וגר אריה עם עיט?
אפי סדובניק ("כתבנו בצפון") רכש את מגבר ה-Gryphon Diablo 120 שהצטרף לרמקולים (TAD ME1) שלו... כיצד התרשם?
לפניכם סיפור חוויה אישית של אודיופיל מתהליך הרכישה וההתאמה בין הגברה. לא מדובר בסקירה.
מזה כחודשיים שהפרצוף שלי מרוח בחיוך אינסופי ואף אחד לא מבין למה... טוב חלק מצומצם מהחברים שלי כבר יודע מה הסיבה. הגיע חבר חדש לחדר הצנוע שלי והוא לא הולך לשום מקום. מגבר ה-Gryphon Diablo 120 הצטרף ליצירת המופת - רמקולים TAD ME1 שרכשתי לפני שנה.
המילה Gryphon נלקחה ממיתולוגיות שהחלו במצרים ובמדינות שונות באירופה בעת הקלאסית, ופירושה שילוב בין אריה ועיט. הגריפונים אגב ידועים בשמירה על אוצרות ורכוש יקר, אז אשמח שהם ישמרו גם על "האוצרות" שלי. החברה שנושאת את השם המיתולוגי היא חברת על דנית בתחום האודיו שמייצרת מגוון מוצרים כולל רמקולים.
למעשה היו שתי סיבות להחלפת המגבר הקודם (LAVARDIN ITX המצוין): מעט בהירות בשירים מסוימים והרצון למגבר עוצמתי שיחזיק טוב יותר את הרמקולים. לא הייתה לי שום כוונה לבדוק את כל המבחר הגדול של מגברים בשוק והתמקדתי ביכולת של יבואן להביא אליי לחדר מגבר שרציתי להדגמה, וכל זאת במסגרת תקציב ידוע מראש.
המועמדים הראשונים שעלו בראשי היו: GRYPHON, VITUS, LUXMAN, ACCUPHASE ועוד מספר חברות. בבדיקה ראשונית הרשימה צומצמה מאוד עקב התקציב המוגבל יחסית והשיחה הראשונה הייתה עם עופר שחורי לגבי ה'120' ששמתי עליו עין ועל הדגמה אצלי בבית במידה ואפשר. עופר הסכים להגיע ולהפתעתי זה קרה כבר למחרת ב-10:00 בבוקר. הוא התייצב בחדרי עם מגבר חדש (כולל DAC) ולפני שחיברנו אותו ישבנו לשמוע עוד קצת את השילוב של הרמקולים עם המגבר הישן. מאוד סיקרן אותי השילוב בינו לבין הרמקולים שלי ולמעשה כבר ידעתי שאם אשמע הבדל משמעותי וסאונד לטעמי האישי זו תהיה הבחירה שלי.
המגבר החדש חובר, הופעל והתיישבתי להאזין לקטעים רבים מהדיגיטל ומהא
נלוג. מיד אפשר להבחין באופי השונה בין שני המגברים, במיוחד בתחום המיד והגבוהים. ככל שהמגבר עבד והתחמם התוצאה השתפרה (המלצת היצרן היא לפחות 45 דקות חימום) והגיעה למיטבה לאחר כשעה בערך. המגבר ללא ברייק אמנם אבל נשמע מדהים מיד עם ההפעלה וכאמור משתפר עם החימום.
מפה אתקדם שלוש שעות קדימה לשלב שהחלטתי לרכוש את המגבר, עקב התוצאות אליהן נחשפתי, אשר היו מעבר למה שציפיתי ועוד קצת קדימה, עד לקבלת המגבר החדש (ללא DAC פנימי) וסיום תהליך הברייק.
לאחר כחודשיים שהמגבר החדש עבד כ-400 שעות (לטענת היצרן לאחר כ-50 שעות מגיע למיטבו) ההבדלים ברורים ומוחלטים בין שני המגברים בתחומים הבאים:
גבוהים:
מעודנים ועגולים, שונים לחלוטין מה-LAVARDIN. נעלמו הקצוות החדים שהפריעו לי בשילוב עם ה-TAD ולעומת זאת בשילוב רמקולים אחרים כגון הרבת' SHL5 שהיו אצלי בעבר, נשמעו דווקא נפלאים. טוויטר הבריליום של ה-TAD פשוט אוהב את המגבר הזה, הכל נשמע נכון מדויק וטבעי, אין תחושה לרגע אחד של בהירות או צורמנות שהפריעו לי מאוד בשירים מסוימים. היכולת לשמוע במשך שעות השתפרה לאין ערוך.
מיד / מידבאס:
מתאפיין בתחושה של עומק, גוף. רבדים נוספים למה שהכרתי במיוחד בשירה וקולות. אבל לדוגמה, אחד הקטעים שהתלהבתי מהם במיוחד הוא בגיטרה אקוסטית בשירו של אהוד בנאי "בוא הביתה" מהדיסק ב"אופק אחר". ב- (0:12 שניות) יש קטע של מכת מיתר מהגיטרה שיורדת נמוך ובהתאמה לא נכונה בין מגבר לרמקולים הצליל נשמע רזה, כאילו רק המיתרים מנגנים. במקרה זה, ממש מרגישים את התהודה מגוף הגיטרה, התווסף מימד חדש וויברציות שגרמו לי להרגיש את הרעד מהגיטרה דרך הגוף. כל תחום המיד / מידבאס נותן תוצאה מצוינת ומגיע לרבדים שלא הכרתי.
נמוכים:
הדוקים, מהירים ועוצמתיים. שליטה מצוינת ומוחלטת ברמקולים. זה החלק הארוך ביותר שהבחנתי בשינויים בתהליך הברייק. הבאס השתפר כל הזמן ואחרי כ-100 שעות התייצב. למעשה רק עכשיו אני מקבל את הפוטנציאל הגלום ברמקולים האלו והבאס בחדר פשוט התרומם לרמות אחרות.
טונאליות:
אחד הדברים המשמעותיים ביותר מבחינתי בשינוי הסאונד היה בטונאליות המשופרת והתחושה שהכול זורם באופן טבעי ונעים לאוזן. המגבר העלה רמה את הסט בכל תחום נשמע. השילוב בין שלושת התחומים (גבוהים, מיד, באס) מושלם. בנוסף לכך, שומעים פרטי פרטים של כל צליל ומיקומים מדויקים על הבמה של הכלים והזמרים.
דינמיות:
אחד הדברים שחשוב לי מאוד בהגברה זה הדינמיות. אוהב מאוד את ההתפרצויות הרגעיות של תזמורת שלמה או מכות תוף מפתיעות שחורגות מגבולות הסאונד הכללי הנשמע באותו רגע. המגבר לא מאכזב כאן, כפי שצפיתי ומספק את הסחורה, למרות שגם ה-LAVARDIN ידע לעשות את זה מצוין.
כל האמור נשמע מצוין גם בדיגיטל וגם באנלוג. כל הסט עלה רמה אחת מעל, לא אנסה בכלל להעריך באחוזים כמה זה, אבל מדובר בשינוי משמעותי ששווה את תוספת המחיר.
כפי שכתבתי, את הדיגיטל לא שמעתי עם ה-DAC המובנה בזמן ההדגמה, כיוון שמראש החלטתי לרכוש את המגבר ללא DAC והייתי כבר בתהליך חיפוש אחרי DAC חדש, R2R שנרכש ממש בימים האחרונים ועליו תבוא בהמשך כתבה נפרדת. שמעתי עם ה-DAC המעולה של ה-AYON CD2 שחובר לסטרימר של LINDEMANN.
סוף סוף אני מרגיש שהשילוב בין ההגברה לרמקולים מושלם! התוצאה נכונה, מאוזנת וטבעית מאוד. ממליץ מאוד לכל מי שמחפש את הסט המושלם מבחינתו להתעקש ולבצע את הבדיקה אצלו בסט הפרטי.
ציוד:
-
TAD ME1
-
GRYPHON DIABLO 120
-
DENAFRIPS PONTUS II 12H
-
AYON CD2
-
LINDEMANN BRIDGE
-
KUZMA STABI S 4P9"
-
EAR TOSHINO PHONOBOX
-
ZYX R100
-
HDPLEX LPS