without further ado - סיפור מסע, פרק ב'


ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
חשבתי לשחרר פרק פעם בשבוע ..... אבל לאור התגובות פה נראה לי שאמצא את עצמי תלוי על עץ גבוה עם כמה צלבים בוערים בסביבה אם לא אספק את הסחורה. לא מבטיח לשחרר פרק כל יום, אבל אנסה לעמוד בקצב. מצד שני, כמו בסקס טוב, אתם הרי לא רוצים שזה ייגמר מהר מדי ... נכון ?

אז נחזור לעלילותיו של גיבורנו, שמצא את עצמו מלטף את איבריה המוצנעים של תיכוניסטית בת 14 ... רגע. אבל זה סיפור אחר. ולמרות הוויכוח הציבורי, נראה שזה היה לגיטימי מצידו, לאור העובדה שבזמן ביצוע האקט הוא בעצמו היה תיכוניסט מחוצ'קן בן 15 ... סתאאם. בואו נמשיך.

מה עושים כשמחפשים רמקול ? מתחילים לכתת רגליים. יש רשימה ארוכה ומכובדת של יבואנים וחנויות בארץ, חלקם אני מכיר, לא את כולם. מתוך עצלנות גרידא כנראה נשארתי עם החברים שאני כבר מכיר מסיבובים קודמים. אני בטוח שהפסדתי מכך שלא הרחבתי את המעגל ולא פגשתי אנשים נוספים, אבל גם לזמן ולאנרגיה שלי יש גבול. אצל שניים חביבים שהכרתי והייתי אצלם בעבר - ברוך גליסקו ואמיר ארמה - לא עברתי שוב כי בביקורים אצלם , שהיו מהנים בפני עצמם, לא ראיתי שיש להם רמקולים מדפיים שיכולים להתאים לי. מכיוון שאני בכל זאת כבר חצי ירושלמי ומבלה הרבה אצל החתולה הירושלמית שלי, החשוד המיידי הבא היה איל פור. איל היה מהראשונים שהכרתי בתחום, החיבה בינינו היתה מיידית, והידע שלו בתחום האודיו והמוסיקה הקלאסית לא יסולא בפז. מצד שני - אני יודע כבר שהטעם שלנו באודיו ממש לא זהה. בעוד איל הוא חובב גדול של אקווארלים, משיחות מכחול עדינות ומרפרפות, צלילים עדינים ומלטפים - אני עצמי חובב של ציורי שמן עזי צבע ומבע, אקספרסיוניזם בולט, צליל שמן גדול עשיר ומתפרץ קדימה אל תוך פרצופו המדושן של המאזין. אבל לבקר אצל איל זה תמיד תענוג.
בקיצור ולעניין - מה שמענו ?
3 רמקולים מדפיים באו בחשבון, משודכים לנגן איר אקיוט ולהגברה של שינדק כדי לקבל השוואה קרובה ככל האפשר לזו שלי.
הראשון היה המדפי הגדול של טריאנגל, הג'נז. מה לומר ? רמקול משובח , בנוי היטב, מפורט - אבל גם איל הסתכל עלי והבין מיד שהוא לא בשבילי.
הרמקול השני היה הדבור 3XL - ממשיכו של הדבור המדפי הקודם. הדגם הקודם היה אצלי בבית לפני שרכשתי את המורל - וכמעט נשאר שם ... רמקול מפורט בטירוף מצד אחד ועדין ומלטף מצד שני, רמקול שאפשר להאזין לו שעות ללא עייפות ובהרבה התעלות הרוח. אבל ... הוא נפסל גם הפעם מאותה סיבה שנפסל קודמו : הוא פשוט קטן ועדין מדי. לאחד כמוני , שאוהב כאמור משיחות עזות של צבע שמן עבה, זה פשוט לא מספיק. לחובבי האקווארלים - זהו פשוט מאסט. הרמקול הטוב ביותר מסוגו.
על הכן עולה המתחרה השלישי, לבוש מחלצות מהודרות , בגימור פנטסטי של עץ בלאקה משובחת. זהו ה VOLLA של אורוס קנטוס, עם התיבה המאסיבית והגדולה, טוויטר ריבון מרשים ואלמנט מידוופר נוסף. טוב - נגיע ישר לסוף - ברגע ששמעתי אותו חשבתי שאולי הגיע הסוף למסע שלי, שהיה די קצר בשלב זה, ושמצאתי את מה שבאתי בשבילו. חשבתי להגיד לאיל לארוז את החיה ולקחת אותה אתי. כל מה שרציתי - פירוט , טבעיות, בצד עוצמה ודינמיות - הכל היה שם. אבל מה ? להפסיק ככה על ההתחלה מסע כל כך מעניין, עד שהחלטתי סוף סוף לשדרג ? התאפקתי, נשמתי עמוק, אמרתי תודה, ויצאתי מהחדר. ממשיכים את המסע . מקסימום תמיד אפשר לחזור ... נכון ?

חברים. אתם קצרי סבלנות ואני כבר קצת עייף. היו עוד כמה תחנות למסע הזה. ואני מציע שבכל זאת נתאזר בסבלנות ונשמע אותו פרק פרק, עד לסיום הפרק הנוכחי (כלומר עד שנרכשו הרמקולים החדשים - המסע עצמו לא תם עדיין ותוכלו לקבל עידכונים בזמן אמת כי יש עוד אלקטרוניקה ואקוסטיקה וכבלים ומה לא שאפשר לשדרג).
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
לי כבר ברור מה הייתי עושה במקומך......
 

dupo

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
25
נקודות
28
יהיה פחות רלוונטי עבורך שארשום את דעתי על הרמקולים שהצגת מכיוון שכבר בחרת וכנראה במקום אחר.. אבל אולי בכל זאת, זה יכול לעזור למישהו אחר שמתעניין וקורא את השרשור, אז בקצרה ולדעתי האישית הוולה הוא רמקול מצויין למחירו ומעבר, הרמקולים בעלי צבע ואופי שצריך לאהוב, נשמעים מלאים לכל מנעד התדרים, כאלה עם עמוד שדרה, בשרניים אם תרצו. הטוייטר עם משקל ופירוט, יחידת המיד באס איכותית ומפתחת תדרים נמוכים ולא יורה אותם (עד כמה שאפשר בגבולותיה, ואפשר דווקא יפה לטעמי) , בקשר לרמקולים של דבור , דווקא לא מכיר את הדגם המדובר אבל יצא לי להאזין לדגמים רצפתיים מהסדרה הנמוכה ואחת מעלייה, לא באופן האולטימטיבי ובכל זאת, הם נשמעו לי נטולי צבע, קצת יותר ריקים מטבעיים, מצד אחד הייתה תחושב של מוסיקליות שבקעה מהמם, מין הרגשה כזאת שהם יודעים לשחרר מוסיקה, לתת לה להתנגן ולא לנגן אותה, ככה בקלילות ובכיף.. מצד שני ובנוגע לריקנות ולא רק, אני קבלתי את ההרגשה שאוקטבות נמוכות (בגדר מה שהיחידות אמרות להיות מסוגלות) לא נמצאות ומה שנשאר מהם נטול דרייב, מה שהיה נשמע לאוזניי אנמי.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור