כבלים SPAD או BANANA? מה עדיף??


liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
ממה שאני קורא ברשת, לא רק שאתה לא מבין מה זה עכבה, גם מי שהשאיל את המושג הזה לעולם הסטריאו לא מבין את פשר המושג הזה.
וקטור זה לא סקאלר.
מספר מרוכב זה לא מספר ממשי.
עכבה זה לא התנגדות.
Dc זה לא ac.
ולכן גם מתח מרוכב (ותלוי תדר) חלקי זרם מרוכב (ותלוי תדר) זה לא מתח חלקי זרם.
בנוסף, מהשיטוט הקצר ברשת זה נראה מגוכח לראות אנשי מקצוע שמדברים על חוק אוהם בזמן שהם מדברים על ניואנסים עדינים של hifi.
תקרא עוד קצת

בתיאור פשוט עכבה זה ההתנגדות בזרם חילופין או באות משתנה
בגלל זה היא נמדדת באוהם ולא במטרים
תרצה להחזיר אותי לטכניון ולהתפלסף על החישוב שכרוך בשימוש במספרים קומפלקסים, וואלה אין לי כח לזה

אבל למה אתה מסיט את הנושא?
אמרת שלכבל רמקול יש עכבה של 80 אוהם????
ואני עוד לא יודע על מה אני מדבר?
תמצא לי בבקשה כבל כזה
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
תקרא עוד קצת

בתיאור פשוט עכבה זה ההתנגדות בזרם חילופין או באות משתנה
בגלל זה היא נמדדת באוהם ולא במטרים
תרצה להחזיר אותי לטכניון ולהתפלסף על החישוב שכרוך בשימוש במספרים קומפלקסים, וואלה אין לי כח לזה

אבל למה אתה מסיט את הנושא?
אמרת שלכבל רמקול יש עכבה של 80 אוהם????
ואני עוד לא יודע על מה אני מדבר?
תמצא לי בבקשה כבל כזה
תחזור ותראה ששאלתי שאלה.
אתה לא יודע את ההבדל בין שאלה ולבין טענה?

כנל לגבי עכבה. יש לה הגדרה מסויימת.
ככל הנראה באודיו מתכוונים לערך מוחלט על העכבה, לא עכבה.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
תחזור ותראה ששאלתי שאלה.
אתה לא יודע את ההבדל בין שאלה ולבין טענה?
אני לא מצאתי שום שאלה

כששואלים שאלה שמים סימן שאלה בסוף
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
אני לא מצאתי שום שאלה

כששואלים שאלה שמים סימן שאלה בסוף
לירן יקר, לא הבנת את הנקרא.
הדגש שם היה על תיאום עכבה. וזה היה כשאלה לrb68.

הוספתי בסוגריים ועם סימן שאלה את ה80 אוהם כהערת אגב וסתם כי זכרתי מספר דומה (75 אוהם ככה"נ) משיחות של חוקרי rf שהיו לידי במעבדה. וגם את זה ציינתי במפורש.
אז אני לא מבין איך הגעת משאלה ששאלתי על תיאום עכבות לזה שאני טענתי משהו על רמקולים ספציפיים.
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
והשימוש במילה עכבה בהקשר הסקאלרי אמור להציק לכל אדם שמבין בדברים האלה מעבר לנפנופי ידיים. כמו שרשמתי, כנראה אתם מדברים על ערך מוחלט של העכבה.
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
454
מעורבות
86
נקודות
28
גם 10 אוהם זה המון. אתה רוצה אותו לא יותר מחמישה אחוזים מהאימפדנס של הרמקול
נניח 0.4 אוהם לרמקול 8 אוהם.
@סחבק
אם לכבל יש אימפדנס 8 אוהם זה אומר שחצי מההספק של המגבר מתבזבז על הכבל (לא מגיע לרמקול).
בדרך כלל מודדים התנגדות על אורך, דוגמה: 10 אוהם לקילומטר.
אימפדנס לא מציינים מפני שהוא אפסי (קיים אבל זניח)

R
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
והשימוש במילה עכבה בהקשר הסקאלרי אמור להציק לכל אדם שמבין בדברים האלה מעבר לנפנופי ידיים. כמו שרשמתי, כנראה אתם מדברים על ערך מוחלט של העכבה.
אני חושב שכאשר מציינים עכבה מתכוונים לעכבה ממוצעת.
הכל טוב
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
@סחבק
אם לכבל יש אימפדנס 8 אוהם זה אומר שחצי מההספק של המגבר מתבזבז על הכבל (לא מגיע לרמקול).
בדרך כלל מודדים התנגדות על אורך, דוגמה: 10 אוהם לקילומטר.
אימפדנס לא מציינים מפני שהוא אפסי (קיים אבל זניח)

R
ההסבר שלך ברור ומובן.
רק שזה לא אימפדנס.
זה הערך המוחלט שלו. דהיינו יחס האמפליטודות (שמשתנה בתדר)
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
454
מעורבות
86
נקודות
28
ההסבר שלך ברור ומובן.
רק שזה לא אימפדנס.
זה הערך המוחלט שלו. דהיינו יחס האמפליטודות (שמשתנה בתדר)
יחס האמפליטודות.
אהההם,
מישהו יכול להסביר ?
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
יחס האמפליטודות.
אהההם,
מישהו מוכן להסביר ?
לוקטור מתנדנד יש שיא (פיק בלעז).
המרחק בין השיא ולבין האפס נקרא אמפליטודה בלעז.
לפי המעט שראיתי, נראה שבסאונד אתם מדברים על היחס בין אמפליטודת המתח ולבין אמפליטודת הזרם. לצורך הפשטות, יחס העוצמות.
דהיינו בין עוצמת המתח המופעל ולבין עוצמת הזרם שנוצר.
הזרם מתואר על ידי גודל (עוצמה) והדיליי בינו ולבין המתח.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
@סחבק
אם לכבל יש אימפדנס 8 אוהם זה אומר שחצי מההספק של המגבר מתבזבז על הכבל (לא מגיע לרמקול).
בדרך כלל מודדים התנגדות על אורך, דוגמה: 10 אוהם לקילומטר.
אימפדנס לא מציינים מפני שהוא אפסי (קיים אבל זניח)

R
סחבק, הבנת הנקרא
8 אוהם זה אימפדנס/עכבת הרמקול (לא הכבל)
במצב כזה עדיף שלכבל הרמקול תהיה התנגדות של עד 0.4 אוהם (וכללתי את אורך הכבל כבר בתשובה)
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
454
מעורבות
86
נקודות
28
בנתיים דוגמה מהחיים, כבל רמקול בלדן 5000UP
condutor DCR 1.56ohm / 1000ft
nominal capacitance 32pf / ft
אם האימפדנס בתחום השמע היה מעניין אותנו בלדן היה מציין אותו.
עכ"פ האימפדנס מושפע מקיבולת והשראות שהם זניחים עבור תחום השמע, לכן האיפדנס הנומינלי של
10 מטר מהכבל הנ"ל יהיה 50 מילי אוהם בקירוב.

* ידיעת התאוריה היא ערך עליון בתנאי שמבינים את הפרקטיקה.
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
חברים, השירשור קצת התבדר לדעתי.
אני שאלתי:
1. איך לדעתכם כדאי להרכיב כבל רמקול:
בננה או ספייד או בלי כלום?
2. איך מונעים קורוזיה?
3. אם "היערמות הפאזה" היא זניחה, למה חשוב לשים כבלים באותו האורך?
4. למה לא עושים תיאום עכבות בכבילת אודיו?
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
לגבי שאלה 4
מכיוון שלמכשירי אודיו אין סטנדרטים (מתחי מוצא נניח שונים למקורות מחברות שונות) ולקוחות קונים קופסאות מחברות שונות,
עובדים בשיטה לפיה המשדר הוא בעל התנגדות מוצא נמוכה והמקלט בעל התנגדות כניסה גבוהה. נניח מכפיל 50 פלוס. במצב כזה אין צורך לתאם עכבות.

דוגמא
משדר (דאק) מוציא 50 אוהם לעבר המכשיר שקולט (קדם מגבר) עם כניסת 200k אוהם.
משדר (קדם מגבר) מוציא 60 אוהם לעבר המקלט (מגבר) עם כניסת 20k
במצב עניינים כזה התנגדות האינטרקונקט זניחה (הקיבוליות משחקת תפקיד פה) ולכן לא צריל לתאם עכבות.
רמקולים הם בעלי עכבה משמעותית גבוהה יותר ממכשירי האלק׳ ולכן ההתנגדות היא הפרמטר היותר משמעותי לכבלי רמקולים.
נ.ב אני מעדיף ספיידים וקורוזיה ניתן להקטין/למנוע על ידי מחברים איכותיים מצופים זהב או בריליום.
נ.ב שני: לא דיברתי על גיינים כי לא שאלת, אבל חשוב לתאם את הגיינים של המכשירים והגיין הכללי של האלק שתתאים לנצילות הרמקולים (אבל זה קשור בעקיפין לשאלה)
 
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
הורדתי 24 DB ברומקטרקשין בכדי להשתמש ברמקול עם נצילות מעל 100DB
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,087
מעורבות
358
נקודות
83
עם audio note kondo qssc קיבלתי את התוצאה הכי מורגשת כשהם חשופים
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
הורדתי 24 DB ברומקטרקשין בכדי להשתמש ברמקול עם נצילות מעל 100DB
רעיון טוב, ועדיף לדעתי לעבוד עם הקדם לקסמן כי מתנהג קרוב לפסיבי מבחינת הגיינים, אולי אפילו לנסות את אחד הפסיבים שיש לך, יכול להיות מעניין
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
העניין שעם הלינגדורף יש חתיכת בס שלא קיים בחיבור ישיר .ולאלטק אין בס של האלבדו .בסוף אגיע למשהו .
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,571
מעורבות
235
נקודות
63
עם איזה מגבר אתה עכשיו על האלטק?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור