אבנר,
בגדול,יצרני האוזניות (ואני מתכוון לחברות המותג ולא למוצרי המדבקה) מחלקים את קהלי היעד שלהם למספר סגמנטים,כשכל סגמנט מייצג אופי ומטרת שימוש שונה. יש הרבה סגמנטים וכמו בכל שוק יש ויכוח לגבי ההגדרות של קהלי היעד.
דוגמאות: אוזניות מוניטור,אוזניות היי-אנד,אוזניות אורבניות,אוזניות גיימינג,אוזניות DJ ואוזניות לטלפון החכם. יש,בוודאי,עוד כמה אלה רק דוגמאות.
עד כאן החלוקה השיווקית צרכנית. מבחינה טכנולוגית והכי חשוב:מבחינת התוצאה הסופית (הסונית) הגבולות הרבה יותר מטושטשים. ברמת ההנדסה יש הבדלים הנדסיים שהיצרנים מתכננים ומציגים לקהל הלקוחות הפוטנציאלים שלהן,אבל לא תמיד הנתונים הטכניים/הנדסיים באמת באים לידי ביטוי במבחן האוזן.
יש שני סגמנטים שמענינים אותנו,לצורך הדיון הזה,אוזניות ההי אנד ואוזניות המוניטור. הסגמנט הזה מעניין אותנו משום שהיצרנים משקיעים בהם הרבה מאוד גם בהיבט הטכנולוגי וגם בהיבט ההנדסי על מנת להגיע לתוצאות סוניות טובות עם נטייה למעולות. כמו בכל תחום אין כללים נוקשים וברורים להגדיר איזה מוצר הוא לתחום המוניטור ואיזה להיי אנד. ברמת כלל האצבע: אוזניות סגורות (מי שלידך לא שומע מה שזולג מהן) מיועדות לתחום המוניטור (לא רצוי שכשהזמרת שומעת באוזניה את חטיבת הקצב,ושרה למקרופון שירה איכותי לצורך צירוף ערוץ השירה להקלטה,לא רצוי שהרעש מהאוזניות יקלט על ידי המיקרופון ויחנה אחר כבוד על ערוץ השירה).ואוזניות ההי אנד - פתוחות. מן הסתם יש אוזניות מוניטור פתוחות ויש אוזניות היי אנד סגורות כמו שציינתי מראש,אין פה כללים נוקשים וברורים.
מאחר ודיברת על ה 380 PRO הנחתי שאתה מכוון לנישת המוניטור ולכן הסקירה שלי הייתה באוריאנטציה הזו.
ברמת המחיר שאתה מציין אני לא מכיר אקסמפלרים מומלצים לאוזניות סגורות (הכוונה לחדשות לא יד שנייה) וגם לא לאוזניות מוניטור. ציינתי את ה HD 25 ורמת המחיר שלהן היא בקבוצה שבה יש לא מעט אקסמפלרים והרבה מהם הם אייקונים מבחינה סונית,שרדות ותוצאה ושימושיות.
לכל אוזנייה יש אופי סוני משלה. לייצר אוזנייה שקופה לחלוטין זה קשה ומניסיוני ספק אם יצרן כלשהו הגיע למטרה הזו אבל...יש כמה שהתקרבו אליה מרחק נגיעה. חלק מאלה שציינתי בסקירה הן שם. האופי הסוני של ה 380 כולל הדגשה,או רגישות יתר בתחום האמצע שציינתי - להסביר את זה די קשה צריך להאזין להן ולאוזנייה אחרת באותו טווח מחיר ולשמוע במו אוזניך.
ציינת את מאפייני השימוש שלהם אתה מייעד את האוזנייה ואני חייב להגיב לזה כך: האזנה ממושכת לאוזנייה היא מעשה מסוכן לבריאות של מערכת השמיעה. לאוזן האנושית יש נטייה טבעית להתרגל לעוצמת רעש מה שבפועל הוא פשוט התעייפות של האוזן. המוח לא תמיד מפענח זאת נכון ואתה תמצא את עצמך מעלה עוצמות ונחשף לרמות רעש מזיקות - אם בטווח הקצר ואם בטווח הארוך.
לשימוש כזה,של האזנה למוזיקה במהלך יום העבודה,אתה צריך לחפש אוזנייה סגורה,נוחה לחבישה וכזו שרגישה דייה על מנת לתת תמונת אודיו מלאה בעוצמה נמוכה של רעש. למשל: הסוני שציינתי וה HD 25 מתאימות לדרישה הזו אבל,הסוני איננה אוזנייה סגורה ושתיהן רגישות מאוד ובקלות תייצר לעצמך בעיית שמיעה.הליין של AKG שציינתי (בעיקר ה 271 MK II) יותר מתאימות לדרישה שלך הן נוחות,סגורות אבל...יש להן אופי סוני משל עצמן ואתה צריך לבדוק (אפשר להאזין להן אצל היבואן) האם אתה מתחבר לאופי הסוני שלהן או לא,וכפי שציינתי יש כאלה שלא סובלים אותן ויש כאלה שחושבים שהן האל בהתגלמותו - לא מכיר משהו שנמצא באמצע.
ועוד בהקשר הבריאותי: אוזניות סגורות טובות (שבד"כ הן מסגמנט המוניטור) אינן נמצאות בטווח המחיר שציינת כמה שאתה מוכן לשלם. בגלל שמעבר להנאה צריך לחשוב על בריאות האוזן קח את זה בחשבון,לאוזן אין חלקי חילוף.
HIH
מנחם.