום בקע קסם בתוצרת בלוז עם טאצ' רוק עדין. קולו של סולן הבהמאס היה צלול, מהיר, מדויק עם טבעיות מטריפה. עצמתי עיניים והתענגתי. איך פתאום התוצאה שינתה את עורה. אז כן, יש כאן פוטנציאל מעולה.
Acapella
את המערכת הזו כבר שמעתי מספר פעמים בעבר בחדרים קטנים הרבה יותר מהחדר הזה שהוא יותר אולם מאשר חדר. כ-80 מ"ר (ספרתי אריחי תקרה) זה כבר לא חדר. בקיצור, המערכת הזו בחדר הזה הגיעה לרמת אחרת לחלוטין מבעבר. זו חוויה ייחודית שאין שניה לה. היא נמצאת שם יחד עם ה-Extreme של mbl. המערכות האלו בתנאים הנכונים, שהם אגב מאוד קשים לביצוע, מביאים לחוויה ייחודית - הכי קרוב שניתן להגיע לאולם קונצרטים משובח בווינה.
כל התיאורים האודיופילים אינם רלוונטיים כאן. ולהסביר בכתב זה פשוט לא רלוונטי. צריך לחוות את זה כדי להבין. היות וכבר ידעתי מראש לאן אני נכנס, לא נזקקתי לניידת מד"א בצאתי מהחדר. אגב, כל קטעי המוזיקה שנוגנו בזמן שהותי בחדר היו דיגיטליים. והרי הוכחה שהאנלוג הוא כבר לא אבסולוטי. וכבר שמעתי את המערכת הזו מנגנת באנלוג. היא פשוט כל כך קיצונית ביכולות שלה, שאין לה אמת אחת.
FM Acoustics
אמרתי זאת בעבר וכנראה שאמשיך לומר זאת גם בעתיד. מותג "שנחשב" להימצא באליטה של האודיו בעולם. אז נחשב... אני לא מבין על מה ומדוע. מערכת עם תג מחיר שמגיע לסף העליון ביותר של השש ספרות והסאונד אפילו לא קרוב "להצדקה" לתג זה. גם לא בהשוואה לאלו שכן מספקים תוצאה עם "הצדקה" לזה. אין כאן כלום ושום דבר מיוחד. יצאתי שוב תמוה מהחדר של היצרן So Called נחשב הזה.
Omega audio concepts
היצרן הזה ידוע או מוכר משנים קודמות כשהציג עם הרמקולים הפלאנרים של אסילווקס והוא רשום אצל לא מעט אודיופילים ותיקים כאחת המערכות הטובות בעולם בכל הזמנים... אני ביניהם.
השנה אני שומע לראשונה את המערכת עם רמקולים של היצרן עצמו. התוצאה מדהימה עם עומק וגודל במה מרשימים, רזולוציה וטווח דינמי מהחלל החיצון. הבחור האיטלקי הזה עושה את זה אחרת. הצליל כאן לא דומה לשום דבר אחר שאני מכיר. הבחור האיטלקי המחויט ניגן מגוון רחב של קטעי מוזיקה לא פשוטים לביצוע בכלל. כאילו הבחור בא להראות לך איך בלתי אפשרי לגרום למערכת "ליפול". הקטע האחרון שנוגן לפי צאתי מהחדר היה של קטע תופים יפניים Taiko קשוח למדי. המערכת ניגנה את הקטע מתחילתו ועד סופו כאילו כלום.
איזו דינמיקה, שליטה, מהירות ונפח... חדר פנומנלי בכל קנה מידה!
JMF
אני בדרך כלל לא ממש מתרשם מהרמקולים מהסוג הזה של הפרו / שנות ה-80 שעברו מודרניזציה והתאמה לסביבה הביתית. פשוט לא עושה לי את זה הסגנון. במירב המקרים אני מוצא שאני פחות מתחבר לזה. אממה... פה קרתה לי דרמה. המערכת הזו מנגנת PA שמתאים לבית. מפה... הכל היסטוריה. תוצאה מאוד, אבל מאוד מרשימה.
לסיכום
החדרים ב-HiFi Delux תמיד היו שונים מאלו של ה-MOC. הם אינטימיים יותר ולרוב ההעמדה של הציוד טובה יותר בשל התנאים הפחות קשוחים מאלו של מרכז הכנסים. באופן טבעי התערוכה הזו קטנה יותר במאות מונים. יום אחד הוא די והותיר לעבור על כל החדרים בקצב נוח ואפילו אפשר לחזור לכמה חדרים מועדפים ועדיין להישאר עם זמן עודף לפני הסגירה.
המערכות הללו כמעט כולן אינן מיצרנים גדולים ומותגי הבוטיק שולטים כאן ברמת 99% אך אין להמעיט בערכן, ביכולות שלהן וברמת הציוד. יש פה יצרנים שכבר עשרות שנים עושים רק את זה וגם פה ניתן למצוא מחירים מאוד יקרים. אך שוב, מדובר במוצרי בוטיק שמביאים משהו אחר.
תענוג לחוות אודיו מיוחד שכזה בצורה אחרת.