תודה לניר על האירוח החם!!
נאלצתי לעזוב אחרי כשעה וחצי, שבמהלכה הגענו לכדי 4 אנשים בנוסף למארח, לא כולם מ-DTOWN.
שמענו כמה קטעים מוזיקאליים שלא הייו מוכרים לי -- חלקם לא קלאסיים -- כולל פופ משנות השבעים, מוזיקה גרוזינית בסגנון ה-Shadows וקצת ג'אז ווקאלי -- וחלקם כן -- לתזמורת, לפסנתר/תזמורת ולפסנתר סולו.
המערכת נשמעה טוב, אבל הייתה בעיית רעש מהמזגן. זה פחות מפריע בקטעים לא קלאסיים, אבל בקלאסיים, שבהם הטטוח הדינאמי גדול, יוצא שאם מכוונים את הווליום כך שהקטעים החלשים לא לגמרי ייבלעו ברעש, הקטעים החזקים מאיימים לפוצץ את האוזן.
ייתכן שעניין זה היווה חלק מהנסיון הקצר, שלא עלה יפה, לקרב את ניר לעולם האופרה באמצעות ההקלטה המומלצת של "טוסקה", שהיא הקלטה טובה ממש, אבל שמעתי את עצמי מתאר לניר המון פרטים שנמצאים בתזמורת, שאפילו לא הגיעו לאזני שלי מבעד לרעש, למרות שידעתי על קיומם.
אחד האפקטים של התופעה הייה שהזמרים נשמעו הרבה יותר חזקים ומוגזמים יחסית לליווי, שזו תופעה שמפריעה גם לי, כך שלא פלא שניר לא אהב את הקטעים שהטנור שר בהם חזק (למרות שהוא לא צורח שם כמו כמה מעמיתיו בהקלטות אחרות).
עם זאת, זה לא ההסבר האפשרי היחיד -- ייתכן בהחלט שניר לא יאהב את זה גם בתנאים שבהם שומעים את כל שלל הצבעים שעוטפים את הקולות. אני מקווה שהוא יישאר פתוח לנסות שוב, למרות שאין שום חובה שהיא, ולא אנסה לכפות עליו אם תהייה הזדמנות נוספת, שאני מקווה שתהייה, ושבה הוא לא יראה עניין.
לא המערכת ולא ענייני סאונד היו במרכז, אלא המוזיקה, אם כי הועלו פה ושם נקודות שקשורות לדיגיטאלי/אנאלוגי, לשתי הזרועות של הפטיפון (אחת עם ראש רגיל ואחת עם ראש מונו), וכד'.
ניר גם דיבר על קטעים שהוא עצמו ניגן בעברו הפסנתרני -- קטעים ממש לא קלים לביצוע -- מעבר לרמה הממוצעת של מספר שנות הלימוד. יפה!
שוב תודה לניר על האירוח החם!!
עמיר