Vinyl's great, but it's not better than CDs

  • פותח הנושא YB-7
  • פורסם בתאריך

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אם זה גורם לך לרכוש יותר CD כעת - אז יופי
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אם זה גורם לך לרכוש יותר CD כעת - אז יופי

מה זה קשור לרכישה..?
יש שם מאמר מושכל ו לינק לווידאו שמכיל מידע שיכול להעשיר ולו במעט.
גם את חלק מהטיעונים אני מקבל כמוצדקים וכנכונים.
בבקשה, לא להיסחף...
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
אבל מה חדש?
תמיד ידענו שלפורמטים האנלוגיים יש מגבלות מובנות. עדיין, תקליטים יודעים להפיק איכות צליל מדהימה בעזרת הציוד המתאים. פיליפס המציאו את ה- CD ואחרי התלהבות קצרה הבנו שגם לפורמט הזה יש מגבלות - אחרות. ועדיין, גם ה- CD יודע להפיק איכות מעולה בעזרת הציוד המתאים.

נכון, הפורמטים החדשים, מרובי הביטים, אכן מציעים אפשרות לעקוף את המגבלות - גם של התקליט וגם של ה- CD, אבל התחושה היא שבשנים האחרונות, הדבר האחרון שמעניין את מי שמפיק מוסיקה, בוודאי פופולארית - היא "איכות המוסיקה".

:עצוב:
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מה זה קשור לרכישה..?
יש שם מאמר מושכל ו לינק לווידאו שמכיל מידע שיכול להעשיר ולו במעט.
גם את חלק מהטיעונים אני מקבל כמוצדקים וכנכונים.
בבקשה, לא להיסחף...

הנקודה שלי שהיום רוב האנשים לא רוכשים CD ובדרך כלל גם לא רוכשים מוזיקה כלל - הם מורדים את המוזיקה שלהם באיכות "זבל" - גם למי שרוצה לרכוש מוזיקה אכותית לא תמיד קל למצוא אותה

מעבר לכך שלדעתי (האישית, רק האישית) תקליטים נשמעים יותר טוב :)
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
עוד נקודה:
מהרבה סיבות מסחריות של אופי צריכת המוזיקה היום, חלקן כבר הוזכר פה, מהדורות CD חדשות עושות עוול רב לפורמט הזה, בכך שהן מנצלות חלק קטן מאד מיכולותיו.
זה בעיקר קשור לתחום הדינמי - אחת הנקודות החזקות של CD בהשוואה לתקליט. הקלטות חדשות, ומהדורות חדשות של הקלטות קלאסיות (ה-"new remixing" המקולל) דוחסות את המוזיקה לתחום דינמי של 20db ומטה, עם הרבה רוויה ו-Clipping, והתוצאה איומה לאוזן.

למה הם עושים את זה?
כי זה ״נשמע יותר טוב״ לצעירים עם אייפוד ואוזניות
כי זה עובד יותר טוב ברדיו, בעיקר בהאזנה ברכב
כי זה מתאים יותר לבארים ומקומות ציבוריים
כי זה מוכר יותר

ואנחנו מפסידים, והולכים לחפש פורמטים דיגיטליים אקזוטיים חדשים.
זה נשמע יותר טוב? כן, כי ניתנה שם כל תשומת הלב לאיכות אודיופילית.
אבל האם הנדסית יש שם יתרון מובנה על CD עבור אוזן אנושית? לא בטוח..
 

cyrus

אוהב את התחום
הודעות
61
מעורבות
3
נקודות
8
לעניות דעתי הסיבה שנגני התקליטורים כנראה ייעלמו סופית היא רק כתוצאה מהפרת זכויות יוצרים במוסיקה. אני מרגיש כמו המוהיקני האחרון.
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
טווח דינאמי הוא די פיקציה -

נכון - תיאורטית, תזמורת סינפונית מסוגלת להציע טווח דינאמי של כ- 40 Db. בפועל, בפעם האחרונה שישבתי באולם מדדתי לא יותר מ- 28 Db, ואני לא בטוח שהחלק השקט בטווח היה מוסיקה (ולא דפדוף בתוים, או תזוזת כסאות). שעולים נרשמו בכ- 47-48 Db...

בבית, הטווח הדינאמי גם מוגבל מאוד: פחות מ- 55 Db או אפילו 60 אם החדר לא ממש שקט הם לא שמיעים מספיק, ובטח לא מהנים. יותר מ- 85 Db כבר לא נעימים לאוזן (וגורמים נזק לשמיעה). כל זה משאיר אותנו עם טווח דינאמי ריאלי של 25-30 Db איתו גם CD וגם תקליט מתמודדים בקלות.

(ורד)
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לעניות דעתי הסיבה שנגני התקליטורים כנראה ייעלמו סופית היא רק כתוצאה מהפרת זכויות יוצרים במוסיקה. אני מרגיש כמו המוהיקני האחרון.

בלי קשר לנושא האיכויות, זה לא מדוייק להאשים רק את הצרכנים בהפרת זכויות היוצרים. בנושא זה התקיימו אינסוף ויכוחים.
האומנים עצמם, בחלקם הגדול, שבויים בידי חברות שהעניין שלהן הוא ברווח בלבד. אצלן אומן הוא מי שיכול להגדיל את רווחיהן. התוצאה היא מחירים לא ריאליים שדוחפים את הצרכנים לגנוב מוסיקה. מי שידע להתאים עצמו לעידן האינטרנט ירוויח היטב. החברות הגדולות מבינות שהן מיותרות במערך המודרני ובשלב הזה חוסמות את התהליך הטבעי של מעבר לרכישה ישירות מהיוצר.

לא רק בצריכת מוסיקה, התעסוקה של הרבה מאוד מפיצים תיעלם ככל שתגבר המכירה דרך האינטרנט. העלות של המוצר גדלה פי כמה כשהוא מופץ ע"י מפיצים.

אחד הבנים שלי רכש סלולארי סיני מאוד מתקדם שעולה בארץ 1000 ש"ח ישירות מסין ב 600 ש"ח כולל הכל. זו התמונה האמיתית, וככל שהמוצר יקר יותר, החיסכון שבוויתור על מפיצים גדול יותר.

אריה
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
טווח דינאמי הוא די פיקציה -

נכון - תיאורטית, תזמורת סינפונית מסוגלת להציע טווח דינאמי של כ- 40 Db. בפועל, בפעם האחרונה שישבתי באולם מדדתי לא יותר מ- 28 Db, ואני לא בטוח שהחלק השקט בטווח היה מוסיקה (ולא דפדוף בתוים, או תזוזת כסאות). שעולים נרשמו בכ- 47-48 Db...

בבית, הטווח הדינאמי גם מוגבל מאוד: פחות מ- 55 Db או אפילו 60 אם החדר לא ממש שקט הם לא שמיעים מספיק, ובטח לא מהנים. יותר מ- 85 Db כבר לא נעימים לאוזן (וגורמים נזק לשמיעה). כל זה משאיר אותנו עם טווח דינאמי ריאלי של 25-30 Db איתו גם CD וגם תקליט מתמודדים בקלות.

(ורד)
מסכים.
אבל כש"מועכים" מוזיקה לטווח דינמי של 15-20db , כשחלק מהדגימות הוא ברוויה (מכילים את הערך המספרי המכסימלי האפשרי), רק בגלל שניפוח "לאודנסס" נשמע יותר טוב לצעירים חסרי הבנה, זה פשע אודיופילי.

חוויתי את זה פעם במו אזני.
CD של אלבום קלאסי, Led Zeppelin III, שיצא בשנת 1985
CD חדש של אותו אלבום, שיצא בשנת 2010.
החדש פשוט זוועה, compressed to death...

למה? כי מעברים של שקט לא "עוברים טוב" באוזן המודרנית. לא "עוברים טוב" בשידור רדיו, כי רוב האנשים שומעים היום רדיו רק ברכב.
אז ממלאים אותם ברעש.

רונן
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,502
מעורבות
490
נקודות
83
היי nkorah

בפעם האחרונה שישבתי באולם מדדתי לא יותר מ- 28
זה לא תלותי במיקום שלך באולם, בעת המדידה?
דהיינו, אם אתה תשב באמצע האולם, ואני למרגלות התזמורת ....
תוצאת המדידה תהא זהה?
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
אני לא בטוח - תיאורטית לא, התהודה צריכה לייצר עצמות דומות בכל מרכז האולם, אבל אני רחוק מלהיות מומחה, והמדידות שלי היו רחוקות מלהיות מדעיות.

אני כן יכול לומר שהיו לי מקומות טובים - שורה 8 די באמצע :)
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,502
מעורבות
490
נקודות
83
כן, דעתי כשלך.
אני יוצא מהנחה כמובן, ששנינו מתכוונים לתזמורת ללא הגברה.
מסתמא במקרה של הופעה מוגברת, אין נפקותא בדבר. (כמעט).

אגב, אתה בעל ידע נרחב....בעיקר באנלוגי.
ובכלל נעים לקרוא אותך.

: -)
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
אז מדדתי שוב -

היכל התרבות, מקומות לא משהו - בלוק ראשון במרפסת, קצת משמאל. קונצ'רטו לפסנתר של ברהמס.
המדידה באמצעות הנייד שלי, שהיא ממש לא מדעית הראתה טווח דינאמי של 34-81 Db. פיאנו פיאניסימו נרשם בערך ב- 40 Db.

הלכתי ומדדתי בבית:

אותה היצירה מתקליט - 29-81
מדיסק - 29-81

מסקנות? אין כמובן.

משמח לגלות שרצפת השקט בסלון שלי נמוכה מהיכל התרבות (כשיש בו קהל ותזמורת - אני בטוח שהאולם שקט יותר כשהוא ריק מאדם). העוצמה גם של הפטיפון וגם של ה- CD כוונה ל- 81 Db כדי להשוות עוצמות.

אין ספק שהפילהרמונית נשמעה טוב יותר מהמערכת שלי, אבל אין לזה שום קשר לטווח הדינאמי. גם הדיסק וגם התקליט נשמעים טוב מאוד. ביצירה הזו כנראה הדיסק יותר, אבל זה קשור לדעתי להקלטה, עריכה והדפסה, יותר מאשר לפורמט. גם למצב התקליט - כמובן.

(ורד)
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
תתקדמו ל SACD
ו DVD AUDIO
ואז הפער נסגר
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
אז מדדתי שוב -

היכל התרבות, מקומות לא משהו - בלוק ראשון במרפסת, קצת משמאל. קונצ'רטו לפסנתר של ברהמס.
המדידה באמצעות הנייד שלי, שהיא ממש לא מדעית הראתה טווח דינאמי של 34-81 Db. פיאנו פיאניסימו נרשם בערך ב- 40 Db.

הלכתי ומדדתי בבית:

אותה היצירה מתקליט - 29-81
מדיסק - 29-81

מסקנות? אין כמובן.

משמח לגלות שרצפת השקט בסלון שלי נמוכה מהיכל התרבות (כשיש בו קהל ותזמורת - אני בטוח שהאולם שקט יותר כשהוא ריק מאדם). העוצמה גם של הפטיפון וגם של ה- CD כוונה ל- 81 Db כדי להשוות עוצמות.

אין ספק שהפילהרמונית נשמעה טוב יותר מהמערכת שלי, אבל אין לזה שום קשר לטווח הדינאמי. גם הדיסק וגם התקליט נשמעים טוב מאוד. ביצירה הזו כנראה הדיסק יותר, אבל זה קשור לדעתי להקלטה, עריכה והדפסה, יותר מאשר לפורמט. גם למצב התקליט - כמובן.

(ורד)
קבל ח"ח על דיון אינטלגנטי. מעניין לקרוא את זה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור