WiiM Ultra המכשיר שעושה מהפכה בעולם האודיו


גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
התבלבלת, כפרה. מציין דעה במסווה של עובדה. :)
לא מתוקי, הוא מציין "עובדות" ואז כשמנסים להיכנס איתו לעובי הקורה, ה-"עובדה" הופכת לדיעה.
אני כבר שנים אומר לך שהזיהום אוויר של העיר שלך בסוף יהפוך אותך לדייסה...
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
להגנתו ייאמר שהוא לא רב, הוא פשוט תולעת. מי שרב זה מחרחרי מדון כמוני. אבל למה לקחת לו את זה? הוא נהנה מזה, תן לו.
ההנאה שלו היא להטריל. היום בדיוק נגמרו הניקובים בכרטיסיה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני פשוט לא מוכן להיות בחקירה ולהצטרך "להוכיח כל מילה שלי" מה שלא קורה עם אף אחד אחר כאן
זו שוב התקרבנות לא לעניין.

אין הבדל עקרוני בין ההתייחסות אליך ולאחרים בעניין הזה. מה שכן שונה הוא:
  1. שכשחולקים על דעתם של אחרים, הם מסבירים ו/או מחזקים אותה. אתה לא
  2. אתה כותב יותר מרוב האחרים, ואחוז השטויות אצלך גבוה בהרבה מאוד מאצל האחרים, כך שזה קורה הרבה יותר

אומר את דעתי וזה עדיין לא מתקבל
דעתך ברוב המקרים לא מתקבלת כי היא שטותית או קלישאתית.


כשכולם יביאו הוכחות לכל מילה שלהם אני אצטרף אין לך מה לדאוג זה
כולם אכן מביאים ביוזמתם הוכחות למה שהם אומרים כאשר חולקים עליהם, בלי להתקרבן ש"חוקרים" אותם.


כשזה נטו אד הומינם-פחות
אין כאן ולא היה כאן אד הומינם, לא נטו ולא ברוטו ולא טרה ולא תנובה.

אם מעריכים אותך פחות מאחרים זה לא בגלל המילים היפות שאומרים עליך, אלא בגלל שרואים שבכל כך הרבה מקרים אתה כותב שטויות או קלישאות, ובאף מקרה לא תומך במה שאתה עצמך כתבת, ומבינים עם מי יש להם עסק.

המילים היפות הן התוצאה, לא הסיבה.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
יאללה חברה, נראה לי מיצינו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
כמו שאמרתי אף אחד הוא לא סטנדרט מדעי שיכול לסתור את דבריי
הנה, סוף סוף הגענו לדבר האמיתי: זה אד הומינם -- פסילת הדובר במקום את טיעוניו.

ואם מדברים על התנשאות -- הוא מישהו שרק "סטנדרט מדעי" יכול בכלל לסתור את דבריו.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
אני אוהב Flat באקסטרים
מוניטור אולפני אבל מהכי ברוטלי שלהם , לא מהמוזיקליים שלהם.
גם הפרדת כלים מקסימלית
האם אני יכול להנות ממערכת עם סאונד שונה לגמרי נגיד ויניל פלוס מנורות?
כן
אבל אני יותר בקטע של לנתח את המוזיקה ולשמוע כל פרט מלהתענג על איזה מוזיקליות עילאית


המטרה של מוניטור אולפני היא לאו דווקא מה שאתה חושב.

המוניטור האולפני לא בנוי בצורה ספציפית בשביל רק פלייבק "רק יותר נייטרלי", אלא לצורכי מיקס ומאסטר, קרי להיות עקבי עם מה שהמהנדס הספציפי מכיר וצריך בשביל העבודה שלו.
הנטרול של החדר זה רק אספקט אחד.
בהרבה מהמוניטורים יש אפשרות לכוון את הצליל לפי צרכים של הטכנאי: כיוון טרבל בס, אקולייזר מלא לפעמים, DSP, RC , אפילו כיוון של מיקום המוניטור יחסית לטכנאי כדי לפצות על בוסט בתדר נמוך בגלל קירבה לקיר, ואפילו כיוונים לקרוס כמו LPF.
בנוסף, דרייברים במוניטורים NF הם "מונחים" כלומר מיועדים לפיזור באלומה צרה (זו הסיבה מדוע האלמנטים "שקועים" בנישה בד"כ), זה בגלל הקרבה לטכנאי, לא בגלל השטחה ושאר ירקות. הטכנאי רוצה להרכיב במה במיקס, אז הוא צריך להבחין בכל נגיגה בקונסולה, תוספת אפקט וכו. זה לא לצורכי פלייבקף ואין לזה יתרון בפלייבקף אלא בעיקר חסרונות.

אני לא משוכנע שאפשר לקחת מוצר עם כל כך הרבה אמצעים לכיוון הצליל, הרבה יותר ממגבר\פרה היי אנד ממוצע, ולהחליט שכשמשתמשים בו לפלייבק, הוא סטנדרט הזהב לצליל נייטרלי.
בטח ובטח כשאין לנו יותר מדי מושג בנוגע לאיזה מוניטור השתמש המפיק להפקה, איך כיוון אותו, היכן מיקם אותו, באיזה גובהןמרחק וכו.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
לא מתוקי, הוא מציין "עובדות" ואז כשמנסים להיכנס איתו לעובי הקורה, ה-"עובדה" הופכת לדיעה.
אני כבר שנים אומר לך שהזיהום אוויר של העיר שלך בסוף יהפוך אותך לדייסה...
אני צריך שתסביר לי את זה על דרינק. :)

יאללה, מיצינו.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
המטרה של מוניטור אולפני היא לאו דווקא מה שאתה חושב.

המוניטור האולפני לא בנוי בצורה ספציפית בשביל רק פלייבק "רק יותר נייטרלי", אלא לצורכי מיקס ומאסטר, קרי להיות עקבי עם מה שהמהנדס הספציפי מכיר וצריך בשביל העבודה שלו.
הנטרול של החדר זה רק אספקט אחד.
בהרבה מהמוניטורים יש אפשרות לכוון את הצליל לפי צרכים של הטכנאי: כיוון טרבל בס, אקולייזר מלא לפעמים, DSP, RC , אפילו כיוון של מיקום המוניטור יחסית לטכנאי כדי לפצות על בוסט בתדר נמוך בגלל קירבה לקיר, ואפילו כיוונים לקרוס כמו LPF.
בנוסף, דרייברים במוניטורים NF הם "מונחים" כלומר מיועדים לפיזור באלומה צרה (זו הסיבה מדוע האלמנטים "שקועים" בנישה בד"כ), זה בגלל הקרבה לטכנאי, לא בגלל השטחה ושאר ירקות. הטכנאי רוצה להרכיב במה במיקס, אז הוא צריך להבחין בכל נגיגה בקונסולה, תוספת אפקט וכו. זה לא לצורכי פלייבקף ואין לזה יתרון בפלייבקף אלא בעיקר חסרונות.

אני לא משוכנע שאפשר לקחת מוצר עם כל כך הרבה אמצעים לכיוון הצליל, הרבה יותר ממגבר\פרה היי אנד ממוצע, ולהחליט שכשמשתמשים בו לפלייבק, הוא סטנדרט הזהב לצליל נייטרלי.
בטח ובטח כשאין לנו יותר מדי מושג בנוגע לאיזה מוניטור השתמש המפיק להפקה, איך כיוון אותו, היכן מיקם אותו, באיזה גובהןמרחק וכו.
רק לעניין ה"מונחים", מניח :))) שהתכוונת לכאלה עם waveguide, שמכוונים, לפחות בדיזיינים של השנים האחרונות, פחות לאלומה צרה, יותר ל-ditectivity index "חלק". לא מעט מהם נשמעים טוב בבית. אולי זו השפעה של ההתחזקות המטורפת של תחום האולפנים הביתיים אבל זה מגיע למוניטורים ברמות מחיר כבדות מאוד שמכוונות לסיגמנט הסופר מקצועי ולמאסטרינג באולפנים גדולים. בכל אופן זה תורם להתנהגות צפוייה בהרבה, מה שעובד היטב עם rc אולפני ועם שלל התוכנות שמאפשרות לטכנאי לדמות תנאי האזנה שונים ומשונים.
ככל שידיעתי מגעת, האתגר הכי קטלני בתכנון רמקול שווייב גייד יכול לפתור זה מעבר חלק מהפיזור של הטוויטר לפיזור של הדרייבר שמתחתיו (גם כשהוא קואקסיאלי) - מדגיש שהכוונה לפיזור ולא רק למעבר חלק on axis...
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
רק לעניין ה"מונחים", מניח :))) שהתכוונת לכאלה עם waveguide, שמכוונים, לפחות בדיזיינים של השנים האחרונות, פחות לאלומה צרה, יותר ל-ditectivity index "חלק". לא מעט מהם נשמעים טוב בבית. אולי זו השפעה של ההתחזקות המטורפת של תחום האולפנים הביתיים אבל זה מגיע למוניטורים ברמות מחיר כבדות מאוד שמכוונות לסיגמנט הסופר מקצועי ולמאסטרינג באולפנים גדולים. בכל אופן זה תורם להתנהגות צפוייה בהרבה, מה שעובד היטב עם rc אולפני ועם שלל התוכנות שמאפשרות לטכנאי לדמות תנאי האזנה שונים ומשונים.
ככל שידיעתי מגעת, האתגר הכי קטלני בתכנון רמקול שווייב גייד יכול לפתור זה מעבר חלק מהפיזור של הטוויטר לפיזור של הדרייבר שמתחתיו (גם כשהוא קואקסיאלי) - מדגיש שהכוונה לפיזור ולא רק למעבר חלק on axis...
כן, waveguide וכן בהחלט מחלחל לתחום הבייתי, למשל perlisten שאתה רואה שם אלמנטים שממוקמים בבאפל בצורה שמזכירה מאוד מוניטור אולפני.
אולי המפיץ שלהם בארץ שפעיל בפורום יוכל להרחיב או להעמיד דברים על דיוקם.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
כן, waveguide וכן בהחלט מחלחל לתחום הבייתי, למשל perlisten שאתה רואה שם אלמנטים שממוקמים בבאפל בצורה שמזכירה מאוד מוניטור אולפני.
אולי המפיץ שלהם בארץ שפעיל בפורום יוכל להרחיב או להעמיד דברים על דיוקם.
עד שנגר כפרה עליו יתפנה להרחיב, אספר שברגע זה ממש (היום אני מתעצל מהבית) אני מקשיב קז'ואלית בזוית לא טבעית בכלל מהפינת אוכל שבה נזרקתי עם הלפטופ וה-DPC array של פרליסן עובד אחלה way way off axis
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
עד שנגר כפרה עליו יתפנה להרחיב, אספר שברגע זה ממש (היום אני מתעצל מהבית) אני מקשיב קז'ואלית בזוית לא טבעית בכלל מהפינת אוכל שבה נזרקתי עם הלפטופ וה-DPC array של פרליסן עובד אחלה way way off axis
@Dan-Cinemart
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
עד שנגר כפרה עליו יתפנה להרחיב, אספר שברגע זה ממש (היום אני מתעצל מהבית) אני מקשיב קז'ואלית בזוית לא טבעית בכלל מהפינת אוכל שבה נזרקתי עם הלפטופ וה-DPC array של פרליסן עובד אחלה way way off axis

אצלי (גם) לרוב כאשר אני בבית, הילדות בחדרים, אין מי שירעיש או יתעסק בסלון, המערכת מנגנת בסלון ואני בעיסוקיי, מבשל במטבח, מטייל לי פה ושם חח, המערכת נשמעת תענוג חושים, גם כאשר אני לא ב SWEET והמערכת מנגנת אי שם בסלון - גם כאשר יושבים אצלי מול אחד הרמקולים (קיצונית מהמרכז), מקבלים אשליית מרכז טבעי ומופרד "כמעט" לחלוטין,
כמובן שכאשר אני במרכז - יש לי אשליית "סנטר" כאילו חיברתי רמקול נוסף פיזית של קייזר קווארו קלאסיק 3 במרכז.

חבר טוב אומר לי כשמגיע, שהוא שומע אצלי לא 2.0 אלא 3.1 חח
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
כן, waveguide וכן בהחלט מחלחל לתחום הבייתי, למשל perlisten שאתה רואה שם אלמנטים שממוקמים בבאפל בצורה שמזכירה מאוד מוניטור אולפני.
אולי המפיץ שלהם בארץ שפעיל בפורום יוכל להרחיב או להעמיד דברים על דיוקם.
היי ,
יש פה כמה עניינים שצריך להפריד.
יש פיזור נשלט (צר או רחב - ורטיקלי או אופקיאו שניהם)
יש פיזור לא נשלט (לא טוב )
מוניטור NEARFIELD דווקא לא מקרין צר - הוא דיי מקרין "מבולגן"(לא נשלט) כי היחס בין הסאונד הישיר לסאונד החוזר הוא גבוה מאוד. במילים אחרות פחות מושפע מהחדר ויקר להשקיע במשהו נשלט .המון הנדסה.
הוא גם פחות יכול להתמודד עם SPL גבוהים.
והוא ינסה להבטיח שכל התדרים יגיעו ל ALIGEMENT(תגובה טובה ממרחק קצר - הגעה של כולם וסיכום טבעי באותו זמן - נניח ממרחק של מטר) במרחק המאזין הטיפוסי.
ודאי שיש כאלה משוקים יותר שיספקו גם פיזור נשלט וכו וכו.

באשר לפרליסן - זה מורכב מאוד.
הפיזור הוא נשלט . צר אנכית ורחב אופקית .
זה לא רק על ידי ה WAVEGUIDE - שתכלס עובד על הטוויטר בלבד אלא גם על ידי BEAMFORMING בעזרת שני המידים הנוספים(הקטנים) שאוגפים אותו מלמעלה ולמעטה .
יש המון תדרים שבהם שלושת הדרייברים עובדים יחד(קרוס מורכב) לייצר את ה BEAMFORMING המדובר וכמובן גם לפזר חום ולהקטין EXCURSION של הדרייברים לטווח דינמי גדול יותר ו MAX SPL(בגלל זה אחוזי העיוות האפסיים)

אפילו הגרלים הקטנים שעל המיד-דומים ממודלים ואם יוסרו ה DPC יפגע.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
מוניטור NEARFIELD דווקא לא מקרין צר - הוא דיי מקרין "מבולגן"(לא נשלט) כי היחס בין הסאונד הישיר לסאונד החוזר הוא גבוה מאוד. במילים אחרות פחות מושפע מהחדר ויקר להשקיע במשהו נשלט .המון הנדסה
אני כיוונתי למוניטורים NF עם WAVEGUIDE בטוויטר בלבד. אני פחות מכיר במיד, ככל שיש יותר משני אלמנטים.
הפיזור שלהם מיועד לאוזני הטכנאי, וזהו להבנתי, ולכן מי שחושב על מוניטורים לצורכיי פלייבק בסלון קצת מפספס.

לגבי התיאור הטכני של פרליסן, כמו שאני מבין, כשהאלמנטים מתוכננים ל BEAMFORMING, בטח כשיש מספר רב של אלמנטים, איך אתה שומר על גמישות במיקום אם הרמקולים פסיביים? אני לא יכול לחשוב על זה שלא במונחים של אלקטרוניקה אקטיבית (אפילו "רק" מרמת הקרוס ועד לרמות של DSP או RC בעיקר). אחרת אני מניח שאתה נכנס לכל מני בעיות (למשל crosstalk?) וכו.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אני כיוונתי למוניטורים NF עם WAVEGUIDE בטוויטר בלבד. אני פחות מכיר במיד, ככל שיש יותר משני אלמנטים.
הפיזור שלהם מיועד לאוזני הטכנאי, וזהו להבנתי, ולכן מי שחושב על מוניטורים לצורכיי פלייבק בסלון קצת מפספס.

לגבי התיאור הטכני של פרליסן, כמו שאני מבין, כשהאלמנטים מתוכננים ל BEAMFORMING, בטח כשיש מספר רב של אלמנטים, איך אתה שומר על גמישות במיקום אם הרמקולים פסיביים? אני לא יכול לחשוב על זה שלא במונחים של אלקטרוניקה אקטיבית (אפילו "רק" מרמת הקרוס ועד לרמות של DSP או RC בעיקר). אחרת אני מניח שאתה נכנס לכל מני בעיות (למשל crosstalk?) וכו.
בניונמנים והג'נלקים הקטנים למשל, וגם בזולים יותר כמו kali, הwaveguide בפירוש מכוון לspin טוב יותר מאשר צר... גם אם תסתכל על מדידות שמגיעות מיצרני דרייברים (של טוויטר + גייד ביחד) כמו Bliesma למשל, קל לראות את זה.

זה באמת מרשים מה שפרליסן עשו בלי dsp, אבל להבנתי החלק הכי קריטי הוא במידול עצמו ובעיקר בגיאומטריה. הקרוס מתוחכם אבל לא מדע טילים.
אני לא רואה בעייה של crosstalk אבל לך תדע...
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אני כיוונתי למוניטורים NF עם WAVEGUIDE בטוויטר בלבד. אני פחות מכיר במיד, ככל שיש יותר משני אלמנטים.
הפיזור שלהם מיועד לאוזני הטכנאי, וזהו להבנתי, ולכן מי שחושב על מוניטורים לצורכיי פלייבק בסלון קצת מפספס.

לגבי התיאור הטכני של פרליסן, כמו שאני מבין, כשהאלמנטים מתוכננים ל BEAMFORMING, בטח כשיש מספר רב של אלמנטים, איך אתה שומר על גמישות במיקום אם הרמקולים פסיביים? אני לא יכול לחשוב על זה שלא במונחים של אלקטרוניקה אקטיבית (אפילו "רק" מרמת הקרוס ועד לרמות של DSP או RC בעיקר). אחרת אני מניח שאתה נכנס לכל מני בעיות (למשל crosstalk?) וכו.
לגבי חלק הראשון - רועי ענה.

לגבי החלק השני -באופן עקורני אתה צודק - וברוב הרמקולים שמשתמשים במספר דרייברים לאותם תדרים - אתה בהחלט רואה הפרעות וביטולים.
אבל אתה לא רואה את פה - ראה מפה פולארית באתר שלהם ומדידות צד ג. בהחלט דומה לרמקול אקטיבי.

הקרוס הוא לא קרוס נקודתי (כפי שהבנת ) - יש תדרים שעובד רק הטוויטר במנחה תדר . יש תדרים שעובדים כולם וגם הדום מידים חופפים קצת עם המידים . קרוס מורכב.מידול ברמה מאוד גבוהה (זה מה שהחבר'ה האלה עשרות שנים ללא קשר לפרליסן) .

לגבי גמישות מיקום לא הבנתי . אתה מדבר על גמישות מיקום בחדר ?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
בניונמנים והג'נלקים הקטנים למשל, וגם בזולים יותר כמו kali, הwaveguide בפירוש מכוון לspin טוב יותר מאשר צר... גם אם תסתכל על מדידות שמגיעות מיצרני דרייברים (של טוויטר + גייד ביחד) כמו Bliesma למשל, קל לראות את זה.

זה באמת מרשים מה שפרליסן עשו בלי dsp, אבל להבנתי החלק הכי קריטי הוא במידול עצמו ובעיקר בגיאומטריה. הקרוס מתוחכם אבל לא מדע טילים.
אני לא רואה בעייה של crosstalk אבל לך תדע...
מסובך רצח.
אם זה מעניין אותך ראה מ דקה 27:30 .

 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
לגבי מרחק מהמאזין - בדיוק זה לא משנה במקרה הזה - ואף יש יתרון - מטר או 4 מטר - לא ישנה .
תקרא בעיון את הביקורת של אודיאוליקס וראה מדידות .

לגבי הרוחב , toe in וכו - הפיזור האופקי הוא 90 מעלות .
אתה ככל הנראה מתכוון לפיזור האנכי שהוא סביב 45 מעלות וגם זה לא משנה - כי הוא נועד למזער רצפה תקרה והחזרים בעייתיים .

לגבי מרחק אחד מהשני - הפיזור הוא סטנדרטי במישור האופקי - רק נשלט.
מה שאומר שתוכל למקם בגמישות רבה יותר מרמקול לא נשלט - קרוב או רחוק מקיר הצד וקיר אחורי .
בנוסף החל מתדר המעבר של החדר - אתה יודע בדיוק מה תקבל בחדרים שונים ואתה לא מחויב לאקוסטיקה כמו ברמקול לא נשלט .

אתה גם יכול לעשות toe in אגרסיבי ולקבל מרכז גם כשהרמקולים מאוד מאוד רחוקים אחד מהשני ביחס למאזין . שוב - כי הוא נשלט .

ראה מאמר על time intensity trading לגבי רמקולים עם controlled directivity .
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
הוכח שאנשים אוהבים סאונד נייטרלי הרבה יותר מ V shaped
והרבה יותר נהנים מסאונד נטול עיוותים מאשר סאונד עם עיוותים

ניסיון שלי צנוע לחוד (אנחנו קוראים לסאונד נייטרלי במילה אחרת - סאונד קליני)

לפי מה שקראתי מהמאמרים של Harman (Toole) זה לא נכון ממש.

אתה תצטרך להוכיח את הטענה שלך..
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור