יש צורך לאזן את המאזן....
http://www.vox.com/2014/4/19/5626058/vinyls-great-but-its-not-better-than-cds
http://www.vox.com/2014/4/19/5626058/vinyls-great-but-its-not-better-than-cds
אם זה גורם לך לרכוש יותר CD כעת - אז יופי
מה זה קשור לרכישה..?
יש שם מאמר מושכל ו לינק לווידאו שמכיל מידע שיכול להעשיר ולו במעט.
גם את חלק מהטיעונים אני מקבל כמוצדקים וכנכונים.
בבקשה, לא להיסחף...
לעניות דעתי הסיבה שנגני התקליטורים כנראה ייעלמו סופית היא רק כתוצאה מהפרת זכויות יוצרים במוסיקה. אני מרגיש כמו המוהיקני האחרון.
מסכים.טווח דינאמי הוא די פיקציה -
נכון - תיאורטית, תזמורת סינפונית מסוגלת להציע טווח דינאמי של כ- 40 Db. בפועל, בפעם האחרונה שישבתי באולם מדדתי לא יותר מ- 28 Db, ואני לא בטוח שהחלק השקט בטווח היה מוסיקה (ולא דפדוף בתוים, או תזוזת כסאות). שעולים נרשמו בכ- 47-48 Db...
בבית, הטווח הדינאמי גם מוגבל מאוד: פחות מ- 55 Db או אפילו 60 אם החדר לא ממש שקט הם לא שמיעים מספיק, ובטח לא מהנים. יותר מ- 85 Db כבר לא נעימים לאוזן (וגורמים נזק לשמיעה). כל זה משאיר אותנו עם טווח דינאמי ריאלי של 25-30 Db איתו גם CD וגם תקליט מתמודדים בקלות.
ובכלל נעים לקרוא אותך.
: -)
קבל ח"ח על דיון אינטלגנטי. מעניין לקרוא את זה.אז מדדתי שוב -
היכל התרבות, מקומות לא משהו - בלוק ראשון במרפסת, קצת משמאל. קונצ'רטו לפסנתר של ברהמס.
המדידה באמצעות הנייד שלי, שהיא ממש לא מדעית הראתה טווח דינאמי של 34-81 Db. פיאנו פיאניסימו נרשם בערך ב- 40 Db.
הלכתי ומדדתי בבית:
אותה היצירה מתקליט - 29-81
מדיסק - 29-81
מסקנות? אין כמובן.
משמח לגלות שרצפת השקט בסלון שלי נמוכה מהיכל התרבות (כשיש בו קהל ותזמורת - אני בטוח שהאולם שקט יותר כשהוא ריק מאדם). העוצמה גם של הפטיפון וגם של ה- CD כוונה ל- 81 Db כדי להשוות עוצמות.
אין ספק שהפילהרמונית נשמעה טוב יותר מהמערכת שלי, אבל אין לזה שום קשר לטווח הדינאמי. גם הדיסק וגם התקליט נשמעים טוב מאוד. ביצירה הזו כנראה הדיסק יותר, אבל זה קשור לדעתי להקלטה, עריכה והדפסה, יותר מאשר לפורמט. גם למצב התקליט - כמובן.